Tylko jeden na dziesięciu liderów z sektora usług finansowych wierzy, że jego firma mogłaby w szybkim tempie skorzystać z nowych możliwości lub zaadaptować się do nieoczekiwanych zmian w przyszłości.
Podczas gdy organizacje świadczące usługi finansowe borykają się z tym jak pogodzić sprzeczne wymagania klientów, organów nadzoru oraz wspólników, muszą sprostać wyzwaniu jakim jest szybkie dostosowanie się do zmian i reinżynieria kluczowych procesów. Powyższe wnioski pochodzą z nowego badania zatytułowanego „The Challenge of Speed”, przeprowadzonego przez The Economist Intelligence Unit, sponsorowanego przez Ricoh Europe. Respondenci pochodzili z bankowości detalicznej, korporacyjnej i inwestycyjnej, a także z branży ubezpieczeniowej.
Oczywiste jest, że nowe produkty i usługi należy rozwijać szybko. Liderzy z sektora usług finansowych umieścili to ex aequo na 8 miejscu (z dziesięciu) w rankingu obszarów, które najbardziej potrzebują szybkich zmian. Jednakże, według tych liderów, najistotniejsze obszary, które wymagają szybkich zmian w ciągu najbliższych trzech lat to te, które już sprawiły branży już stanowią bolączkę dla branży: adaptacja nowych technologii (na pierwszym miejscu), zdobywanie i utrzymywanie klientów (na drugim miejscu) oraz usprawnienie kluczowych procesów biznesowych (na trzecim miejscu). Ponad połowa (54 proc.) respondentów przyznała, że ma wiele pomysłów na przyszłe zmiany, ale nie potrafi ich w pełni zrealizować w odpowiedni sposób. Jest to wynik znacznie wyższy niż w przypadku innych branż, gdzie średnia wyniosła 43 proc.
Znacząca luka pomiędzy generowaniem pomysłów na zmiany, a egzekwowaniem ich może być spowodowana ostrożnością z jaką liderzy z sektora usług finansowych podchodzą do zarządzania licznymi interesariuszami i regulacjami. Za największe niedogodności spowodowane szybką zmianą procesów liderzy uznają: 1) utratę klientów (38 proc.), 2) wzrost kosztów (36 proc.) oraz 3) ekspozycję na nowe rodzaje ryzyka (35 proc.).
Carsten Bruhn, Executive Vice President w Ricoh Europe mówi: “Lata 2014, 2015 i 2016 będą w dalszym ciągu obfitować w sprzeczne wyzwania dla sektora usług finansowych w ich wyścigu w kierunku zmian. Ale poprzez zwrócenie uwagi na kluczowe obszary, które zostały podkreślone, mogą szybko zamienić niedogodności w korzyści. Mogą przyspieszyć reakcję na potrzeby klientów, zwiększyć efektywność i zmniejszyć ekspozycję na ryzyko. Usługi finansowe to sektor najbliższy transformacji cyfrowej, a to ostatnie badanie ukazuje, że aby działać szybciej, wykorzystuje technologię w szerszym zakresie niż inne branże. Jednakże, niepołączone, przestarzałe systemy wciąż spowalniają ten sektor. Istnieje pilna potrzeba przeglądu zasobów technologicznych i uproszczenia kluczowych informacji i procesów dokumentowych.”
Bruhn dodaje: “Mierząc się z tyloma przeszkodami, jednocześnie próbując się skupić na obsłudze klienta, transformacja wewnętrznych procesów i zapewnienie zgodności z przepisami to bardzo trudne zadanie. Nie ma wątpliwości, że liderzy z sektora usług finansowych są pod presją. Jednakże mogą zredukować poziom stresu wykorzystując wiedzę i tworząc wewnętrzne programy zmian w celu wprowadzenia nowych, skuteczniejszych metod pracy. Mogą również wdrożyć usługi zarządzania komunikacją z klientami, aby wzmocnić relacje z nimi. Podczas gdy te kluczowe procesy będą optymalizowane, mogą przeznaczyć więcej swojego czasu i zasobów na kluczowe działania biznesowe i wprowadzenie organizacji w przyszłość.”
Więcej wniosków z raportu na stronie: http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/pl
Na podstawie informacji firmy Ricoh Polska Sp. z o.o.
Foto: epSos.de via photopin cc