12. października br. w Poznaniu odbyło się uroczyste wręczenie nagród w dorocznym konkursie na opakowanie roku – Art of Packaging, organizowanym przez wydawnictwo European Media Group. Wśród sponsorów głównych tego wydarzenia od lat pozostaje Stora Enso, która patronuje także wybranym kategoriom. Podobnie jak w ubiegłym roku, firma objęła patronat nad dwiema kategoriami: „Opakowanie luxury & nature” (w edycji „Debiuty”) oraz „Opakowanie premium” (w edycji „Professional”).
W przypadku tej pierwszej zadaniem uczestników konkursu, nie związanych w sposób profesjonalny z rynkiem opakowań (studentów, artystów, grafików-hobbystów itd.), było wykonanie opakowania klasy premium przy użyciu kartonu Ensocoat bądź opakowania typu nature – z zastosowaniem kartonu CKB. Producentem tych podłoży, które dzięki odpowiedniej strukturze i bazie surowcowej charakteryzują się odnawialnością i przyjaznością dla środowiska, jest Stora Enso.
W kategorii „Luxury & nature” edycji „Debiuty” największe uznanie jury konkursowego wzbudziła praca Apriarium autorstwa Bartosza Pędzińskiego – studenta Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu.
W drugiej kategorii, jakiej patronowała Stora Enso – „Opakowanie premium” w edycji „Professional” (uwzględniającej produkty wprowadzone na rynek), zwyciężył projekt „Nalewki Super Premium”. Powstał on na zlecenie firmy Nalewki Staropolskie, a za jego wykonanie odpowiadały Boat Graphics Media (projekt graficzny) i Papirus Studio (produkcja i projekt strukturalny).
Konkurs Art of Packaging odbył się w tym roku po raz czternasty. Jego celem, jak podkreśla organizator – European Media Group, jest promowanie projektów opakowaniowych charakteryzujących się wysokim poziomem kreatywności, innowacyjności i proekologiczności, a tym samym – wspieranie ich konkurencyjności na rynkach polskim i zagranicznym. Jest skierowany zarówno do osób zajmujących się projektowaniem i tworzeniem opakowań zawodowo (edycja „Professional”), jak też studentów oraz artystów (edycja „Debiuty”). Dzięki współpracy European Media Group ze Światową Organizacją Opakowań, projekty wyróżnione nagrodą główną w obu edycjach uzyskują nominację do przyznawanej przez tę organizację międzynarodowej nagrody WorldStar.
Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej