No­wa fa­bry­ka SWEDBRAND w Pol­sce ofe­ru­je al­ter­na­tyw­ne ła­ńcu­chy do­stawPoprzedni artykuł 

Gru­pa SWEDBRAND, pro­du­ku­jąca opa­ko­wa­nia dla naj­bar­dziej zna­nych ma­rek na świe­cie, po­in­for­mo­wa­ła dzi­siaj, że otwar­cie naj­now­szej i naj­no­wo­cze­śniej­szej fa­bry­ki wy­so­kiej ja­ko­ści pu­de­łek w Gda­ńsku ofe­ru­je eu­ro­pej­skim klien­tom wie­le ko­rzy­ści, zwłasz­cza je­śli cho­dzi o roz­wi­ązy­wa­nie pro­ble­mów do­ty­czących mi­ędzy­na­ro­do­we­go ła­ńcu­cha do­staw, które na­si­li­ły się w zwi­ąz­ku z pan­de­mią. Pro­duk­cja w Pol­sce na po­trze­by dys­try­bu­cji w Eu­ro­pie znacz­nie skra­ca czas i zmniej­sza kosz­ty zwi­ąza­ne z do­stawą go­to­wych pu­de­łek.

„Wszy­scy z nie­po­ko­jem ob­ser­wo­wa­li­śmy sy­tu­ację na Ka­na­le Su­eski­m” – mówi Cor­ne­lia Oswald, sze­fo­wa mi­ędzy­na­ro­do­wej sprze­da­ży w SWEDBRAND. „Do­dat­ko­we pro­ble­my z ła­ńcu­chem do­staw spo­wo­do­wa­ne pan­de­mią oka­za­ły się dla pro­du­cen­tów praw­dzi­wym kosz­ma­rem Choć nikt z nas nie mógł prze­wi­dzieć zbie­żno­ści tych nie­for­tun­nych zda­rzeń, na­sza de­cy­zja o otwar­ciu fa­bry­ki w Pol­sce wy­da­je się za­tem pro­ro­cza”.

Cor­ne­lia Oswald za­uwa­ża, że cho­ciaż czas re­ali­za­cji pro­duk­cji w Azji i w no­wym za­kła­dzie w Eu­ro­pie jest po­dob­ny, opóźnie­nia zwi­ąza­ne z trans­por­tem z Azji są często zbyt du­że i sy­tu­acja wci­ąż się po­gar­sza. Jak in­for­mu­je, z po­wo­du bra­ku pu­stych kon­te­ne­rów, przy­go­to­wa­nie pe­łne­go 12-me­tro­we­go trans­por­tu do wy­sy­łki do Eu­ro­py mo­że za­jąć od czte­rech do pi­ęciu ty­go­dni. Na­stęp­nie kon­te­ner ten po­trze­bu­je od pi­ęciu do sied­miu ty­go­dni, aby do­trzeć na miej­sce. „W zwi­ąz­ku z po­wy­ższym trans­port we­wnątrz Eu­ro­py ma ogrom­ne za­le­ty” – mówi. „Wy­sy­łka go­to­wych pro­duk­tów ci­ęża­rów­ką do wi­ęk­szo­ści miejsc w Eu­ro­pie zaj­mu­je nam od trzech do pi­ęciu dni. Ozna­cza to oszczęd­no­ść na­wet od dwóch do trzech mie­si­ęcy i po­zwa­la mar­kom za­pew­nić sta­łą do­stęp­no­ść ich pro­duk­tów, dzi­ęki cze­mu mo­gą sys­te­ma­tycz­nie ge­ne­ro­wać przy­cho­dy”.

Zda­niem Cor­ne­lii Oswald ko­lej­ną za­le­tą trans­por­tu we­wnątrz Eu­ro­py są ni­ższe kosz­ty. „Ob­ser­wu­je­my gwa­łtow­ny wzrost kosz­tów su­row­ców po­cho­dzących z Azji spo­wo­do­wa­ny ich bra­ka­mi i ogrom­nym po­py­te­m” – mówi. „Od po­cząt­ku 2021 ro­ku koszt trans­por­tu 12-me­tro­we­go kon­te­ne­ra wzrósł o po­nad 500%, z 2 000 USD do 10 000 USD. Tym­cza­sem koszt frach­tu z Pol­ski do Nie­miec wy­no­si od 850 do 1 300 EUR za 33-pa­le­to­wy trans­port To ogrom­na oszczęd­no­ść kosz­tów, która z ła­two­ścią rów­no­wa­ży ewen­tu­al­ny wzrost kosz­tów pra­cy, ja­ki mo­że­my za­uwa­żyć w Pol­sce w po­rów­na­niu z Azją. Po­nad­to nie ma­my do czy­nie­nia z żad­ny­mi nie­ocze­ki­wa­ny­mi opóźnie­nia­mi, ta­ki­mi jak te spo­wo­do­wa­ne nie­daw­ną blo­ka­dą Ka­na­łu Su­eskie­go”.

No­wa fa­bry­ka w Gda­ńsku to wy­so­ce zauto­ma­ty­zo­wa­ny, nie­zwy­kle no­wo­cze­sny za­kład opa­ko­wań ty­pu ri­gid box, którym za­rządza Bog­dan Put­ko, sza­no­wa­ny eks­pert w dzie­dzi­nie opa­ko­wań z 35-let­nim do­świad­cze­niem w bra­nży.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my SWEDBRAND Pre­mium Pac­ka­ging

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści