Pandemia koronawirusa wymusiła na przedsiębiorcach wdrożenie dodatkowych obostrzeń, w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa zarówno swoim pracownikom, jak i klientom. Każda przestrzeń, czy to hala magazynu, biuro czy też sala restauracyjna musi zostać dostosowana do panujących regulacji – w zależności od specyfiki miejsca przedsiębiorcy spotykają się z innymi wyzwaniami.
Jednak zachowanie odpowiedniej odległości, zakrywanie ust i nosa oraz konieczność dezynfekcji dłoni obowiązuje w większość organizacji i firm. Należy zauważyć, że w ferworze codziennej pracy mogą one umknąć uwadze pracowników czy też gości, dlatego szczególnie ważne jest przypominanie o „regułach gry” podczas pandemii i przygotowanie odpowiedniego oznaczenia, które będzie czytelne, widoczne i przede wszystkim sanitarne. Warto zadbać, aby ta komunikacja nie była nachalna, lecz skuteczna – dlatego należy zastanowić się nad formą graficzną.
Już od 18 maja, możliwe jest w Polsce odwiedzanie restauracji, jednak nadal obowiązują w nich ograniczenia, których celem jest zmniejszenie prawdopodobieństwa dojścia do zakażania wirusem w lokalu. Na restauratorach spoczywa obowiązek kontroli ilości gości w lokalu, tak aby na jedną osobę przypadały co najmniej 4m2. Obowiązkowa jest również dezynfekcja stolika po każdym kliencie. Ten szereg obostrzeń wymaga odpowiedniej formy informowania gości. Komunikaty w restauracji powinny być wyraźne i zrozumiałe dla klienta, ale również nie przytłaczać odwiedzających, aby nadal mogli czuć się komfortowo podczas posiłku. Powinny one być one również wykonane w technologii, która pozwala na łatwą dezynfekcję, nie niszcząc przy tym oznaczenia.
Przygotowanie firmy, przedsiębiorstwa czy restauracji do panującej sytuacji, a także zagwarantowanie pracownikom i gościom odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa to wyzwanie, Właśnie dlatego tak ważna jest bezproblemowa, spokojna i przyjazna komunikacja zarówno z klientami, jak i z pracownikami.
Na podstawie informacji mat. pras. Brother