Ca­non na Mi­ędzy­na­ro­do­wy Dzień Dru­ku: two­rze­nie war­to­ści po­przez obrazPoprzedni artykuł 

Ob­cho­dzo­ny 23 pa­ździer­ni­ka Mi­ędzy­na­ro­do­wy Dzień Dru­ku to do­sko­na­ły mo­ment, aby przyj­rzeć się bli­żej ro­li, ja­ką we współcze­snym świe­cie od­gry­wa tech­no­lo­gia dru­ku. Fir­ma Ca­non, od lat będąca li­de­rem w bra­nży, dzi­ęki ofe­ro­wa­niu sze­ro­kie­go port­fo­lio in­no­wa­cyj­nych pro­duk­tów i usług, wy­zna­cza no­we stan­dar­dy za­rów­no w po­li­gra­fii, jak i fo­to­gra­fii. No­wo­cze­sne roz­wi­ąza­nia mar­ki z po­wo­dze­niem znaj­du­ją za­sto­so­wa­nie w sek­to­rach kon­su­menc­kich i bi­zne­so­wych, umo­żli­wia­jąc two­rze­nie wy­so­kiej ja­ko­ści ma­te­ria­łów, do­sto­so­wa­nych do po­trzeb użyt­kow­ni­ków. Ja­ko fir­ma dzia­ła­jąca w du­chu zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju, Ca­non nie­ustan­nie dąży do wspie­ra­nia ini­cja­tyw spo­łecz­nych po­przez tech­no­lo­gię. In­spi­ru­je tym sa­mym po­zy­tyw­ne zmia­ny nie tyl­ko w bra­nży dru­ku, ale rów­nież w ży­ciu co­dzien­nym, two­rząc na­rzędzia uła­twia­jące ko­mu­ni­ka­cję za­rów­no w sfe­rze pry­wat­nej, jak i za­wo­do­wej.

Ska­la za­sto­so­wań dru­ku w na­szym oto­cze­niu oraz bra­nż, dla których sta­no­wi on istot­ny ele­ment, jest ogrom­na. Od kre­atyw­nych pro­jek­tów w mar­ke­tin­gu, przez in­no­wa­cje w bra­nży wy­daw­ni­czej, po no­wa­tor­skie roz­wi­ąza­nia prze­my­sło­we – druk jest in­te­gral­ną częścią wie­lu pro­ce­sów ko­mu­ni­ka­cyj­nych. Rów­nież dla kon­su­men­tów, druk od­gry­wa wa­żną ro­lę, obej­mu­jąc ta­kie ele­menty jak fo­to­gra­fie w ro­dzin­nych al­bu­mach, ma­gne­sy na lo­dów­kę, do­ku­men­ty czy szkol­ne pra­ce do­mo­we. Dzi­ęki za­awan­so­wa­nym tech­no­lo­giom ofe­ro­wa­nym przez Ca­non, druk oraz fo­to­gra­fia wy­ko­rzy­sty­wa­ne są rów­nież w pro­jek­tach spo­łecz­nych spra­wia­jąc, że sztu­ka wi­zu­al­na sta­je się sze­ro­ko do­stęp­na, co re­al­nie zmie­nia ży­cie wie­lu osób.

World Un­se­en: po­tęga obra­zu

Zgod­nie ze swo­ją fi­lo­zo­fią Ky­osei, ozna­cza­jącą ży­cie i pra­cę dla wspól­ne­go do­bra, Ca­non po­dej­mu­je się ini­cja­tyw po­ka­zu­jących w ja­ki spo­sób druk mo­że an­ga­żo­wać lu­dzi po­przez wzbu­dza­nie ich emo­cji, a ta­kże jak tech­no­lo­gia i wie­dza łączą się, by two­rzyć do­świad­cze­nia zwi­ąza­ne z obra­zo­wa­niem, które mo­gą wzbo­ga­cać na­sze ży­cie.

Jed­ną z ta­kich wła­śnie ini­cja­tyw jest wy­sta­wa obra­zów World Un­se­en, po­zwa­la­jąca oso­bom nie­wi­do­mym i nie­do­wi­dzącym po­zna­wać świat wi­zu­al­ny za po­mo­cą do­ty­ku, a lu­dziom ze zdro­wym wzro­kiem – do­świad­czać sztu­ki z per­spek­ty­wy osób z wa­da­mi wzro­ku.

World Un­se­en, czy­li „wy­sta­wa, której nie trze­ba ogląda­ć”, pre­zen­tu­je se­rię przej­mu­jących obra­zów, wy­dru­ko­wa­nych w tech­no­lo­gii dru­ku wy­pu­kłe­go. Obra­zy te przed­sta­wia­ją zdjęcia am­ba­sa­do­rów mar­ki Ca­non – zna­nych na ca­łym świe­cie fo­to­gra­fów, w tym wie­lo­krot­nie na­gra­dza­ne­go po­łu­dnio­wo­afry­ka­ńskie­go fo­to­re­por­te­ra Bren­ta Stir­to­na, zna­ne­go bra­zy­lij­skie­go fo­to­re­por­te­ra Se­ba­sti­ão Sal­ga­do, ni­ge­ryj­skie­go fo­to­re­por­te­ra Ya­ga­zie Eme­zi, fo­to­gra­fa spor­to­we­go Sa­mo Vi­di­ca, fo­to­graf­ki mo­dy He­idi Ron­dak oraz zdo­byw­cy na­gro­dy Pu­lit­ze­ra Mu­ham­me­da Mu­he­ise­na. Na zdjęciach wi­dać m.in. ostat­nie­go sam­ca no­so­ro­żca północ­ne­go, por­tret pły­wa­ka pa­ra­olim­pij­skie­go, czy USG nie­na­ro­dzo­ne­go dziec­ka, które mo­gła „zo­ba­czy­ć” za po­mo­cą do­ty­ku je­go nie­wi­do­ma mat­ka.

Wy­sta­wa World Un­se­en po­wsta­ła z ini­cja­ty­wy Ca­non Eu­ro­pe – fir­ma, chcąc wy­ko­rzy­stać swo­ją wie­dzę w za­kre­sie tech­no­lo­gii dru­ku oraz wie­lo­let­nie do­świad­cze­nia, po­sta­no­wi­ła stwo­rzyć prze­strzeń, w której sztu­ka sta­nie się do­stęp­na dla osób z nie­pe­łno­spraw­no­ścia­mi wzro­ku, ofe­ru­jąc im mo­żli­wo­ść do­świad­cza­nia fo­to­gra­fii w spo­sób wy­jąt­ko­wo an­ga­żu­jący.

W ka­żdym z kra­jów, w których wy­sta­wa by­ła pre­zen­to­wa­na, w jej przy­go­to­wa­niach po­ma­ga­li spe­cja­li­ści z in­sty­tu­cji zaj­mu­jących się oso­ba­mi z pro­ble­ma­mi wzro­ko­wy­mi. W Wiel­kiej Bry­ta­nii Ca­non współpra­co­wał z Królew­skim Na­ro­do­wym In­sty­tu­tem Osób Nie­wi­do­mych (RNIB), a na Węgrzech z Na­ro­do­wym Sto­wa­rzy­sze­niem Nie­wi­do­mych i Sła­bo­wi­dzących. W Pol­sce pa­tro­nat nad wy­sta­wą World Un­se­en ob­jął Pol­ski Zwi­ązek Nie­wi­do­mych.

W przy­go­to­wa­nie wy­sta­wy za­an­ga­żo­wa­li się rów­nież eks­per­ci ds. uła­twia­nia do­stępu do in­for­ma­cji z CBB Ne­ther­lands, wska­zu­jący ob­sza­ry zdjęć, które po­win­ny być wy­pu­kłe, aby prze­kaz obra­zów zy­skał praw­dzi­wą war­to­ść. Ze­spół z dru­kar­ni Pro­sign wy­ko­rzy­stał swo­ją ogrom­ną wie­dzę do stwo­rze­nia wy­dru­ków wy­pu­kłych, braj­low­skich i sy­mu­lu­jących wa­dy wzro­ku za po­mo­cą urządzeń Ca­non.

Jak druk wy­pu­kły zmie­nia do­świad­cze­nie od­bio­ru sztu­ki? In­te­rak­tyw­ne do­świad­cze­nia na wy­sta­wie World Un­se­en

Obra­zy na po­trze­by wy­sta­wy wy­sta­wy World Un­se­en zo­sta­ły przy­go­to­wa­ne z wy­ko­rzy­sta­niem plo­te­rów z se­rii Ari­zo­na fir­my Ca­non i opro­gra­mo­wa­nia PRISMAe­le­va­te XL. Dzi­ęki dru­ko­wi war­stwo­we­mu, od­wie­dza­jący wy­sta­wę mo­gą po­zna­wać po­szcze­gól­ne ele­men­ty obra­zu, ta­kie jak kszta­łty, wy­różnio­ne frag­men­ty oraz tek­stu­ry. Uzu­pe­łnie­niem ka­żdej z fo­to­gra­fii są opi­sy dźwi­ęko­we i opi­sy w al­fa­be­cie Bra­il­le’a.

Ta wy­jąt­ko­wa wy­sta­wa łączy wi­ęc świat sztu­ki i tech­no­lo­gii, po­zwa­la­jąc oso­bom nie­wi­do­mym i nie­do­wi­dzącym na no­wo od­kryć fo­to­gra­fię. Dzi­ęki dru­ko­wi wy­pu­kłe­mu, do­tyk sta­je się dla nich na­rzędziem od­bio­ru obra­zu. Z ko­lei oso­by wi­dzące ma­ją uni­kal­ną oka­zję do do­świad­cze­nia sztu­ki z per­spek­ty­wy osób z z pro­ble­ma­mi wzro­ko­wy­mi.

Sy­ner­gia roz­wi­ązań Ca­non oży­wia sztu­kę

Eko­sys­tem roz­wi­ązań mar­ki sta­no­wi kom­plek­so­wą ofer­tę pro­duk­tów i usług z za­kre­su dru­ku i fo­to­gra­fii, które współdzia­ła­ją ze so­bą, aby za­spo­ko­ić różno­rod­ne po­trze­by użyt­kow­ni­ków. Po­łącze­nie za­awan­so­wa­nych tech­no­lo­gii spra­wia, że sztu­ka sta­je się bar­dziej do­stęp­na dla sze­ro­kie­go gro­na od­bior­ców. Dzi­ęki in­no­wa­cyj­nym roz­wi­ąza­niom Ca­non, ta­kim jak druk wy­pu­kły, mo­żli­we jest udo­stęp­nia­nie wi­zu­al­nych tre­ści oso­bom z ogra­ni­cze­nia­mi wzro­ku oraz two­rze­nie prze­strze­ni, w których ka­żdy, bez względu na swo­je mo­żli­wo­ści, mo­że do­świad­czyć sztu­ki na no­wo.

Pa­trząc na eko­sys­tem roz­wi­ązań Ca­non, do­star­cza­my użyt­kow­ni­kom kom­plet­ne śro­do­wi­sko do ko­mu­ni­ko­wa­nia się za po­mo­cą obra­zu. A ko­mu­ni­ku­jąc się w ten spo­sób, prze­ka­zu­je­my rów­nież war­to­ści, które in­spi­ru­ją i po­ma­ga­ją bu­do­wać tr­wa­łe re­la­cje. Dla­te­go cie­szę się, że Ca­non ma swój wkład w wy­zna­cza­nie tren­dów i roz­wój bra­nży fo­to­gra­ficz­nej i dru­ku na tak wie­lu po­lach – ko­men­tu­je Mar­cin No­coń, Co­un­try Di­rec­tor, B2C, Ca­non 4CE.

Dzi­ęki sze­ro­kie­mu wa­chla­rzo­wi na­szych pro­duk­tów, do­staw­cy usług dru­kar­skich mo­gą w pe­łni wy­ko­rzy­stać po­ten­cjał, ja­ki obec­nie da­je tech­no­lo­gia dru­ku. Po­sze­rza­jąc swo­je port­fo­lio ofer­to­we o no­wo­cze­sne roz­wi­ąza­nia, zwi­ęk­sza­ją kon­ku­ren­cyj­no­ść na ryn­ku i pro­po­nu­ją klien­tom bar­dziej zróżni­co­wa­ne i kre­atyw­ne ma­te­ria­ły. Wy­sta­wa World Un­se­en to przy­kład, jak za­awan­so­wa­ne roz­wi­ąza­nia Ca­non mo­gą być wy­ko­rzy­sty­wa­ne do dru­ko­wa­nia in­no­wa­cyj­nych apli­ka­cji – mówi Mi­chał Łep­kow­ski, 4CE Sa­les & Mar­ke­ting Di­rec­tor.

Wy­sta­wę World Un­se­en będzie mo­żna oglądać bez­płat­nie od 5 do 21 grud­nia na te­re­nie Aka­de­mii Sz­tuk Pi­ęk­nych w War­sza­wie przy ul. Wy­brze­że Ko­ściusz­kow­skie 37/39.

Wi­ęcej in­for­ma­cji na: https://www.ca­non.pl/vie­w/un­se­e-the­-worl­d/

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Ca­non

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści