Mark An­dy Print Pro­ducts: sta­ła roz­bu­do­wa port­fo­lio pro­duk­to­we­goPoprzedni artykuł 

15-osobowa załoga amerykańskiego oddziału MAPP co miesiąc dostarcza ponad 5 tys. paczek do klientów firmy.
15-o­so­bo­wa za­ło­ga ame­ry­ka­ńskie­go od­dzia­łu MAPP co mie­si­ąc do­star­cza po­nad 5 tys. pa­czek do klien­tów fir­my.

Mark An­dy Print Pro­ducts (MAPP) to stwo­rzo­ny przed dzie­si­ęcio­ma la­ta­mi stra­te­gicz­ny odział Mark An­dy ofe­ru­jący – w za­my­śle kie­row­nic­twa fir­my – kom­plek­so­we roz­wi­ąza­nia dla bra­nży ety­kie­to­wej, uwzględ­nia­jące m.in. sprzęt, ma­te­ria­ły eks­plo­ata­cyj­ne, a ta­kże usłu­gi ser­wi­so­we i kon­sul­tin­go­we. Jak pod­kre­śla północ­no­ame­ry­ka­ński pro­du­cent, MAPP jest obec­nie naj­szyb­ciej roz­wi­ja­jącą się je­go częścią, której port­fo­lio jest suk­ce­syw­nie roz­bu­do­wy­wa­ne. Je­go dzia­ła­nia­mi kie­ru­ją: Da­ve Tel­ken – na ob­sza­rze USA i An­dy Clar­ke – w Wiel­kiej Bry­ta­nii.

Ce­lem po­wo­ła­ne­go do ży­cia w 2013 ro­ku od­dzia­łu by­ło stwo­rze­nie jed­ne­go miej­sca, w którym dru­kar­nie i prze­twór­cy ety­kiet będą mo­gli za­opa­try­wać się w kom­plek­so­we roz­wi­ąza­nia tech­no­lo­gicz­ne – za­rów­no sprzęt jak i ma­te­ria­ły eks­plo­ata­cyj­ne. Na prze­strze­ni mi­nio­nej de­ka­dy ofer­ta MAPP zna­cząco się po­wi­ęk­szy­ła, a je­go dzia­ła­nia w ska­li glo­bal­nej na­bra­ły roz­ma­chu. W 2021 ro­ku prze­ni­ósł się on do no­wo wy­bu­do­wa­ne­go ma­ga­zy­nu, zlo­ka­li­zo­wa­ne­go znacz­nie bli­żej cen­tra­li Mark An­dy, co mia­ło do­dat­ko­wo wzmoc­nić sy­ner­gię dzia­łań i uspraw­nić lo­gi­sty­kę. Ofer­ta MAPP – w za­le­żno­ści od re­gio­nu świa­ta – uwzględ­nia roz­wi­ąza­nia różnych ma­rek, obej­mu­jące ca­ły pro­ces wy­twa­rza­nia i wy­ka­ńcza­nia ety­kiety: sys­te­my pre­press, ma­szy­ny dru­ku­jące, jak też pe­łne port­fo­lio części i ma­te­ria­łów eks­plo­ata­cyj­nych, w tym ra­kle, ta­śmy i che­mi­ka­lia (włącza­jąc w to roz­two­ry na­wi­lża­jące i środ­ki do sys­te­mów chło­dze­nia).

Da­ve Tel­ken, kie­ru­jący dzia­ła­nia­mi MAPP w Ame­ry­ce Północ­nej, pod­kre­śla na­drzęd­ny cel przy­świe­ca­jący po­wo­ła­niu od­dzia­łu do ży­cia i roz­wi­ja­niu je­go ofer­ty: umo­żli­wie­nie klien­tom jak naj­bar­dziej spraw­ne­go i bez­bo­le­sne­go po­zy­ski­wa­nia roz­wi­ązań ma­te­ria­ło­wych i sprzęto­wych, nie­zbęd­nych w pro­duk­cji ety­kie­to­wej. Wska­zu­je jed­no­cze­śnie, że dzia­ła­nia te wy­ma­ga­ły zna­czących in­we­sty­cji ze stro­ny Mark An­dy, by de­kla­ro­wa­na do­stęp­no­ść spe­łnia­ła ocze­ki­wa­nia klien­tów: „Na­sza obec­na sie­dzi­ba znaj­du­je się w Earth Ci­ty (stan Mis­so­uri) – bli­sko cen­tra­li Mark An­dy i dys­po­nu­je po­wierzch­nią ma­ga­zy­no­wą prze­kra­cza­jącą 6 tys. m2, co prze­kła­da się na po­nad 33 tys. pro­duk­tów po­li­gra­ficz­nych, zwy­cza­jo­wo do­star­cza­nych w cza­sie 24 go­dzin od za­mówie­nia, a zda­rza się, że te­go sa­me­go dnia. Ka­żde­go mie­si­ąca re­ali­zu­je­my wy­sy­łkę po­nad 5 tys. pa­czek, za­trud­nia­my 15 osób, a na­sza dzia­łal­no­ść wci­ąż się zwi­ęk­sza”.

Bry­tyj­ski od­dział MAPP mie­ści się w Mac­c­les­field i jest eu­ro­pej­skim cen­trum dys­try­bu­cyj­nym Mark An­dy. Tu znaj­du­je się ma­ga­zyn części za­mien­nych do ma­szyn pro­du­ko­wa­nych przez fir­mę, jak też sta­le roz­bu­do­wy­wa­ne­go port­fo­lio ma­te­ria­łów eks­plo­ata­cyj­nych do dru­ku flek­so­gra­ficz­ne­go, cy­fro­we­go i of­f­se­to­we­go. Jak pod­kre­śla Mark An­dy, zgro­ma­dze­nie ca­łe­go ww. asor­ty­men­tu pod jed­nym da­chem po­zwa­la klien­tom na ko­rzy­sta­nie przy za­mówie­niach z jed­ne­go, za­ufa­ne­go źródła. An­dy Clar­ke, kie­ru­jący dzia­ła­nia­mi MAPP w Wiel­kiej Bry­ta­nii, mówi: „Dy­spo­nu­je­my de­dy­ko­wa­nym za­kła­dem roz­ci­na­nia fo­lii, jak też sta­le do­stęp­ny­mi w du­żych ilo­ściach ta­śma­mi mar­ki te­sa, co po­zwa­la nam szyb­ko re­ago­wać na ka­żde za­mówie­nie czy za­py­ta­nie. Mo­że­my za­ofe­ro­wać na­szym klien­tom ta­śmy mon­ta­żo­we te­sa o wy­ma­ga­nej sze­ro­ko­ści, co wi­ęcej – dzi­ęki eks­pre­so­wej do­sta­wie mo­gą one do­trzeć do klien­ta na­wet na­stęp­ne­go dnia od zło­że­nia za­mówie­nia. Ma­my w tym kon­te­kście bar­dzo po­zy­tyw­ny od­dźwi­ęk ze stro­ny klien­tów: szcze­gól­nie ce­nią oni so­bie pro­sto­tę pro­ce­su skła­da­nia za­mówień oraz nie­za­wod­ną do­sta­wę różnych pro­duk­tów od jed­ne­go ofe­ren­ta. Sta­ra­my się uła­twiać im ży­cie i być ide­al­nym part­ne­rem bi­zne­so­wy­m”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści