Mark Andy świętuje 75-lecie działalności na rynku etykiet i opakowańPoprzedni artykuł 

Fot.: Mark Andy
Fot.: Mark Andy

Rok 2021 jest dla Mark Andy bardzo ważny – ta założona w 1946 r. przez Marka Andrewsa Sr. w Missouri (USA) firma obchodzi bowiem 75-lecie działalności. Jej historia zaczęła się od stworzonej wówczas w warsztacie maszyny do drukowania taśm. Obecnie Mark Andy to globalna marka, z dziesiątkami tysięcy zainstalowanych urządzeń na całym świecie, bogatym portfolio maszyn wąskowstęgowych, będąca jednym z liderów w obszarze rozwiązań hybrydowych, uwzględniających zastosowanie technologii konwencjonalnej i cyfrowej w ramach jednego urządzenia.

Wszystko zaczęło się od garażowego warsztatu

„Mark Andrews budował wymyślone przez siebie maszyny do zadrukowywania taśmy po jednym egzemplarzu – mówi Roy Webb, Sales Manager Mark Andy. – Gdy jedną sprzedał, pozyskiwał środki na stworzenie kolejnej. Była to zatem typowa chałupnicza, prowadzona działalność z dnia na dzień”. W ciągu minionych ośmiu dekad wiele się zmieniło, a chałupnicza działalność w 1979 roku prowadzona w garażu z biegiem czasu przekształciła się w najwyższej klasy zakład produkcyjny w Chesterfield, oddalonym zaledwie 15 minut od domu Marka Andrewsa w Kirkwood. Tu w 1979 roku powstała na powierzchni 100 tys. stóp kwadratowych fabryka, funkcjonująca do dzisiaj.

„Priorytetem dla Mark Andy od zawsze były śledzenie i podążanie za oczekiwaniami klientów oraz potrzebami całego rynku, który stale się zmienia – mówi PJ Desai, CEO firmy Mark Andy. – Znaczącym krokiem milowym naszej drogi było wprowadzenie na rynek maszyny Mark Andy 2200 w 1990 roku, która zresztą wciąż doskonale sprzedaje się w Stanach Zjednoczonych. Kolejne warte odnotowania rozwiązanie miało swoją premierę w roku 2009. Powstała wówczas platforma Performance Series, która – za sprawą szybkiego przezbrojenia i wysokiej jakości druku oferowanej przez maszyny – niemal z miejsca zdobyła uznanie wśród profesjonalistów z branży etykiet i opakowań z całego świata. Maszyny Performace Series wciąż cieszą się dużym popytem wśród drukarń z różnych zakątków globu”.

Punkt zwrotny: rozwiązania hybrydowe

Punktem zwrotnym dla firmy Mark Andy, mającej już wówczas stabilną pozycję na światowym rynku etykiet i opakowań, było pojawienie się cyfrowych rozwiązań hybrydowych, których kolejne modele były systematycznie wprowadzane do jej oferty na przestrzeni ostatnich 10 lat. Obecnie jej portfolio w tym obszarze obejmuje maszyny Digital Pro, Digital Series HD i Digital iQ. Jak podkreśla producent, każda z nich oznaczała kolejny krok w rozwoju i udoskonalaniu rozwiązań hybrydowych, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku i klientów korzystających z finalnych produktów realizowanych w tej wciąż ewoluującej technologii.

Wśród strategicznych działań firmy na przestrzeni ostatnich lat warto również wymienić przejęcia innych producentów, m.in. Presstek czy Rotoflex , jak też stworzenie działu Mark Andy Print Products, oferującego materiały eksploatacyjne. Tym samym firma stała się kompleksowym dostawcą rozwiązań dla branży druku wąskowstęgowego, zgodnie z promowaną przez siebie dewizą – Total Solutions Partner.

Globalna obecność

Obecnie Mark Andy to firma działająca w skali globalnej, zatrudniająca ponad 450 pracowników na całym świecie, z oddziałami w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Polsce i Wielkiej Brytanii, reprezentowana w ponad 60 krajach i posiadająca rozbudowaną sieć techniczno-serwisową. Jak podkreśla jej kierownictwo, pionierski duch wciąż stanowi biznesowe DNA przedsiębiorstwa, czego przykładem są sukcesywnie otwierane, w pełni wyposażone centra demonstracyjno-technologiczne, przystosowane zarówno do bezpośrednich wizyt klientów, jak też do prezentacji online.

„Jesteśmy przekonani, że wzrosty realizowane przez naszych klientów przełożą się na dalszy rozwój Mark Andy. Bazując na 75-letnich doświadczeniach, będziemy w dalszym ciągu ciężko pracować, by zapewnić naszym użytkownikom wsparcie na jak najwyższym poziomie. Ten element, poza zaawansowanymi technologicznie maszynami z naszego portfolio, wychodzącymi naprzeciw zróżnicowanym potrzebom producentów etykiet i opakowań, z pewnością będzie nas nadal wyróżniał w skali całego rynku” – podsumowuje PJ Desai.

Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej

 Produkcja: WebFabrika 1999-2024 | Kontakt | Regulamin | Polityka Prywatności