Grupa Prime Label, czołowy producent etykiet w Europie Środkowo-Wschodniej, sfinalizowała zakup 100% udziałów w rumuńskiej drukarni Grafoprint. Prime Label jest spółką portfelową funduszu private equity Innova/6 z grupy Innova Capital. To już szósta akwizycja firmy zrealizowana przy wsparciu Innova w ciągu ostatnich pięciu lat. Dzięki tej transakcji Grupa zyskuje nowe możliwości rozwoju na perspektywicznym rynku rumuńskim, jednocześnie przekraczając zakładany w pięcioletniej strategii obrót 100 mln euro do końca 2024 r.
Powstała w 1991 r. Grafoprint jest jedną z pierwszych prywatnych firm poligraficznych w Rumunii. Od ponad trzech dekad pozostaje jednym z wiodących podmiotów w branży, oferującym klientom kompleksowe usługi w zakresie produkcji etykiet – od projektowania i personalizacji produktu końcowego po profesjonalny druk przy użyciu wysokiej jakości materiałów. Firma specjalizuje się w druku fleksograficznym oraz zyskującym na popularności druku cyfrowym. Grafoprint produkuje etykiety samoprzylepne, których odbiorcami są podmioty z branży kosmetycznej, segmentu chemii gospodarczej czy żywności i napojów, gdzie spółka posiada ugruntowaną pozycję i obsługuje czołowe na rynku marki FMCG.
Najnowsza akwizycja dokonana przez Prime Label jest kolejnym krokiem w realizacji długoterminowej strategii wzrostu i umacnia pozycję Grupy jako regionalnego czempiona w produkcji etykiet. Wejście na rynek rumuński – drugi co do wielkości w Europie Środkowo-Wschodniej – nie tylko zwiększa możliwości sprzedażowe Grupy poprzez cross-selling produktów wytwarzanych w innych lokalizacjach, ale także pozwala na realizację znaczących synergii kosztowych.
„Rok 2024 jest wyjątkowy dla Prime Label. Grupa przekroczy barierę 100 mln euro sprzedaży, dołączając tym samym do grona największych producentów etykiet w Europie. Od 2019 r., czyli od przejęcia pierwszej spółki – lubelskiej drukarni Embe Press, Grupa urosła ponad siedmiokrotnie. Ekspansja geograficzna poprzez akwizycję Grafoprint daje nam nową szansę na wzrost. Traktujemy Rumunię jako rynek wielkich możliwości, choć jeszcze niedoceniony. Intuicja, ale też dane rynkowe podpowiadają nam, że to dobry kierunek inwestycyjny. Gospodarka rumuńska rozwija się bardzo dynamicznie w porównaniu do innych krajów europejskich, a rosnące inwestycje bezpośrednie obecnych i potencjalnych klientów Grupy w Rumunii pokazują, że warto tu być. Jestem mocno podekscytowany naszymi planami rozwojowymi na tym rynku” – mówi Arkadiusz Sapiecha, CEO Prime Label. „Jestem przekonany, że dołączenie Grafoprint do Grupy Prime Label przełoży się na wymierne korzyści dla spółki. U boku dużego gracza łatwiej będzie stawić czoła lokalnej konkurencji m.in. dzięki synergiom zakupowym. Na pewno poszerzymy także asortyment firmy o nowe rodzaje etykiet, w których Prime Label ma bogate doświadczenie. Wierzę, że wymiana doświadczeń i dobrych praktyk wsparte dobrą atmosferą współpracy, o którą zawsze dbamy, przełoży się na sukces firmy, ale też zadowolenie pracowników” – dodaje Grzegorz Świderski, CFO Prime Label.
„Od lat konsekwentnie rozwijamy portfolio Prime Label, a wejście na nowe rynki w regionie to dla nas naturalny krok ku dalszemu rozwojowi. Wierzymy, że bliska współpraca z zespołem Grafoprint i wzajemne dzielenie się wiedzą pozwolą nam w pełni wykorzystać potencjał Grupy, szczególnie w Rumunii. Przed nami ekscytujący czas – z jednej strony będziemy rozbudowywać ofertę Prime Label i Grafoprint, wzmacniać naszą sieć sprzedaży i tworzyć dla klientów rozwiązania, które idealnie odpowiadają ich potrzebom. Z drugiej strony – kontynuujemy przejęcia, realizując naszą długoterminową wizję rozwoju Prime Label” – mówi Michał Wojdyła, Partner w Innova Capital odpowiedzialny za transakcję.
Na podstawie informacji Grupy Prime Label