Model :Anapurna M 2050 jest jednym z największych przedstawicieli tej niezwykle popularnej rodziny wielkoformatowych urządzeń drukujących, bazujących na technologii inkjet UV. Ploter drukuje w trybie płaskim oraz „z roli na rolę”, obsługując media o szerokości ponad 2 metry, co umożliwia bezpośrednie zadrukowywanie materiałów sztywnych o formacie 2 x 3 m i grubości 4,5 cm z prędkością do 24 m2/h. Urządzenie umożliwia zastosowanie sześciu kolorów (CMYK, jasny cyjan, jasna magenta) oraz dodatkowej bieli (to opcja znana z wcześniejszego modelu :Anapurna Mw), która może służyć jako kolor podkładowy lub dodatkowy, specjalny. Wykorzystywane są tutaj nowej generacji elastyczne atramenty G3, stworzone przez Agfa Graphics specjalnie z myślą o maszynach z serii :Anapurna M.
Jak zapewnia Janusz Góralczyk, właściciel firmy Mediapress, właśnie te cechy – poza niezwykle atrakcyjnym stosunkiem jakości do ceny – spowodowały, że przy wyborze plotera inkjetowego zdecydowano się na rozwiązanie Agfa Graphics: Urządzeniem tym zainteresowaliśmy się bliżej odwiedzając stoisko Agfa Graphics na tegorocznych targach Euro-Reklama, a finalną decyzję podjęliśmy oglądając je „w akcji” na odbywających się kilka tygodni później targach Fespa Digital. Wrażenie na nas wywarły przede wszystkim jego walory w postaci bardzo wysokiej jakości, najlepszej naszym zdaniem spośród wszystkich ploterów inkjetowych UV dostępnych na rynku, oraz elastyczności w zastosowaniu. Od dłuższego czasu przymierzaliśmy się do wzbogacenia porftolio naszych usług, co jednak było trudne przy dotychczasowym parku maszynowym. Potrzebowaliśmy maszyny, która po pierwsze umożliwi bezpośrednie zadrukowywanie mediów sztywnych po rozsądnych kosztach, po drugie zaś – zapewni odpowiedni zwrot z inwestycji przy realizacji krótkich serii, coraz częściej charakteryzujących obecny rynek reklamowy.
Firma Mediapress działa od 2003 roku obsługując kompleksowo klientów zarówno z regionu południowej Polski, jak i z całego kraju. Jak przyznaje Janusz Góralczyk, coraz częściej zdarza jej się współpracować także ze zleceniodawcami zagranicznymi. Mediapress zapewnia realizację kompletnych kampanii reklamowych: od pomysłu, poprzez stworzenie projektu graficznego, na produkcji i dostawie gotowych elementów kończąc. Współpracując zarówno z agencjami reklamowymi, jak i odbiorcami końcowymi, specjalizuje się w produkcji systemów wystawienniczych typu POS/POP, roll-upów, pop-upów itd. Nie stroni jednocześnie od typowej produkcji wielkoformatowej, takiej jak billboardy czy banery. Ploter :Anapurna M 2050 już od pierwszego dnia znalazł zastosowanie przy realizacji różnych prac – mówi Janusz Górlaczyk. – W przypadku wielu z nich znacznie przyspieszył cykl produkcji. Dotyczy to na przykład wyrobów dekoracyjnych (takich jak płytki ścienne) na sztywnych mediach. Dotychczas zadruk był wykonywany w ploterze solwentowym, a następnie naklejany na podłoże. Obecnie jest on bezpośrednio nanoszony na finalny materiał, co oznacza zarówno oszczędności typowo eksploatacyjne, jak i krótszy czas realizacji zlecenia. Innym znakomitym przykładem jest realizacja kampanii dla jednej z czołowych polskich marek: producenta odzieży dziecięcej – firmy Wójcik. Ostatnio wykonaliśmy dla niej systemy ekspozycyjne do sieci ponad stu sklepów zlokalizowanych w całej Polsce. Przy czym na każdy sklep przypadały 2-3 ekspozytory, co oznaczało dodatkową personalizację. W żadnej innej technologii, niż inkjet UV, wykonanie tego zlecenia w relatywnie krótkim czasie nie byłoby możliwe.