Ag­fa Gra­phics na World Pu­bli­shing Expo 2013: in­no­wa­cyj­ne roz­wi­ąza­nia dla wy­daw­nictw dru­ko­wa­nych i elek­tro­nicz­nychPoprzedni artykuł 

Za­awan­so­wa­ne roz­wi­ąza­nia work­flow dla ty­tu­łów pra­so­wych przy­go­to­wy­wa­nych w wer­sji na smart­fo­ny i ta­ble­ty oraz po­pra­wa wy­daj­no­ści i re­duk­cja kosz­tów pro­duk­cji ga­zet dru­ko­wa­nych to dwa głów­ne mo­ty­wy prze­wod­nie obec­no­ści Ag­fa Gra­phics na te­go­rocz­nej wy­sta­wie i kon­fe­ren­cji World Pu­bli­shing Expo w Ber­li­nie (7–9 pa­ździer­ni­ka). Wśród pre­zen­to­wa­nych na jej sto­isku (nr 540 w pa­wi­lo­nie 2.2) roz­wi­ązań po raz pierw­szy znaj­dzie się Ar­ki­tex Pro­duc­tion – naj­now­szy work­flow Ag­fa Gra­phics, prze­zna­czo­ny dla cy­fro­wej przy­go­to­wal­ni ga­zetowej. W dru­gim dniu wy­sta­wy (o godz. 10.00 w cen­trum pra­so­wym WPE) od­będzie się kon­fe­ren­cja pra­so­wa, na którą fir­ma ser­decz­nie za­pra­sza ta­kże dzien­ni­ka­rzy z Pol­ski, wy­bie­ra­jących się do Ber­li­na. 
 
W in­nym miej­scu wy­sta­wy (pa­wi­lon 3.2, sta­no­wi­sko N) będzie de­mon­stro­wa­ne roz­wi­ąza­nie Ag­fa Gra­phics, de­dy­ko­wa­ne do przy­go­to­wy­wa­nia wy­daw­nictw mo­bil­nych – Ar­ki­tex Ever­si­fy. Umo­żli­wia ono wy­daw­com pra­so­wym stwo­rze­nie na­tyw­nej apli­ka­cji z my­ślą o swo­ich ty­tu­łach, po­zwa­la­jącej na ich od­czyt w różnych urządze­niach prze­no­śnych (ta­kich jak smart­fo­ny czy ta­ble­ty). Ar­ki­tex Ever­si­fy, ja­ko nie­zwy­kle uni­wer­sal­ne na­rzędzie, po­zwa­la na two­rze­nie elek­tro­nicz­nych wer­sji ga­zet do­wol­ne­go ty­pu: lo­kal­nych, re­gio­nal­nych, ogól­no­kra­jo­wych i mi­ędzy­na­ro­do­wych. Co wi­ęcej, nie wy­ma­ga ono od wy­daw­cy zbyt du­żych na­kła­dów in­we­sty­cyj­nych czy cza­so­wych. 
„Bo­ga­te do­świad­cze­nia Ag­fa Gra­phics na ryn­ku pra­so­wym za­owo­co­wa­ły stwo­rze­niem Ar­ki­tex Ever­si­fy. Ka­żde­go dnia na ca­łym świe­cie sprze­da­je się po­nad 520 mln eg­zem­pla­rzy ga­zet i war­to pod­kre­ślić, że przy pro­duk­cji po­nad po­ło­wy te­go glo­bal­ne­go na­kła­du swój udział ma­ją roz­wi­ąza­nia na­szej fir­my – mówi Bob­by Grauf, me­ne­dżer seg­men­tu ga­zetowego Ag­fa Gra­phics. – Ar­ki­tex Ever­si­fy ofe­ru­je wy­daw­com pra­so­wym szyb­kie we­jście na ry­nek pu­bli­ka­cji elek­tro­nicz­nych de­dy­ko­wa­nych na urządze­nia prze­no­śne. Funk­cje ofe­ro­wa­ne przez to na­rzędzie spra­wia­ją, że czy­tel­nik otrzy­mu­je wy­so­kiej ja­ko­ści zawar­tość wy­świe­tla­ną na ekra­nie smart­fo­na czy ta­ble­tu, zaś re­kla­mo­daw­ca – zu­pe­łnie no­wą plat­for­mę do pro­mo­wa­nia swo­ich pro­duk­tów i usług. Mo­duł szcze­góło­wej ana­li­zy czy­tel­nic­twa, sta­no­wi­ący in­te­gral­ną część Ar­ki­tex Ever­si­fy, jest dla wy­daw­ców i re­kla­mo­daw­ców na­rzędziem no­wej ja­ko­ści, we­ry­fi­ku­jącym sku­tecz­no­ść ich dzia­ła­ń”. 
 
Po­za za­awan­so­wa­ny­mi roz­wi­ąza­nia­mi w dzie­dzi­nie work­flow dla seg­men­tu wy­daw­nictw mo­bil­nych, fir­ma Ag­fa Gra­phics będzie pro­mo­wać w Ber­li­nie swo­je wszech­stron­ne port­fo­lio w za­kre­sie przy­go­to­wal­ni cy­fro­wej, wspie­ra­jące szyb­ką, nie­za­wod­ną i wy­daj­ną pro­duk­cję ga­ze­to­wą. Jed­ną z jej ostat­nich pro­po­zy­cji w tym za­kre­sie jest no­wy, uni­kal­ny sys­tem ła­do­wa­nia pa­let, będący al­ter­na­ty­wą dla zna­nych, spraw­dzo­nych wóz­ków i mo­du­łów bez­po­śred­nie­go po­da­wa­nia płyt. Wy­po­sa­żo­no go w za­awan­so­wa­ny me­cha­nizm ła­do­wa­nia, współpra­cu­jący z pa­letami (na których znaj­du­ją się pły­ty), umo­żli­wia­jący zwi­ęk­sze­nie wy­daj­no­ści i re­duk­cję kosz­tów dru­kar­ni pra­so­wej. Te­go ty­pu pa­lety miesz­czą na­wet po 3000 płyt ka­żda, co jest ilo­ścią znacz­nie prze­kra­cza­jącą mak­sy­mal­ne mo­żli­wo­ści ja­kie­go­kol­wiek wóz­ka czy sys­temu bez­po­śred­nie­go po­da­wa­nia.  
„Wy­daw­nic­twa mo­bil­ne od­no­to­wu­ją wzrost w na­szym seg­men­cie ryn­ko­wym, ale nie po­strze­ga­my ich ja­ko kon­ku­ren­cji, ale ra­czej ja­ko uzu­pe­łnie­nie obec­nej ofer­ty. Dla­te­go wci­ąż wpro­wa­dza­my do ofer­ty no­we tech­no­lo­gie i roz­wi­ąza­nia, po­zwa­la­jące na mo­żli­wie naj­bar­dziej efek­tyw­ną pro­duk­cję ga­zet dru­ko­wa­nych – tłu­ma­czy Emiel Swe­evers, me­ne­dżer ds. mar­ke­tin­gu w dzia­le sys­te­mów ga­zetowych Ag­fa Gra­phics. – Nasz no­wy sys­tem ła­do­wa­nia pa­let za­pew­nia z jed­nej stro­ny oszczęd­no­ści kosz­tów, z dru­giej – wy­ma­ga du­żo mniej­szej po­wierzch­ni do pra­cy”. 
Zda­niem Ag­fa Gra­phics z je­go za­let w naj­wi­ęk­szym stop­niu mo­gą sko­rzy­stać dru­kar­nie ga­ze­to­we zu­ży­wa­jące du­że ilo­ści płyt w ci­ągu jed­nej zmia­ny, zma­ga­jące się z co­raz krót­szy­mi de­adli­ne­’a­mi ze stro­ny wy­daw­cy, po­szu­ku­jące no­wych dróg po­pra­wy wy­daj­no­ści oraz spo­so­bów na ogra­ni­cze­nie ilo­ści ma­nu­al­nych in­ter­wen­cji, a co się z tym wi­ąże – prze­sto­jów w pra­cy. 
Wi­ęcej in­for­ma­cji na te­mat re­du­ku­jących kosz­ty pro­duk­cji, za­awan­so­wa­nych roz­wi­ązań tech­no­lo­gicz­nych Ag­fa Gra­phics, de­dy­ko­wa­nych dla bra­nży ga­ze­to­wej, mo­żna zna­le­źć na stro­nie http://www.ag­fa­gra­phics.co­m/new­spa­pers.


Na pod­sta­wie in­for­ma­cji PAI Prin­ti­nPo­land.com

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści