Ra­port IDC: Bez dru­ko­wa­nia w chmu­rze za­po­mnij o szyb­kiej cy­fro­wej trans­for­ma­cjiPoprzedni artykuł 

Z mi­ędzy­na­ro­do­we­go ba­da­nia IDC, wy­ni­ka, że za­le­d­wie 4 proc. firm prze­pro­wa­dzi­ło kom­plet­ną trans­for­ma­cję cy­fro­wą w swo­ich struk­tu­rach. 46%z nich wci­ąż znaj­du­je się na eta­pie roz­po­częcia pro­ce­su cy­fry­za­cji. 60% ba­da­nych przed­si­ębiorstw prze­kro­czy­ło już za­ło­żo­ny na ten cel bu­dżet, a 54% firm ma pro­ble­my z in­te­gra­cją urządzeń, co skut­ku­je opóźnie­nia­mi w re­ali­za­cji pro­jek­tów. Ba­da­nie rów­nież wy­ka­za­ło, że prze­sta­rza­łe po­de­jście do dru­ko­wa­nia jest istot­ną prze­szko­dą w cy­fro­wej trans­for­ma­cji i mi­mo, że trzy na pi­ęć przed­si­ębiorstw zda­je so­bie z te­go spra­wę, mniej niż po­ło­wa in­we­stu­je w prze­nie­sie­nie dru­ku do chmu­ry i w In­ter­net rze­czy (IoT).

Le­xmark zle­cił glo­bal­nej fir­mie ana­li­tycz­nej IDC ba­da­nie ryn­ku, z które­go wy­ni­ka, że prze­sta­rza­łe po­de­jście do dru­ko­wa­nia jest prze­szko­dą w cy­fro­wej trans­for­ma­cji. Choć przed­si­ębior­stwa zda­ją so­bie z te­go spra­wę, to nie­wie­le z nich trak­tu­je in­we­sty­cje w tym ob­sza­rze ja­ko prio­ry­tet. Z te­go po­wo­du nie­po­trzeb­nie ha­mo­wa­ne są stra­te­gicz­ne pro­jek­ty IT. Z ba­dań wy­ni­ka, że po­nad po­ło­wa za­dań i prac biu­ro­wych wy­ma­ga dru­ko­wa­nia. Nie­ste­ty wie­lu przed­si­ębior­ców igno­ru­je mo­żli­wo­ść prze­nie­sie­nia in­fra­struk­tu­ry dru­ko­wa­nia do chmu­ry.

Bia­ła ksi­ęga IDC (ang. IDC Whi­te Pa­per), czy­li ra­port z ba­da­nia no­si ty­tuł:"No­we po­de­jście do dru­ko­wa­nia: wy­ko­rzy­stuj „ch­mu­rę” i „In­ter­net rze­czy” dla przy­spie­sze­nia swo­jej stra­te­gii cy­fry­za­cji”. Wcze­śniej opu­bli­ko­wa­ny „Świa­to­wy prze­wod­nik IDC po wy­dat­kach na trans­for­ma­cję cy­fro­wą” prze­wi­du­je, że wy­dat­ki na tech­no­lo­gię trans­for­ma­cji cy­fro­wej wy­nio­są 1,3 bln do­la­rów, co ozna­cza wzrost o 10,4 proc. w po­rów­na­niu z po­przed­nim ro­kiem, osi­ąga­jąc pi­ęcio­let­nią zło­żo­ną rocz­ną sto­pę wzro­stu wy­no­szącą 16,7% w la­tach 2017–2022. Kie­row­nic­two przed­si­ębiorstw za­czy­na zda­wać so­bie spra­wę, że trans­for­ma­cja cy­fro­wa nie jest szyb­kim roz­wi­ąza­niem, ale ra­czej in­we­sty­cją dłu­go­ter­mi­no­wą.

- To ba­da­nie po­ka­zu­je, jak wa­żne jest, że­by zro­zu­mieć, że in­fra­struk­tu­ra dla dru­ku w chmu­rze jest obec­nie klu­czo­wą spra­wą w ob­sza­rze IT – mówi Grze­gorz Naj­da, Dy­rek­tor Za­rządza­jący Le­xmark Cen­tral Eu­ro­pe. – Naj­wa­żniej­sze fir­my we wszyst­kich sek­to­rach są pod pre­sją, że­by prze­sta­wić się na mo­del cy­fro­wy. Pan­de­mia ob­na­ży­ła lu­ki i sła­bo­ści w in­fra­struk­tu­rze IT i te­raz wie­le przed­si­ębiorstw ma kło­po­ty, bo za­po­mi­na o tym, że­by za­brać druk w swo­ją podróż szla­kiem cy­fro­wej trans­for­ma­cji – do­da­je.

Wy­zwa­nia trans­for­ma­cji

Pra­wie po­ło­wa re­spon­den­tów przy­zna­je, że — two­rząc no­wą in­fra­struk­tu­rę — ma pro­ble­my z in­te­gra­cją ist­nie­jących urządzeń i pro­ce­sów bi­zne­so­wych. 60 proc. prze­kro­czy­ło bu­dże­ty na trans­for­ma­cję, a 54 proc. ma opóźnie­nia w re­ali­za­cji pro­jek­tów.

Choć licz­ba dru­ko­wa­nych do­ku­men­tów ma­le­je, po­nie­waż wie­le or­ga­ni­za­cji pre­fe­ru­je cy­fro­we po­de­jście do za­rządza­nia do­ku­men­ta­cją, to wci­ąż po­nad po­ło­wa prac i pro­ce­sów bi­zne­so­wych wy­ma­ga dru­ko­wa­nia na pa­pie­rze — tak wy­ni­ka z ba­dań. Z te­go po­wo­du w da­jącej się prze­wi­dzieć przy­szło­ści za­pew­nie­nie mo­żli­wo­ści dru­ko­wa­nia po­zo­sta­je w bra­nży IT klu­czo­we i nie­zbęd­nie po­trzeb­ne.

Pro­blem z Dru­ko­wa­niem

Trud­no­ści w za­rządza­niu in­fra­struk­tu­rą IT są po­wszech­ne, a je­śli cho­dzi o prze­sta­rza­łe me­to­dy dru­ko­wa­nia, to naj­częściej po­wta­rza­ne są na­stępu­jące oba­wy:

  • za­pew­nie­nie bez­pie­cze­ństwa urządzeń i pro­ce­sów w dru­ko­wa­niu (81%)
  • ob­ci­ąże­nie dzia­łów IT zwi­ąza­ne z dru­ko­wa­niem (81%)
  • za­rządza­nie za­so­ba­mi ma­ga­zy­no­wy­mi (81%), ma­ło przej­rzy­ste wy­dat­ki (80%)
  • prze­sta­rza­ła tech­no­lo­gia i pro­ble­my z upda­te’m lub wy­mia­ną sta­rych dru­ka­rek (79%)

Szu­ka­jąc pro­stych roz­wi­ązań

IDC uwa­ża, że nad­sze­dł czas, że­by or­ga­ni­za­cje za­częły pod­cho­dzić do dru­ko­wa­nia w spo­sób stra­te­gicz­ny – trze­ba o nim my­śleć w szer­szym kon­te­kście mi­gra­cji do chmu­ry i no­we­go obie­gu do­ku­men­tów. Li­de­rzy z bra­nży IT do­ść zgod­nie pre­fe­ru­ją dru­ko­wa­nie w ela­stycz­nym mo­de­lu as-a­-se­rvi­ce (tzn. pła­cąc za kon­kret­ne za­mówio­ne za­da­nia) od in­we­sto­wa­nia w sprzęt (70 proc. do 22 proc.). Aż 94 proc. z nich zga­dza się, że In­ter­net rze­czy (IoT) mo­że uspraw­nić za­rządza­nie sprzętem do dru­ko­wa­nia. Do­star­cza­nie wy­dru­ku ja­ko pro­duk­tu w mo­de­lu as-a­-se­rvi­ce zwi­ęk­sza ela­stycz­no­ść, uprasz­cza za­rządza­nie IT, a jed­no­cze­śnie po­pra­wia po­ziom sa­tys­fak­cji klien­tów. Z ko­lei ofe­ro­wa­nie usług dru­ko­wa­nia w chmu­rze w for­mu­le as-a­-se­rvi­ce da­je do­stęp do no­wo­cze­snej i bez­piecz­nej tech­no­lo­gii dru­ku, co mo­że stać się pod­sta­wą do przy­szłych ini­cja­tyw trans­for­ma­cji cy­fro­wej.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Le­xmark

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści