Edi­ca wie­lo­let­nim użyt­kow­ni­kiem che­mii do dru­ku of­f­se­to­we­go mar­ki ABC/Al­liedPoprzedni artykuł 

Dru­kar­nia Edi­ca z Po­zna­nia od wie­lu lat spe­cja­li­zu­je się w pro­duk­cji wy­so­ko uszla­chet­nio­nych ka­len­da­rzy i no­te­sów ksi­ążko­wych oraz ksi­ążek (głów­nie w opra­wie twar­dej), do­star­cza­jąc je do licz­nych zle­ce­nio­daw­ców z Pol­ski i za­gra­ni­cy. Fir­ma sta­le się roz­wi­ja, in­we­stu­je w ko­lej­ne roz­wi­ąza­nia au­to­ma­ty­zu­jące pro­ce­sy oraz zwi­ęk­sza­jące wy­daj­no­ść i ja­ko­ść. Jak pod­kre­śla wła­ści­ciel i pre­zes dru­kar­ni – Prze­my­sław Gęba­la – pod­sta­wą jej suk­ce­sów i sta­bil­ne­go dzia­ła­nia są w du­żej mie­rze bli­skie, wie­lo­let­nie re­la­cje z klien­ta­mi, jak rów­nież z do­staw­ca­mi. Wśród tych ostat­nich od nie­mal de­ka­dy znaj­du­je się ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe – pro­du­cent che­mii po­li­gra­ficz­nej, w sze­ro­kim stop­niu wy­ko­rzy­sty­wa­nej przez dru­kar­nię Edi­ca.

Po­nad 30 lat do­świad­czeń ryn­ko­wych

Edi­ca to mar­ka zna­na od kil­ku de­kad za­rów­no na ryn­ku pro­duk­cji dzie­ło­wej, jak też re­kla­mo­wej. Za­ło­żo­na w 1989 ro­ku fir­ma spe­cja­li­zu­je się nie­zmien­nie w dwóch ro­dza­jach asor­ty­men­tu. Pierw­szym są ka­len­da­rze ksi­ążko­we, w ob­sza­rze których – jak pod­kre­śla Prze­my­sław Gęba­la – jest ona li­de­rem na ryn­ku pol­skim, cho­ciaż ich udział w pro­duk­cji re­ali­zo­wa­nej przez dru­kar­nię sys­te­ma­tycz­nie ma­le­je na rzecz ksi­ążek. „A to z uwa­gi na co­raz wi­ęk­szy wo­lu­men re­ali­zo­wa­nej pro­duk­cji dzie­ło­wej, w tym w opra­wie twar­dej, za­ma­wia­nej przez wy­daw­ców pol­skich i za­gra­nicz­nych – mówi.

–Po­mi­mo fluk­tu­acji zwi­ąza­nych z glo­bal­ną sy­tu­acją i spo­rych za­wi­ro­wań w pierw­szych 2–3 mie­si­ącach pan­de­mii, uda­ło nam się utrzy­mać pro­duk­cję na sta­bil­nym po­zio­mie. W tym kon­te­kście klu­czo­we oka­za­ły się na­sze bli­skie, wie­lo­let­nie re­la­cje z klien­ta­mi, jak też sto­so­wa­ne przez nas bi­zne­sie po­de­jście 3K: kon­ku­ren­cja, ko­ope­ty­cja i ko­ewo­lu­cja. Jed­nym sło­wem – kon­ku­ruj­my ze so­bą, ale też współpra­cuj­my, wspie­raj­my się i sta­raj­my się ra­zem roz­wi­jać umie­jęt­nie różni­cu­jąc się mi­ędzy so­bą, iść do przo­du w tych nie­ła­twych cza­sa­ch”.

Od po­nad 20 lat Edi­ca świad­czy rów­nież usłu­gi w za­kre­sie przy­go­to­wal­ni cy­fro­wej (z my­ślą o tej ostat­niej wy­dzie­lo­na zo­sta­ła de­dy­ko­wa­na struk­tu­ra – Pre­press Edi­ca). Jej pro­duk­cja – w pro­por­cjach 50/50 – tra­fia na po­trze­by wła­sne oraz in­nych dru­ka­rń. Na wy­po­sa­że­nie dru­kar­ni skła­da­ją się pe­łno­for­ma­to­we ma­szy­ny of­f­se­to­we (w su­mie fir­ma dys­po­nu­je 22 ze­spo­ła­mi w tym for­ma­cie), bo­ga­to roz­bu­do­wa­na in­tro­li­ga­tor­nia (ta­kże w za­kre­sie uszla­chet­nia­nia i zdo­bie­nia fi­nal­nych pro­duk­tów) oraz stu­dio CtP. Uzu­pe­łnie­nie par­ku sprzęto­we­go sta­no­wią za­ku­pio­ne nie­daw­no roz­wi­ąza­nia do ma­ło­for­ma­to­we­go dru­ku cy­fro­we­go. Wśród klu­czo­wych do­staw­ców ma­te­ria­łów eks­plo­ata­cyj­nych, w tym przy­pad­ku – che­mii dru­kar­skiej znaj­du­je się fir­ma ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe.

Edi­ca i ABC/Al­lied: sta­bil­na współpra­ca od nie­mal 10 lat

„Ma­my przy­jem­no­ść ob­słu­gi­wać dru­kar­nię Edi­ca od bli­sko de­ka­dy – po­twier­dza To­masz Recz­ka, ko­or­dy­na­tor ds. wdro­żeń w fir­mie ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe – i je­ste­śmy dum­ni z fak­tu, że na­sze roz­wi­ąza­nia wspie­ra­ją roz­wój te­go przed­si­ębior­stwa. Z uwa­gi na kom­plek­so­wo­ść wie­lo­let­niej już współpra­cy uwzględ­nia ona – po­za bie­żący­mi do­sta­wa­mi che­mii – ta­kże re­gu­lar­ne wi­zy­ty tech­nicz­no- ser­wi­so­we”.

„Bar­dzo so­bie ce­ni­my te spo­tka­nia – do­da­je To­masz Świ­ętek, kie­row­nik dru­kar­ni Edi­ca. – Ka­żda z nich obej­mu­je szcze­góło­we po­mia­ry w uży­wa­nych przez nas ma­szy­nach. Trak­tu­je­my za­tem wi­zy­tu­jących nas tech­ni­ków tej fir­my nie tyl­ko ja­ko przed­sta­wi­cie­li do­staw­cy, ale przede wszyst­kim – na­szych part­ne­rów i do­rad­ców”.

„Z fir­mą ABC/Al­lied Pres­sro­om Pro­ducts Eu­ro­pe sta­ra­li­śmy się wy­pra­co­wać stan­dar­dy, wpi­su­jące się we wspo­mnia­ną stra­te­gię 3K – uzu­pe­łnia Prze­my­sław Gęba­la. – Sta­bil­na współpra­ca, płyn­ne do­sta­wy – ta­kże w obec­nym, bez­pre­ce­den­so­wym cza­sie, re­gu­lar­ne wi­zy­ty nie tyl­ko ser­wi­so­we, ale też do­rad­cze – wszyst­ko to wpi­su­je się w tę fi­lo­zo­fię, co – jak sądzę – obu stro­nom przy­no­si wie­le sa­tys­fak­cji”.

Kom­plek­so­we za­opa­trze­nie w che­mię do dru­ku

Obec­nie dru­kar­nia Edi­ca ko­rzy­sta w co­dzien­nej pro­duk­cji z kil­ku roz­wi­ązań pro­du­ko­wa­nych przez pol­ski za­kład ABC/Al­lied. Jed­nym z nich jest bu­for Com­bi­sol EW. „Ce­ni­my go so­bie szcze­gól­nie, gdyż spraw­dza się za­rów­no przy dru­ku far­ba­mi pro­ce­so­wy­mi, jak też – co ma dla nas ogrom­ne zna­cze­nie – przy pro­duk­cji blo­ków ka­len­da­rzo­wych far­ba­mi w ko­lo­rach z bi­blio­te­ki Pan­to­ne – kon­ty­nu­uje To­masz Świ­ętek. – Od­no­to­wa­li­śmy też w je­go przy­pad­ku spa­dek ma­ku­la­tu­ry roz­ru­cho­wej, co ge­ne­ru­je okre­ślo­ne oszczęd­no­ści ma­te­ria­ło­we i cza­so­we, a wi­ęc wpły­wa na eko­no­mi­kę ca­łe­go pro­ce­su. Pod­kre­ślić war­to rów­nież wy­so­ką ja­ko­ść pu­dru Spray Pow­der mar­ki ABC/Al­lied, który zde­cy­do­wa­nie się wy­różnia na tle kon­ku­ren­cyj­nych roz­wi­ązań, a tych mie­li­śmy oka­zję spraw­dzić już bar­dzo du­żo”.

Po­zo­sta­łe pro­duk­ty ABC/Al­lied, znaj­du­jące w dru­kar­ni Edi­ca za­sto­so­wa­nie, to: do­twar­dzacz do wo­dy po od­wróco­nej osmo­zie – Wa­te­rFi­xer, pa­sta do czysz­cze­nia wa­łków far­bo­wych – Crud, emul­sja do czysz­cze­nia i re­ge­ne­ra­cji wa­łków far­bo­wych – Dy­nac­le­an, pre­pa­rat do czysz­cze­nia ukła­du wod­ne­go – Sy­stem Cle­aner A+B, śro­dek do czysz­cze­nia osłon ma­szyn – Press Shop Cle­aner oraz zmy­wacz re­ge­ne­ru­jący do duk­to­rów wod­nych – MRC88. Wszyst­kie one są wy­twa­rza­ne i kon­fek­cjo­no­wa­ne w za­kła­dzie pro­duk­cyj­nym fir­my ABC/Al­lied w Pia­secz­nie k. War­sza­wy, skąd do­cie­ra­ją bez­po­śred­nio do dru­kar­ni. „Fakt po­sia­da­nia lo­kal­nej pro­duk­cji przez do­staw­cę che­mii oka­zał się bar­dzo istot­ny, zwłasz­cza w ostat­nich mie­si­ącach – mówi To­masz Świ­ętek. – Bli­sko­ść geo­gra­ficz­na jest też od­czu­wa­na przez nas na co dzień i da­je po­czu­cie bez­pie­cze­ństwa w kon­te­kście spraw­nych, bie­żących do­staw czy też ob­słu­gi po­sprze­da­żo­wej. To jed­na z du­żych za­let kom­plek­so­wej współpra­cy z ABC/Al­lied”.

„Aspek­ty współpra­cy wy­mie­nia­ne przez kie­row­ni­ka na­szej dru­kar­ni po­twier­dza­ją fi­lo­zo­fię dzia­ła­nia, ja­kiej sta­ra­my się być wier­ni. Wza­jem­ne za­ufa­nie, bli­skie re­la­cje, otwar­ta ko­mu­ni­ka­cja, po­moc i do­radz­two – bez te­go współcze­sny bi­znes, w mo­im mnie­ma­niu, nie ma ra­cji by­tu. Ży­czy­łbym so­bie, aby te­go ty­pu dzia­ła­nia by­ły bar­dziej po­wszech­ne, nie tyl­ko w bra­nży po­li­gra­ficz­nej. W re­gio­nie Wiel­ko­pol­ski, będącym jed­nym z za­głębi po­li­gra­ficz­nych na­sze­go kra­ju, sta­ra­my się wdra­żać te aspek­ty w prak­ty­ce i prze­no­si­my je ta­kże na re­la­cje z do­staw­ca­mi. Cie­szy­my się, że w fir­mie ABC/Al­lied zna­le­źli­śmy part­ne­ra, który ta­kże im ho­łdu­je” – mówi Prze­my­sław Gęba­la. W kon­te­kście pla­nów pre­zes dru­kar­ni Edi­ca nie chce wy­bie­gać zbyt da­le­ko w przy­szło­ść: „Cza­sy są na ty­le zmien­ne i nie­pew­ne, mam na my­śli ca­łe oto­cze­nie bi­znesowe, że pro­gno­zo­wa­nie okre­ślo­nych zja­wisk czy zda­rzeń w per­spek­ty­wie lat nie ma uza­sad­nie­nia. Na­sze pla­ny si­ęga­ją za­tem naj­bli­ższych mie­si­ęcy i tu chce­my wdro­żyć ko­lej­ne dzia­ła­nia w jesz­cze wi­ęk­szym stop­niu uspraw­nia­jące, au­to­ma­ty­zu­jące i opty­ma­li­zu­jące funk­cjo­no­wa­nie dru­kar­ni. Sta­ra­my się też w co­raz wi­ęk­szym stop­niu ko­mu­ni­ko­wać z ryn­kiem, m.in. za po­śred­nic­twem me­di­ów spo­łecz­no­ścio­wych czy bra­nżo­wych. Ja­ko zwo­len­ni­cy bli­skich re­la­cji bi­znesowych ma­my na­dzie­ję, że już nie­ba­wem uda nam się spo­tkać z na­szy­mi klien­ta­mi i part­ne­rami pod­czas wy­da­rzeń bra­nżo­wych np. de­dy­ko­wa­nych ksi­ążce. Cze­ka­my za­tem na po­wrót sze­ro­ko ro­zu­mia­nej nor­mal­no­ści” – pod­su­mo­wu­je Prze­my­sław Gęba­la.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści