No­wa hy­bry­do­wa wer­sja cy­fro­wej ma­szy­ny ety­kie­to­wej Ac­cu­rio­La­bel z opcją bie­li i in­nych ko­lo­rów spe­cjal­nychPoprzedni artykuł 

Produkty z etykietami świątecznymi
Pro­duk­ty z ety­kie­ta­mi świ­ątecz­ny­mi

Ety­kie­ty z ele­men­ta­mi śnie­gu i bie­li to po­pu­lar­ny mo­tyw w okre­sie świ­ątecz­no­-zi­mo­wym. No­wy mo­duł flek­so­gra­ficz­ny, de­dy­ko­wa­ny ma­szy­nom z se­rii Ac­cu­rio­La­bel,
wpro­wa­dzo­ny nie­daw­no do ofer­ty Ko­ni­ca Mi­nol­ta, ma umo­żli­wić re­ali­zo­wa­nie prac
in­li­ne z ko­lo­rem bia­łym lub in­ny­mi bar­wa­mi do­dat­ko­wy­mi. To opcja zna­cząco
zwi­ęk­sza­jąca mo­żli­wo­ści cy­fro­wych ma­szyn ety­kie­to­wych te­go pro­du­cen­ta. Mo­że ona po­słu­żyć np. do pro­duk­cji ma­te­ria­łów re­kla­mo­wych czy mar­ke­tin­go­wych, uwzględ­nia­jących np. zi­mo­we i świ­ątecz­ne ak­cen­ty.

„Od wie­lu lat tęsk­ni­my za „praw­dzi­wą” zi­mą pe­łną śnie­gu – mówi Mag­da­le­na Ra­czy­ńska, Mar­ke­ting Pro­gram Ma­na­ger w fir­mie Ko­ni­ca Mi­nol­ta Bu­si­ness So­lu­tions Pol­ska. – Co­raz częściej jed­nak biel po­ja­wia się tyl­ko we wszel­kie­go ro­dza­ju ma­te­ria­łach oko­ło­świ­ątecz­nych i po­zo­sta­je je­dy­ną na­miast­ką śnie­gu, którą mo­że­my oglądać. Dla­te­go dzia­ły mar­ke­tin­gu upodo­ba­ły so­bie ten mo­tyw, bo wzbu­dza on w od­bior­cach po­zy­tyw­ne emo­cje. Za ni­mi mu­szą wi­ęc podążać dru­kar­nie ety­kie­to­we i fir­my spe­cja­li­zu­jące się w ich prze­twa­rza­niu bądź uszla­chet­nia­niu. Po­szu­ku­ją one co­raz częściej wy­so­ko­na­kła­do­wych sys­te­mów dru­ku cy­fro­we­go, umo­żli­wia­jących dru­ko­wa­nie różno­rod­nych apli­ka­cji ta­kich jak np: ety­kie­ty na podło­żach prze­zro­czy­stych , co ide­al­nie spraw­dzi się w pro­duk­cji opa­ko­wań na ko­sme­ty­ki; ety­kie­ty ko­lo­ro­we – de­dy­ko­wa­ne np. pro­duk­cji świ­ątecz­nych li­mi­to­wa­nych se­rii pro­duk­tów czy ety­kie­ty drew­nia­ne lub ty­pu craft na pro­duk­ty al­ko­ho­lo­we. Im wła­śnie, oraz wie­lu jesz­cze in­nym de­dy­ko­wa­ny jest no­wy, dłu­go ocze­ki­wa­ny mo­duł z ofer­ty Ko­ni­ca Mi­nol­ta, in­te­gro­wa­ny w ma­szy­nach ety­kie­to­wych z se­rii Ac­cu­rio­La­bel”.

Mo­że on zo­stać zin­te­gro­wa­ny z już ist­nie­jący­mi ma­szy­na­mi, umo­żli­wia­jąc dru­kar­niom ety­kie­to­wym zwi­ęk­sze­nie po­ten­cja­łu uży­wa­nych przez nie urządzeń cy­fro­wych z tej se­rii. Znaj­du­ją w nim za­sto­so­wa­nie stan­dar­do­we far­by flek­so­gra­ficz­ne. W po­łącze­niu z do­stęp­nym do­tych­czas ze­sta­wem za­dru­ku do re­gi­stra, za­pew­nia on – jak po­da­je pro­du­cent – ide­al­nie spa­so­wa­ne ko­lo­ry do­dat­ko­we w po­sta­ci m.in. bie­li kry­jącej pod­czas dru­ku in­li­ne. To zaś po­zwa­la ofe­ro­wać klien­tom zu­pe­łnie no­we apli­ka­cje np. uwzględ­nia­jące za­dru­ko­wy­wa­nie podło­ży prze­źro­czy­stych (bez­barw­nych).

„Dru­ko­wa­nie ety­kiet – do­da­je Ma­te­usz Wo­źniak, dy­rek­tor dzia­łu roz­wi­ązań pro­duk­cyj­nych w Ko­ni­ca Mi­nol­ta Bu­si­ness So­lu­tions Pol­ska – jest uwa­ża­ne za je­den z naj­bar­dziej przy­szło­ścio­wych seg­men­tów bra­nży po­li­gra­ficz­nej, o du­żym po­ten­cja­le wzro­stu, co jest szcze­gól­nie istot­ne w obec­nej sy­tu­acji. Pa­pie­ro­wą ety­kietę trud­no za­mie­nić na jej cy­fro­wy od­po­wied­nik. Mam tu na my­śli nie­zwy­kle przy­śpie­szo­ny pro­ces dy­gi­ta­li­za­cji, a w kon­se­kwen­cji zmniej­sza­nia się (oby chwi­lo­wo) za­in­te­re­so­wa­nia pro­duk­ta­mi dru­ko­wa­ny­mi i za­mia­ny na wer­sję cy­fro­wą wszyst­kie­go, co nie­sie ze so­bą in­for­ma­cje. Z dru­giej stro­ny ma­my sil­ne me­ga tren­dy ta­kie jak seg­men­ta­cja, two­rze­nie różnych wer­sji te­go sa­me­go pro­duk­tu (tzw. ver­sio­ning) czy per­so­na­li­za­cje mno­żące wer­sje ety­kiet. Z te­go względu tyl­ko w tym ro­ku nie­mal po­ło­wa ze wszyst­kich no­wych ma­szyn wąskow­stęgo­wych za­in­sta­lo­wa­nych w ska­li świa­ta ba­zu­je na tech­no­lo­gii cy­fro­wej. Cie­szy­my się, że ja­ko Ko­ni­ca Mi­nol­ta ma­my w tym swój udział. Je­ste­śmy prze­ko­na­ni, że po­ja­wie­nie się no­wej, hy­bry­do­wej opcji w ma­szynach Ac­cu­rio­La­bel w jesz­cze wi­ęk­szym stop­niu wpły­nie na za­in­te­re­so­wa­nie ni­mi ze stro­ny ro­dzi­mych dru­ka­rń ety­kietowych”.

Ro­zwi­ąza­nie wpro­wa­dzo­ne w ma­szy­nach Ko­ni­ca Mi­nol­ta po­wsta­ło przy ści­słej współpra­cy z jej eu­ro­pej­skim part­ne­rem tech­no­lo­gicz­nym – du­ńską fir­mą Gra­fisk Ma­skin­fa­brik A/S (GM). Jak pod­kre­śla do­staw­ca, de­dy­ko­wa­na sta­cja dru­ku flek­so­gra­ficz­ne­go mo­że wzbo­ga­cić ka­żdą ma­szy­nę to­ne­ro­wą z se­rii Ac­cu­rio­La­bel 190 lub Ac­cu­rio­La­bel 230. Fle­xo Prin­ting Unit skła­da się z od­wi­ja­ka, sys­te­mu pro­wa­dze­nia wstęgi, mo­du­łu dru­kującego w tech­ni­ce flek­so­gra­ficz­nej, sys­te­mu su­sze­nia UV, mo­du­łu wy­pro­wa­dza­jące­go za­dru­ko­wa­ną wstęgę oraz do­ty­ko­we­go pa­ne­lu ste­ru­jące­go. Ko­ni­ca Mi­nol­ta do­da­je, że jed­ną z wie­lu ko­rzy­ści wy­ni­ka­jących ze sto­so­wa­nia jej roz­wi­ązań ety­kie­to­wych jest opro­gra­mo­wa­nie Ac­cu­rio­Pro La­bel Im­po­se, za­pew­nia­jące opty­mal­ne zu­ży­cie me­di­ów i eli­mi­nu­jące tym sa­mym po­ten­cjal­ne stra­ty z tym zwi­ąza­ne. Ste­ro­wa­ne za po­śred­nic­twem cen­tral­nej sta­cji kon­tro­l­nej, ma umo­żli­wić ope­ra­to­ro­wi ła­twe i spraw­ne re­ali­zo­wa­nie różnych za­dań na eta­pie pre­press.

„Wpro­wa­dze­nie przez nas do ofer­ty no­we­go, opcjo­nal­ne­go mo­du­łu dru­ku flek­so­gra­ficz­ne­go ozna­cza zu­pe­łnie no­we spoj­rze­nie na tech­no­lo­gię hy­bry­do­wą. Jest ona sty­mu­lo­wa­na przez zmia­ny za­cho­dzące na ryn­ku, na którym je­ste­śmy obec­ni za­le­d­wie od pi­ęciu lat, a już ma­my tu so­lid­ną ba­zę: nie­mal 500 do­star­czo­nych ma­szyn ety­kie­to­wych – pod­su­mo­wu­je Edo­ar­do Co­ti­chi­ni, Te­am Ma­na­ger In­du­strial Prin­ting w Ko­ni­ca Mi­nol­ta Bu­si­ness So­lu­tions Eu­ro­pe Gm­bH. – Ch­ce­my na­dal zwi­ęk­szać swo­je udzia­ły za­rów­no w seg­men­cie ety­kie­to­wym, jak też ge­ne­ral­nie – w ob­sza­rze dru­ku prze­my­sło­we­go. W tym ce­lu ści­śle i na part­ner­skich za­sa­dach współpra­cu­je­my z na­szy­mi klien­ta­mi, wspie­ra­jąc ich i do­ra­dza­jąc im przy no­wych po­my­słach bi­zne­so­wych. Na­szym zda­niem bo­wiem roz­wój pro­duk­cji z udzia­łem dru­ku cy­fro­we­go jest nie do po­wstrzy­ma­nia”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści