Ek­sklu­zyw­ny ka­len­darz Ag­fa Gra­phics na rok 2013: nie­zwy­kła pre­zen­ta­cja współcze­snej tech­no­lo­giiPoprzedni artykuł 

Finalny proces obróbki kalendarza to oprawa spiralna
Fi­nal­ny pro­ces obrób­ki ka­len­da­rza to opra­wa spi­ral­na
Ag­fa Gra­phics przy­go­to­wa­ła z my­ślą o swo­ich klien­tach eks­klu­zyw­ny ka­len­darz na rok 2013. Przy­go­to­wa­ny przez bel­gij­ską cen­tra­lę fir­my, za­wie­ra on fo­to­gra­fie wy­ko­na­ne przez jej pra­cow­ni­ków z ca­łe­go świa­ta. Do wy­ko­na­nia po­szcze­gól­nych je­go stron wy­ko­rzy­sta­no różne tech­no­lo­gie, sprzęt i ma­te­ria­ły eks­plo­ata­cyj­ne Ag­fa Gra­phics. Ca­ło­ść two­rzy uni­kal­ną for­mę, pre­zen­tu­jącą prak­tycz­ne za­sto­so­wa­nie naj­no­wo­cze­śniej­szych roz­wi­ązań po­li­gra­ficz­nych. Ka­len­darz jest obec­nie dys­try­bu­owa­ny wśród klien­tów i part­ne­rów bi­zne­so­wych fir­my z ca­łe­go świa­ta.

Tym sa­mym bel­gij­ski kon­cern po­wrócił do nie­mal za­po­mnia­nej tra­dy­cji przy­go­to­wy­wa­nia ka­len­da­rzy, łączących w so­bie nie­zwy­kły pro­jekt z za­awan­so­wa­ny­mi tech­ni­ka­mi dru­ko­wa­nia. W za­my­śle twór­ców od po­cząt­ku miał on re­ali­zo­wać w prak­ty­ce ha­sło „Po­tęga dru­ku”. Ag­fa Gra­phics uwa­ża bo­wiem, że druk jesz­cze przez dłu­gie la­ta będzie zaj­mo­wał szcze­gól­ną po­zy­cję wśród co­raz licz­niej­szych środ­ków ko­mu­ni­ka­cji. Po­za wy­zwa­nia­mi zwi­ąza­ny­mi z różny­mi ro­dza­ja­mi za­sto­so­wa­nych tu tech­nik dru­ko­wa­nia, ka­len­darz ten ja­wi się – zda­niem je­go twór­ców – ja­ko po­zy­cja wy­jąt­ko­wa: od­po­wied­nio wy­ko­na­ne i wy­dru­ko­wa­ne zdjęcia po­sia­da­ją bo­wiem nie­zwy­kłą zdol­no­ść prze­ma­wia­nia uni­wer­sal­nym języ­kiem.
„Ka­len­darz 2013 VIP”, bo tak brzmi je­go ofi­cjal­na na­zwa, to przy­kład wy­ko­rzy­sta­nia różnych tech­nik pre­pres­su i dru­ko­wa­nia. Do je­go wy­ko­na­nia w du­żej mie­rze zo­sta­ły za­sto­so­wa­ne roz­wi­ąza­nia tech­no­lo­gicz­ne Ag­fa Gra­phics. Do wszyst­kich stron wy­dru­ko­wa­nych w tech­ni­ce of­f­se­to­wej wy­ko­rzy­sta­no pły­ty ter­mo­czu­łe :Ener­gy Eli­te Pro, for­my dru­ko­we wy­ko­na­no w na­świe­tlar­ce :Ava­lon, za ca­ło­ść od­po­wia­dał sys­tem work­flow :Apo­gee. W części zwi­ąza­nej z pre­pres­sem za­sto­so­wa­no też ra­ster :Su­bli­ma oraz opro­gra­mo­wa­nie In­kSa­ve. Część stron ka­len­da­rza wy­dru­ko­wa­no w wiel­ko­for­ma­to­wym sys­temie in­kje­to­wym :M-Press na podło­żu syn­te­tycz­nym Sy­naps.

Po­tęga dru­ku”
Różne, za­awan­so­wa­ne tech­ni­ki wy­ko­rzy­sta­ne przy pro­duk­cji ka­len­da­rza czy­nią go wy­jąt­ko­wym przy­kła­dem mo­żli­wo­ści, ja­kie ofe­ru­je współcze­sna po­li­gra­fia. Ka­żda ze stro­nic zo­sta­ła wy­dru­ko­wa­na na in­nym podło­żu, de­cy­du­jąc w du­żej mie­rze o je­go in­te­re­su­jącej for­mie. „Druk jest nie­zwy­kle in­spi­ru­jącym środ­kiem prze­ka­zu – mówi Ru­dy Van Ho­ey z fir­my Ma­thil­de­stu­dios, od­po­wie­dzial­nej za pro­jekt ka­len­da­rza. – Na ka­żdej stro­nicy za­sto­so­wa­no różne tech­ni­ki se­pa­ra­cji barw­nej bądź też far­by i atra­men­ty spe­cjal­ne, np. me­ta­licz­ne lub imi­tu­jące efekt pia­sku. Nie odzwier­cie­dla on ty­po­wych prac wy­ko­ny­wa­nych w dru­kar­niach, ale z pew­no­ścią po­ka­zu­je kre­atyw­no­ść wszyst­kich ogniw ła­ńcu­cha pro­duk­cyj­ne­go. Wy­ko­ńcze­nie ka­len­da­rza rów­nież sta­no­wi re­zul­tat czy­je­jś wy­obra­źni, za­sto­so­wa­no tu bo­wiem ci­ęcie la­se­ro­we, la­kie­ro­wa­nie UV oraz tzw. ja­po­ńską tech­ni­kę zła­my­wa­nia”. Ka­len­darz pe­łni też funk­cję edu­ka­cyj­ną, gdyż na ka­żdej stro­nicy mo­żna zna­le­źć krót­ki opis za­sto­so­wa­nych do jej wy­ko­na­nia tech­nik.

Funk­cje spo­łecz­no­ścio­we
Ka­len­darz fir­my Ag­fa Gra­phics na rok 2013 jest wy­jąt­ko­wy z jesz­cze jed­ne­go po­wo­du. La­tem te­go ro­ku pra­cow­ni­cy fir­my z ca­łe­go świa­ta zo­sta­li za­pro­sze­niu do prze­sy­ła­nia swo­ich fo­to­gra­fii w ra­mach kon­kur­su, w którym wy­bra­no fi­na­ło­wą dwu­nast­kę na ka­żdą ze stro­nic. Do cen­tra­li Ag­fa Gra­phics wpły­nęło po­nad 180 zdjęć. Ich ce­chą wspól­ną by­ła zgod­no­ść z po­li­ty­ką zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju, nie tyl­ko w od­nie­sie­niu do śro­do­wi­ska na­tu­ral­ne­go czy kli­ma­tu, ale też – jak okre­ślo­no w re­gu­la­mi­nie kon­kur­su – „pla­ne­ty, ogól­nych ko­rzy­ści i ludz­ko­ści”. Z te­go względu wszyst­kich fo­to­gra­fów po­pro­szo­no o do­łącza­nie in­for­ma­cji o na­de­sła­nym zdjęciu oraz je­go zwi­ąz­ków z mo­ty­wem prze­wod­nim.

Druk in­spi­ru­je dzień po dniu
Wszyst­ko to wy­ja­śnia prze­sła­nie, ja­kie nie­sie ze so­bą ka­len­darz fir­my Ag­fa Gra­phics: „Druk in­spi­ru­je. Dzień po dniu”. Ha­sło to na­wi­ązu­je do po­świ­ęco­nej spra­wom zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju bro­szu­ry „Druk in­spi­ra­cją dla dru­ku”, wy­da­nej przez Ag­fa Gra­phics z oka­zji ma­jo­wych tar­gów dru­pa 2012. Pro­eko­lo­gicz­ny bi­znes to kwe­stia nie­zwy­kle istot­na dla ka­żdej fir­my dzia­ła­jącej w bra­nży po­li­gra­ficz­nej i tak jest też w przy­pad­ku Ag­fa Gra­phics. Naj­lep­szym te­go do­wo­dem są pro­du­ko­wa­ne przez fir­mę pły­ty bez­che­micz­ne czy też ini­cja­ty­wy w za­kre­sie re­duk­cji od­pa­dów i zu­ży­wa­nej ener­gii, po­dej­mo­wa­ne w jej za­kła­dach pro­duk­cyj­nych.
Wszyst­ko to spra­wia, że ka­len­darz Ag­fa Gra­phics na nad­cho­dzący rok jest czy­mś wi­ęcej niż tyl­ko zwy­kłą pra­cą po­li­gra­ficz­ną. Jak brzmi je­go ty­tuł, ma on in­spi­ro­wać ca­łą bra­nżę i wska­zy­wać uprzy­wi­le­jo­wa­ną po­zy­cję dru­ku ja­ko środ­ka ko­mu­ni­ka­cji. W cza­sach, gdy co­raz wi­ęcej na zna­cze­niu zy­sku­ją tech­no­lo­gie cy­fro­we i mo­bil­ne plat­for­my po­ro­zu­mie­wa­nia się, ka­len­darz w swo­isty spo­sób odzwier­cie­dla „po­tęgę dru­ku”.

Dum­ny part­ner pro­jek­tu
Wszyst­kie stro­ni­ce wy­dru­ko­wa­ne w tech­ni­ce of­f­se­to­wej wy­ko­na­no w bel­gij­skiej dru­kar­ni Gu­ido­Ma­es.Prin­ting­de­lu­xe w Gan­da­wie. Za­sto­so­wa­no przy nich stwo­rzo­ny przez Ag­fa Gra­phics ra­ster krzy­żo­wy :Su­bli­ma oraz pły­ty ter­mo­czu­łe :Ener­gy Eli­te Pro. Mówi Ka­trien Ma­es, me­ne­dżer dzia­łu pre­press: „Udział w tym przed­si­ęw­zi­ęciu był dla nas nie­zwy­kle eks­cy­tu­jący. Z punk­tu wi­dze­nia sa­me­go zle­ce­nia, sta­ło się ono nie la­da wy­zwa­niem – po­cząw­szy od kre­acji, na uszla­chet­nia­niu i kon­fek­cjo­no­wa­niu sko­ńczyw­szy. Je­ste­śmy nie­zwy­kle dum­ni, że mo­gli­śmy być częścią te­go pro­jek­tu. Na­szym zda­niem będzie on in­spi­ra­cją dla wszyst­kich osób z bra­nży po­li­gra­ficz­nej oraz po­twier­dze­niem, że druk rze­czy­wi­ście do­star­cza war­to­ść do­da­ną”.


Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści