Koncern Stora Enso poinformował o podpisaniu umowy, na podstawie której stał się właścicielem 51% udziałów w chińskiej firmie Inpac International, produkującej opakowania konsumenckie oraz dysponującej zakładami produkcyjnymi na obszarze Chin i Indii, a także prowadzącej działalność usługową na rynku koreańskim. Inpac specjalizuje się w opakowaniach konsumenckich, wytwarzanych przede wszystkim na zlecenia globalnych producentów telefonów komórkowych i innych dostawców dóbr konsumpcyjnych. Wartość rynkową przedsiębiorstwa szacuje się na 82 mln euro. W ubiegłym roku firma Inpac odnotowała sprzedaż wielkości 82 mln euro, a jej zysk EBITDA wyniósł w tym samym okresie 16 mln euro.
Powstanie tej spółki joint-venture jest ważnym krokiem dla naszej przyszłości, wykorzystującym silną synergię z biznesem opakowań konsumenckich Stora Enso w Europie. Krok ten wzmacnia nasze działania zakładające, że Stora Enso stanie się firmą działającą na bazie materiałów odnawialnych, w oparciu o potrzeby rynku i funkcjonujących na nim klientów. Za sprawą tej fuzji uzyskujemy też dostęp do dwóch najszybciej obecnie rozwijających się rynków opakowań konsumenckich na świecie – mówi Jouko Karvinen, CEO koncernu Stora Enso.
Guo Cai, prezes firmy Inpac, mówi: Jesteśmy bardzo zadowoleni z połączenia sił ze Stora Enso. Dzięki kwalifikacjom i wiedzy pracowników obu przedsiębiorstw, będziemy w stanie w dalszym ciągu rozwijać naszą firmę i obsługiwać globalnych właścicieli marek oferując im innowacyjne rozwiązania w dziedzinie opakowań.
Zakłady produkcyjne Inpac International znajdują się w Qian’an w północnych Chinach, w Dongguan w południowej części kraju oraz w Chennai w Indiach. Przedsiębiorstwo zatrudnia ok. 3100 pracowników.
Oczekuje się, że za sprawą fuzji roczny zysk operacyjny Stora Enso zwiększy się o 11 mln euro. Proces objęcia 51% udziałów w Inpac International ma zostać sfinalizowany w ciągu nadchodzących sześciu miesięcy, po uzyskaniu niezbędnych zezwoleń ze strony właściwych władz oraz po spełnieniu innych formalnych warunków tej transakcji.