W ostatnim czasie firma GMC Software Technology prezentowała swoje zaawansowane rozwiązania w zakresie zarządzania komunikacją z klientem na dwóch imprezach branżowych. Z myślą o wschodnioeuropejskich klientach z branży poligraficznej firma pojawiła się z własnym stoiskiem na targach Poligraphinter 2013 w Moskwie, gdzie promowała programy oparte na platformie GMC Inspire. W tym samym czasie, podczas wystawy ITXpo i towarzyszącego jej sympozjum Gartnera w Barcelonie, oficjalnie zadebiutowała nowa aplikacja przeznaczona dla klientów z sektora bankowości – GMC Interactive Paperless Onboarding.
Promocja rozwiązań GMC Software Technology w Europie Wschodniej
Targi Poligraphinter 2013, odbywające się w Moskwie w pierwszej połowie listopada, były dla GMC Software Technology doskonałą okazją do penetracji tamtejszego rynku i prezentacji swoich rozwiązań, dedykowanych dla branży poligraficznej. Na stoisku firmy odbywały się pokazy różnych programów, bazujących na platformie GMC Inspire. Mówi Paweł Walczak, business development manager w firmie GMC Software Technology Sp. z o.o., który był obecny na targach: „Według naszej wiedzy na moskiewskich targach byliśmy jedynym dostawcą rozwiązań software’owych do personalizacji. Nasze stoisko licznie odwiedzali przedstawiciele zarówno drukarń, jak też firm specjalizujących się w usługach typu direct marketing/mailing, współpracujący z dużymi korporacjami. Gros gości targowych stanowili klienci z Rosji, krajów d. ZSRR oraz Chin. Część z nich to użytkownicy naszych rozwiązań, zainteresowani aktualizacją swojego oprogramowania, ewentualnie rozbudową o moduły takie jak web-to-print czy personalizacja treści. Część zaś to zupełnie nowi, potencjalni klienci, którzy chcieli uzyskać informacje na temat platformy GMC Inspire i jej możliwości. Prowadzone rozmowy były bardzo ciekawe, stając się dla nas okazją do poznania tamtejszego rynku, jego oczekiwań i potrzeb. W perspektywie kilku lat jest to obszar o bardzo dużym potencjale”.
Promowana w Moskwie przez GMC Software Technology platforma GMC Inspire to kompleksowe rozwiązanie do zarządzania komunikacją z klientami (CCM – Customer Communications Management). Jako wszechstronne narzędzie do zarządzania treścią dokumentów, pozwala ono użytkownikom – m.in. dostawcom usług poligraficznych oraz direct mailing – na lepsze dotarcie do klientów i zwiększenie ich zaangażowania w prowadzone działania reklamowe i informacyjne. GMC Inspire wykorzystuje różne kanały komunikacji (m.in. pocztę elektroniczną, SMS-y, portale społecznościowe, Internet oraz tradycyjne media drukowane), zwiększając efektywność działań i przychodów, a także lojalność końcowych odbiorców.
Nowe aplikacje dla instytucji finansowych
Wystawa ITxpo w Barcelonie i towarzyszące jej sympozjum Gartnera, także odbywające się w drugiej dekadzie listopada, stały się natomiast okazją do premierowej prezentacji nowego oprogramowania dla instytucji finansowych – Interactive Paperless Onboarding. Firma demonstrowała też po raz pierwszy w Europie aplikację Inspire Dynamic Statement. Oba rozwiązania – jak zapewnia GMC Software Technology – mogą być kluczowe dla wdrażanych przez banki oraz inne instytucje finansowe sposobów usprawnienia kontaktów z klientami. Oba też bazują na personalizacji, co pozwala na zaproponowanie odbiorcom usług i ofert dostosowanych do ich potrzeb i oczekiwań.
GMC Inspire Interactive Paperless Onboarding umożliwia obsługę dotychczasowych klientów, a także pozyskiwanie nowych, w sposób zdalny, zamiast dotychczas najczęściej stosowanych spotkań w biurze czy w domu klienta. Aplikacja została dostosowana do pracy na wszystkich urządzeniach mobilnych, co oznacza, że przedstawiciel banku, używając np. tabletu, może przejść cały proces związany z zakładaniem nowego konta, udzielaniem kredytu czy uruchomieniem karty kredytowej. Posiada ona niezbędne formularze oraz pozwala na sfotografowanie dokumentu tożsamości klienta, redukując koszty tradycyjnego wydrukowania i przetwarzania dokumentów papierowych. Podczas całego procesu materiał wideo z kupowanym produktem jest oglądany przez klienta na ekranie tabletu, wraz z innymi oferowanymi przez bank rozwiązaniami, które mogą być dla niego interesujące.
Po zatwierdzeniu umowy w tablecie, aplikacja w czasie rzeczywistym tworzy cyfrową wersję „pakietu powitalnego” dla klienta, zawierającego podpisane dokumenty, dokumenty tożsamości, badania, szczegóły oferty itd. Zestaw ten może być wyświetlany na dowolnym urządzeniu: telefonie komórkowym, tablecie czy komputerze PC, a następnie zachowany w trybie offline.
Zdaniem Didier Rouillarda, wiceprezesa ds. marketingu GMC Software Technology, nowa aplikacja może wpłynąć na transformację metod, jakimi posługują się agenci bankowi i sposobów ich komunikacji z klientami: „Wpływa ona nie tylko na oszczędności związane z mniejszą ilością roboty papierkowej i redukcją działań administracyjnych, ale też motywuje pracowników banku do wyjścia „w teren” i do bezpośrednich spotkań z obecnymi i potencjalnymi klientami”.
Sympozjum w Barcelonie było także dla firmy GMC Software Technology okazją do zaprezentowania po raz pierwszy w Europie wzbogaconej wersji innego oprogramowania, przeznaczonego dla instytucji finansowych – Inspire Dynamic Statement. Ta zabezpieczana hasłem aplikacja umożliwia klientom banków czy firm ubezpieczeniowych dostęp do wszystkich szczegółowych informacji na temat ich produktów finansowych. Prezentując je w formie tekstowej i graficznej, program pozwala klientom na interaktywny kontakt ze swoja placówką – za jego pośrednictwem może on zapłacić rachunek bądź też poprosić o e-mail z wyciągiem z konta w formacie PDF.
W nowej wersji Insipre Dynamic Statement wykorzystuje w pełni komunikację wielokanałową (telefon, tablet, PC, druk), pozwalając bankom na płynne przejście od tradycyjnego papieru do technologii cyfrowych, redukcję kosztów związanych z zużyciem papieru i działaniami administracyjnymi, obniżenie wydatków ponoszonych na dotychczasowe kanały komunikacji z klientem, uniknięcie kosztów związanych z utrzymywaniem własnego zespołu, odpowiedzialnego za działania komunikacyjne z klientami oraz dostarczanie personalizowanych, szczegółowych informacji o finansach klientów poprzez preferowane przez nich urządzenia i środki przekazu. Co więcej - dzięki możliwości zamieszczenia banerów czy reklam typu transpromo - stanowią one nowy, w pełni personalizowany kanał sprzedaży.
„Fragmentacja technologii i jej szybka ewolucja wymaga od instytucji finansowych mądrych i skutecznych działań, które pozwolą im zachować wysoki poziom usług przy jednoczesnej redukcji kosztów. Wzbogacona wersja Inspire Dynamic Statement może im w tym pomóc. Wierzymy głęboko, że dokumenty finansowe przez nią tworzone to przyszłość – niebawem będą chcieli mieć do nich dostęp wszyscy klienci banków i innych instytucji finansowych” – konkluduje Didier Rouillard.
Na podstawie informacji PAI PrintinPoland.com