Innowacje Heidelberga prezentowane na targach IPEX 2010 zwiększają wydajność i konkurencyjnośćPoprzedni artykuł 

Na tegorocznych targach IPEX w Birmingham, Wlk. Brytania, które trwają od 18 do 25 maja 2010, Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg) prezentuje najnowsze innowacje w szerokim portfolio swoich produktów i rozwiązań. Wiodący międzynarodowy dostawca rozwiązań dla arkuszowego druku offsetowego skupia swoją obecność na targach na najnowocześniejszych rozwiązaniach technologicznych i usługach pod hasłem HEI Performance i HEI Value.

„Jesteśmy przekonani, że targi IPEX wzmocnią zauważalny trend wzrostowy w branży poligraficznej”, powiedział Bernhard Schreier, Prezes Zarządu Heidelberga. „Targi mogą być punktem zwrotnym dla przemysłu w 2010.”

Optymalne wsparcie dla klientów przy różnych wymaganiach rynku

W ramach swojej obecności na targach, Heidelberg chce wyjaśniać zmiany strukturalne w branży, aby pokazywać klientom alternatywne metody działania, które mogą zwiększyć ich konkurencyjność. „Faktem jest, że globalna roczna wartość rynku produktów poligraficznych, na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat rozwija się dość stabilnie i wynosi około 400 miliardów EUR z lekkimi wahaniami. Jednakże, obraz ten różni się w zależności od regionu”, wyjaśnił Bernhard Schreier. „W krajach uprzemysłowionych, drukowanie materiałów reklamowych nie wróci do poziomu sprzed kryzysu, podczas gdy drukowanie opakowań nieznacznie wzrośnie. Jednakże w krajach rozwijających się oczywisty jest silny wzrost zarówno w drukowaniu akcydensowym, jak i drukowaniu opakowań.”

Biorąc pod uwagę taki rozwój rynku, Heidelberg prezentuje rozwiązania zwiększające produktywność i optymalizujące cały proces produkcji, np. wysokowydajne maszyny albo integrację procesu przy pomocy oprogramowania, dzięki którym firmy z krajów rozwiniętych mogą dopasować się do zmian w branży i osiągnąć sukces rynkowy.

Z drugiej strony, dla studiów graficznych, drukarni i specjalistów w zakresie introligatorni z krajów rozwijających się, nacisk położony jest na wydajne wyposażenie standardowe, dzięki któremu firmy te będą w stanie spełnić rosnące zapotrzebowanie na produkty drukowane na swoich rynkach krajowych.

„Systematycznie przystosowywaliśmy nasz asortyment produktów i rozwiązań do wymagań naszych klientów działających w segmencie drukowania materiałów reklamowych oraz opakowań i gwarantujemy, że są one na najwyższym poziomie technologicznym. Jesteśmy pewni, że zarówno my jak i nasi klienci jesteśmy dobrze przygotowani na powrót koniunktury”, powiedział Schreier.


Nowe produkty pomagają opanować wyzwania przyszłości

Dzięki licznym innowacjom w zakresie przygotowalni, maszyn drukujących oraz introligatorskich, a także integracji wszystkich etapów procesu produkcji, Heidelberg może zaoferować użytkownikom unikalne portfolio rozwiązań w branży poligraficznej, i zobowiązuje się również do tego w przyszłości. Na targach IPEX 2010 swoją światową premierę ma Speedmaster CX 102 - nowa maszyna drukująca dla przemysłowego druku offsetowego, która może osiągać prędkość produkcyjną do 16.500 arkuszy na godzinę. Poza wysoką produktywnością Speedmaster CX 102 imponuje także wszechstronnością i jest skierowany zarówno do drukarni akcydensowych, jak i opakowaniowych.

Pierwsza maszyna serii Speedmaster CX 102 trafi do niemieckiej drukarni akcydensowej Kern GmbH w Bexbach.

Nowa maszyna pozycjonowana jest między Speedmasterem SM 102 / CD 102 a Speedmasterem XL 105. Heidelberg uzupełnił w ten sposób swoją ofertę w formacie 70 x 100 cm i posiada obecnie rozwiązania dla różnych wymagań klientów w kwestii prędkości produkcyjnych i poziomu wydajności.

Kolejną innowacją Heidelberga na IPEX jest Prinect S – rozwiązanie workflow dla małych i średnich drukarni, które umożliwia szybkie i pewne zastosowanie koncepcji lean manufacturing (tzw. „odchudzona produkcja”). Użytkownicy otrzymują wszystkie podstawowe funkcje workflow drukarni potrzebne do zarządzania działem prepress i maszynami drukującymi, traktowanymi jako jeden wspólny system produkcyjny.

Obecność na targach skupia się na trendach rynkowych

Podczas targów dostawcy usług medialnych, drukarnie i specjaliści w zakresie introligatorni mogą praktycznie przekonać się jak działać zgodnie z bieżącymi trendami rynkowymi takimi jak lean manufacturing, drukowanie ekologiczne albo web-to-print i z powodzeniem przystosować swoją ofertę. Heidelberg przedstawia także sposoby na optymalizację procesów produkcyjnych w całym łańcuchu wartości dodanej w arkuszowym drukowaniu offsetowym, minimalizując jednocześnie ich niekorzystne oddziaływanie na środowisko.

Podczas licznych pokazów praktycznych goście mogą dowiedzieć się, jak odnieść sukces na rynku niskonakładowej produkcji o wysokiej jakości, jak wyróżnić się na tle konkurencji twórczymi zastosowaniami oraz wykorzystać internet w swojej strategii biznesowej. Heidelberg udowadnia, że ekologiczna produkcja nie jest tylko pustym sloganem, i to nie tylko poprzez odpowiednie działania w swoich zakładach, lecz także przez działania na rzecz neutralnej dla środowiska obecności na targach w Birmingham. Działania te obejmują cały bilans emisji dwutlenku węgla, w tym etap montażu i demontażu stoiska, dojazd pracowników na teren targów, aż po papier używany podczas pokazów.

Poprawa wydajności dzięki usługom serwisowym Heidelberga

Sukces drukarni zależy obecnie nie tylko od zastosowania najnowocześniejszych technologii. Coraz większą rolę odgrywają usługi oferowane przez dostawców, dzięki którym maszyny mogą pracować 24 godziny na dobę i użytkownicy mogą w pełni wykorzystać potencjał maszyny lub zintegrowanego rozwiązania.

Aby klienci mogli odpowiednio i szybko skorzystać z tych udogodnień, Heidelberg wydzielił swoje całe portfolio usług jako odrębny dział. Oferta obejmuje cały łańcuch wartości dodanej tworzonej w drukarni i cały cykl życia maszyny - od momentu zakupu, aż do odsprzedaży.
Są to m.in. obszerne usługi analityczne i doradcze dotyczące poprawy procesów i integracji systemów, szkolenie pracowników oraz wsparcie przy uzyskiwaniu certyfikatów ISO lub innych aktualnych standardów środowiskowych.
W hali 8 goście mogą uzyskać praktyczne informacje o pełnej ofercie zdalnej diagnozy i funkcjach inspekcji, zaopatrzeniu się w oryginalne części zamienne Heidelberga, materiałach eksploatacyjnych Saphira, jak również o ofercie kontraktów serwisowych oferowanych w ramach Systemservice.

Targi IPEX wspierają tendencję wzrostową w branży

Pierwsze tendencje zwyżkowe są coraz wyraźniejsze w różnych regionach. „Firmy, które obecnie inwestują w nowe technologie, nowe obszary działalności albo procesy, będą dobrze nadal przygotowane na przyszłość”, mówi Bernhard Schreier. „Klienci przyzwyczaili się, że nasze najnowocześniejsze technologie i obszerny pakiet usług zwiększają ich konkurencyjność”, stwierdza, dodając: „A na tegorocznych targach IPEX nie powinni być rozczarowani.”

Na podstawie informacji firmy Heidelberg Polska Sp. z o.o.

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności