Artsigma – ocean inspiracji z DuploPoprzedni artykuł 

Marcin Klim
Marcin Klim
„Bacznie przyglądaliśmy się rynkowi – mówi Marcin Klim, współwłaściciel drukarni Artsigma - i doświadczenia zdobyte z naszych poprzednich działalności podpowiedziały nam pomysł na własny biznes w dziedzinie poligrafii. Widzieliśmy bowiem jak ważnym w dzisiejszych czasach jest obsłużenie klienta na czas i z odpowiednią wysoką jakością. Sam, wcześniej działając w branży reklamowej, niejednokrotnie byłem niezadowolony ze współpracy z drukarniami, dlatego marzyła mi się firma, gdzie zarówno obsługa klientów, jak i jakość wykonywanych prac będą na wysokim poziomie. Ponieważ obserwowaliśmy wyraźną tendencję do spadających wolumenów nakładów, doszliśmy do wniosku, że odpowiednią technologią, na którą warto obecnie postawić jest druk cyfrowy. Owszem, drukarń cyfrowych jest wiele w naszym kraju; również w Białymstoku są przecież maszyny cyfrowe, ale to wciąż jeszcze duża przestrzeń do zagospodarowania. Naszym pomysłem był więc zakup cyfrowej maszyny przemysłowej oraz urządzeń introligatorskich, które pozwolą nam na sprawną realizację zleceń”.

Artsigma specjalizuje się w dziedzinie poligrafii i projektowania graficznego oraz kompleksowo realizuje zlecenia klientów w zakresie kreowania wizualnej tożsamości marki. „Z największą starannością i zaangażowaniem – mówi Marcin Klim - staramy się poznać potrzeby każdego klienta, aby następnie urzeczywistnić jego pomysły, przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi – zespołu grafików, odpowiednich maszyn itd. Wszystko po to, by móc zapewnić naszym klientom fachową obsługę i komfortowe warunki współpracy – począwszy od projektu poprzez skład, druk, do wykończenia i uszlachetnienia”.

W tym ostatnim zakresie pomocnym okazuje się oklejarka Duplo. Jej zakup - podobnie jak zakup innych urządzeń, w tym cyfrowej maszyny firmy Xerox - był możliwy dzięki wsparciu środków unijnych, uzyskanych w ramach programu RPOWP 2007-2013, z którego Artsigma otrzymała sporą pomoc w ramach projektu pt: „ARTSIGMA – Sztuka nowoczesnego wielobarwnego druku cyfrowego”. Znalazła się w nim również wspomniana oklejarka firmy Duplo. „To urządzenie, które w pełni zaspokoiło nasze potrzeby i sprostało naszym wymaganiom. Jakość i prędkość tej maszyny, jej cena – wszystko to sprawiło, że nasz wybór nie pozostawiał wątpliwości. Zastosowanie kleju poliuretanowego sprawia, że oklejone w niej prace są niezwykle trwałe i mogą być otwierane na płasko. Dzięki temu możemy tworzyć eleganckie i profesjonalnie wyglądające publikacje m.in. książki, katalogi, instrukcje obsługi oraz periodyki. Maszyna oferuje ekonomiczną i efektywną obsługę krótkich serii, ale również zapewnia prędkość pracy przy produkcji książek czy katalogów na poziomie 525 cykli na godzinę. Poza tym sama marka Duplo - od wielu lat funkcjonująca na rynku i będąca gwarantem odpowiedniej jakości obsługi - była dla nas niezmiernie ważna. Okazało się, że rzeczywistość jest zgodna z tym, co teoretycznie wiedzieliśmy na jej temat”.

Choć sprzęt Duplo - podobnie jak cały zakład - działa od niedawna, Marcin Klim już widzi jego zalety. „Mamy nadzieję, że już wkrótce – kiedy zleceń będzie przybywać - docenimy go w jeszcze większym stopniu” – mówi.

Warto wspomnieć, że oferta Artsigmy obejmuje obecnie identyfikację wizualną, druk kolorowy, czarno-biały oraz projektowanie grafiki na potrzeby Internetu. Wiedza, doświadczenie oraz elastyczność zespołu tej drukarni zapewniają profesjonalną i ekspresową realizację zleceń – od druku cyfrowego (katalogi, wizytówki, notesy, teczki ofertowe, papier firmowy, podkłady na biurko, plakaty, kalendarze spiralne, wizytówki, ulotki, kalendarzyki listkowe, ulotki), poprzez identyfikację wizualną firmy (projektowanie logotypów, wizytówek, teczek, ksiąg identyfikacji wizualnej), reklamę (projektowanie reklam prasowych i internetowych, banerów, ulotek, plakatów) na usługach związanych z siecią internetową skończywszy (projektowanie i tworzenie stron internetowych oraz aplikacji internetowych). Wkrótce jednak firma zaoferuje swoim klientom jeszcze więcej – m.in. możliwość drukowania fotoalbumów. Na jakość wzajemnej współpracy z klientami z pewnością wpłynie niebawem system Web-to-Print, jaki w styczniu zostanie udostępniony klientom Artsigmy. „Z pewnością będzie to naszym wyróżnikiem. Coraz więcej drukarń decyduje się na wdrożenie tych systemów w swoich zakładach, ale wciąż w naszym kraju jest ich niewiele, dlatego możliwość zaproponowania naszym klientom innowacyjnych warunków współpracy bardzo nas cieszy” – podsumowuje Marcin Klim.

Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności