Stora Enso po raz kolejny wśród sponsorów głównych konkursu Art of PackagingPoprzedni artykuł 

Opakowanie "Apriarium" autorstwa Bartosza Pędzińskiego zwyciężyło w kategorii "Luxury & nature" edycji "Debiuty".; Fot.: Art of Packaging
Opakowanie "Apriarium" autorstwa Bartosza Pędzińskiego zwyciężyło w kategorii "Luxury & nature" edycji "Debiuty".; Fot.: Art of Packaging

12. października br. w Poznaniu odbyło się uroczyste wręczenie nagród w dorocznym konkursie na opakowanie roku – Art of Packaging, organizowanym przez wydawnictwo European Media Group. Wśród sponsorów głównych tego wydarzenia od lat pozostaje Stora Enso, która patronuje także wybranym kategoriom. Podobnie jak w ubiegłym roku, firma objęła patronat nad dwiema kategoriami: „Opakowanie luxury & nature” (w edycji „Debiuty”) oraz „Opakowanie premium” (w edycji „Professional”).

W przypadku tej pierwszej zadaniem uczestników konkursu, nie związanych w sposób profesjonalny z rynkiem opakowań (studentów, artystów, grafików-hobbystów itd.), było wykonanie opakowania klasy premium przy użyciu kartonu Ensocoat bądź opakowania typu nature – z zastosowaniem kartonu CKB. Producentem tych podłoży, które dzięki odpowiedniej strukturze i bazie surowcowej charakteryzują się odnawialnością i przyjaznością dla środowiska, jest Stora Enso.

W kategorii „Luxury & nature” edycji „Debiuty” największe uznanie jury konkursowego wzbudziła praca Apriarium autorstwa Bartosza Pędzińskiego – studenta Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu.

W drugiej kategorii, jakiej patronowała Stora Enso – „Opakowanie premium” w edycji „Professional” (uwzględniającej produkty wprowadzone na rynek), zwyciężył projekt „Nalewki Super Premium”. Powstał on na zlecenie firmy Nalewki Staropolskie, a za jego wykonanie odpowiadały Boat Graphics Media (projekt graficzny) i Papirus Studio (produkcja i projekt strukturalny).

Konkurs Art of Packaging odbył się w tym roku po raz czternasty. Jego celem, jak podkreśla organizator – European Media Group, jest promowanie projektów opakowaniowych charakteryzujących się wysokim poziomem kreatywności, innowacyjności i proekologiczności, a tym samym – wspieranie ich konkurencyjności na rynkach polskim i zagranicznym. Jest skierowany zarówno do osób zajmujących się projektowaniem i tworzeniem opakowań zawodowo (edycja „Professional”), jak też studentów oraz artystów (edycja „Debiuty”). Dzięki współpracy European Media Group ze Światową Organizacją Opakowań, projekty wyróżnione nagrodą główną w obu edycjach uzyskują nominację do przyznawanej przez tę organizację międzynarodowej nagrody WorldStar.

Ewa Kubicka, dyrektor zarządzająca Stora Enso Polska, mówi: „Jako wieloletni partner Art of Packaging cieszymy się, że – pomimo niesprzyjającej sytuacji epidemicznej – zwycięzcy wyróżnieni w poszczególnych kategoriach otrzymali statuetki i dyplomy podczas odbywającej się tym razem jesienią, uroczystej gali konkursowej. To dla nagrodzonych osób, zwłaszcza początkujących w obszarze profesjonalnego projektowania opakowań – studentów czy artystów grafików, bardzo ważne wydarzenie. Miło nam, że mogliśmy po raz kolejny wesprzeć tę cenną inicjatywę, która ma już ugruntowaną markę, nie tylko na krajowym podwórku. Dla Stora Enso, jako producenta innowacyjnych, odnawialnych podłoży i dostawcy kompleksowych rozwiązań opakowaniowych, Art of Packaging jest znakomitą okazją do ich zaprezentowania i wypromowania. Autorom wszystkich nagrodzonych i wyróżnionych prac serdecznie gratulujemy, zaś projektom, które zdobyły nagrody główne, życzymy powodzenia w rywalizacji na arenie międzynarodowej – podczas międzynarodowego konkursu WorldStar”.

Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności