Fo­lie me­ta­li­zo­wa­ne API Fo­il­ma­kers do hot stam­pin­gu: ja­ko­ść i eko­lo­giaPoprzedni artykuł 

Fot.: API Foilmakers
Fot.: API Fo­il­ma­kers

Mi­nio­ne dni, zwi­ąza­ne z ob­cho­dzo­ny­mi w wie­lu kra­jach świ­ęta­mi Wiel­kiej No­cy, sta­ły się oka­zją do wzmo­żo­nych za­ku­pów, wręcza­nia naj­młod­szym tra­dy­cyj­nych pre­zen­tów „od za­jącz­ka” czy też wy­sy­ła­nia ro­dzi­nie i zna­jo­mym kart z ży­cze­nia­mi. Wie­le pro­duk­tów, ja­kie w tym okre­sie tra­fia­ły do kon­su­men­tów, re­pre­zen­tu­je seg­ment pre­mium, często są one uszla­chet­nio­ne fo­lia­mi me­ta­li­zo­wa­ny­mi. Fir­ma API Fo­il­ma­kers, ja­ko pro­du­cent te­go ro­dza­ju asor­ty­men­tu, apli­ko­wa­ne­go me­to­dą za­rów­no col­d- jak i hot stam­pin­gu, zwróci­ła przy tej oka­zji uwa­gę na wła­ści­wy re­cy­kling zu­ży­tych opa­ko­wań, kart oraz in­nych wy­ro­bów po­li­gra­ficz­nych, za­wie­ra­jących fo­lie.

„Świ­ęta za­wsze są okre­sem wzmo­żo­nej kon­sump­cji i do­ty­czy to nie tyl­ko pro­duk­tów spo­żyw­czych – mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska, dy­rek­tor za­rządza­jąca API Fo­lie Pol­ska, lo­kal­ne­go od­dzia­łu API Fo­il­ma­kers. – Ob­ser­wo­wa­li­śmy to w ostat­nich ty­go­dniach, gdy za­po­trze­bo­wa­nie na fo­lie z na­szej ofer­ty, m.in. de­dy­ko­wa­ne pro­duk­tom pre­mium, wy­ra­źnie wzro­sło. Wy­twa­rza­my bo­wiem licz­ne ma­te­ria­ły do uszla­chet­nia­nia opa­ko­wań, ety­kiet, ale też ksi­ążek czy kart, które tra­fia­ły przed i w trak­cie świ­ąt do firm i do­mów na ca­łym świe­cie. W tym kon­te­kście war­to jed­nak pa­mi­ętać o wła­ści­wej uty­li­za­cji zu­ży­te­go opa­ko­wa­nia czy ety­kiety, za­wie­ra­jące­go fo­lię z po­li­ety­le­nu, sta­no­wi­ące­go jej ba­zę. Na­sza fir­ma od dłu­ższe­go cza­su re­ali­zu­je w prak­ty­ce za­sa­dy zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju – w tym ce­lu po­wo­ła­ny zo­stał de­dy­ko­wa­ny ze­spół spe­cja­li­stów – „The Gre­en Te­am” – ini­cju­jący i nad­zo­ru­jący wszel­kie­go ro­dza­ju pro­eko­lo­gicz­ne dzia­ła­nia, w ja­kie za­an­ga­żo­wa­na jest API Fo­il­ma­kers, jej klien­ci a ta­kże pozo­stałe podmio­ty two­rzące ła­ńcuch do­staw. W kon­te­kście świ­ąt przy­go­to­wa­ne wi­ęc zo­stały pod­po­wie­dzi dla na­szych klien­tów i ich od­bior­ców (tj. kon­su­men­tów), do­ty­czące wła­ści­we­go re­cy­klin­gu fo­lii uży­wa­nych do uszla­chet­nia­nia i de­ko­ro­wa­nia”.

Sku­tecz­ny re­cy­kling fo­lii me­ta­li­zo­wa­nych

W kwiet­nio­wym wy­da­niu co­mie­si­ęcz­ne­go e-biu­le­ty­nu, ja­ki fir­ma API Fo­il­ma­kers kie­ru­je do swo­ich klien­tów i part­ne­rów z ca­łe­go świa­ta, zna­la­zły się przy­go­to­wa­ne przez nią wska­zów­ki, do­ty­czące sku­tecz­ne­go re­cy­klin­gu fo­lii me­ta­li­zo­wa­nych. Mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska: „Nie ka­żdy zda­je so­bie spra­wę z fak­tu, że nie­mal ka­żde świ­ątecz­ne opa­ko­wa­nie, np. na cze­ko­la­dę mo­że zo­stać pod­da­ne re­cy­klin­go­wi, a ja­ko kon­su­men­ci mo­żemy w tym zna­cząco po­móc. Two­rzy­wo sztucz­ne w nich za­sto­so­wa­ne to z re­gu­ły po­li­ety­len ty­pu PET1, a wi­ęc ma­te­riał uży­wa­ny np. do pro­duk­cji pla­sti­ko­wych bu­te­lek. Ka­żdy z nas mo­że za­tem mieć swój wkład w kwe­stie ochro­ny śro­do­wi­ska. Mówi­my tu o dzia­ła­niach zbie­żnych z za­sa­da­mi GOZ – ka­żde opa­ko­wa­nie, ja­kie zo­sta­nie pod­da­ne odzy­sko­wi, ozna­cza je­go po­wtór­ne za­sto­so­wa­nie w po­dob­nej lub in­nej apli­ka­cji. Ba­da­nia ryn­ko­we do­wo­dzą, że wła­ści­wie prze­two­rzo­ne two­rzy­wo sztucz­ne mo­że być wpro­wa­dzo­ne do obie­gu kil­ka ra­zy. Na­to­miast kar­ton, ja­ki często jest uszla­chet­nia­ny fo­lią me­ta­li­zo­wa­ną, mo­żna wy­ko­rzy­stać – wła­ści­wie ob­cho­dząc się z włók­na­mi, na których ba­zu­je – na­wet do 20 ra­zy”.

Jak pod­kre­śla Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska, w przy­pad­ku fo­lii API Fo­il­ma­kers po­kry­te ni­mi kar­to­ny mo­gą być pod­da­ne re­cy­klin­go­wi w tych sa­mych ci­ągach prze­my­sło­wych, co od­pa­dy pa­pie­ro­we: „To zna­cząco uła­twia i uprasz­cza ich odzysk i te­mu po­świ­ęco­ne by­ło przedświ­ątecz­ne „prze­sła­nie” ze stro­ny na­sze­go „The Gre­en Te­am”. Aby to by­ło mo­żli­we, zu­ży­te opa­ko­wa­nie po cze­ko­la­dzie czy so­ku, na­wet w przy­pad­ku gdy jest ono uszla­chet­nio­ne fo­lią, na­le­ży wrzu­cić w ca­ło­ści do od­po­wied­nie­go po­jem­ni­ka na od­pa­dy. War­stwa fo­lii apli­ko­wa­na na po­wierzch­nię pa­pie­ro­wą bądź kar­to­no­wą jest bo­wiem tak cien­ka, że ule­ga całkowite­mu roz­pa­do­wi pod­czas pro­ce­su po­now­ne­go two­rze­nia półma­sy. Re­cy­klin­go­wi mo­żna pod­dać ta­kże po­je­dyn­cze owij­ki na sło­dy­cze (pod wa­run­kiem, że nie ma w nich resz­tek cze­ko­la­dy). Jak za­tem wi­dać, na­wet wy­so­ko uszla­chet­nio­ne, po­kry­te fo­lią me­ta­li­zo­wa­ną opa­ko­wa­nie mo­że ce­cho­wać wy­so­ki po­ziom pro­eko­lo­gicz­no­ści. Cie­szy­my się, że fi­lo­zo­fię tę po­dzie­la­ją na­si part­ne­rzy bi­zne­so­wi – dru­kar­nie i prze­twór­cy, ale też wła­ści­cie­le ma­rek, na których spo­czy­wa szcze­gól­na ro­la w ca­łym ła­ńcu­chu do­sta­w”.

MV-Plus – wszech­stron­ne fo­lie me­ta­li­zo­wa­ne do hot stam­pin­gu

Se­ria fo­lii me­ta­li­zo­wa­nych MV-Plus, de­dy­ko­wa­nych tło­cze­niu na go­rąco, znaj­du­je się w ofer­cie API Fo­il­ma­kers od wie­lu lat i – jak pod­kre­śla Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska – jest sta­le udo­sko­na­la­na. „Są to w przy­pad­ku wie­lu na­szych klien­tów fo­lie pierw­sze­go wy­bo­ru – mówi. – Ich po­pu­lar­no­ść wy­ni­ka z wy­so­kiej ja­ko­ści uszla­chet­nie­nia, ja­ką gwa­ran­tu­ją, a ta­kże wszech­stron­no­ści za­sto­so­wań. Kom­pa­ty­bil­ne z wie­lo­ma podło­ża­mi, spraw­dza­ją się zna­ko­mi­cie przy ma­te­ria­łach po­wle­ka­nych i niepo­wle­ka­nych, za­rów­no za­dru­ko­wa­nych (far­ba­mi kon­wen­cjo­nal­ny­mi bądź UV) jak i bez za­dru­ku. Bar­dzo często są wy­ko­rzy­sty­wa­ne do de­ko­ro­wa­nia opa­ko­wań, ta­kże na wy­ro­by pre­mium, jak wy­so­kiej kla­sy cze­ko­la­da czy wy­szu­ka­ne al­ko­ho­le. Zresz­tą sto­su­je­my je też we wła­snym za­kre­sie. Dwie fo­lie z tej se­rii – 3283 Le­af Gre­en i 2301 Frost Blue – zo­sta­ły przez na­szą cen­tra­lę wy­ko­rzy­sta­ne przy de­ko­ro­wa­niu świ­ątecz­nych, fir­mo­wych ze­sta­wów. Po­słu­ży­ły ta­kże ja­ko podło­że „sz­ko­le­nio­we” w kon­te­kście wspo­mnia­ne­go wcze­śniej re­cy­klin­gu. Pro­eko­lo­gicz­no­ść podło­ży to aspekt, na który co­raz częściej zwra­ca­ją uwa­gę klien­ci, wi­ęc ja­ko pro­du­cent te­go ro­dza­ju asor­ty­men­tu nie po­zo­sta­je­my obo­jęt­ni na te ocze­ki­wa­nia”.

O fo­liach API Fo­il­ma­kers na wy­da­rze­niach bra­nżo­wych

O za­le­tach fo­lii do hot stam­pin­gu fir­ma API Fo­il­ma­kers in­for­mu­je nie tyl­ko pod­czas bez­po­śred­nich spo­tkań han­dlo­wych z klien­ta­mi czy za po­śred­nic­twem wspo­mnia­ne­go e-biu­le­ty­nu, ale też na różnych wy­da­rze­niach tar­go­wych. „Na­sza ofer­ta by­ła pro­mo­wa­na przez Al­dus Gro­up – wła­ści­cie­la mar­ki API Fo­il­ma­kers pod­czas nie­daw­nych tar­gów La­be­le­xpo So­uthe­ast Asia – mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska. – Z ko­lei pod­czas dłu­go wy­cze­ki­wa­nej, eu­ro­pej­skiej edy­cji tych tar­gów, za­pla­no­wa­nej na wrze­sień w Bruk­se­li, po­ja­wi­my się z wła­snym sto­iskiem, na które już dzi­siaj wszyst­kich za­pra­sza­my. Po­dob­nie jak na wy­stąpie­nie API Fo­lie Pol­ska pod­czas zbli­ża­jącej się kon­fe­ren­cji „Ety­kie­ty sa­mo­przy­lep­ne – naj­now­sze tech­no­lo­gie”, ja­ka od­będzie się w dniach 1–2 czerw­ca w Ko­ło­brze­gu. Pod­czas te­go naj­wa­żniej­sze­go na ryn­ku lo­kal­nym wy­da­rze­nia, de­dy­ko­wa­ne­go pro­duk­cji ety­kie­to­wej będzie­my chcie­li po­ka­zać – ta­kże na przy­kła­dzie prak­tycz­nych wdro­żeń i do­świad­czeń na­sze­go klien­ta – ko­rzy­ści wy­ni­ka­jące z kom­plek­so­wej współpra­cy z na­mi. Obej­mu­je ona bo­wiem, po­za do­sta­wa­mi naj­wy­ższej ja­ko­ści fo­lii, ta­kże wie­le do­dat­ko­wych ele­men­tów wno­szących war­to­ść do­da­ną: do­radz­two tech­nicz­ne przy do­bo­rze fo­lii i jej wdro­że­niu, szko­le­nia do­ty­czące im­ple­men­ta­cji pro­ce­sów uszla­chet­nia­nia (za­rów­no w ob­sza­rze col­d- jak i hot stam­pin­gu) oraz bie­żącą opie­kę ser­wi­so­wą pod­czas ca­łe­go okre­su współpra­cy z API Fo­lie Pol­ska. Za­pra­sza­my za­tem do kon­tak­tu z na­mi, za­rów­no bez­po­śred­nie­go jak też pod­czas różnych wy­da­rzeń bra­nżo­wych. Po­zo­sta­je­my do Pa­ństwa dys­po­zy­cji” – pod­su­mo­wu­je Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska.

Wi­ęcej in­for­ma­cji na te­mat fir­my API Fo­il­ma­kers i jej ofer­ty mo­żna zna­le­źć na stro­nie https://a­pi­fo­il­ma­kers.co­m/ W za­kład­ce „New­s” znaj­du­ją m.in. wspo­mnia­ne new­slet­te­ry wy­sy­ła­ne do klien­tów.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści