Druk zmiennych danych, szybkość realizacji i duża elastyczność związana z wolumenem produkcji to kryteria, które coraz częściej musi spełnić drukarnia by zdobyć zlecenie. Te czynniki przesądzają o wzroście zainteresowania usługami poligraficznymi realizowanymi w technologii druku cyfrowego, stwarzają też ogromną szansę na rozwój branży. Skorzystają z niej te firmy, które potraktują zmiany zachodzące na rynku w sposób konstruktywny i będą aktywnie szukać nowych możliwości.
W jaki sposób dzięki możliwościom oferowanym przez technologię druku cyfrowego zmieniło się oblicze współczesnej poligrafii? Słowa kluczowe to elastyczność, personalizacja – rozwiązania szyte na miarę. Branża nie musi i nie powinna obawiać się nowych sposobów i kanałów komunikacji wykorzystywanych w działaniach marketingowych – media społecznościowe, wszechobecny Internet są motorem dla pozytywnych zmian również dla tego sektora. Sukces wymaga elastyczności i otwarcia na nowe możliwości, które oferują nowoczesne technologie. Internet nie powinien być traktowany jako zagrożenie dla druku, ale okazja do budowania nowych kategorii usług. Specjaliści ds. marketingu doskonale rozumieją, że komunikacja z klientem, by okazała się skuteczna, powinna odbywać się wielokanałowo oraz być spersonalizowana. Z danych przedstawionych przez Pira wynika, że wykorzystywanie spersonalizowanych narzędzi marketingowych przyczynia się do osiągnięcia o 31% lepszych wyników niż w przypadku użycia materiałów o charakterze ogólnym. Przekłada się również pozytywnie na wzrost lojalności klientów.