API Fo­lie Pol­ska pod­su­mo­wu­je uda­ny dla fir­my rok 2020: no­wy wła­ści­ciel, no­we kom­pe­ten­cje, zwi­ęk­szo­na sprze­daż i ko­lej­ne in­we­sty­cjePoprzedni artykuł 

Fot.: API Foilmakers
Fot.: API Fo­il­ma­kers

Zmia­ny wła­ści­ciel­skie, mo­dy­fi­ka­cja port­fo­lio, prze­jęcie kom­plek­so­wej ob­słu­gi ryn­ku nie­miec­kie­go, no­we in­we­sty­cje sprzęto­we, ko­lej­ne wdro­że­nia i po­zy­ska­ni klien­ci z Pol­ski oraz z za­gra­ni­cy – to naj­krót­sze pod­su­mo­wa­nie dzia­łal­no­ści pol­skie­go od­dzia­łu API Fo­il­ma­kers w mi­nio­nym ro­ku. Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska, dy­rek­tor za­rządza­jąca API Fo­lie Pol­ska przy­zna­je, że był on dla fir­my z jed­nej stro­ny pe­łen wy­zwań, ta­kże zwi­ąza­nych z pan­de­mią, z dru­giej zaś – suk­ce­sów ryn­ko­wych w wy­mia­rze lo­kal­nym i mi­ędzy­na­ro­do­wym.

Al­dus Gro­up no­wym wła­ści­cie­lem API Fo­il­ma­kers

„Rok 2020 za­czął się dla nas od pew­nych za­wi­ro­wań – mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska. – Do­tych­cza­so­wy wła­ści­ciel pod­jął de­cy­zję o sprze­da­ży przed­si­ębior­stwa, co mia­ło rzecz ja­sna wpływ na sta­bil­no­ść pro­duk­cji i płyn­no­ść do­staw za­kon­trak­to­wa­ne­go już asor­ty­men­tu. Na szczęście do­ść szyb­ko część API Gro­up, zwi­ąza­na z klu­czo­wym dla nas ob­sza­rem fo­lii (m.in. po­li­gra­ficz­nych do hot i cold stam­pin­gu oraz prze­my­sło­wych), zna­la­zła się w no­wych rękach – au­stra­lij­skie­go kon­cer­nu Al­dus i zmie­ni­ła na­zwę na API Fo­il­ma­kers. Pro­duk­cja w na­szych bry­tyj­skich za­kła­dach zo­sta­ła nie­mal na­tych­miast wzno­wio­na i w ci­ągu kil­ku­na­stu ty­go­dni po­wróci­ła na nor­mal­ny po­ziom. Dzi­ęki te­mu klien­ci z Pol­ski i in­nych kra­jów Eu­ro­py ob­słu­gi­wa­ni przez tę fa­bry­kę nie od­czu­li za­cho­dzących zmian. Obec­nie sy­tu­acja jest sta­bil­na, zaś w kon­te­kście pol­skie­go od­dzia­łu mo­żna wręcz mówić o ko­lej­nym ro­ku pe­łnym wy­zwań, ale też du­żych suk­ce­sów, zwi­ąza­nych ze zwi­ęk­szo­ny­mi kom­pe­ten­cja­mi, wzro­stem ob­słu­gi­wa­ne­go przez nas ob­sza­ru oraz ko­lej­nymi wdro­że­nia­mi fo­lii API u klien­tów z Pol­ski i z in­nych kra­jów, będących w na­szej ge­stii”.

No­we kom­pe­ten­cje, no­wi klien­ci

W 2. kwar­ta­le ub.r. fir­ma API Fo­lie Pol­ska zna­cząco roz­sze­rzy­ła gru­pę ob­słu­gi­wa­nych przez sie­bie klien­tów. W jej ge­stii zna­le­źli się bo­wiem – po­za od­bior­ca­mi z Pol­ski – klien­ci uży­wa­jący fo­lii mar­ki API Fo­il­ma­kers z ob­sza­ru Nie­miec. „Ode­bra­li­śmy tę de­cy­zję na­szej cen­tra­li z jed­nej ja­ko stro­ny do­ce­nie­nie na­szych kom­pe­ten­cji i do­świad­czeń we współpra­cy z nie­miec­ki­mi użyt­kow­ni­ka­mi w za­kre­sie fo­lii prze­my­sło­wych (która tr­wa­ła już od dłu­ższe­go cza­su), z dru­giej – ja­ko do­strze­że­nie przez no­wych wła­ści­cie­li po­ten­cja­łu tkwi­ące­go nie tyl­ko w pol­skim ryn­ku, ale też w na­szym, lo­kal­nym od­dzia­le. Stąd de­cy­zja rów­nież o no­wych in­we­sty­cjach sprzęto­wych i lo­ka­lo­wy­ch” – mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska.

W ko­lej­nym kwar­ta­le 2020 ro­ku w za­kła­dzie pro­duk­cyj­nym API Fo­lie Pol­ska w podwar­szaw­skim Pia­secz­nie zo­sta­ła za­in­sta­lo­wa­na no­wa, wy­so­ko­wy­daj­na bo­bi­niar­ka, umo­żli­wia­jąca prze­wi­ja­nie i ci­ęcie różne­go ro­dza­ju fo­lii o sze­ro­ko­ści do 1,6 m z pręd­ko­ścią dwa ra­zy wy­ższą od do­tych­czas wy­ko­rzy­sty­wa­nych przez fir­mę ma­szyn.

„Dzi­ęki te­mu zna­cząco zwi­ęk­szy­li­śmy nasz po­ten­cjał wy­twór­czy i ela­stycz­no­ść w za­kre­sie pro­duk­cji oraz re­ali­zo­wa­nych do­staw. Obec­nie – przy zwi­ęk­szo­nych wo­lu­me­nach za­mówień – je­ste­śmy w sta­nie re­ali­zo­wać je w krót­szym cza­sie” – pod­kre­śla Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska.

„Ob­słu­gi­wa­ny przez nas od nie­daw­na re­gion to naj­wi­ęk­szy w Eu­ro­pie ry­nek pro­duk­cji opa­ko­wań i ety­kiet, wi­ęc od­po­wied­nie sta­ny ma­ga­zy­no­we są klu­czo­we dla za­pew­nie­nia płyn­no­ści do­staw, nie tyl­ko z uwa­gi na obec­ną, bez­pre­ce­den­so­wą sy­tu­ację. Po­za zwi­ęk­sze­niem mo­cy pro­duk­cyj­nych, ta­kże udo­sko­na­le­nia w ob­sza­rze lo­gi­sty­ki by­ły jed­ny­mi z klu­czo­wych w kon­te­kście ob­słu­gi no­wych klien­tów, wśród których są ta­kże mi­ędzy­na­ro­do­we mar­ki” – do­da­je Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska.

Mo­dy­fi­ka­cja port­fo­lio pro­duk­tów

Zmia­ny wła­ści­ciel­skie w 1. kwar­ta­le ub.r. spo­wo­do­wa­ły rów­nież wi­ęk­szą kon­cen­tra­cję pro­duk­cji re­ali­zo­wa­nej przez API Fo­il­ma­kers na różno­rod­nych ty­pach fo­lii, de­dy­ko­wa­nych m.in. pro­duk­cji opa­ko­wań i ety­kiet. „Dla na­szych klien­tów z bra­nży po­li­gra­ficz­nej z pew­no­ścią naj­istot­niej­sze by­ły de­cy­zje o po­zo­sta­wie­niu w ofer­cie API Fo­il­ma­kers klu­czo­wych z punk­tu wi­dze­nia dru­ka­rń ma­te­ria­łów eks­plo­ata­cyj­nych do uszla­chet­nia­nia. Są wśród nich fo­lie: me­ta­li­zo­wa­ne do hot stam­pin­gu, pig­men­to­we do hot stam­pin­gu (znaj­du­jące też za­sto­so­wa­nie w apli­ka­cjach prze­my­sło­wych np. przy zna­ko­wa­niu), me­ta­li­zo­wa­ne do cold stam­pin­gu, a ta­kże ho­lo­gra­ficz­ne do tło­cze­nia na zim­no i na go­rąco. Wszyst­kie one są wy­twa­rza­ne w na­szej bry­tyj­skiej fa­bry­ce” – mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska.

Jak do­da­je, no­wy wła­ści­ciel fir­my – Al­dus Gro­up – to spółka dzia­ła­jąca już wcze­śniej m.in. na ryn­kach opa­ko­wa­nio­wym i ety­kie­to­wym, wi­ęc po­ja­wi­ła się tu swo­ista sy­ner­gia z ofe­ro­wa­nym przez API Fo­il­ma­kers asor­ty­men­tem.

Wy­da­rze­nia bra­nżo­we

Mi­nio­ny rok, z uwa­gi na ob­ostrze­nia zwi­ąza­ne z pan­de­mią, nie ob­fi­to­wał w zbyt wie­le wy­da­rzeń re­ali­zo­wa­nych w do­tych­cza­so­wej for­mu­le. Wi­ęk­szo­ść z nich prze­nio­sła się do In­ter­ne­tu. Jed­nym z te­go ty­pu wy­da­rzeń, w których API Fo­lie Pol­ska bra­ła udział od kil­ku lat, by­ła te­goroczna wir­tu­al­na edy­cja kon­fe­ren­cji „Ety­kie­ty sa­mo­przy­lep­ne – naj­now­sze tech­no­lo­gie” or­ga­ni­zo­wa­nej przez wy­daw­nic­two Pol­ski Dru­karz. Mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska: „Ja­ko wie­lo­let­ni part­ner te­go spo­tka­nia, chcie­li­śmy pod­kre­ślić na­szą obec­no­ść ta­kże w ra­mach Pre­-Kon­gre­su „Ety­kie­ty sa­mo­przy­lep­ne” 2020 On­li­ne, który si­łą rze­czy za­stąpił kon­fe­ren­cję or­ga­ni­zo­wa­ną w tra­dy­cyj­nej for­mu­le. Zwłasz­cza, że od­by­wa­ła się ona w ro­ku wa­żnych dla nas zmian w ca­łej or­ga­ni­za­cji, wi­ęc by­ła zna­ko­mi­tą oka­zją, by za­pre­zen­to­wać no­wy wi­ze­ru­nek API Fo­il­ma­kers, struk­tu­ry i port­fo­lio fir­my. Nie za­bra­kło tu rzecz ja­sna tech­nicz­nych aspek­tów na­szej współpra­cy z klien­ta­mi – tym ra­zem sku­pi­li­śmy się na roz­wi­ąza­niach z za­kre­su cold stam­pin­gu, za­rów­no w kon­te­kście apli­ko­wa­nia fo­lii do tło­czeń na zim­no, jak też ra­dze­nia so­bie z po­ten­cjal­ny­mi pro­ble­ma­mi, na ja­kie mo­żna na­po­tkać przy ich użyt­ko­wa­niu”.

Pla­ny na 2021: „li­czy­my na po­wrót do nor­mal­no­ści”

Zmia­ny za­po­cząt­ko­wa­ne w no­wo po­wsta­łych struk­tu­rach API Fo­il­ma­kers i jej pol­skie­go od­dzia­łu będą – jak za­zna­cza Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska – kon­ty­nu­owa­ne w 2021 ro­ku: „W na­szym lo­kal­nym aspek­cie ozna­cza to m.in. ko­lej­ne in­we­sty­cje w ma­szy­ny do ci­ęcia i bo­bi­niar­ki, jak też opty­ma­li­za­cję po­wierzch­ni pro­duk­cyj­no­-ma­ga­zy­no­wej z tym zwi­ąza­nej. To z pew­no­ścią wa­żna in­for­ma­cja dla na­szych klien­tów, gdyż będzie­my mo­gli ob­słu­gi­wać ich jesz­cze szyb­ciej i spraw­niej, a no­we, wy­so­ko­wy­daj­ne urządze­nia do kon­fek­cjo­no­wa­nia fo­lii wpły­ną na jesz­cze wy­ższą pre­cy­zję i ja­ko­ść re­ali­zo­wa­nych przez nas dzia­łań. Ma­my jed­no­cze­śnie na­dzie­ję na częst­sze niż w ostat­nich mie­si­ącach oka­zje do bez­po­śred­nich spo­tkań z na­szymi użyt­kow­ni­ka­mi i part­ne­ra­mi bi­zne­so­wy­mi. Do­ty­czy to za­rów­no wi­zyt u klien­tów, jak też spo­tkań pod­czas wy­da­rzeń bra­nżo­wych. Tym bar­dziej, że na wrze­sień br. za­pla­no­wa­ne są naj­wa­żniej­sze tar­gi, de­dy­ko­wa­ne pro­duk­cji wąskow­stęgo­wej – La­be­le­xpo Eu­ro­pe, w których tra­dy­cyj­nie do tej po­ry uczest­ni­czy­li­śmy. Oby za­tem wróci­ła w tym względzie nor­mal­no­ść!”.

API Fo­lie Pol­ska roz­po­czy­na 8. rok swo­jej dzia­łal­no­ści. Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska ma na­dzie­ję, że – po­dob­nie jak po­przed­nie la­ta – przy­nie­sie on dal­sze wzro­sty, za­rów­no w kon­te­kście licz­nie ob­słu­gi­wa­nych klien­tów, jak i wo­lu­me­nu re­ali­zo­wa­nych do­staw: „Zda­je­my so­bie spra­wę, że mo­że to być trud­ny rok, z uwa­gi na sy­tu­ację glo­bal­ną i zwi­ąza­ne z nią ogra­ni­cze­nia. Niem­niej zre­ali­zo­wa­ne w 2020 pla­ny i pod­jęte dzia­ła­nia, zwi­ęk­sza­jące na­sze kom­pe­ten­cje, po­ten­cjał pro­duk­cyj­ny i ob­szar ob­słu­gi­wa­nych klien­tów, po­zwa­la­ją pa­trzeć z opty­mi­zmem w przy­szło­ść. Za­pra­sza­my za­tem do kon­tak­tu” – pod­su­mo­wu­je dy­rek­tor za­rządza­jąca API Fo­lie Pol­ska.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści