Prze­strzeń skle­pu po­lem bi­twy tra­de mar­ke­te­ra?Poprzedni artykuł 

Prze­strzeń skle­pu to obec­nie miej­sce spo­tkań se­tek różnych ma­rek i ty­si­ąca pro­duk­tów z kon­su­men­tem. Mar­ke­ty to swo­iste po­le bi­twy a o uwa­gę ku­pu­jących wal­czą ko­lo­ro­we li­stwy półko­we, di­splaye, stan­dy czy wob­be­ry. Ja­kie wi­ęc dzia­ła­nia mu­si pod­jąć mar­ke­ter, by to wła­śnie je­go pro­dukt wy­sze­dł z tej roz­gryw­ki zwy­ci­ęsko? Prze­my­śla­na i nie­stan­dar­do­wa kam­pa­nia z wy­ko­rzy­sta­niem ma­te­ria­łów POS to je­den z klu­czy do suk­ce­su sprze­da­żo­we­go mar­ki.

Wal­ka o klien­ta

We­dług ba­dań prze­pro­wa­dzo­nych przez In Sto­re Me­dia aż 82 % de­cy­zji za­ku­po­wych jest po­dej­mo­wa­nych w punk­cie sprze­da­ży. Obec­nie po­wierzch­nia skle­pu sta­ła się jed­nym, wiel­kim po­ka­zem zdol­no­ści mar­ke­tin­go­wo – re­kla­mo­wych. Ko­lo­ro­we za­wiesz­ki za­ku­po­we, nie­stan­dar­do­we stan­dy czy kar­to­no­we di­splaye – a wszyst­ko po to, aby za­in­te­re­so­wać i za­trzy­mać kon­su­men­ta. Co za­tem po­wi­nien zro­bić mar­ke­ter, by je­go mar­ka wy­różnia­ła się wśród kon­ku­ren­cyj­nych pro­duk­tów, wci­ąż ro­snących ocze­ki­wań kon­su­men­ta i ryn­ku?

POS – taw na POS

Z na­sze­go do­świad­cze­nia wy­ni­ka, że to wła­śnie ten ro­dzaj re­kla­my ma zna­czący wpływ na suk­ces sprze­da­żo­wy mar­ki, bo­wiem da­je wie­le mo­żli­wo­ści za­sto­so­wa­nia i do­tar­cia do kon­su­men­ta. Dla­te­go wy­ko­rzy­stu­je­my co­raz to no­we ma­te­ria­ły, tech­ni­ki mon­ta­żu oraz miej­sce umiesz­cza­nia POS-ów. Obec­nie pro­dukt ma za­ska­ki­wać, a nie tyl­ko „sta­ć” na półce. Ma mówić „wy­bierz mnie” i za­chęcić kon­su­men­ta do za­ku­pu. By tak się sta­ło, war­to sta­wiać na nie­stan­dar­do­we pro­jek­ty i roz­wi­ąza­nia – mówi Mo­ni­ka No­wak z Pink Pep­per Me­dia.

Hu­man stand, półka, pa­le­ta…. co jesz­cze?

Prze­strzeń skle­pu da­je mo­żli­wo­ść za­sto­so­wa­nia różnych ro­dza­jów POS-ów: od ca­łych wysp pa­le­to­wych, sto­pe­rów, han­ga­rów, sa­mo­dziel­nych di­splay­ów po prze­strze­nie przy­ka­so­we. Mo­żli­wo­ści za­sto­so­wań jest wie­le, w za­le­żno­ści od funk­cji. POS ma przede wszyst­kim in­for­mo­wać, eks­po­no­wać i być wi­zy­tów­ką mar­ki. Ma stać się dro­go­wska­zem do pro­duk­tu oraz wy­ge­ne­ro­wać chęć im­pul­syw­ne­go za­ku­pu. Na­le­ży jed­nak pa­mi­ętać by pro­jekt ści­śle współgrał z wi­ze­run­kiem mar­ki i oto­cze­niem skle­pu – mówi Mo­ni­ka No­wak.

Szyb­ko, efek­tyw­nie kosz­to­wo i sku­tecz­nie

Obec­nie ma­te­ria­ły POS pro­du­ko­wa­ne są z różno­rod­nych ma­te­ria­łów. Do naj­częściej sto­so­wa­nych na­le­ży jed­nak tek­tu­ra fa­li­sta po­pu­lar­nie zwa­na kar­to­nem. Jest to prak­tycz­na i wszech­stron­na tech­no­lo­gia. Lek­ka i pla­stycz­na for­ma oraz gi­ęt­ko­ść po­zwa­la na kre­atyw­ną re­ali­za­cję we­dług wy­ma­gań i po­my­słu klien­ta. Swo­bod­nie mo­żna z niej wy­ci­nać i wy­gi­nać różno­rod­ne kszta­łty i for­my. Hu­man stand w roz­mia­rze 1:1 czy wiel­kie sa­nie w kszta­łcie sań św. Mi­ko­ła­ja? Ża­den pro­blem! Ko­lej­nym wiel­kim atu­tem tek­tu­ry jest koszt pro­duk­cji. Tek­tu­ra jest ta­nim su­row­cem, który nie wy­ma­ga du­żej obrób­ki, a przy tym jest nie­zwy­kle wy­trzy­ma­ły. W sto­sun­ku do drew­na czy pla­sti­ku jest du­żo bar­dziej uni­wer­sal­na i prak­tycz­na. Wy­god­ny trans­port, szyb­ki mon­taż i wy­trzy­ma­ło­ść spra­wia, że tek­tu­ra jesz­cze dłu­go będzie kon­ku­ren­cyj­nym su­row­cem ma­te­ria­łów POS.

Pink Pep­per Me­dia to agen­cja spe­cja­li­zu­jąca się w pro­jek­to­wa­niu i pro­duk­cji ma­te­ria­łów wspie­ra­jących sprze­daż. Na swo­im kon­cie ma wie­le pro­jek­tów stan­dów, owi­ja­ków pa­le­to­wych, di­splay czy han­ga­rów, które mo­żna zo­ba­czyć w m.in. w skle­pach wiel­ko­po­wierzch­nio­wych.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Pink Pep­per Me­dia

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści