Set­na ma­szy­na KBA Ra­pi­da 106 z sys­te­mem Dri­ve­Tro­nic SPCPoprzedni artykuł 

Mechanicy zakładów produkcyjnych KBA w Radebeul z dumą prezentują planszę upamiętniającą setną maszynę KBA Rapida 106 wyposażoną w system niezależnego napędu cylindrów płytowych DriveTronic SPC
Me­cha­ni­cy za­kła­dów pro­duk­cyj­nych KBA w Ra­de­beul z du­mą pre­zen­tu­ją plan­szę upa­mi­ęt­nia­jącą set­ną ma­szy­nę KBA Ra­pi­da 106 wy­po­sa­żo­ną w sys­tem nie­za­le­żne­go na­pędu cy­lin­drów pły­to­wych Dri­ve­Tro­nic SPC
Na po­cząt­ku pa­ździer­ni­ka fir­ma KBA za­kon­trak­to­wa­ła set­ną ma­szy­nę pe­łno­for­ma­to­wą KBA Ra­pi­da 106 wy­po­sa­żo­ną w tech­no­lo­gię nie­za­le­żnych na­pędów cy­lin­drów pły­to­wych Dri­ve­Tro­nic SPC, po­zwa­la­jącą na sy­mul­ta­nicz­ną zmia­nę wszyst­kich form dru­ko­wych. Jej na­byw­ca – bel­gij­ska dru­kar­nia ar­ku­szo­wa Car­ta­mun­di – spe­cja­li­zu­jąca się w pro­duk­cji kart do gier, roz­pocz­nie pra­cę wy­ko­rzy­stu­jąc no­wą ma­szy­nę w mar­cu 2011 ro­ku. Sy­stem Dri­ve­Tro­nic SPC sta­je się co­raz chęt­niej wy­bie­ra­ną opcją przez licz­ne dru­kar­nie ak­cy­den­so­we i opa­ko­wa­nio­we z ca­łe­go świa­ta.

In­no­wa­cyj­ny sys­tem nie­za­le­żnych na­pędów cy­lin­drów pły­to­wych Dri­ve­Tro­nic SPC po­ja­wił się w ofer­cie KBA we wrze­śniu 2007 ro­ku, po prze­jściu licz­nych, in­ten­syw­nych te­stów u klien­tów fir­my. Je­go pierw­sza pre­zen­ta­cja dla sze­ro­kiej pu­blicz­no­ści mia­ła miej­sce na tar­gach dru­pa 2008 – wó­wczas roz­wi­ąza­nie to de­mon­stro­wa­no na pra­cu­jącej na sto­isku KBA ma­szy­nie KBA Ra­pi­da 106. Sy­stem Dri­ve­Tro­nic SPC, umo­żli­wia­jący nie­zwy­kle szyb­ką zmia­nę form dru­ko­wa­nych i zle­ceń, po­zwo­lił jej osi­ągnąć ty­tuł „mi­strza świa­ta w na­rządza­niu ma­szy­ny w kla­sie urządzeń pe­łno­for­ma­to­wy­ch”. Zaś ma­szy­ny KBA Ra­pi­da 106 w różnych kon­fi­gu­ra­cjach, wy­po­sa­żo­ne w sys­tem Dri­ve­Tro­nic SPC, za­częły znaj­do­wać na­byw­ców wśród dru­ka­rń z ca­łe­go świa­ta. Z uwa­gi na fakt, że for­my dru­ko­we są w nich zmie­nia­ne pod­czas my­cia i in­nych czyn­no­ści zwi­ąza­nych z na­rządem ma­szy­ny, rze­czy­wi­sty czas zwi­ąza­ny z tą fa­zą pro­ce­su pro­duk­cyj­ne­go rów­na się ze­ru. Co bar­dzo istot­ne, sys­tem Dri­ve­Tro­nic SPC jest kom­pa­ty­bil­ny z in­nym stwo­rzo­nym przez KBA sys­temem, de­dy­ko­wa­nym dla ma­szyn ar­ku­szo­wych (który fir­ma ofe­ru­je dziś ja­ko je­dy­ny pro­du­cent) – KBA Fly­ing Jo­bChan­ge, umo­żli­wia­jącym zmia­nę zle­ceń „w lo­cie” – bez ko­niecz­no­ści za­trzy­my­wa­nia urządze­nia.

KBA Dri­ve­Tro­nic SPC pod­bi­ja świat
Po­nad po­ło­wa spo­śród stu sprze­da­nych do tej po­ry ma­szyn z ro­dzi­ny KBA Ra­pi­da 106, wy­po­sa­żo­nych w de­dy­ko­wa­ny sys­tem nie­za­le­żne­go na­pędu cy­lin­drów pły­to­wych, to mo­de­le 8- i 10-ko­lo­ro­we (a ta­kże dłu­ższe) z sys­temem od­wra­ca­nia ar­ku­sza i jed­nym lub wi­ęk­szą licz­bą ze­spo­łów la­kie­ru­jących. Ro­zwi­ąza­nie to znaj­du­je za­sto­so­wa­nie ta­kże w ma­szynach z mniej­szą licz­bą agre­ga­tów dru­ku­jących. Na je­go za­kup de­cy­du­ją się za­rów­no dru­kar­nie ak­cy­den­so­we jak i opa­ko­wa­nio­we. Oko­ło 40% no­wych kon­trak­tów pod­pi­sy­wa­nych obec­nie przez KBA na do­sta­wę mo­de­lu KBA Ra­pi­da 106 uwzględ­nia ma­szyny wy­po­sa­żo­ne w to in­no­wa­cyj­ne roz­wi­ąza­nie. Wśród eu­ro­pej­skich dru­ka­rń, które do­ce­ni­ły je­go za­le­ty, są ta­kże fir­my z Pol­ski.

In­no­wa­cyj­na kon­cep­cja na­pędu cy­lin­drów for­mo­wych
Po­mi­mo iż Dri­ve­Tro­nic SPC jest klu­czo­wym roz­wi­ąza­niem w pro­ce­sie na­rządza­nia ma­szy­ny, jest on tyl­ko jed­nym z wie­lu mo­du­łów wcho­dzących w skład kom­plek­so­we­go sys­te­mu Dri­ve­Tro­nic. Na przy­kład 75% wszyst­kich no­wych li­nii pro­duk­cyj­nych KBA Ra­pi­da 106 po­sia­da sys­tem na­kła­da­nia bez mar­ki bocz­nej Dri­ve­Tro­nic SIS – uni­kal­ną funk­cję, będącą ide­al­nym roz­wi­ąza­niem w przy­pad­ku wy­so­ko­wy­daj­nych ma­szyn ar­ku­szo­wych pra­cu­jących z pręd­ko­ścią 18 tys. ar­k/h, za­pew­nia­jącą wi­ęk­szą ilo­ść cza­su na od­po­wied­nie spo­zy­cjo­no­wa­nie ar­ku­sza.
In­nym roz­wi­ąza­niem ofe­ro­wa­nym wy­łącz­nie przez KBA jest sa­mo­na­kła­dak Dri­ve­Tro­nic Fe­eder, będący stan­dar­dem w przy­pad­ku wszyst­kich mo­de­li pe­łno- i wiel­ko­for­ma­to­wych. Elek­tro­nicz­nie ste­ro­wa­ne po­je­dyn­cze na­pędy przej­mu­ją wszyst­kie funk­cje trans­por­tu ar­ku­sza aż do pierw­sze­go ze­spo­łu dru­ku­jące­go. W przy­pad­ku za­trzy­ma­nia ma­szy­ny Dri­ve­Tro­nic Fe­eder umo­żli­wia trans­port ar­ku­szy ze sto­łu spły­wo­we­go z po­wro­tem na stos. Funk­cja ta jest nie­osi­ągal­na w kon­wen­cjo­nal­nych sys­te­mach na­kła­da­nia. Co oczy­wi­ste, wy­eli­mi­no­wa­nie zbęd­nych ele­men­tów me­cha­nicz­nych wi­ąże się z mo­żli­wo­ścią za­sto­so­wa­nia tu wie­lu funk­cji wstęp­ne­go usta­wia­nia pa­ra­me­trów ma­szy­ny.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści