Po­nad 170 stu­den­tów i uczni­ów kie­run­ków po­li­gra­ficz­nych na Stu­dents Open Ho­use w fir­mie Mark An­dyPoprzedni artykuł 

Dużym zainteresowaniem uczestników cieszyły się próbki etykiet wykonanych na różnych maszynach Mark Andy
Du­żym za­in­te­re­so­wa­niem uczest­ni­ków cie­szy­ły się prób­ki ety­kiet wy­ko­na­nych na różnych ma­szy­nach Mark An­dy

Du­żym suk­ce­sem za­ko­ńczy­ło się spo­tka­nie z cy­klu Stu­dents Open Ho­use, zor­ga­ni­zo­wa­ne do­rocz­nie przez fir­mę Mark An­dy w jej Cen­trum Tech­no­lo­gicz­nym w War­sza­wie. Wy­da­rze­nie, ja­kie od­by­ło się 11 kwiet­nia, zgro­ma­dzi­ło re­kor­do­wą licz­bę uczest­ni­ków te­go ty­pu spo­tkań. Wzi­ęło w nim udział po­nad 170 stu­den­tów i uczni­ów kie­run­ków po­li­gra­ficz­nych oraz przed­sta­wi­cie­le ka­dry pe­da­go­gicz­nej. Re­pre­zen­to­wa­li oni w su­mie czte­ry pla­ców­ki: Za­kład Tech­no­lo­gii Po­li­gra­ficz­nych In­sty­tu­tu Me­cha­ni­ki i Po­li­gra­fii Po­li­tech­ni­ki War­szaw­skiej, Ze­spół Sz­kół Po­li­gra­ficz­no­-Me­cha­nicz­nych im. Ar­mii Kra­jo­wej w Ka­to­wi­cach, Cen­trum Ksz­ta­łce­nia Za­wo­do­we­go i Usta­wicz­ne­go w Pion­kach, Ze­spół Sz­kół im. Pre­zy­den­ta Igna­ce­go Mo­ścic­kie­go w Zie­lon­ce oraz Tech­ni­kum nr 11im. Pio­tra Wy­soc­kie­go w War­sza­wie.

„Spot­ka­nia dla mło­dych adep­tów sztu­ki po­li­gra­ficz­nej są dla nas za­wsze szcze­gól­ne – mówi Le­na Ch­mie­lew­ska­-Bon­tron, Eu­ro­pe­an Mar­ke­ting Ma­na­ger Mark An­dy, która wi­ta­ła go­ści przy­by­łych do Cen­trum Tech­no­lo­gicz­ne­go. – Tym bar­dziej cie­szy­my się, że je­go te­go­rocz­na edy­cja prze­ro­sła na­sze najśmiel­sze prze­wi­dy­wa­nia. Od­no­to­wa­li­śmy re­kor­do­wą fre­kwen­cję – w ci­ągu jed­ne­go dnia Stu­dents Open Ho­use od­wie­dzi­ło nas po­nad 170 stu­den­tów i uczni­ów. To nie­mal o po­ło­wę wi­ęcej niż go­ściliśmy przed ro­kiem, pod­czas dwóch te­go ty­pu wy­da­rzeń. Świad­czy to z jed­nej stro­ny o atrak­cyj­no­ści bra­nży, w ja­kiej dzia­ła­my – mam na my­śli ety­kie­ty i opa­ko­wa­nia – z dru­giej – o ro­snącej świa­do­mo­ści po stro­nie kie­ru­jących pla­ców­ka­mi edu­ka­cyj­ny­mi, że po­za ofe­ro­wa­ną na uczel­niach czy w szko­łach śred­nich teo­rią nie­zbęd­na jest prak­ty­ka. Cho­ćby w po­sta­ci ob­co­wa­nia z naj­now­szy­mi ma­szy­na­mi dru­ku­jący­mi i in­ny­mi roz­wi­ąza­nia­mi tech­no­lo­gicz­ny­mi nie­zbęd­ny­mi we współcze­snym przed­si­ębior­stwie po­li­gra­ficz­ny­m”.

Fir­ma Mark An­dy przy­go­to­wa­ła z my­ślą o Stu­dents Open Ho­use po­ka­zy „na ży­wo” z udzia­łem dwóch ma­szyn dru­ku­jących, za­in­sta­lo­wa­nych w jej war­szaw­skim Cen­trum Tech­no­lo­gicz­nym. Pre­zen­ta­cje pro­wa­dził Łu­kasz Ch­ru­śli­ński – Sa­les Ma­na­ger Mark An­dy, za­zna­ja­mia­jąc uczest­ni­ków spo­tka­nia ze spe­cy­fi­ką ka­żde­go z urządzeń. Za­pre­zen­to­wa­ne zo­sta­ły: Di­gi­tal Se­ries HD Hi­ghSpe­ed 1200 – pro­mo­wa­na przez fir­mę ja­ko naj­szyb­sza na świe­cie hy­bry­do­wa ma­szyna in­kjet UV de­dy­ko­wa­na pro­duk­cji ety­kie­to­wej; oraz dwa mo­del flek­so­gra­ficz­ny – ProSe­ries. W pre­zen­ta­cjach ostat­niej ma­szyny za­sto­so­wa­ne zo­sta­ły pły­ty flek­so­gra­ficz­ne fir­my Du­Pont, będącej part­ne­rem spo­tka­nia.

