Od­kry­wa­nie po­ten­cja­łu opa­ko­wańPoprzedni artykuł 

„Ni­sko­na­kła­do­wy druk opa­ko­wań od daw­na sta­no­wi wy­zwa­nie dla do­staw­ców usług dru­ku, ale naj­now­sze in­no­wa­cje wy­wra­ca­ją to do góry no­ga­mi” – mówi Rob Brown, star­szy kie­row­nik, In­du­stry Print, OKI Eu­ro­pe Ltd.

W ci­ągu ostat­nich 12 mie­si­ęcy wie­le przed­si­ębiorstw we wszyst­kich sek­to­rach by­ło w try­bie prze­trwa­nia. Mu­sia­ły się do­sto­so­wać po­przez prze­jście na sprze­daż on­li­ne, aby za­trzy­mać klien­tów i utrzy­mać przy­cho­dy. W przy­pad­ku do­staw­ców usług dru­ku dy­wer­sy­fi­ka­cja mia­ła klu­czo­we zna­cze­nie dla prze­trwa­nia i za­bez­pie­cze­nia się na przy­szło­ść, za­pew­nia­jąc go­to­wo­ść do wy­ko­rzy­sta­nia do­cho­do­wych mo­żli­wo­ści i osi­ągni­ęcia po­zy­tyw­ne­go wzro­stu.

Ni­sko­na­kła­do­wy druk opa­ko­wań za­wsze sta­no­wił wy­zwa­nie dla do­staw­ców usług dru­ku. W opar­ciu o pro­ce­sy dru­ku o dłu­gim cza­sie re­ali­za­cji, wy­ma­ga­ne by­ły mi­ni­mal­ne wiel­ko­ści za­mówień, by uczy­nić tę usłu­gę opła­cal­ną. Jed­nak ze względu na to, że war­to­ść świa­to­we­go ryn­ku dru­ku opa­ko­wań praw­do­po­dob­nie osi­ągnie 416,5 mld eu­ro w 2025 r. 1 , a na­kła­dy dru­ku ko­mer­cyj­ne­go spa­da­ją, nad­sze­dł czas, aby do­staw­cy usług dru­ku za­częli ba­dać mo­żli­wo­ść przyj­mo­wa­nia za­mówień o ni­ższym na­kła­dzie, które wcze­śniej nie by­ły re­ali­zo­wa­ne.

Moc opa­ko­wań do­sto­so­wa­nych do in­dy­wi­du­al­nych po­trzeb

Za­po­trze­bo­wa­nie kon­su­men­tów na per­so­na­li­za­cję i za­mówie­nia do­sto­so­wa­ne do in­dy­wi­du­al­nych po­trzeb stwa­rza ta­kże no­we mo­żli­wo­ści uzy­ska­nia przy­cho­dów na ryn­ku opa­ko­wań. Eu­ro­pej­skie Sto­wa­rzy­sze­nie Pro­jek­to­wa­nia Ma­rek i Opa­ko­wań (Eu­ro­pe­an Brand & Pac­ka­ging De­sign As­so­cia­tion) in­for­mu­je, że 63% wio­dących wła­ści­cie­li ma­rek, sprze­daw­ców de­ta­licz­nych, do­staw­ców, agen­cji i spe­cja­li­stów ds. opa­ko­wań uwa­ża, że opa­ko­wa­nia sper­so­na­li­zo­wa­ne zwi­ęk­sza­ją sprze­daż, a 52% twier­dzi, że wpły­wa to po­zy­tyw­nie na lo­jal­no­ść klien­tów.

Za­mówie­nia na per­so­na­li­za­cję i do­sto­so­wa­nie do in­dy­wi­du­al­nych po­trzeb wy­ma­ga­ją mniej­szych na­kła­dów dru­ku, a bio­rąc pod uwa­gę czas kon­fi­gu­ra­cji i kosz­ty eks­plo­ata­cji, do­staw­cy usług dru­ku często mu­sie­li wstrzy­my­wać się z mniej­szy­mi za­mówie­nia­mi lub nie ak­cep­to­wać ich wca­le. Obec­nie mo­gą jed­nak sko­rzy­stać z tej do­cho­do­wej ten­den­cji dzi­ęki tech­no­lo­gii, która umo­żli­wia ren­tow­ne dru­ko­wa­nie ma­łych na­kła­dów – na­wet 1 sztu­ki.

Nie­ocze­ki­wa­na ela­stycz­no­ść no­śni­ków zwi­ęk­sza dy­wer­sy­fi­ka­cję i ren­tow­no­ść

Dru­kar­ki ta­kie jak urządze­nia do pro­duk­cji ni­sko­na­kła­do­wych dru­ków cy­fro­wych z se­rii Pro­9000 fir­my OKI zo­sta­ły za­pro­jek­to­wa­ne tak, aby uzu­pe­łniać ist­nie­jące tech­no­lo­gie li­to­gra­fii, flek­so­gra­fii, wiel­ko­for­ma­to­we­go dru­ku cy­fro­we­go i sitodru­ku, umo­żli­wia­jąc na­wet naj­mniej­szym fir­mom z bra­nży dru­ku pro­fe­sjo­nal­ne­go otwar­cie lub po­sze­rze­nie za­kre­su usług w za­kre­sie dru­ko­wa­nia opa­ko­wań. Urządze­nia te umo­żli­wia­ją do­staw­com usług dru­ku bez­po­śred­nie dru­ko­wa­nie na za­ska­ku­jąco zróżni­co­wa­nych podło­żach, w tym na ciem­nych i prze­zro­czy­stych no­śni­kach, fo­liach, pa­pie­rze błysz­czącym, no­śni­kach prze­no­szących, pa­pie­rze wo­do­od­por­nym i in­nych. Przy jed­nej trze­ciej wiel­ko­ści pe­łnej ma­szy­ny pro­duk­cyj­nej i jed­nej dzie­si­ątej kosz­tów, jest to ide­al­ny do­da­tek, który po­zwa­la do­staw­com usług dru­ku roz­sze­rzyć ofer­tę o wszyst­kie ro­dza­je opa­ko­wań — od to­re­bek po pacz­ki, tor­by pa­pie­ro­we, wie­sza­ki na drzwi i pu­de­łka — wszyst­ko na za­mówie­nie.

Po­za nie­zrów­na­ną ela­stycz­no­ścią ob­słu­gi no­śni­ków dru­kar­ki z se­rii Pro­9000 gwa­ran­tu­ją rów­nież pro­fe­sjo­nal­ną ja­ko­ść dru­ku, dzi­ęki in­no­wa­cyj­nej tech­no­lo­gii LED fir­my OKI, która za­pew­nia wy­ra­źne wy­dru­ki w roz­dziel­czo­ści 1200 x 1200 dpi i ży­we ko­lo­ry, ide­al­ne do two­rze­nia przy­ci­ąga­jących wzrok opa­ko­wań za­wie­ra­jących na­wet naj­bar­dziej skom­pli­ko­wa­ne wzo­ry.

Aby kon­ku­ro­wać z in­ny­mi do­staw­ca­mi opa­ko­wań, dru­kar­nie mo­gą po­le­gać na wy­jąt­ko­wej tech­no­lo­gii dru­ko­wa­nia ko­lo­rem bia­łym pod CMYK, która spra­wia, że ofe­ro­wa­ne przez nie opa­ko­wa­nia na­praw­dę się wy­różnia­ją. Tech­no­lo­gia ta umo­żli­wia dru­ko­wa­nie w jed­nym prze­bie­gu przy uży­ciu bia­łe­go to­ne­ra ja­ko pi­ąte­go ko­lo­ru, dzi­ęki cze­mu opa­ko­wa­nia na­tych­miast wy­różnia­ją się na ciem­nych lub prze­zro­czy­stych no­śni­kach. Za­pew­nia to nie­ogra­ni­czo­ne mo­żli­wo­ści przy sto­sun­ko­wo ni­skiej in­we­sty­cji.

Mak­sy­ma­li­za­cja ofer­ty usług w przy­pad­ku ogra­ni­czo­nej prze­strze­ni

W bra­nży dru­ku do­da­wa­nie no­wych usług nie za­wsze jest pro­ste. Dla wie­lu do­staw­ców usług dru­ku prze­strzeń jest ogra­ni­czo­na, co ozna­cza, że in­we­sto­wa­nie w no­we urządze­nia do okre­ślo­nych ce­lów, ta­kich jak dru­ko­wa­nie opa­ko­wań, nie za­wsze jest mo­żli­we. Często pła­ce­nie wy­ższe­go czyn­szu za wy­na­jem wi­ęk­szej prze­strze­ni przy kosz­tach no­wego sprzętu po pro­stu nie wcho­dzi w grę. Dru­kar­ki z se­rii Pro­9000 fir­my OKI nie są wi­ęk­sze niż dru­kar­ki A3, ale mo­gą zro­bić o wie­le wi­ęcej niż tyl­ko dru­ko­wać opa­ko­wa­nia. Urządze­nia te do­sko­na­le na­da­ją się do sze­ro­kiej ga­my za­sto­so­wań, w tym do dru­ko­wa­nia kar­tek oko­licz­no­ścio­wych i pa­pe­te­rii, ko­pert, ety­kiet, jak rów­nież do tra­dy­cyj­nych za­sto­so­wań w dru­ku ko­mer­cyj­nym, ta­kich jak wi­zy­tów­ki, bro­szu­ry, ulot­ki, me­nu, szyl­dy, na­klej­ki i ba­ne­ry o dłu­go­ści do 1,3 m.

Wy­ko­rzy­sta­nie oka­zji

Oczy­wi­stym jest, że opa­ko­wa­nia są do­cho­do­wym ryn­kiem i cho­ciaż do­staw­cy usług dru­ku tra­dy­cyj­nie mie­li trud­no­ści z ob­słu­gą ni­sko­na­kła­do­wych dru­ków opa­ko­wań, do­stęp­na jest te­raz tech­no­lo­gia, która po­ma­ga im ro­bić to nie­dro­go i opła­cal­nie, a ja­ko­ść wydru­ków prze­kra­cza na­wet ocze­ki­wa­nia klien­tów. Bez względu na to, czy cho­dzi po pro­stu o opa­ko­wa­nia co­dzien­ne­go użyt­ku czy o ofe­ro­wa­nie sper­so­na­li­zo­wa­nych opa­ko­wań, fir­my zaj­mu­jące się dru­kiem po­win­ny wy­ko­rzy­stać tę oka­zję, aby zwi­ęk­szyć przy­cho­dy i przy­ci­ągnąć no­wych klien­tów.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Oki

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści