Brytyjska firma GI Direct – wchodząca w skład grupy GI Solutions Group, oferującej zintegrowane usługi marketingu bezpośredniego i komunikacji wielokanałowej – przeprowadziła w ostatnim czasie testy beta systemu Kodak InSite Campaign Manager. To innowacyjne oprogramowanie firmy Kodak przeznaczone do zarządzania kampaniami reklamowymi zapewniło firmie możliwość stosowania zunifikowanych metod analizowania danych, ich weryfikacji, masowej wysyłki e-maili, personalizowanych adresów URL (PURL), SMS-ów oraz materiałów drukowanych.
Grupa GI Solutions składa się z trzech działów – GI Direct, GI Insight oraz GI Solutions – oferujących kompleksową gamę usług w zakresie globalnej komunikacji biznesowej, począwszy od identyfikowania klientów, poprzez opracowywanie strategii i grup docelowych aż po realizację kampanii, zarządzanie nią, tworzenie materiałów drukowanych i korespondencji pocztowej oraz pomiar jej skuteczności.
Mówi Robin Welch, dyrektor zarządzająca GI Solutions Group: Jeszcze w latach 90. ubiegłego wieku skupialiśmy się głównie na obsłudze korespondencji bezpośredniej, ale począwszy od przełomu stuleci rozwijamy nasze usługi wsparcia marketingowego równolegle ze zmieniającymi się zwyczajami klientów oraz rosnącymi wymogami w zakresie ochrony środowiska. Aby w dzisiejszym „cyfrowym” świecie realizować skuteczne, efektywne kosztowo i ekologiczne kampanie marketingowe, należy skupić się na bazach danych naszych klientów oraz poddać je stosownej klasyfikacji. To bowiem pozwoli na precyzyjne adresowanie treści informacyjnych do różnych grup docelowych, co przekłada się wprost na wyższy poziom skuteczności przekazu marketingowego.
Pełne wsparcie kampanii realizowanych w rożnych mediach
Oprogramowanie InSite Campaign Manager zapewnia lepszą komunikację pomiędzy GI Direct oraz bazą danych znajdującą się w dziale marketingu GI Insight, dzięki czemu możemy pomagać naszym klientom w szybszym docieraniu do określonych grup odbiorców i – co istotne – realizować to w sposób bardziej przyjazny dla środowiska niż dotąd. Możemy teraz oferować naszym zleceniodawcom pełne wsparcie dla kampanii prowadzonych w różnorodnych mediach – łącznie z PURL – w celu skłonienia potencjalnych odbiorców, by zaglądali na strony internetowe naszych klientów, z rozsyłaniem e-maili ukierunkowanych na określonych odbiorców, wysyłaniem SMS-ów oraz korespondencji pocztowej – by w ten sposób promować markę i produkty w nowy, ekscytujący sposób – kontynuuje Robin Welch.
Firma GI Direct została założona na początku lat 90. XX w. i każdego roku inwestuje w najnowsze technologie i sprzęt. Posiada ona kompleksowe rozwiązanie prepress firmy Kodak, składające się z naświetlarki CtP Kodak Magnus 800 oraz najnowszej wersji systemu workflow Kodak Prinergy. Firma działa w zakładzie o powierzchni około 9 tys. m2, mieszczącym się w brytyjskim Leicester i zatrudnia ponad 170 osób wysoko wykwalifikowanego personelu, który obsługuje zróżnicowaną bazę klientów. GI Direct pokrywa potrzeby związane z obsługą korespondencji bezpośredniej i zarządzania kampaniami, oferuje obsługę druków transakcyjnych, druków wyborczych oraz z zabezpieczeniami i co istotne – przy realizacji wszystkich tych usług uwzględnia aspekty związane z ochroną środowiska. GI Direct oferuje rozwiązania skoncentrowane na poszczególnych klientach i skierowane dla sektora finansowego, organizacji dobroczynnych i typu non-profit, firm zajmujących się obsługą zamówień pocztowych, przedsiębiorstw sektora publicznego oraz klientów detalicznych.
Uzbroić klientów w wiedzę
Mówi Robin Welch: Poprzez wykorzystanie zawansowanych metod analizy danych oprogramowania InSite Campaign Manager, możemy uzbroić naszych klientów w odpowiednią wiedzę. Pomagając im w badaniu ich baz danych oraz w klasyfikowaniu grup osób i rejonów geograficznych, poznają oni lepiej demografię swoich potencjalnych odbiorców i mogą skuteczniej kreować swoją kampanię marketingową. Poprzez zminimalizowanie ilości materiałów drukowanych i wykorzystanie przewagi inicjatyw prowadzonych w różnorodnych mediach możemy zaoferować kampanie, które są zarówno bardziej efektywne, jak również przyjazne dla środowiska. System firmy Kodak dodaje istotną wartość do naszego biznesu i już teraz możemy stwierdzić, że ma on również niezwykle pozytywny wpływ na naszych klientów – niektórzy donoszą o czterokrotnym wzroście skuteczności kierowanego przekazu bez żadnych dodatkowych kosztów.
Kierownictwo GI Direct widzi w tych rozwiązaniach ogromny potencjał także dla sektora TransPromo. Firma zainstalowała cyfrowe technologie drukowania, dzięki czemu jej klienci mogą z powodzeniem wykorzystać zalety oferowane przez ten szybko rosnący rynek. Istotą rynku TransPromo jest generowanie wartości dodanej. Rachunki i wyciągi nie powinny już być traktowane jak koszty biznesowe, których nie można uniknąć. Należy je raczej postrzegać w kategoriach konkretnych aktywów. Poprzez zastosowanie personalizowanych danych w dokumentach transakcyjnych te ostatnie można przekształcić w niezwykle precyzyjne narzędzia komunikacji i działań marketingowych.
Obecnie stosujemy 14 głowic personalizujących, pracujących w maszynie zwojowej, a dzięki oprogramowaniu Kodak InSite Campaign Manager możemy oferować cenne dokumenty TransPromo firmom z sektorów komunalnego oraz finansowego.
W rozwiązania firmy Kodak inwestujemy od sześciu lat i darzymy jej technologie dużym zaufaniem – podsumowuje Welch. – Korespondencja bezpośrednia wraz z efektywnym zarządzaniem danymi stanowi drogę naprzód zarówno dla nas jak i naszych klientów. Oprogramowanie Kodak InSite Campaign Manager stanowi podstawowe narzędzie dla wszystkich kampanii marketingowych, jakie przygotowujemy. Technologia ta pozwala nam wykorzystywać nowe możliwości w druku akcydensowym i umożliwia zaoferowanie naszym klientom dużych oszczędności.