Łu­kasz Ch­ru­śli­ński przed­sta­wił bu­do­wę ka­żde­go z urządzeń, wska­zu­jąc też na ryn­ki do­ce­lo­we i wy­ni­ka­jące z te­go zróżni­co­wa­nie ofer­ty Mark An­dy. Na­wi­ązał tym sa­mym do swo­jej pre­zen­ta­cji otwie­ra­jącej Stu­dents Open Ho­use, po­świ­ęca­nej obec­nym tren­dom na ryn­ku ety­kiet: „Na­sze ca­łe współcze­sne ży­cie, rów­nież bi­zne­so­we, jest sty­mu­lo­wa­ne przez nie­ustan­ne zmia­ny. Je­ste­śmy ata­ko­wa­ni wie­lo­ma bo­dźca­mi i czyn­ni­ka­mi, z których na wie­le nie ma­my wpły­wu. To w na­tu­ral­ny spo­sób wpły­wa na na­sze za­cho­wa­nia ja­ko kon­su­men­tów i od­bior­ców tre­ści wi­docz­nych na ety­kietach czy opa­ko­wa­niach. Ko­niec ko­ńców zmia­ny tech­no­lo­gicz­ne do­ty­ka­ją ich pro­du­cen­tów, a wi­ęc dru­kar­nie. Stąd zwi­ęk­sza­jąca się po­pu­lar­no­ść ety­kiet li­ner­less, sty­mu­lo­wa­na sta­le ro­snącym po­py­tem na żyw­no­ść ty­pu „fo­od-to­-go”, czy ta­gów RFID, które w co­raz wi­ęk­szej licz­bie skle­pów z różnych bra­nż sta­ją się co­dzien­no­ścią. Ja­ko pro­du­cent ma­szyn wąskow­stęgo­wych i roz­wi­ązań kom­ple­men­tar­nych mu­si­my być na te zmia­ny i wy­zwa­nia go­to­wi. Stąd no­we mo­de­le w na­szej ofer­cie, do­sto­so­wa­ne do dy­na­mi­ki ryn­ku”.

Jak wska­zu­je Le­na Ch­mie­lew­ska­-Bon­tron, za­in­te­re­so­wa­nie ka­żdą z pre­zen­to­wa­nych ma­szyn by­ło bar­dzo du­że: „Przez kil­ka go­dzin na­si spe­cja­li­ści do spraw sprze­da­ży, spe­cja­li­ści dru­ku i ser­wi­su by­li do dys­po­zy­cji go­ści i trze­ba przy­znać, że wie­le mło­dych osób uczest­ni­czących w spo­tka­niu do­sko­na­le wy­ko­rzy­sta­ło ten czas na py­ta­nia i dys­ku­sje. Du­żym za­in­te­re­so­wa­niem cie­szy­ły się prób­ki różnych wzo­rów ety­kiet, wy­ko­na­nych na na­szych ma­szynach. „Na ży­wo” na ma­szynie Di­gi­tal Se­ries HD Hi­ghSpe­ed 1200 dru­ko­wa­ne by­ły ety­kiety za­wie­ra­jące zdjęcia wy­ko­na­ne pod­czas spo­tka­nia. To naj­le­piej zo­bra­zo­wa­ło mo­żli­wo­ści współcze­snej tech­no­lo­gii, gdy wie­lu zle­ce­nio­daw­ców ocze­ku­je re­ali­za­cji prac „na wczo­ra­j”. Na­sze ma­szyny hy­bry­do­we im to umo­żli­wia­ją”.

„Bar­dzo dzi­ęku­je­my wszyst­kim stu­den­tom i uczniom, a ta­kże przed­sta­wi­cie­lom ka­dry pe­da­go­gicz­nej za ich obec­no­ść. Fre­kwen­cja, za­in­te­re­so­wa­nie, za­an­ga­żo­wa­nie w tym ro­ku by­ły na na­praw­dę wy­so­kim po­zio­mie. To na­pa­wa nas du­mą, ale i da­je na­dzie­ję na dal­szy roz­wój na­szej bra­nży. Ksz­ta­łce­nie kadr jest tu klu­czo­we i cie­szy­my się, że mo­że­my mieć w tym swój bar­dzo kon­kret­ny udział. Już dziś za­pra­sza­my uczel­nie i szko­ły kszta­łcące stu­den­tów i uczni­ów o pro­fi­lu po­li­gra­ficz­nym na ko­lej­ną edy­cję Stu­dents Open Ho­use, ja­ka od­będzie się w na­stęp­nym ro­ku. Do zo­ba­cze­nia” – pod­su­mo­wu­je Prze­my­sław Pol­kow­ski, Co­un­try Ma­na­ger Mark An­dy Po­land.

Film z wy­da­rze­nia mo­żna zna­le­źć na pro­fi­lu Mark An­dy na por­ta­lu Lin­ke­dIn.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej pai.in­fo.pl

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści