Puszkinskaja Płoszczad inwestuje w nowy system drukujący Kodak VersamarkPoprzedni artykuł 

Puszkinskaja Płoszczad, jedna z największych firm poligraficznych w Rosji, zainstalowała w ostatnim czasie nowy system drukujący Kodak Versamark DS9050, pozwalający na personalizację wykonywanych tu publikacji, rozszerzenie produktów oferowanych klientom oraz wejście na nowe rynki zbytu. Urządzenie jest wyposażone w dwie głowice drukujące i sterowane za pomocą oprogramowania Kodak Versamark CS410.

Puszkinskaja Płoszczad (czyli po polsku „Plac Puszkina”) to jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie drukarń rosyjskich. Początkowo firma koncentrowała się na drukowaniu magazynów, jednak z biegiem lat stale rozwijała się i rozszerzała swój zakres produkcji; dziś wykonuje się tu przede wszystkim średnio- i wysokonakładowe katalogi oraz inne materiały promocyjne, takie jak broszury czy ulotki.

Automatyzując masową produkcję katalogów wysyłkowych
Znaczną część produkcji zlecanej drukarni Puszkinskaja Płoszczad stanowią katalogi zamawiane przez firmy specjalizujące się w dystrybucji materiałów promocyjnych. Jednak tego rodzaju klienci mają wyjątkowo duże potrzeby i oczekują czegoś więcej niż tylko atrakcyjnego katalogu. Poszukują bardziej kreatywnych sposobów na wyróżnienie się na tle konkurencji.
Drukowanie danych personalizowanych jest jednym z bardziej skutecznych sposobów na rozwiązanie tego problemu. Wielu wydawców, których katalogi drukowane są w firmie Puszkinskaja Płoszczad, produkuje specjalne kupony, zawierające personalizowane informacje dla każdego z ich klientów, pojawiające się w postaci wkładek do katalogów. Wyprodukowanie tego rodzaju kuponów nie jest wcale łatwym zadaniem – są one przygotowywane z myślą o konkretnych osobach, co oznacza, że każdy wymaga naniesienia indywidualnych danych. To stanowi zaś znaczne wyzwanie dla firmy Puszkinskaja Płoszczad, zwłaszcza wziąwszy pod uwagę olbrzymią bazę klientów obsługiwanych przez każdego z wydawców współpracujących z drukarnią. Technologia, jakiej poszukiwaliśmy, aby sprostać temu wyzwaniu, musiała obsługiwać wysokie nakłady produkcyjne, a jednocześnie bez problemu radzić sobie z gigantyczną ilością personalizowanych danych – mówi Andriej Sulejkow, wiceprezes firmy Puszkinskaja Płoszczad. – Kodak wyposażył nas dokładnie w takie rozwiązanie, jakiego potrzebowaliśmy. Zainstalowaliśmy w naszej firmie maszynę Kodak Versamark DS9050 z dwiema głowicami drukującymi, sterowaną wydajnym kontrolerem Kodak Versamark CS410. Całość została zintegrowana z wysokowydajnym urządzeniem złamującym.
Wdrożenie rozwiązania firmy Kodak z miejsca wpłynęło na znaczne zwiększenie wydajności parku maszynowego drukarni. Zamiast – jak dotychczas – drukować osobne kupony, do personalizacji danych zaczęto używać okładek katalogów, co w sposób drastyczny zredukowało czas produkcji. Decyzja drukarni Puszkinskaja Płoszczad o zakupie dwóch urządzeń Kodak Versamark DS9050 okazała się strzałem w dziesiątkę. Obecnie firma może z powodzeniem nanosić indywidualne dane na dwie okładki jednocześnie, w jednym przebiegu maszyny, zaś dane do urządzenia są przesyłane z kontrolera Kodak Versamark CS410.
Zastosowane w tym rozwiązaniu głowice drukujące Kodak Versamark DH90 pracują z maksymalną wydajnością 150 m/min., co sprawia, że Puszkinskaja Płoszczad może w czasie 12-godzinnej zmiany wyprodukować 100 tys. arkuszy w formacie A1. Z każdego z nich powstają dwie okładki katalogu, co oznacza wydajność rzędu 200 tys. personalizowanych okładek na jedną zmianę.

Odkrywając nowe możliwości marketingowe
Nowa instalacja zaowocowała jednak czymś więcej, niż tylko szybszą produkcją i znaczącą redukcją kosztów. Poprzez zapewnienie wydawcom ścisłej kontroli nad stosowanymi w produkcji personalizowanymi danymi, umożliwiono im większe zaangażowanie w działania podejmowane przez ich klientów i tworzenie z myślą o nich nowych możliwości w zakresie marketingu produktów. Na przykład, system pozwala na przypisywanie każdemu z klientów osobistego numeru identyfikacyjnego i prowadzenie konkursów, jak również na zbieranie i sortowanie nieocenionych informacji zwrotnych od klientów. A ponieważ adres każdego z nich może zostać wydrukowany na okładce katalogu, publikacja z myślą o wysyłce może zostać zapakowana w zwykłą folię polietylenową, zapewniając wydawcy znaczące oszczędności związane z opakowaniem i dystrybucją swoich produktów.

Wyższa wydajność, nowe rynki
Jako firma stale poszukująca nowych możliwości wzrostu, Puszkinskaja Płoszczad wykorzystuje nowy system do dywersyfikacji i rozszerzenia portfolio swoich usług. Jednym z przykładów tego rodzaju działań było wydrukowanie – z wykorzystaniem personalizacji – kuponów loteryjnych dla jednej z dużych moskiewskich sieci handlowych. W planach drukarni jest też produkcja personalizowanych okładek do magazynów.
Rozwiązanie Kodaka pozwoliło jednocześnie firmie Puszkinskaja Płoszczad na wejście na zupełnie nowy dla niej rynek – materiałów typu direct mailing. Pomimo faktu, że w tym segmencie działa już sporo zakładów poligraficznych, kierownictwo firmy wierzy, iż drukarnia może zaoferować swoim klientom coś więcej – najwyższej jakości druk offsetowy w połączeniu z szybką i ekonomiczną personalizacją broszur. Nasza inwestycja w system firmy Kodak była jednocześnie decyzją handlową – konkluduje Sulejkow. – Podniosła ona jakość i poziom obsługi naszych obecnych zleceniodawców, ale też pozwoliła na wygenerowanie dodatkowych przychodów poprzez rozszerzenie oferty i wejście na nowe rynki.

Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności