Meet Kodak Polska 2009 – za namiPoprzedni artykuł 

Niemal 120 uczestników, 25 wykładów, około 30 prelegentów, trzy sale wykładowe, dwa dni konferencji – tegoroczna edycja Meet Kodak Polska była zdecydowanie najbardziej udaną spośród tych, które do tej pory się odbyły. Tym razem Kodak zaprosił swoich klientów w dniach 2-3 grudnia br. do hotelu Mazurkas w Ożarowie Mazowieckim.

To trzecia już edycja spotkania Meet Kodak Polska. Po sukcesach dwóch pierwszych Kodak zdecydował się poszerzyć swoją propozycję i zaproponował uczestnikom konferencji rekordową jak do tej pory dawkę wiedzy, oferując wykłady z różnych obszarów poligrafii dedykowane dla przedstawicieli drukarń cyfrowych, offsetowych i fleksograficznych oraz agencji reklamowych. A wszystko to w odniesieniu do zmieniających się warunków gospodarczych oraz nowych trendów w branży poligraficznej. Dodatkowo organizatorzy zaproponowali uczestnikom szereg wykładów, podczas, których aktualni użytkownicy rozwiązań Kodaka dzielili się swoimi doświadczeniami.

Szeroki zakres tematyczny materiału, jaki w tym roku Kodak przygotował dla swoich gości sprawił, że wystąpienia prelegentów podzielone zostały na trzy bloki tematyczne. Tematy poszczególnych bloków wiązały się z nowoczesną i efektywną pracą agencji reklamowej, skuteczną komunikacją z klientem biznesowym i indywidualnym czy trendami i nowościami na rynku opakowań.

Konferencję rozpoczął Swapan Chaudhuri, dyrektor zarządzający Kodak Polska, witając przybyłych gości, omawiając pokrótce ideę tegorocznej edycji Meet Kodak Polska. Następnie Andrzej Sadowski z Fundacji Centrum im. Adama Smith’a przedstawił ogólną sytuację gospodarczą, jaka ma miejsce obecnie w Polsce. Prelegent mówił również o możliwościach, jakie niesie ze sobą kryzys, czy raczej recesja gospodarcza, z którą w Polsce mamy do czynienia, przekonując tym samym słuchaczy, że jest to dobry czas na inwestycje. Odpowiednio zaangażowane środki teraz, postawią nas w czasie lepszej koniunktury, daleko przed konkurencją, która inwestycji w odpowiednim czasie nie poczyniła. Swapan Chaudhuri przedstawił bardzo ogólnie propozycje Kodaka, jeśli chodzi o inwestycje, na jakie mogą zdecydować się drukarnie. Na początku swojego wystąpienia przypomniał historię Kodaka podkreślając, że obecnie 60% jego przychodów koncentruje się w segmencie poligraficznym. Taki wynik możliwy był dzięki ogromnym nakładom tego producenta w część badawczo-rozwojową. Celem Kodaka, co podkreślał dyrektor zarządzający Kodak Polska, jest utrzymywanie pozycji lidera – stąd przejęcia innych firm, jakie miały miejsce w ostatnim okresie i inwestycje w rozwój najnowszych technologii w poszczególnych segmentach poligrafii. Swapan Chaudhuri omówił również pokrótce ofertę Kodaka - rozwiązania software’owe, systemy Web-To-Print, rozwiązania dla prepressu i portfolio CtP, systemy drukujące, w tym rozwiązania inkjetowe oraz przełomowe na rynku rozwiązania dla drukarń fleksograficznych. Namawiał również – podobnie jak jego przedmówca – do inwestowania. Następnie uczestnicy konferencji zostali zaproszeni do wyboru interesujących ich zagadnień, które szerzej omawiane były w osobnych trzech salach wykładowych i blokach tematycznych, jakie przygotowali organizatorzy.

Druk cyfrowy

Pierwszy z bloków tematycznych, w pierwszym dniu spotkania tegorocznej edycji Meet Kodak Polska dotyczył druku cyfrowego. Uczestnicy mogli zapoznać się z systemami druku inkjetowego Kodak Prosper, które oferują zupełnie nowe możliwości. Platforma Prosper ma wskazywać na możliwości rozwoju biznesu, jakie zapewnia technologia Stream Inkjet zastosowana w tych rozwiązaniach, a co za tym idzie ma przed jego użytkownikami otwierać nowe rynki, większe przychody i wyższe marże. Następnie Piotr Derlacz, dyrektor ds. produkcji w drukarni Samindruk, przedstawił swoje doświadczenia z drukiem hybrydowym. Do tej pory drukarnia drukowała na maszynie offsetowej rolowej. Następnie wydrukowane formularze dostarczane były do magazynu, a dalej zadrukowywane danymi zmiennymi (numeracja, kody kreskowe itd.) na maszynie cyfrowej zwojowej. Dotychczasowe rozwiązanie stosowane w drukarni było mało wydajne, wiązało się ze stratą czasu i materiałów. Obecnie – dzięki drukowi hybrydowemu – cały proces odbywa się szybciej, łatwiej i taniej. Druk hybrydowy, co podkreślał prelegent, stanowi połączenie najlepszych elementów z obu technologii – gwarantuje offsetową jakość koloru w połączeniu z personalizacją atramentową. Umożliwia również pełną personalizację przy szybkości do 300 m/min i niski koszt druku danych zmiennych co przekłada się na wysoką wydajność przy stosunkowo niskim koszcie materiałów eksploatacyjnych w stosunku do poprzedniej, stosowanej tu technologii.

Występujący jako kolejny Swapan Chaudhuri omówił możliwości druku TransPromo, który umożliwia wyjście naprzeciw oczekiwaniom klienta, a jednocześnie pozwala wyprzedzić konkurencję wzbogacając drukowane dokumenty o wartość dodaną, co umożliwiają rozwiązania Kodaka. O swoich doświadczeniach związanych z wdrażaniem TransPromo na polskim rynku mówił Michał Czeredys, prezes firmy Inforsys SA. Usługę TransPromo, opartą na systemie Kodak Versamark, Inforsys wdrożył jako jedna z pierwszych firm na świecie. Michał Czeredys omówił zalety tego rozwiązania na przykładzie wdrożenia dla Deutsche Banku, gdzie TransPromo stało się sposobem podwyższenia jakości materiałów wysyłanych do jego klientów oraz wykorzystania ich jako efektywnego narzędzia komunikacji.

Jolanta Michalczyk, Solution Sales Manager w firmie Kodak Polska, omówiła cyfrowe rozwiązania Kodaka do druku czarno-białego i kolorowego, podkreślając fakt, iż druk cyfrowy nie wyklucza technologii offsetowej, ale jest jej uzupełnieniem. Praktyczne aspekty druku cyfrowego i zalety tej technologii przedstawił Hubert Padalak z drukarni Interak. Wykorzystuje ona w codziennej produkcji zalety technologii cyfrowej urządzenia Kodak NexPress. Prelegent zaprezentował w swoim wystąpieniu możliwości druku cyfrowego i konkretne aplikacje, z wykorzystaniem przełomowej technologii druku 3D – Kodak Dimensional Printing. Toner wypukły, zastosowany w tej technologii, pozwala uzyskać wyróżniający się efekt wizualny i dotykowy, a cały proces odbywa się w trybie inline.

Tematem drugiego dnia konferencji w bloku poświęconym technologii cyfrowej były fotoalbumy. Piotr Krzych, prezes zarządu drukarni Comgraph przedstawił system produkcji fotoalbumów oparty o cyfrową maszynę drukującą Kodak NexPress. Blok tematyczny poświęcony drukowi cyfrowemu zakończyło wystąpienie Wojciecha Czapnika, KA Managera Retail w Kodak Polska, który przedstawił nowe rozwiązania w sieci partnerskiej Kodak Express Digital Solutions.

R E K L A M A

Oprogramowania i rozwiązania portalowe

Drugi blok tematyczny poświęcony był oprogramowaniu i rozwiązaniom portalowym, jakie swoim klientom oferuje Kodak. Tu swoje wystąpienia mieli również przedstawiciele firmy Infosystems SA, która jest od niedawna partnerem Kodaka. Obie Firmy, w październiku br., podpisały list intencyjny, dotyczący wzajemnej współpracy. Zapoczątkował on strategiczne partnerstwo technologiczne i handlowe w zakresie innowacyjnych rozwiązań z dziedziny oprogramowania sterującego cyfrowymi systemami prepress między obiema firmami.

Pierwszy dzień konferencji rozpoczęło wystąpienie Tomasza Gogacza, Digital Solutions Consultanta w Kodak Polska na temat pakietu Kodak Unified Workflow Solutions. O praktycznych zaletach Kodak InSite Prepress Portal System, jakie umożliwiają nowoczesną komunikację w klientem, opowiedział Łukasz Pudełko - specjalista ds. systemów prepress w Olsztyńskich Zakładach Graficznych OZGraf, które są użytkownikiem tego oprogramowania. Pierwszy dzień konferencji w tym bloku tematycznym kończyło wystąpienie Szymona Symonowicza, Graphic Systems Managera w Drukarni Interak, która jest użytkownikiem rozwiązań Kodaka, poświęcone optymalizacji procesów proofingu.

Drugi dzień konferencji skierowany był na tematykę związaną z zarządzaniem produkcją w drukarni, a rozpoczęło go wystąpienie Mariusza Gerasa poświęcone rozwiązaniom Web-To-Print, jakie znajdują się w ofercie Kodaka. W tej części swoje wystąpienie miała również firma Infosystems SA. Mariusz Sosnowski, jej prezes, zaprezentował innowacyjny system pozwalający na pełen kontroling procesów i kosztów w drukarni – Printmanager.JDF. To czołowy produkt tej firmy od lat zajmującej się wdrożeniami systemów informatycznych. Firma pomaga również uzyskiwać dotacje unijne dla środowiska poligraficznego, odnotowując w tym zakresie duże sukcesy, a także prowadzi działalność konsultingowo-doradczą. O bezpośrednich korzyściach wynikających z jego wdrożenia opowiadał kolejny prelegent – Piotr Dębicki, dyrektor drukarni Formika Sp. z o.o., jednej z najbardziej liczących się drukarń fleksograficznych zarówno w naszym kraju, jak i na międzynarodowym rynku zleceń. Formika specjalizuje się w produkcji wieczek aluminiowych dla przemysłu spożywczego oraz saszetek kosmetycznych z wykorzystaniem technologii UV

Piotr Dębicki skupił się w swoim wystąpieniu na rachunkowości zarządczej i kontrolingu produkcji w systemie Printmanager.JDF, którego użytkownikiem jest ten zakład poligraficzny.

Druk offsetowy i fleksograficzny

Pierwszy dzień konferencji w tym bloku tematycznym rozpoczęło wystąpienie Jakuba Parola, dyrektora działu konsultingu w firmie Infosystems SA. Prelegent omówił wpływ zoptymalizowanego planowania produkcji na skuteczne skracanie czasów przyrządów maszyn i efektywne wykorzystanie zasobów przy zastosowaniu systemu Printmanager.JDF w drukarni fleksograficznej. Rozwiązanie to może być oczywiście zintegrowane z rozwiązaniami firmy Kodak. Pierwszy dzień konferencji koncentrował się w tym bloku tematycznym na fleksografii, w którym to obszarze Kodak znacząco zwiększa swoje działania. Nowości w tym zakresie przedstawili Mariusz Geras z firmy Kodak Polska oraz Jacek Galiński, kierownik działu flekso firmy Ref-Graf Sp. z o.o. Niewątpliwie największymi z nich były innowacyjne rozwiązanie przeznaczone dla sektora opakowań – system do wykonywania odbitek próbnych Kodak Approval oraz przełomowy na rynku system produkcji płyt fleksograficznych Kodak Flexcel NX. Ten drugi - zdaniem producenta - oferuje zupełnie nowy sposób wytwarzania płyt fleksograficznych, czego rezultatem jest wyższa jakość i wydajność druku. Jak zapewnia Kodak, nowy system pozwala na produkcję płyt umożliwiających druk zbliżony do offsetu, o jakości rotograwiury. Umożliwia również wykorzystanie wielu podłoży – etykiet, kartonu pudełkowego, papieru, oraz folii. O swoich doświadczeniach z zupełnie nową jakością, jaką uzyskuje się dzięki temu systemowi opowiadał Roman Ostrzycki, dyrektor ds. produkcji w firmie Reproserwis. Instalacja systemu w tej firmie była pierwszą instalacją Kodak Flexcel NX w Polsce.

Drugi dzień konferencji w tym bloku tematycznym rozpoczęła prezentacja nowości w zakresie CtP i płyt offsetowych, jakie znajdują się w ofercie Kodaka. Prelegentami tej części spotkania byli Agnieszka Poczekaj, Teritory Sales Manager oraz Sławomir Iwanowski, Solution Sales Manager w Kodak Polska. Prelegenci omówili szereg produktów dla rynku poligraficznego w tym nowości w zakresie systemów CtP raz jeszcze podkreślając przełomowe rozwiązanie, jakim jest system Flexcel NX dla druku fleksograficznego. O płytach Kodak Elektra XD i pozytywnych doświadczeniach drukarni Zapolex z nimi opowiadał Szymon Polkowski, dyrektor handlowy w Toruńskich Zakładach Graficznych Zapolex.

Oprócz bardzo bogatej części merytorycznej tegorocznej edycji Meet Kodak Polska firma Kodak Polska przygotowała dla swoich klientów szereg atrakcji, takich jak losowanie wartościowych nagród, wieczorek z muzyką na żywo, czy specjalnie zorganizowane w hotelu Mazurkas profesjonalne kasyno.

Cieszymy się tak dużym zainteresowaniem naszą tegoroczną konferencją – podsumowuje Anna Kaźmierczak z Kodak Polska. – Mamy nadzieję, że przygotowany przez nas program pozwolił zapoznać się uczestnikom z rozwiązaniami, które najbardziej ich interesują z racji biznesu, którym się zajmują. Mamy też nadzieję, że wielu z nich przekonaliśmy do naszych rozwiązań i zachcą podjąć z nami dialog, dotyczący korzystnych dla nich inwestycji. Mamy w końcu nadzieję, że tego rodzaju spotkania zbliżają i integrują branżę choćby przez fakt, że jej przedstawiciele mogą dzielić się swoimi doświadczeniami.

Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności