Plo­ter Ana­pur­na H1650i LED w fir­mie Kan­de­la Li­gh­ting: wiel­ko­for­ma­to­wy druk in­kje­to­wy w pro­duk­cji aba­żu­rów, obra­zów oraz ta­pet ścien­nychPoprzedni artykuł 

Przy ploterze Anapurna H1650i LED stoi Damian Maliszewski - kierownik produkcji w firmie Kandela Lighting
Przy plo­te­rze Ana­pur­na H1650i LED stoi Da­mian Ma­li­szew­ski – kie­row­nik pro­duk­cji w fir­mie Kan­de­la Li­gh­ting

Od kil­ku mie­si­ęcy w fir­mie Kan­de­la Li­gh­ting ze Sz­cze­ci­na, spe­cja­li­zu­jącej się w pro­jek­to­wa­niu, pro­duk­cji oraz in­sta­lo­wa­niu różne­go ro­dza­ju roz­wi­ązań oświe­tle­nio­wych, pra­cu­je wiel­ko­for­ma­to­wy plo­ter in­kje­to­wy Ag­fa Ana­pur­na H1650i LED. Jest wy­ko­rzy­sty­wa­ny do bez­po­śred­nie­go za­dru­ko­wy­wa­nia ele­men­tów lamp, przede wszyst­kim aba­żu­rów, jak rów­nież no­wych pro­duk­tów w ofer­cie przed­si­ębior­stwa – obra­zów i ta­pet ścien­nych. Wdro­że­nie tech­no­lo­gii dru­ku cy­fro­we­go po­zwo­li­ło fir­mie nie tyl­ko roz­sze­rzyć port­fo­lio ofe­ro­wa­nych pro­duk­tów, ale też re­ali­zo­wać we wła­snym za­kre­sie część pro­ce­sów tech­no­lo­gicz­nych do­ty­czących dru­ko­wa­nia.

Nie­mal 30 lat do­świad­czeń ryn­ko­wych


„Na­sza fir­ma ist­nie­je od 1990 ro­ku i jest ty­po­wym przed­si­ębior­stwem ro­dzin­nym – mówi Pa­weł Sta­chow­ski, wła­ści­ciel Kan­de­la Li­gh­ting i jed­no­cze­śnie głów­ny pro­jek­tant przed­si­ębior­stwa. – Zaj­mu­je­my się pro­jek­to­wa­niem, wy­twa­rza­niem oraz wdra­ża­niem sys­te­mów oświe­tleń, re­ali­zo­wa­nych w du­żej mie­rze z my­ślą o obiek­tach uży­tecz­no­ści pu­blicz­nej ta­kich jak ho­te­le, pen­sjo­na­ty, re­stau­ra­cje czy sa­le kon­fe­ren­cyj­ne. Spe­cja­li­zu­je­my się w ręcz­nej obrób­ce ma­te­ria­łów, sta­ra­jąc się do­pra­co­wy­wać ka­żdy de­tal. Sz­czy­ci­my się tym, że na­sze pro­duk­ty w ca­ło­ści po­wsta­ją w Pol­sce, w za­kła­dzie pro­duk­cyj­nym zlo­ka­li­zo­wa­nym w Sz­cze­ci­nie, przy za­sto­so­wa­niu naj­wy­ższej ja­ko­ści ma­te­ria­łów i urządzeń do ich obrób­ki”.
Ofer­ta fir­my Kan­de­la Li­gh­ting obej­mu­je m.in. lam­py sto­jące, ga­bi­ne­to­we, noc­ne, wi­szące, jak rów­nież pla­fo­ny, kin­kie­ty i sys­te­my oświe­tleń ła­zien­ko­wych. W ra­mach de­dy­ko­wa­nej li­nii „Kan­de­la Bu­si­nes­s” pro­du­ko­wa­ne są roz­wi­ąza­nia spe­cja­li­stycz­ne, skie­ro­wa­ne do part­ne­rów bi­zne­so­wych fir­my, przede wszyst­kim – wła­ści­cie­li i za­rząd­ców obiek­tów uży­tecz­no­ści pu­blicz­nej. „Wie­lo­let­ni staż, do­świad­cze­nie ryn­ko­we oraz wie­dza w ob­sza­rze, ja­kim się zaj­mu­je­my to pod­sta­wa part­ner­skich re­la­cji, ja­kie wy­pra­co­wa­li­śmy cho­ćby ze zna­czący­mi sie­cia­mi ho­te­lar­ski­mi – mówi Pa­weł Sta­chow­ski. – Ści­śle współpra­cu­je­my też z wie­lo­ma hur­tow­nia­mi dzia­ła­jący­mi na ryn­ku wy­po­sa­że­nia wnętrz. Na­si klien­ci po­cho­dzą w du­żej mie­rze z Pol­ski, ale ma­my też sta­łych od­bior­ców kra­jach ta­kich jak Niem­cy, Au­stria, Fin­lan­dia czy Ja­po­nia”.

