Firma Asahi Photoproducts, pionier w rozwoju fleksograficznych płyt fotopolimerowych, poinformowała, że Hamilton Adhesive Labels Ltd., wiodący konwerter drukowanych i zwykłych etykiet na rynki żywności i napojów, przemysłu, motoryzacji, higieny osobistej i artykułów gospodarstwa domowego z rocznym obrotem przekraczającym 12 milionów funtów, wybrał zmywalne wodą płyty fleksograficzne Asahi AWP™ z CleanPrint. Hamilton prowadzi działalność w zakładzie produkcyjno-magazynowym o powierzchni 40 000 stóp kwadratowych w centrum Bardon, w Leicestershire, z dedykowanym zespołem ponad 65 osób skoncentrowanym na doskonałości produktów i usług.
Po dołączeniu do firmy w 2016 r. dyrektor operacyjny Paul Larkin, weteran branży z ponad 44-letnim doświadczeniem, miał za zadanie pomóc w zwiększeniu zrównoważenia działalności firmy i zidentyfikować tanie zmiany, które mogłyby mieć duży wpływ na produktywność za pomocą jego filozofii Pomiarów i Kontroli, zaprojektowanej w celu dostarczenia systemu predykcyjnego, który zapewnia wydajność „za pierwszym razem” przy światowej jakości. Następnie założył zespół "postoju w boksach" Formuły 1 (F1), którego zadaniem jest optymalizacja wydajności w oparciu o nowy system predykcyjny. Stwierdza: „O ile nie można wykazać poziomu jakości, rynek jest ograniczony dla każdej firmy”. W ciągu pierwszego roku Larkin badał każdą fazę procesu druku fleksograficznego, w tym płyty fleksograficzne, szukając sposobów, aby go ulepszyć.
Larkin zbadał szeroką gamę płyt fleksograficznych w poszukiwaniu idealnej płyty, testując je na tysiącach metrów druku. Ostatecznym wyborem były zmywalne w wodzie płyty Asahi AWP™ z Asahi CleanPrint, dostarczone przez partnera firmy zajmującej się naprawami, Creation Reprographics.
„Nie ma nic lepszego, niż płyty Asahi AWP™”, mówi Larkin. „Zapewniają one szeroki zakres tonalny, a punkty są bardzo stabilne”. Zauważa, że tusz na standardowych płytach fleksograficznych może być przyciągany do ramienia punktu, co może mieć znaczący wpływ na prędkość roboczą przy częstym zatrzymywaniu czyszczenia płyty. „Używanie płyt Asahi AWP™ z CleanPrint jest zupełnie inne”, wyjaśnia. „Atrament jest w jakiś sposób przyciągany do końca punktu, a maszyna jest w stanie drukować w sposób ciągły, nie przerywając czyszczenia płyty. Jest to niezwykle spójna technologia o światowej klasy jakości. To był istotny element naszego dążenia do „poprawnego wydrukowania za pierwszym razem!”
Nagradzana wydajność
Firma nie tylko osiągnęła skrócenie czasu przygotowania po konwersji na płyty Asahi AWP™ za pomocą CleanPrint, ale także znacznie poprawiła jakość, o czym świadczą nagrody, które osiągnęła. Należą do nich Złota Nagroda EFIA w kategorii promocyjnej dla wytwórni Crystal London oraz dwie nagrody Flexotech dla najlepszego druku i nagrody Supreme (Best in Show). „Po raz pierwszy zdobyliśmy tego króla nagród”, z dumą informuje Larkin. Przyznając nagrodę za najlepszy druk, sędziowie stwierdzili: „Niesamowite winiety na papierze białym, najmniejsze punkty, jakie kiedykolwiek widziano w fleksografii, ostry tekst i duża gęstość kolorów. Znakomity promotor fleksografii”. Ta pochwała znalazła odzwierciedlenie w oświadczeniu sędziów w odniesieniu do nagrody Supreme (Best in Show): „Byliśmy pod wrażeniem, a im bardziej sprawdzaliśmy jakość, tym bardziej byliśmy przekonani, że patrzymy na pracę naprawdę pierwszą w swojej klasie”.
Korzyści z Asahi CleanPrint
Asahi CleanPrint został zaprojektowany w celu ułatwienia nacisku przy drukowaniu dotykowym. Mniejszy nacisk na druk zapewnia stałą powtarzalność jakości druku podczas przebiegu produkcyjnego, a także dłuższą żywotność płyty. Ta cecha została osiągnięta dzięki unikalnej chemicznej technologii fotopolimeru opracowanej przez Asahi, która zmniejsza energię powierzchniową płyty drukarskiej i umożliwia lepsze przenoszenie tuszu na podłoże podczas drukowania.
CleanPrint ma korzystny wpływ na zmniejszenie wypełnienia tuszem w obszarze tonów średnich podczas drukowania, co prowadzi do mniejszej liczby interwałów czyszczenia i krótszych przestojów w prasie, co zapewnia wysoce trwały proces drukowania fleksograficznego. Dr Dieter Niederstadt, kierownik ds. marketingu technicznego Asahi, zauważa: „Nasi klienci, w tym producent etykiet samoprzylepnych Hamilton, są zachwyceni jakością druku, jaki mogą dostarczyć, jednocześnie czerpiąc korzyści ze skrócenia czasu narządzania i poprawy OEE”.
Świetlana przyszłość przed nami
Larkin widzi świetlaną przyszłość dla etykiet samoprzylepnych Hamilton i dla całej branży. „W Hamilton”, mówi, „połączenie wysokiej jakości komponentów drukarskich, w tym klisz, farb i innych elementów, w połączeniu ze zrównoważoną kulturą firmy opartą na filozofii Pomiarów i Kontroli z oddanymi i utalentowanymi pracownikami naszego zespołu F1, jest podnoszą jakość i cenę / wydajność produkcji etykiet ponad wszelkie inne technologie drukowania dostępne na rynku. Cieszymy się, że współpracujemy z Creation Reprographics i Asahi Photoproducts jako krytyczni partnerzy, którzy pomagają nam osiągać nasze cele, zdobywać te prestiżowe nagrody i patrzeć w przyszłość na kolejne osiągnięcia. ”
Na podstawie informacji firmy Asahi Photoproducts