Etykiety z elementami śniegu i bieli to popularny motyw w okresie świąteczno-zimowym. Nowy moduł fleksograficzny, dedykowany maszynom z serii AccurioLabel,
wprowadzony niedawno do oferty Konica Minolta, ma umożliwić realizowanie prac
inline z kolorem białym lub innymi barwami dodatkowymi. To opcja znacząco
zwiększająca możliwości cyfrowych maszyn etykietowych tego producenta. Może ona posłużyć np. do produkcji materiałów reklamowych czy marketingowych, uwzględniających np. zimowe i świąteczne akcenty.
„Od wielu lat tęsknimy za „prawdziwą” zimą pełną śniegu – mówi Magdalena Raczyńska, Marketing Program Manager w firmie Konica Minolta Business Solutions Polska. – Coraz częściej jednak biel pojawia się tylko we wszelkiego rodzaju materiałach okołoświątecznych i pozostaje jedyną namiastką śniegu, którą możemy oglądać. Dlatego działy marketingu upodobały sobie ten motyw, bo wzbudza on w odbiorcach pozytywne emocje. Za nimi muszą więc podążać drukarnie etykietowe i firmy specjalizujące się w ich przetwarzaniu bądź uszlachetnianiu. Poszukują one coraz częściej wysokonakładowych systemów druku cyfrowego, umożliwiających drukowanie różnorodnych aplikacji takich jak np: etykiety na podłożach przezroczystych , co idealnie sprawdzi się w produkcji opakowań na kosmetyki; etykiety kolorowe - dedykowane np. produkcji świątecznych limitowanych serii produktów czy etykiety drewniane lub typu craft na produkty alkoholowe. Im właśnie, oraz wielu jeszcze innym dedykowany jest nowy, długo oczekiwany moduł z oferty Konica Minolta, integrowany w maszynach etykietowych z serii AccurioLabel".
Może on zostać zintegrowany z już istniejącymi maszynami, umożliwiając drukarniom etykietowym zwiększenie potencjału używanych przez nie urządzeń cyfrowych z tej serii. Znajdują w nim zastosowanie standardowe farby fleksograficzne. W połączeniu z dostępnym dotychczas zestawem zadruku do registra, zapewnia on – jak podaje producent - idealnie spasowane kolory dodatkowe w postaci m.in. bieli kryjącej podczas druku inline. To zaś pozwala oferować klientom zupełnie nowe aplikacje np. uwzględniające zadrukowywanie podłoży przeźroczystych (bezbarwnych).
„Drukowanie etykiet – dodaje Mateusz Woźniak, dyrektor działu rozwiązań produkcyjnych w Konica Minolta Business Solutions Polska – jest uważane za jeden z najbardziej przyszłościowych segmentów branży poligraficznej, o dużym potencjale wzrostu, co jest szczególnie istotne w obecnej sytuacji. Papierową etykietę trudno zamienić na jej cyfrowy odpowiednik. Mam tu na myśli niezwykle przyśpieszony proces dygitalizacji, a w konsekwencji zmniejszania się (oby chwilowo) zainteresowania produktami drukowanymi i zamiany na wersję cyfrową wszystkiego, co niesie ze sobą informacje. Z drugiej strony mamy silne mega trendy takie jak segmentacja, tworzenie różnych wersji tego samego produktu (tzw. versioning) czy personalizacje mnożące wersje etykiet. Z tego względu tylko w tym roku niemal połowa ze wszystkich nowych maszyn wąskowstęgowych zainstalowanych w skali świata bazuje na technologii cyfrowej. Cieszymy się, że jako Konica Minolta mamy w tym swój udział. Jesteśmy przekonani, że pojawienie się nowej, hybrydowej opcji w maszynach AccurioLabel w jeszcze większym stopniu wpłynie na zainteresowanie nimi ze strony rodzimych drukarń etykietowych”.
„Wprowadzenie przez nas do oferty nowego, opcjonalnego modułu druku fleksograficznego oznacza zupełnie nowe spojrzenie na technologię hybrydową. Jest ona stymulowana przez zmiany zachodzące na rynku, na którym jesteśmy obecni zaledwie od pięciu lat, a już mamy tu solidną bazę: niemal 500 dostarczonych maszyn etykietowych – podsumowuje Edoardo Cotichini, Team Manager Industrial Printing w Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH. – Chcemy nadal zwiększać swoje udziały zarówno w segmencie etykietowym, jak też generalnie – w obszarze druku przemysłowego. W tym celu ściśle i na partnerskich zasadach współpracujemy z naszymi klientami, wspierając ich i doradzając im przy nowych pomysłach biznesowych. Naszym zdaniem bowiem rozwój produkcji z udziałem druku cyfrowego jest nie do powstrzymania”.
Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej