Folie metalizowane API Foilmakers do hot stampingu: jakość i ekologiaPoprzedni artykuł 

Fot.: API Foilmakers
Fot.: API Foilmakers

Minione dni, związane z obchodzonymi w wielu krajach świętami Wielkiej Nocy, stały się okazją do wzmożonych zakupów, wręczania najmłodszym tradycyjnych prezentów „od zajączka” czy też wysyłania rodzinie i znajomym kart z życzeniami. Wiele produktów, jakie w tym okresie trafiały do konsumentów, reprezentuje segment premium, często są one uszlachetnione foliami metalizowanymi. Firma API Foilmakers, jako producent tego rodzaju asortymentu, aplikowanego metodą zarówno cold- jak i hot stampingu, zwróciła przy tej okazji uwagę na właściwy recykling zużytych opakowań, kart oraz innych wyrobów poligraficznych, zawierających folie.

„Święta zawsze są okresem wzmożonej konsumpcji i dotyczy to nie tylko produktów spożywczych – mówi Katarzyna Kozińska, dyrektor zarządzająca API Folie Polska, lokalnego oddziału API Foilmakers. – Obserwowaliśmy to w ostatnich tygodniach, gdy zapotrzebowanie na folie z naszej oferty, m.in. dedykowane produktom premium, wyraźnie wzrosło. Wytwarzamy bowiem liczne materiały do uszlachetniania opakowań, etykiet, ale też książek czy kart, które trafiały przed i w trakcie świąt do firm i domów na całym świecie. W tym kontekście warto jednak pamiętać o właściwej utylizacji zużytego opakowania czy etykiety, zawierającego folię z polietylenu, stanowiącego jej bazę. Nasza firma od dłuższego czasu realizuje w praktyce zasady zrównoważonego rozwoju – w tym celu powołany został dedykowany zespół specjalistów – „The Green Team” - inicjujący i nadzorujący wszelkiego rodzaju proekologiczne działania, w jakie zaangażowana jest API Foilmakers, jej klienci a także pozostałe podmioty tworzące łańcuch dostaw. W kontekście świąt przygotowane więc zostały podpowiedzi dla naszych klientów i ich odbiorców (tj. konsumentów), dotyczące właściwego recyklingu folii używanych do uszlachetniania i dekorowania”.

Skuteczny recykling folii metalizowanych

W kwietniowym wydaniu comiesięcznego e-biuletynu, jaki firma API Foilmakers kieruje do swoich klientów i partnerów z całego świata, znalazły się przygotowane przez nią wskazówki, dotyczące skutecznego recyklingu folii metalizowanych. Mówi Katarzyna Kozińska: „Nie każdy zdaje sobie sprawę z faktu, że niemal każde świąteczne opakowanie, np. na czekoladę może zostać poddane recyklingowi, a jako konsumenci możemy w tym znacząco pomóc. Tworzywo sztuczne w nich zastosowane to z reguły polietylen typu PET1, a więc materiał używany np. do produkcji plastikowych butelek. Każdy z nas może zatem mieć swój wkład w kwestie ochrony środowiska. Mówimy tu o działaniach zbieżnych z zasadami GOZ – każde opakowanie, jakie zostanie poddane odzyskowi, oznacza jego powtórne zastosowanie w podobnej lub innej aplikacji. Badania rynkowe dowodzą, że właściwie przetworzone tworzywo sztuczne może być wprowadzone do obiegu kilka razy. Natomiast karton, jaki często jest uszlachetniany folią metalizowaną, można wykorzystać – właściwie obchodząc się z włóknami, na których bazuje – nawet do 20 razy”.

Jak podkreśla Katarzyna Kozińska, w przypadku folii API Foilmakers pokryte nimi kartony mogą być poddane recyklingowi w tych samych ciągach przemysłowych, co odpady papierowe: „To znacząco ułatwia i upraszcza ich odzysk i temu poświęcone było przedświąteczne „przesłanie” ze strony naszego „The Green Team”. Aby to było możliwe, zużyte opakowanie po czekoladzie czy soku, nawet w przypadku gdy jest ono uszlachetnione folią, należy wrzucić w całości do odpowiedniego pojemnika na odpady. Warstwa folii aplikowana na powierzchnię papierową bądź kartonową jest bowiem tak cienka, że ulega całkowitemu rozpadowi podczas procesu ponownego tworzenia półmasy. Recyklingowi można poddać także pojedyncze owijki na słodycze (pod warunkiem, że nie ma w nich resztek czekolady). Jak zatem widać, nawet wysoko uszlachetnione, pokryte folią metalizowaną opakowanie może cechować wysoki poziom proekologiczności. Cieszymy się, że filozofię tę podzielają nasi partnerzy biznesowi – drukarnie i przetwórcy, ale też właściciele marek, na których spoczywa szczególna rola w całym łańcuchu dostaw”.

MV-Plus – wszechstronne folie metalizowane do hot stampingu

Seria folii metalizowanych MV-Plus, dedykowanych tłoczeniu na gorąco, znajduje się w ofercie API Foilmakers od wielu lat i – jak podkreśla Katarzyna Kozińska – jest stale udoskonalana. „Są to w przypadku wielu naszych klientów folie pierwszego wyboru – mówi. – Ich popularność wynika z wysokiej jakości uszlachetnienia, jaką gwarantują, a także wszechstronności zastosowań. Kompatybilne z wieloma podłożami, sprawdzają się znakomicie przy materiałach powlekanych i niepowlekanych, zarówno zadrukowanych (farbami konwencjonalnymi bądź UV) jak i bez zadruku. Bardzo często są wykorzystywane do dekorowania opakowań, także na wyroby premium, jak wysokiej klasy czekolada czy wyszukane alkohole. Zresztą stosujemy je też we własnym zakresie. Dwie folie z tej serii – 3283 Leaf Green i 2301 Frost Blue – zostały przez naszą centralę wykorzystane przy dekorowaniu świątecznych, firmowych zestawów. Posłużyły także jako podłoże „szkoleniowe” w kontekście wspomnianego wcześniej recyklingu. Proekologiczność podłoży to aspekt, na który coraz częściej zwracają uwagę klienci, więc jako producent tego rodzaju asortymentu nie pozostajemy obojętni na te oczekiwania”.

O foliach API Foilmakers na wydarzeniach branżowych

O zaletach folii do hot stampingu firma API Foilmakers informuje nie tylko podczas bezpośrednich spotkań handlowych z klientami czy za pośrednictwem wspomnianego e-biuletynu, ale też na różnych wydarzeniach targowych. „Nasza oferta była promowana przez Aldus Group – właściciela marki API Foilmakers podczas niedawnych targów Labelexpo Southeast Asia – mówi Katarzyna Kozińska. – Z kolei podczas długo wyczekiwanej, europejskiej edycji tych targów, zaplanowanej na wrzesień w Brukseli, pojawimy się z własnym stoiskiem, na które już dzisiaj wszystkich zapraszamy. Podobnie jak na wystąpienie API Folie Polska podczas zbliżającej się konferencji „Etykiety samoprzylepne – najnowsze technologie”, jaka odbędzie się w dniach 1-2 czerwca w Kołobrzegu. Podczas tego najważniejszego na rynku lokalnym wydarzenia, dedykowanego produkcji etykietowej będziemy chcieli pokazać – także na przykładzie praktycznych wdrożeń i doświadczeń naszego klienta – korzyści wynikające z kompleksowej współpracy z nami. Obejmuje ona bowiem, poza dostawami najwyższej jakości folii, także wiele dodatkowych elementów wnoszących wartość dodaną: doradztwo techniczne przy doborze folii i jej wdrożeniu, szkolenia dotyczące implementacji procesów uszlachetniania (zarówno w obszarze cold- jak i hot stampingu) oraz bieżącą opiekę serwisową podczas całego okresu współpracy z API Folie Polska. Zapraszamy zatem do kontaktu z nami, zarówno bezpośredniego jak też podczas różnych wydarzeń branżowych. Pozostajemy do Państwa dyspozycji” – podsumowuje Katarzyna Kozińska.

Więcej informacji na temat firmy API Foilmakers i jej oferty można znaleźć na stronie https://apifoilmakers.com/ W zakładce „News” znajdują m.in. wspomniane newslettery wysyłane do klientów.

Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności