Konica Minolta podpisała z FIS umowę na cztery lata. Dzięki temu porozumieniu Konica Minolta nie tylko podkreśla obecność swojej marki, lecz także umacnia w lokalnych europejskich organizacjach międzynarodowy wizerunek firmy.
– Cieszy nas, że możemy stać się częścią dyscypliny, którą charakteryzuje wysoki poziom zaawansowania technicznego. To przedsięwzięcie odzwierciedla misję podjętą przez firmę Konica Minolta, czyli dostarczanie klientom zaawansowanych rozwiązań technicznych. Dzięki znaczącej obecności w Europie, którą zapewni ten sponsoring, będziemy mogli zbudować pomost pomiędzy zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi, a światem sportu. – powiedział Olaf Lorenz, Dyrektor ds. marketingu międzynarodowego w firmie Konica Minolta Business Solutions Europe.
Skoki narciarskie należą do dyscyplin narciarstwa klasycznego i są sportem bardzo zaawansowanym technicznie, zarówno pod względem fizycznym, jak i z powodu oceny oraz komunikacji poprzez różne środki przekazu, w tym telewizję i media elektroniczne.
Wszystkie wyniki indywidualne uzyskane podczas zawodów rozgrywanych w sezonie liczą się do klasyfikacji generalnej Pucharu Świata. Tytuł zwycięzcy jest upragnionym trofeum dla zawodników. Jego zdobycie świadczy o wysokim poziomie, który należy prezentować przez cały sezon. Dla niektórych wygrana w Pucharze Świata jest warta więcej niż złoty medal zdobyty na Mistrzostwach Świata lub Zimowych Igrzyskach Olimpijskich.