Po­ra na druk

Nie­daw­no park ma­szy­no­wy Kan­de­la Li­gh­ting wzbo­ga­cił wiel­ko­for­ma­to­wy plo­ter Ana­pur­na H1650i LED z ofer­ty fir­my Ag­fa. Pa­weł Sta­chow­ski przy­zna­je, że in­we­sty­cja we wła­sne roz­wi­ąza­nie do bez­po­śred­nie­go za­dru­ko­wy­wa­nia ma­te­ria­łów wy­ko­rzy­sty­wa­nych przy pro­duk­cji lamp to je­go au­tor­ski po­my­sł: „Nie wy­ni­ka­ła ona z ja­kie­goś spe­cjal­ne­go na­ci­sku czy ocze­ki­wań zgła­sza­nych przez klien­tów. W na­szej dzia­łal­no­ści po­si­łko­wa­li­śmy się pro­ce­sa­mi po­li­gra­ficz­ny­mi, ale te­go ty­pu pra­ce by­ły zle­ca­ne na ze­wnątrz. Przy­gląda­łem się jed­nak bacz­nie tech­no­lo­gii in­kje­to­wej (zwłasz­cza z za­sto­so­wa­niem pro­mien­ni­ków UV LED) i z cza­sem uzna­łem, że war­to te­go ty­pu urządze­nie mieć u sie­bie. Stąd pod ko­niec ubie­głe­go ro­ku sfi­na­li­zo­wa­ny zo­stał za­kup plo­tera Ana­pur­na H1650i LED – ofer­ta fir­my Ag­fa oka­za­ła się naj­lep­sza ze wszyst­kich zgło­szo­nych do roz­pi­sa­ne­go prze­tar­gu”.
War­to do­dać, że plo­ter UV był jed­nym z ele­men­tów kom­plek­so­we­go pro­jek­tu re­ali­zo­wa­ne­go przez Kan­de­la Li­gh­ting, z my­ślą o którym fir­ma po­zy­ska­ła do­ta­cję unij­ną. W je­go ra­mach, po­za roz­sze­rze­niem par­ku sprzęto­we­go, fir­ma wy­bu­do­wa­ła no­wą ha­lę pro­duk­cyj­ną (w której pra­cu­je obec­nie m.in. plo­ter Ana­pur­na) i magazyno­wą. „Sprzęt za­kon­trak­to­wa­li­śmy już pod ko­niec ubie­głe­go ro­ku, ale do je­go wdro­że­nia by­li­śmy go­to­wi do­pie­ro w 1. kwar­ta­le br. Stąd pro­po­zy­cja fir­my Ag­fa, by za­ku­pio­ne przez nas urządze­nie za­pre­zen­to­wać na jej sto­isku pod­czas tar­gów Re­ma­Days War­saw, by­ła nam bar­dzo na rękę” – przy­zna­je Pa­weł Sta­chow­ski.
„Po­ka­zy ma­szy­ny, jej mo­żli­wo­ści, ela­stycz­no­ść, wszech­stron­no­ść i ja­ko­ść spo­tka­ły się z du­żym za­in­te­re­so­wa­niem zwie­dza­jących na­sze sto­isko – do­da­je Adria­na Pio­trow­ska­-Inek­siak, re­gio­nal­ny szef sprze­da­ży w dzia­le dru­ku cy­fro­we­go fir­my Ag­fa. – Rów­nie du­żą cie­ka­wo­ść wzbu­dził fakt, że ma­szy­na pro­sto z tar­gów tra­fi nie do fir­my o pro­fi­lu po­li­gra­ficz­no­-re­kla­mo­wym, ale do pro­du­cen­ta roz­wi­ązań oświe­tle­nio­wych, ja­kim jest Kan­de­la Li­gh­ting. War­to w tym miej­scu nadmie­nić, że by­ły to już ko­lej­ne tar­gi Re­ma­Days War­saw, na których pre­zen­to­wa­na by­ła ma­szy­na z se­rii Ana­pur­na za­mówio­na przez przed­si­ębior­stwo spo­za ob­sza­ru Sign & Di­splay”.

Dla­cze­go Ag­fa?

„Jesz­cze przed roz­strzy­gni­ęciem prze­tar­gu mie­li­śmy oka­zję obej­rzeć w pra­cy różne plo­te­ry UV, ta­kże w wa­run­kach pro­duk­cyj­nych – kon­ty­nu­uje Pa­weł Sta­chow­ski. – Ag­fa od po­cząt­ku by­ła w gro­nie do­staw­ców, których roz­wi­ąza­nia – ba­zu­jące na tech­no­lo­gii UV LED – i po­de­jście do klien­ta bar­dzo nam od­po­wia­da­ły. Pod­czas re­fe­ren­cyj­nej wi­zy­ty u jed­ne­go z jej klien­tów usły­sze­li­śmy wie­le cie­płych słów za­rów­no pod ad­re­sem sa­me­go urządze­nia, ale przede wszyst­kim – opie­ki po­sprze­da­żo­wej i ser­wi­so­wej za­pew­nia­nej przez pol­ski od­dział Ag­fa. Po kil­ku mie­si­ącach do­świad­czeń z tą fir­mą i jej ma­szy­ną mo­gę je­dy­nie tę opi­nię po­twier­dzi­ć”.
Plo­ter Ana­pur­na H1650i LED to pro­po­zy­cja fir­my Ag­fa skie­ro­wa­na do ma­łych i śred­nich przed­si­ębiorstw za­in­te­re­so­wa­nych bez­po­śred­nim za­dru­ko­wy­wa­niem różno­rod­nych podło­ży sztyw­nych i gi­ęt­kich (o sze­ro­ko­ści mak­sy­mal­nej 1,65 m) w tech­ni­ce in­kjet UV LED. Wśród ko­rzy­ści zwi­ąza­nych z je­go użyt­ko­wa­niem, pro­du­cent wy­mie­nia m.in. tech­no­lo­gię „Thin Ink Lay­er”, umo­żli­wia­jącą uzy­ska­nie oszczęd­no­ści w zu­ży­ciu atra­men­tu oraz za­pew­nia­jącą wła­ści­we apli­ko­wa­nie opcjo­nal­nej bie­li.
„Za­sto­so­wa­nie pro­mien­ni­ków UV LED za­miast ty­po­wych lamp rtęcio­wych to je­den z pa­ra­me­trów brze­go­wych, ja­ki był ko­niecz­ny w kon­te­kście na­szej in­we­sty­cji – mówi Pa­weł Sta­chow­ski. – Cha­rak­te­ry­sty­ka sto­so­wa­nych przez nas ma­te­ria­łów wy­ma­ga bo­wiem utrwa­la­nia w re­la­tyw­nie ni­skiej tem­pe­ra­tu­rze. Przy zbyt wy­so­kiej me­dia ule­ga­ją zmarsz­cze­niu. Rów­nież sze­ro­ko­ść dru­ku uzy­ski­wa­ne­go w ma­szy­nie – przy mak­sy­mal­nie 1,5-me­tro­wych bry­tach, ja­kie sto­su­je­my – by­ła dla nas wy­star­cza­jąca”. „W plo­te­rze za­dru­ko­wu­je­my naj­wa­żniej­sze ma­te­ria­ły, wy­ko­rzy­sty­wa­ne przez nas do pro­duk­cji aba­żu­rów. Jest to przede wszyst­kim płót­no, na­stęp­nie na­kle­ja­ne na PCV. Ale za­dru­ko­wu­je­my też bez­po­śred­nio PCV, zwłasz­cza przy roz­wi­ąza­niach, w których gra­fi­ka wi­docz­na jest do­pie­ro po oświe­tle­niu jej od we­wnątrz. W obu przy­pad­kach me­dia nie są w ża­den spo­sób wcze­śniej przy­go­to­wy­wa­ne – po pro­stu jest na nie na­no­szo­ny na­druk. Jest to bar­dzo du­ża za­le­ta tej ma­szy­ny” – mówi Pa­weł Sta­chow­ski.

No­wa in­we­sty­cja, szer­sze port­fo­lio

W zwi­ąz­ku z po­ja­wie­niem się plo­te­ra Ana­pur­na, a co za tym idzie – no­wy­mi mo­żli­wo­ścia­mi tech­no­lo­gicz­ny­mi, wła­ści­ciel Kan­de­la Li­gh­ting pod­jął de­cy­zję o roz­sze­rze­niu prort­fo­lio fir­my o zu­pe­łnie no­we pro­duk­ty – obra­zy i ta­pe­ty ścien­ne. „Po­my­sł ten na­ro­dził się pod­czas dys­ku­sji ze współpra­cu­jący­mi z na­mi gra­fi­ka­mi i pro­jek­tan­ta­mi – mówi Pa­weł Sta­chow­ski. – Uzna­li­śmy, że sko­ro plo­ter po­zwa­la za­dru­ko­wy­wać – ta­kże na za­mówie­nie in­dy­wi­du­al­ne – ele­men­ty lamp, to te sa­me wzo­ry mo­żna wy­ko­rzy­stać w in­ny spo­sób, two­rząc ca­łe ko­lek­cje. Stąd, po­za aba­żu­ra­mi, pla­nu­je­my wpro­wa­dzić do ofer­ty ta­kże obra­zy i ta­pe­ty, za­wie­ra­jące te sa­me ele­men­ty gra­ficz­ne”.
Du­żą ak­cję pro­mo­cyj­ną z tym zwi­ąza­ną Kan­de­la Li­gh­ting pla­nu­je na je­sień br. kie­dy to fir­ma po­ja­wi się z po­nad 100-me­tro­wym sto­iskiem na tar­gach War­saw Ho­me w Na­da­rzy­nie k. War­sza­wy. „Po­nad po­ło­wę po­wierzch­ni wy­sta­wien­ni­czej zaj­mą wła­śnie roz­wi­ąza­nia wy­ko­rzy­stu­jące na­druk w tech­ni­ce in­kjet UV – mówi Pa­weł Sta­chow­ski. – Z my­ślą o zwie­dza­jących przy­go­to­wu­je­my oko­ło 30 no­wych wzo­rów, które zło­żą się na ko­lek­cje obej­mu­jące aba­żu­ry, obra­zy i ta­pe­ty. Ma­my na­dzie­ję, że ta no­wo­ść w na­szej ofer­cie wzbu­dzi za­in­te­re­so­wa­nie za­rów­no obec­nych jak i po­ten­cjal­nych klien­tów na­szej fir­my. Z uwa­gi na mo­żli­wo­ści plo­te­ra – po­za przed­si­ębior­stwa­mi zwi­ąza­ny­mi z klu­czo­wym ob­sza­rem na­szej dzia­łal­no­ści – są wśród nich od nie­daw­na ta­kże przed­si­ębior­stwa re­kla­mo­we czy po­li­gra­ficz­ne ze Sz­cze­ci­na i oko­lic, które po­dzle­ca­ją u nas swo­je pra­ce wy­ma­ga­jące tech­ni­ki in­kjet UV. Jak za­tem wi­dać, idzie­my wci­ąż do przo­du, nie­ustan­nie od pra­wie 30 lat. Za­pra­sza­my na tar­gi War­saw Ho­me do za­po­zna­nia się z na­szą ofer­tą”.
Adria­na Pio­trow­ska­-Inek­siak pod­su­mo­wu­je: „Cie­szy­my się, że na­sze roz­wi­ąza­nia nie tyl­ko wzbo­ga­ca­ją park sprzęto­wy klien­tów pod względem in­no­wa­cyj­no­ści i wy­daj­no­ści, ale też in­spi­ru­ją do no­wych wy­zwań bi­zne­so­wych. Ta­kim z pew­no­ścią jest wy­jście fir­my Kan­de­la Li­gh­ting po­za tra­dy­cyj­ny dla niej ry­nek sys­te­mów oświe­tleń. Ma­my na­dzie­ję, że mo­żli­wo­ści tech­no­lo­gicz­ne plo­te­ra Ana­pur­na H1650i LED, przy wspar­ciu po­sprze­da­żo­wym z na­szej stro­ny, przy­czy­nią się do dal­sze­go roz­wo­ju tej szcze­ci­ńskiej fir­my”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej pai.in­fo.pl

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści