Agfa Graphics na targach Euro-Reklama 2010Poprzedni artykuł 

Wśród ponad 150 wystawców tegorocznych targów Euro-Reklama, odbywających się w dniach 10-12 marca w Poznaniu, po raz pierwszy znalazła się firma Agfa Graphics. Była to jednocześnie pierwsza okazja do zaprezentowania rozszerzonego portfolio urządzeń Agfa Graphics w zakresie druku wielkoformatowego po niedawnym przejęciu przez nią Gandinnovations – kanadyjskiego producenta ploterów inkjetowych. Prezentacje trzech urządzeń na stoisku Agfa Graphics spotkały się z bardzo dużym zainteresowaniem zwiedzających i zaowocowały wieloma rozmowami biznesowymi.

Targi Euro-Reklama to jedyna tegoroczna impreza wystawiennicza w Polsce, na której przedstawiciele firm reklamowych i poligraficznych mieli okazję zapoznać się z propozycjami Agfa Graphics w zakresie druku wielkoformatowego. Mówi Rafał Urbaniak, odpowiedzialny za ten segment w firmie Agfa Graphics Sp. z o.o.: Targi odbywały się w idealnym dla nas momencie, tuż po sfinalizowaniu pierwszego etapu integracji firmy Gandinnovations w ramach struktur druku inkjetowego Agfa Graphics. Dzięki temu na naszym stoisku mogliśmy zaprezentować zarówno jeden z ploterów ze znanej i coraz bardziej popularnej na polskim rynku rodziny :Anapurna, jak też dwa urządzenia z serii :Jeti, produkowane w zakładach do niedawna należących do Gandinnovations. Wszystkie trzy maszyny pracowały non-stop przez cały okres trwania targów, wykorzystując najprzeróżniejsze podłoża, zarówno sztywne jak i giętkie. Była to dla nas znakomita okazja do zademonstrowania wszechstronności i elastyczności systemów wielkoformatowych znajdujących się w znacznie poszerzonej ostatnio ofercie Agfa Graphics.
Pierwszym z obecnych na stoisku Agfa Graphics urządzeń był pracujący w technologii UV ploter :Anapurna Mw. Warto podkreślić, że była to jego pierwsza prezentacja w naszym kraju na tak szerokim forum. Urządzenie, którego światowa premiera odbyła się podczas ubiegłorocznych targów Fespa Digital, to kolejny już przedstawiciel rodziny systemów :Anapurna. Wyposażone w sześć najnowszej generacji 12-pikolitrowych głowic drukujących, zapewnia wysokiej jakości druk z rozdzielczością maksymalną 720 x 1440 dpi i wydajnością do 14 m2/h. W ploterze można zadrukowywać media sztywne (w trybie płaskim) i giętkie (w trybie z roli na rolę) o maksymalnej szerokości 1575 mm, a jego cechą charakterystyczną jest możliwość zastosowania (przed lub po właściwym wydruku) dodatkowej bieli jako koloru specjalnego bądź wykorzystania jej przy zadrukowywaniu materiałów przezroczystych. Takie też materiały były przede wszystkim wykorzystywane podczas targowych prezentacji. Urządzenie drukowało m.in. na szkle oraz różnych materiałach transparentnych i wykorzystywanych do podświetleń, prezentacje obejmowały też druk na podłożach giętkich.
Na stoisku prezentowane były także dwa plotery inkjetowe z niedawno włączonej do oferty Agfa Graphics rodziny :Jeti. W pierwszym z nich – pracującym w technologii UV płaskim systemie :Jeti 1224 – zadrukowywane były różnego rodzaju sztywne podłoża, m.in. materiały typu „kappa”. Ten 24-głowicowy ploter oferuje 6-kolorowy druk (w tym z wykorzystaniem atramentu białego i lakieru, używanego do uszlachetnień) z rozdzielczością maksymalną 600 dpi i wydajnością do 40 m2/h w 6-przejściowym trybie produkcyjnym. Urządzenie pozwala na zastosowanie takich materiałów jak: folia winylowa, materiał typu canvas, tkaniny, papier, plastik czy metal.

R E K L A M A
Z kolei wykorzystujący atramenty solwentowe model :Jeti 3324 pracuje w trybie „z roli na rolę” i jest – jak zapewnia producent – najszybszym w swojej klasie (druk na mediach o szerokości do 3,3 m) urządzeniem dostępnym na rynku. Wyposażony w 24 piezoelektryczne głowice Spectra, standardowo drukuje w 6 kolorach z wydajnością 300 dpi (maksymalnie 600 dpi). W wysokowydajnej wersji 4-kolorowej i rozdzielczości 300 dpi ploter oferuje wydajność rzędu 100-130 m2/h, w zależności od wymagań jakościowych. Akceptowane media to: folia winylowa, materiał typu canvas, papier, materiały oczkowane i tekstylne.

Prezentacje wszystkich trzech urządzeń przyciągnęły na stoisko Agfa Graphics wielu zwiedzających, którzy mieli możliwość obserwować pracę urządzeń „na żywo”, zabrać ze sobą próbki wydruków wykonanych w różnych technologiach i porozmawiać z obecnymi na stoisku przedstawicielami firmy. Podczas targów odbyliśmy bardzo dużo spotkań – kontynuuje Rafał Urbaniak. – Wielu naszych obecnych i potencjalnych klientów, zwłaszcza przedstawicieli agencji reklamowych, producentów systemów oznaczeń i systemów wystawowych, pytało o możliwość zastosowania bieli kryjącej bądź podkładowej w ploterze :Anapurna Mw. Mamy nadzieję, że część z nich zakończy się instalacją tego urządzenia, które znalazło zresztą już pierwszego użytkownika w naszym kraju. Cieszymy się także z dużego zainteresowania ploterami z rodziny :Jeti, które od niedawna znajdują się w naszym portfolio. Jest to uznana i ugruntowana marka, także na polskim rynku, dlatego liczymy, że targowe prezentacje zaowocują kolejnymi dostawami tych urządzeń do rodzimych drukarń wielkoformatowych.

Warto dodać, że poza prezentacjami na własnym stoisku firma Agfa Graphics wzięła także aktywny udział w towarzyszącym wystawie warsztatom „Color management w praktyce” zorganizowanym przez wydawnictwo Polski Drukarz. Podczas spotkania przedstawiciele kilku firm (Agfa Graphics, Eizo, Epson i X-Rite), wśród których znalazł się m.in. Maciej Baur, product manager w Agfa Graphics, prezentowali możliwości praktycznego zastosowania narzędzi do zarządzania barwą działających w ramach systemów :Apogee Prepress i :Apogee Portal. Uczestnicy warsztatów mogli zapoznać się z pracą obu systemów podczas przetwarzania zlecenia, którym była 4-stronicowa broszura. Do jej obróbki wykorzystano m.in. soft proof na skalibrowanych monitorach Eizo, spektrofotometr iOne i oprogramowanie :Apogee ColorTune oraz proof materialny drukowany na prooferach Epson skalibrowanych w systemie :Apogee Prepress QMS.

Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności