Przy­szło­ść cy­fro­we­go dru­ku pro­duk­cyj­ne­goPoprzedni artykuł 

Druk zmien­nych da­nych, szyb­ko­ść re­ali­za­cji i du­ża ela­stycz­no­ść zwi­ąza­na z wo­lu­me­nem pro­duk­cji to kry­te­ria, które co­raz częściej mu­si spe­łnić dru­kar­nia by zdo­być zle­ce­nie. Te czyn­ni­ki prze­sądza­ją o wzro­ście za­in­te­re­so­wa­nia usłu­ga­mi po­li­gra­ficz­ny­mi re­ali­zo­wa­ny­mi w tech­no­lo­gii dru­ku cy­fro­we­go, stwa­rza­ją też ogrom­ną szan­sę na roz­wój bra­nży. Sko­rzy­sta­ją z niej te fir­my, które po­trak­tu­ją zmia­ny za­cho­dzące na ryn­ku w spo­sób kon­struk­tyw­ny i będą ak­tyw­nie szu­kać no­wych mo­żli­wo­ści.

W ja­ki spo­sób dzi­ęki mo­żli­wo­ściom ofe­ro­wa­nym przez tech­no­lo­gię dru­ku cy­fro­we­go zmie­ni­ło się obli­cze współcze­snej po­li­gra­fii? Sło­wa klu­czo­we to ela­stycz­no­ść, per­so­na­li­za­cja – roz­wi­ąza­nia szy­te na mia­rę. Bra­nża nie mu­si i nie po­win­na oba­wiać się no­wych spo­so­bów i ka­na­łów ko­mu­ni­ka­cji wy­ko­rzy­sty­wa­nych w dzia­ła­niach mar­ke­tin­go­wych – me­dia spo­łecz­no­ścio­we, wszech­obec­ny In­ter­net są mo­to­rem dla po­zy­tyw­nych zmian rów­nież dla te­go sek­to­ra. Suk­ces wy­ma­ga ela­stycz­no­ści i otwar­cia na no­we mo­żli­wo­ści, które ofe­ru­ją no­wo­cze­sne tech­no­lo­gie. In­ter­net nie po­wi­nien być trak­to­wa­ny ja­ko za­gro­że­nie dla dru­ku, ale oka­zja do bu­do­wa­nia no­wych kate­gorii usług.  Spe­cja­li­ści ds. mar­ke­tin­gu do­sko­na­le ro­zu­mie­ją, że ko­mu­ni­ka­cja z klien­tem, by oka­za­ła się sku­tecz­na, po­win­na od­by­wać się wie­lo­ka­na­ło­wo oraz być sper­so­na­li­zo­wa­na. Z da­nych przed­sta­wio­nych przez Pi­ra wy­ni­ka, że wy­ko­rzy­sty­wa­nie sper­so­na­li­zo­wa­nych na­rzędzi mar­ke­tin­go­wych przy­czy­nia się do osi­ągni­ęcia o 31% lep­szych wy­ni­ków niż w przy­pad­ku uży­cia ma­te­ria­łów o cha­rak­te­rze ogól­nym. Prze­kła­da się rów­nież po­zy­tyw­nie na wzrost lo­jal­no­ści klien­tów.

Kam­pa­nie cross me­dio­we są co­raz częściej wy­ko­rzy­sty­wa­ne ja­ko na­rzędzie w bu­do­wa­niu dia­lo­gu z klien­tem. Na­to­miast druk sta­no­wi do­sko­na­le uzu­pe­łnie­nie dzia­łań mar­ke­tin­go­wych opie­ra­jących się na elek­tro­nicz­nych tre­ściach – mu­si jed­nak spe­łniać kil­ka klu­czo­wych wa­run­ków – umo­żli­wiać szyb­ką re­ali­za­cję zle­ce­nia i da­wać mo­żli­wo­ści per­so­na­li­za­cji. Fir­my szu­ka­ją spo­so­bów na efek­tyw­ne, szyb­kie i nie­dro­gie pro­wa­dze­nie ko­mu­ni­ka­cji z klien­ta­mi i part­ne­ra­mi bi­zne­so­wy­mi. O wy­bo­rze da­ne­go na­rzędzia często de­cy­du­je czas.

– No­wo­cze­sna ko­mu­ni­ka­cja od­by­wa się szyb­ko, fir­my nie chcą in­we­sto­wać w pro­duk­cję du­żych na­kła­dów. Druk cy­fro­wy to mo­żli­wo­ść ela­stycz­ne­go dzia­ła­nia i np. prze­te­sto­wa­nia sku­tecz­no­ści przy­jętej kon­cep­cji. Je­śli ta się nie spraw­dzi, w dru­kar­ni cy­fro­wej nie­ma­lże od ręki mo­gą zre­ali­zo­wać ko­lej­ny po­my­sł.  – po­wie­dział Ma­te­usz Wo­źniak, Dy­rek­tor Sprze­da­ży Sy­ste­mów Pro­duk­cyj­nych, Ko­ni­ca Mi­nol­ta Bu­si­ness So­lu­tions Pol­ska.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Ko­ni­ca Mi­nol­ta Bu­si­ness So­lu­tions Pol­ska Sp. z o.o.

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści