Al­dus Gro­up przej­mu­je Pa­ra­gon Inks – szkoc­kie­go pro­du­cen­ta farb gra­ficz­nychPoprzedni artykuł 

Zmiany przeprowadzane przez Aldus Group obrazuje m.in. zawartość nowej strony internetowej API Foilmakers.
Zmia­ny prze­pro­wa­dza­ne przez Al­dus Gro­up obra­zu­je m.in. za­war­to­ść no­wej stro­ny in­ter­ne­to­wej API Fo­il­ma­kers.

W ostat­nim cza­sie Al­dus Gro­up, które­go struk­tu­ry od ok. 1,5 ro­ku two­rzy rów­nież API Fo­il­ma­kers (w tym jej lo­kal­ny od­dział – API Fo­lie Pol­ska), prze­jęła szkoc­kie­go pro­du­cen­ta farb gra­ficz­nych – Pa­ra­gon Inks. Tym sa­mym jej bo­ga­te port­fo­lio dla bra­nży po­li­gra­ficz­nej i opa­ko­wa­nio­wej, uwzględ­nia­jące za­rów­no sprzęt jak i ma­te­ria­ły eks­plo­ata­cyj­ne, zo­sta­ło roz­bu­do­wa­ne o ko­lej­ny ro­dzaj asor­ty­men­tu.

Z pe­łną ofer­tą Al­dus Gro­up de­dy­ko­wa­ną te­mu seg­men­to­wi ryn­ko­we­mu mo­żna się za­po­znać od­wie­dza­jąc jej zak­tu­ali­zo­wa­ną stro­nę in­ter­ne­to­wą https://www.al­dus.com.au/. Na no­wą stro­nę in­ter­ne­to­wą za­pra­sza też fir­ma API Fo­il­ma­kers (https://a­pi­fo­il­ma­kers.co­m/), której za­awan­so­wa­ne fo­lie – jak pod­kre­śla Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska – dy­rek­tor za­rządza­jąca API Fo­lie Pol­ska – sta­no­wią istot­ny ele­ment port­fo­lio ca­łej gru­py.

„Wy­ni­ka to z jed­nej stro­ny z bo­ga­tych do­świad­czeń na­szej fir­my, ja­kie zdo­by­wa­li­śmy przez wie­le lat dzia­łal­no­ści ryn­ko­wej, z dru­giej – z co­raz sil­niej­szej sy­ner­gii różnych przed­si­ębiorstw wcho­dzących w skład ofer­ty Al­dus Gro­up i ofe­ro­wa­nych przez nie pro­duk­tów – mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska. – Obec­nie port­fo­lio gru­py zo­sta­ło po­wi­ęk­szo­ne o wy­so­kiej ja­ko­ści far­by gra­ficz­ne, co prze­kła­da się rzecz ja­sna na je­go kom­plek­so­wo­ść. War­to przy tym wspo­mnieć, że Al­dus Gro­up to czo­ło­wy do­staw­ca roz­wi­ązań dla ryn­ku opa­ko­wań i ety­kiet, po­sia­da­jący cen­tra pro­duk­cyj­ne i dys­try­bu­cyj­ne w 15 różnych lo­ka­li­za­cjach na ob­sza­rze Eu­ro­py, Sta­nów Zjed­no­czo­nych, No­wej Ze­lan­dii oraz Au­stra­lii, z której gru­pa się wy­wo­dzi”.

Pa­ra­gon Inks to fir­ma za­ło­żo­na w 1985 ro­ku w Sz­ko­cji, z sie­dzi­bą w Li­ving­ston, za­trud­nia­jąca obec­nie 46 osób. Spe­cja­li­zu­je się w pro­duk­cji farb i la­kie­rów UV, a jej rocz­ne przy­cho­dy ze sprze­da­ży wy­no­szą ok. 10 mln fun­tów bry­tyj­skich. W wy­ni­ku prze­jęcia Pa­ra­gon Inks, obro­ty ca­łej gru­py Al­dus wzro­sły do 140 mln do­la­rów au­stra­lij­skich, z cze­go po­ło­wa jest re­ali­zo­wa­na dzi­ęki sprze­da­ży na ryn­ku eu­ro­pej­skim.

API Fo­il­ma­kers – od 18 mie­si­ęcy w gru­pie Al­dus Gro­up

Jak pod­kre­śla w spe­cjal­nym ko­mu­ni­ka­cie pra­so­wym Frank Flo­ria­no – CEO Al­dus Gro­up – prze­jęcie Pa­ra­gon Inks to ko­lej­ny krok w eks­pan­sji tej fir­my i roz­bu­do­wie struk­tur po na­by­ciu w mar­cu 2020 ro­ku ak­ty­wów obec­nie two­rzących API Fo­il­ma­kers. Jak do­da­je, w ci­ągu te­go cza­su gru­pa do­ko­na­ła zna­czących in­we­sty­cji w tym ob­sza­rze, co prze­ło­ży­ło się na sys­te­ma­tycz­ne, co­mie­si­ęcz­ne wzro­sty i suk­ce­syw­ną od­bu­do­wę czo­ło­wej po­zy­cji API Fo­il­ma­kers na ryn­ku eu­ro­pej­skim.

Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska po­twier­dza: „Okres ten, mi­mo nie­sprzy­ja­jącej sy­tu­acji glo­bal­nej, był rów­nież dla nas, w Pol­sce bar­dzo in­ten­syw­ny. Zmia­ny for­mal­ne, prze­bu­do­wa lo­kal­nych struk­tur, roz­bu­do­wa par­ku sprzęto­we­go, zwi­ęk­sze­nie po­wierzch­ni ma­ga­zy­no­wo­-lo­gi­stycz­nej, prze­jęcie ob­słu­gi ko­lej­nych klien­tów z różnych ryn­ków i seg­men­tów – wszyst­ko to wi­ąza­ło się z du­ży­mi wy­zwa­nia­mi, którym jed­nak po­do­ła­li­śmy. Nie przy­pad­kiem na­sze kie­row­nic­two pod­kre­śla ro­snącą ro­lę API Fo­il­ma­kers w struk­turach ca­łej gru­py i na­szą ro­snącą sprze­daż na świa­to­wych ryn­kach, przede wszyst­kim w Eu­ro­pie. To du­ży suk­ces ca­łe­go ze­spo­łu, w tym osób pra­cu­jących w API Fo­lie Pol­ska, którym w tym miej­scu chcia­łam ser­decz­nie po­dzi­ęko­wa­ć”.

No­wa stro­na in­ter­ne­to­wa API Fo­il­ma­kers

Od nie­daw­na obec­ni i po­ten­cjal­ni klien­ci API Fo­il­ma­kers mo­gą za­po­znać się z jej ofer­tą od­wie­dza­jąc roz­bu­do­wa­ną stro­nę in­ter­ne­to­wą. Jej kla­row­na struk­tu­ra i in­tu­icyj­na na­wi­ga­cja po­zwa­la­ją za­po­znać się z bo­ga­tą hi­sto­rią fir­my (si­ęga­jącą 1783 ro­ku); obec­ną po­zy­cją i po­ten­cja­łem wy­twór­czym; klu­czo­wy­mi ryn­ka­mi, do których kie­ru­je swo­je pro­duk­ty; a ta­kże z sze­ro­ką ofer­tą fo­lii pro­du­ko­wa­nych w Eu­ro­pie, a na­stęp­nie kon­fek­cjo­no­wa­nych i dys­try­bu­owa­nych lo­kal­nie, m.in. przez API Fo­lie Pol­ska.

Jej port­fo­lio obej­mu­je obec­nie fo­lie: me­ta­li­zo­wa­ne do hot stam­pin­gu; do cold stam­pin­gu (wy­ko­ny­wa­ne­go in­li­ne w ma­szy­nach wąskow­stęgo­wych); pig­men­to­we do hot stam­pin­gu; do apli­ko­wa­nia na zim­no w ma­szy­nach ar­ku­szo­wych oraz do ko­do­wa­nia i da­to­wa­nia. „Są one do­stęp­ne za­rów­no w naj­częściej spo­ty­ka­nych ko­lo­rach, jak i w bar­wach spe­cjal­nych, re­cep­tu­ro­wa­nych na ży­cze­nie klien­ta – mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska. – Do­star­cza­my je bez­po­śred­nio z wła­snych cen­trów ma­ga­zy­no­wo­-lo­gi­stycz­nych i tu Pia­secz­no k. War­sza­wy jest jed­ną z klu­czo­wych lo­ka­li­za­cji, nie tyl­ko w kon­te­kście ryn­ku eu­ro­pej­skie­go. Po­za sa­my­mi pro­duk­ta­mi, ofe­ru­je­my też kom­plek­so­we wspar­cie tech­nicz­ne i do­radz­two, za­rów­no na eta­pie do­bo­ru jak i użyt­ko­wa­nia da­nej fo­lii w pro­ce­sie pro­duk­cyj­ny­m”.

Z sze­ro­kim port­fo­lio wdro­żeń fo­lii API Fo­il­ma­kers w różnych bra­nżach mo­żna za­po­znać się od­wie­dza­jąc za­kład­kę „Ga­le­ria”. Znaj­du­ją się tu zdjęcia różnych pro­duk­tów wy­ko­na­nych z udzia­łem jej ma­te­ria­łów: ety­kiet na mar­ko­we al­ko­ho­le, opa­ko­wań luk­su­so­wych, ko­sme­tycz­nych, far­ma­ceu­tycz­nych, wy­ro­bów dru­ko­wa­nych (m.in. ksi­ążek, ma­ga­zy­nów, ka­len­da­rzy czy ta­pet), ta­blic re­je­stra­cyj­nych, tek­sty­li­ów oraz kart oko­licz­no­ścio­wych. „Prze­krój jest za­tem bar­dzo sze­ro­ki i uwzględ­nia­jący różne bra­nże i ryn­ki, nie tyl­ko po­li­gra­fię i opa­ko­wa­nia, z który­mi mar­ka API Fo­il­ma­kers od lat jest ko­ja­rzo­na. Za­pra­sza­my za­tem do kon­tak­tu z na­szy­mi lo­kal­ny­mi od­dzia­ła­mi, których da­ne rów­nież mo­żna zna­le­źć na wspo­mnia­nej stro­nie in­ter­ne­to­we­j” – pod­su­mo­wu­je Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści