Premierowa instalacja plotera Agfa :Anapurna M 2050 w firmie Mediapress z AndrychowaPoprzedni artykuł 

W połowie lipca w firmie poligraficzno-reklamowej Mediapress z Andrychowa rozpoczął pracę wielkoformatowy ploter Agfa :Anapurna M 2050. Urządzenie wzbogaciło park sprzętowy tego prężnie rozwijającego się przedsiębiorstwa i umożliwiło rozszerzenie palety świadczonych przez nie usług, m.in. o bezpośredni zadruk w technologii inkjet UV na podłożach twardych, także nietypowych. Warto dodać, że ploter dostarczony do Andrychowa to pierwsza w Polsce instalacja modelu :Anapurna M 2050, wprowadzonego do oferty Agfa Graphics na ubiegłorocznych targach Fespa 2010.

Model :Anapurna M 2050 jest jednym z największych przedstawicieli tej niezwykle popularnej rodziny wielkoformatowych urządzeń drukujących, bazujących na technologii inkjet UV. Ploter drukuje w trybie płaskim oraz „z roli na rolę”, obsługując media o szerokości ponad 2 metry, co umożliwia bezpośrednie zadrukowywanie materiałów sztywnych o formacie 2 x 3 m i grubości 4,5 cm z prędkością do 24 m2/h. Urządzenie umożliwia zastosowanie sześciu kolorów (CMYK, jasny cyjan, jasna magenta) oraz dodatkowej bieli (to opcja znana z wcześniejszego modelu :Anapurna Mw), która może służyć jako kolor podkładowy lub dodatkowy, specjalny. Wykorzystywane są tutaj nowej generacji elastyczne atramenty G3, stworzone przez Agfa Graphics specjalnie z myślą o maszynach z serii :Anapurna M.
Jak zapewnia Janusz Góralczyk, właściciel firmy Mediapress, właśnie te cechy – poza niezwykle atrakcyjnym stosunkiem jakości do ceny – spowodowały, że przy wyborze plotera inkjetowego zdecydowano się na rozwiązanie Agfa Graphics: Urządzeniem tym zainteresowaliśmy się bliżej odwiedzając stoisko Agfa Graphics na tegorocznych targach Euro-Reklama, a finalną decyzję podjęliśmy oglądając je „w akcji” na odbywających się kilka tygodni później targach Fespa Digital. Wrażenie na nas wywarły przede wszystkim jego walory w postaci bardzo wysokiej jakości, najlepszej naszym zdaniem spośród wszystkich ploterów inkjetowych UV dostępnych na rynku, oraz elastyczności w zastosowaniu. Od dłuższego czasu przymierzaliśmy się do wzbogacenia porftolio naszych usług, co jednak było trudne przy dotychczasowym parku maszynowym. Potrzebowaliśmy maszyny, która po pierwsze umożliwi bezpośrednie zadrukowywanie mediów sztywnych po rozsądnych kosztach, po drugie zaś – zapewni odpowiedni zwrot z inwestycji przy realizacji krótkich serii, coraz częściej charakteryzujących obecny rynek reklamowy.

Firma Mediapress działa od 2003 roku obsługując kompleksowo klientów zarówno z regionu południowej Polski, jak i z całego kraju. Jak przyznaje Janusz Góralczyk, coraz częściej zdarza jej się współpracować także ze zleceniodawcami zagranicznymi. Mediapress zapewnia realizację kompletnych kampanii reklamowych: od pomysłu, poprzez stworzenie projektu graficznego, na produkcji i dostawie gotowych elementów kończąc. Współpracując zarówno z agencjami reklamowymi, jak i odbiorcami końcowymi, specjalizuje się w produkcji systemów wystawienniczych typu POS/POP, roll-upów, pop-upów itd. Nie stroni jednocześnie od typowej produkcji wielkoformatowej, takiej jak billboardy czy banery. Ploter :Anapurna M 2050 już od pierwszego dnia znalazł zastosowanie przy realizacji różnych prac – mówi Janusz Górlaczyk. – W przypadku wielu z nich znacznie przyspieszył cykl produkcji. Dotyczy to na przykład wyrobów dekoracyjnych (takich jak płytki ścienne) na sztywnych mediach. Dotychczas zadruk był wykonywany w ploterze solwentowym, a następnie naklejany na podłoże. Obecnie jest on bezpośrednio nanoszony na finalny materiał, co oznacza zarówno oszczędności typowo eksploatacyjne, jak i krótszy czas realizacji zlecenia. Innym znakomitym przykładem jest realizacja kampanii dla jednej z czołowych polskich marek: producenta odzieży dziecięcej – firmy Wójcik. Ostatnio wykonaliśmy dla niej systemy ekspozycyjne do sieci ponad stu sklepów zlokalizowanych w całej Polsce. Przy czym na każdy sklep przypadały 2-3 ekspozytory, co oznaczało dodatkową personalizację. W żadnej innej technologii, niż inkjet UV, wykonanie tego zlecenia w relatywnie krótkim czasie nie byłoby możliwe.


Janusz Góralczyk dodaje, że od chwili instalacji ploter :Anapurna M 2050 jest wykorzystywany do różnych „eksperymentów”, m.in. w zakresie druku soczewkowego, umożliwiającego uzyskanie efektów trójwymiarowości i ruchu: Naszą ambicją jest zaproponowanie unikalnej, według naszej wiedzy, w skali całego kraju usługi „mobilnego” wielkoformatowego druku 3D. Pierwsze próbki wykonane przy zastosowaniu urządzenia :Anapurna M 2050 są więcej niż zadowalające, więc jesteśmy dobrej myśli. System ten pozwolił nam też na zaproponowanie klientom bezpośredniego zadrukowywania takich podłoży jak tektury czy pleksi, a nawet tkaniny. Biel kryjąca umożliwia zastosowanie materiałów transparentnych, które – zadrukowane po jednej stronie – funkcjonują jednocześnie jako zabezpieczenie wykonanej na nich grafiki. Jest to fantastyczna opcja, w zasadzie niedostępna w urządzeniach pracujących w innej technologii.
Dyrektor firmy Mediapress przyznaje, że poza rozszerzeniem oferty dla dotychczasowych klientów, z których część już doceniła jego zalety, system :Anapurna M 2050 pozwala na wyjście ze wzbogaconym portfolio także do nowych, potencjalnych partnerów biznesowych: Poza nowo zakupionym urządzeniem posiadamy w naszym parku maszynowym m.in. plotery solwentowe o szerokościach 1,6 m i 3,2 m, plotery tnące oraz liczne urządzenia uzupełniające. Mimo że – przynajmniej na razie – stanowi on bardziej uzupełnienie naszej oferty, już dziś traktujemy go jak „oczko w głowie”. A to za sprawą wcześniej wspomnianych, unikalnych wręcz możliwości. Po zakończeniu „eksperymentów” z różnymi materiałami i produktami planujemy przeprowadzenie aktywnej kampanii promocyjnej wśród agencji reklamowych i klientów docelowych, której zadaniem będzie rozpowszechnienie wiedzy na temat możliwości oferowanych przez to rozwiązanie. Już dziś widzimy, że są one niezwykle szerokie i dają bardzo duże pole do popisu dla grafików czy projektantów odpowiedzialnych za wizualną oprawę kampanii marketingowych i reklamowych.
Mówi Adriana Piotrowska z działu handlowego Inkjet Agfa Graphics: Cieszymy się, że dostarczony przez nas ploter zainspirował kierownictwo firmy Mediapress do wprowadzenia nowatorskich aplikacji do swojej oferty. Jesteśmy przekonani, że instalacja tego urządzenia będzie stanowić kolejny ważny krok w rozwoju całego przedsiębiorstwa, wnosząc istotny udział do realizowanych przez nie kampanii reklamowych.

Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności