Zapraszamy na 18-godz. (4-dniowy) kurs redakcji technicznej i korekty publikacji.
Termin:
21 i 22 lutego (śr. + czw.) w godz. 17.30-20.00
+ 24 i 25 lutego (sob. + nd.) 2024 r. w godz. 9.00-14.00
Uwaga: w systemie oświatowym realizowane są godziny dydaktyczne, czyli jednostki 45. minutowe; po każdych dwóch jednostkach przypada 15 min przerwy
Miejsce:
• online – łączymy się na Jitsi, który nie wymaga instalacji, link przesyła prowadząca zajęcia
• stacjonarnie – Publishing School w Krakowie, ul. Kosynierów 15B, 2 piętro, sala nr 2
Program
1. Prepress, press, postpress. Redakcja: Co robią redaktorzy: merytoryczny, graficzny, techniczny? Czym zajmują się fotograf i recenzenci? Rodzaje publikacji, publishing i self-publishing
2. Analiza metryczek książkowych i stopek redakcyjnych: ISBN, ISSN, Copyright. – ćw.
3. Elementy wiedzy o piśmie, rozpoznawanie układów graficznych
4. Technikalia – to musi wiedzieć redaktor techniczny: barwa, rastry, techniki drukowania – analiza zestawu materiałów filmowych
5. Struktura publikacji – Zanim zaprojektujesz poznaj: arkusz, składka, szesnastka, szpalta, strona, stronica, kolumna, łam, rozkładówka, paginy żywe i martwe, marginalia, środek geometryczny i optyczny
6. Zasady składania: akapity, wcięcia, odstępy, inne światła, dzielenie i przenoszenie wyrazów, prawidłowe użycie znaków pisarskich i liczb, skróty, skrótowce, tabele, notki
7. Formatowanie, czyli łamanie. Zasady, w tym zasada lewego łokcia. – Jak to robią najlepsi? Łamanie tekstu prostego i utrudnionego, tytulatura, łamanie kolumn z ilustracjami, podpisami, tabelami, notkami
8. Makietowanie. Korekta publikacji, elektroniczna czy papierowa? – Jak znaki korektorskie i zasady sprawnego czytania przekładają się na czas i koszty? ćwiczenia w nanoszeniu korekty
9. Technikalia: parametry wymaganych przez drukarnie plików, rodzaje okładek i opraw, wybór techniki, sprawdzenie jakości egzemplarza sygnalnego
10. Mini słownik pojęć wydawniczo-poligraficznych
11. Ćwiczenia w realizowaniu kolejnych etapów pracy redaktora technicznego:
• koncepcja własnej publikacji książkowej lub ulotki reklamowej
• ustalenie struktury planowanej książki lub ulotki
• szacowanie kosztów produkcji, porównanie z drukomatem
Koszt: 590 zł brutto
Szczegóły i zapisy na https://publishingschool.pl/kurs-redakcji-i-korekt y-publikacji/