Wzrost cen al­ko­ho­lu wy­wie­ra wpływ fi­nan­so­wy na fir­my bra­nży opa­ko­wańPoprzedni artykuł 

W przy­pad­ku firm flek­so­gra­ficz­nych sto­su­jących pły­ty roz­pusz­czal­ni­ko­we gwa­łtow­ny wzrost cen al­ko­ho­lu, który ob­ser­wu­je­my w kil­ku kra­jach UE, podno­si koszt płyt na­wet o 3 EUR za metr kwa­dra­to­wy.

Aby uzy­skać tę war­to­ść, wy­ko­na­li­śmy na­stępu­jące obli­cze­nia:

  • Na kil­ku ryn­kach eu­ro­pej­skich koszt al­ko­ho­lu po­dwo­ił się z 1 do 2 EUR za litr.
  • Zwy­kle wy­ma­ga 15 li­trów roz­pusz­czal­ni­ka do wy­my­wa­nia na metr kwa­dra­to­wy pły­ty.
  • 20% z tych 15 li­trów to zwy­kle al­ko­hol uży­wa­ny do usu­ni­ęcia czar­nej war­stwy ma­ski, co ozna­cza śred­nie zu­ży­cie 3 li­trów al­ko­holu na metr kwa­dra­to­wy ma­te­ria­łu pły­ty.
  • Re­zul­ta­tem jest wzrost kosz­tów o 3 EUR za metr kwa­dra­to­wy ma­te­ria­łu pły­ty w pro­ce­sie prze­my­wa­nia roz­pusz­czal­ni­kiem.

Jed­no­cze­śnie praw­dą jest, że mo­żna odzy­skać do 85% roz­pusz­czal­ni­ków ma­jąc jed­nost­kę re­cy­klin­gu. Ozna­cza­ło­by to wci­ąż do­dat­ko­wy koszt 45 cen­tów za metr kwa­dra­to­wy.

Cho­ciaż wpływ ten mo­że być na­dal umiar­ko­wa­ny przy wy­ko­ny­wa­niu płyt, znacz­nie bar­dziej ob­ci­ążo­ne będą dru­kar­nie opa­ko­wań, które ko­rzy­sta­ją z sys­te­mów farb dru­kar­skich na ba­zie roz­pusz­czal­ni­ków. Wi­ęk­szo­ść du­żych do­staw­ców farb prze­my­sło­wych na ca­łym świe­cie sto­su­je obec­nie do­pła­tę ce­no­wą do farb opa­ko­wa­nio­wych na ba­zie roz­pusz­czal­ni­ków. Po­nad­to na­le­ży wspo­mnieć, że nie mo­gą za­gwa­ran­to­wać do­staw, je­śli rządy zde­cy­du­ją się prze­kie­ro­wać pro­duk­ty al­ko­ho­lo­we do ce­lów me­dycz­nych. Pod­czas gdy druk flek­so­gra­ficz­ny mo­że dzia­łać z kil­ko­ma różny­mi sys­te­ma­mi atra­men­to­wy­mi, ta­ki­mi jak UV, EB, wo­da i roz­pusz­czal­nik, do­stawcy opa­ko­wań, ta­cy jak dru­kar­nie wklęsło­dru­ko­we, ma­ją ogra­ni­czo­ne mo­żli­wo­ści wy­bo­ru.

Prze­my­sł opa­ko­wa­nio­wy jest ryn­kiem kon­ku­ren­cyj­nym, jed­nak w świe­tle glo­bal­nych za­kłóceń pan­de­micz­nych ob­ser­wu­je­my, jak to­czą się dys­ku­sje i za­czy­na­ją kszta­łto­wać „no­wą nor­mę” w nad­cho­dzących cza­sach.

W Asa­hi Pho­to­pro­ducts wpro­wa­dzi­li­śmy na ry­nek na­szą tech­no­lo­gię zmy­wal­nych płyt AWP™. Dzi­ęki 10-let­nie­mu do­świad­cze­niu wie­my, że AWP™ za­pew­nia jesz­cze lep­szą ja­ko­ść, niż ty­po­we pły­ty zmy­wal­ne roz­pusz­czal­ni­kiem, a jed­no­cze­śnie two­rzy ope­ra­cję bar­dziej har­mo­nij­ną z oto­cze­niem.

Na­si eks­per­ci są do­stęp­ni, aby omówić te te­ma­ty lub wszel­kie in­ne pro­ble­my zwi­ąza­ne z two­rze­niem kart flek­so­gra­ficz­nych. Wy­star­czy wy­słać wia­do­mo­ść e-ma­il na ad­res in­fo­@a­sa­hi­-pho­to­pro­ducts.com lub skon­tak­to­wać się z lo­kal­nym przed­sta­wi­cie­lem Asa­hi Pho­to­pro­ducts.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Asa­hi Pho­to­pro­ducts

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści