API Fo­lie Pol­ska na 10. kon­fe­ren­cji „Bez­piecz­ne Opa­ko­wa­nie”: pro­duk­ty kla­sy pre­mium a pro­eko­lo­gicz­no­ść dzia­łańPoprzedni artykuł 

Na mini stoisku API Folie Polska dostępne były próbki folii oferowanych przez firmę oraz przykłady opakowań wykonanych z ich udziałem.
Na mi­ni sto­isku API Fo­lie Pol­ska do­stęp­ne by­ły prób­ki fo­lii ofe­ro­wa­nych przez fir­mę oraz przy­kła­dy opa­ko­wań wy­ko­na­nych z ich udzia­łem.

Fir­ma API Fo­lie Pol­ska zna­la­zła się już po raz ko­lej­ny wśród part­ne­rów i spon­so­rów kon­fe­ren­cji „Bez­piecz­ne Opa­ko­wa­nie”, or­ga­ni­zo­wa­nej przez mie­si­ęcz­ni­ki Po­li­gra­fi­ka i Opa­ko­wa­nie. Pod­czas ju­bi­le­uszo­wej, 10. edy­cji te­go wy­da­rze­nia, od­by­wa­jące­go się w Józe­fo­wie k. War­sza­wy w dniach 18–19 li­sto­pa­da br., Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska – dy­rek­tor za­rządza­jąca fir­my wy­stąpi­ła z re­fe­ra­tem za­ty­tu­ło­wa­nym „Mo­da na eko a opa­ko­wa­nia pre­mium – z API Fo­il­ma­kers jed­no dru­gie­go nie wy­klu­cza”. W spo­tka­niu wzi­ęło udział nie­mal 120 osób, re­pre­zen­tu­jących za­rów­no sze­ro­ko ro­zu­mia­ną bra­nżę opa­ko­wa­nio­wą, jak też wła­ści­cie­li ma­rek, dla których te­go ro­dza­ju spo­tka­nia są oka­zją do po­zna­nia naj­now­szych tren­dów i obec­nej sy­tu­acji na ryn­ku.

„Je­ste­śmy pro­du­cen­tem i do­staw­cą spe­cja­li­stycz­nych fo­lii m.in. dla bra­nży opa­ko­wa­nio­wej i ety­kie­to­wej, dla­te­go trak­tu­je­my te spo­tka­nia ja­ko do­sko­na­łą mo­żli­wo­ść do za­pre­zen­to­wa­nia na­szej ofer­ty, jak też do bez­po­śred­nich roz­mów z klien­ta­mi czy part­ne­ra­mi bi­zne­so­wy­mi – mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska. – Kon­fe­ren­cja „Bez­piecz­ne Opa­ko­wa­nie” jest dla nas wa­żna, po­nie­waż po­ja­wia­ją się na niej rów­nież wła­ści­cie­le ma­rek, którzy co­raz częściej po­szu­ku­ją in­no­wa­cyj­nych roz­wi­ązań i tech­nik, wzbo­ga­ca­jących i uatrak­cyj­nia­jących opa­ko­wa­nia ich pro­duk­tów, a przy tym będących przy­ja­zny­mi dla śro­do­wi­ska. Trend „e­ko” jest też za­uwa­żal­ny wśród dru­ka­rń opa­ko­wa­nio­wych oraz do­staw­ców ma­szyn i ma­te­ria­łów dla te­go seg­men­tu ryn­ko­we­go. Dlate­go w swo­jej pre­zen­ta­cji sta­ra­łam się po­łączyć oba te aspek­ty”.

Pro­eko­lo­gicz­ne dzia­ła­nia API Fo­il­ma­kers

Pierw­sza część pre­zen­ta­cji Ka­ta­rzy­ny Ko­zi­ńskiej kon­cen­tro­wa­ła się na dzia­łal­no­ści re­ali­zo­wa­nej przez API Fo­il­ma­kers, ze szcze­gól­nym uwzględ­nie­niem aspek­tów pro­eko­lo­gicz­nych. Fir­ma od ubie­głe­go ro­ku na­le­ży do au­stra­lij­skie­go kon­cer­nu Al­dus Gro­up (zrze­sza­jące­go kil­ka firm zwi­ąza­nych z ryn­kiem opa­ko­wań i ety­kiet), a jej port­fo­lio skła­da się przede wszyst­kim z różno­rod­nych fo­lii, de­dy­ko­wa­nych m.in. wspo­mnia­nym seg­men­tom. Jak pod­kre­śla­ła Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska, za­kła­dy wy­twór­cze API Fo­il­ma­kers są zlo­ka­li­zo­wa­ne w Eu­ro­pie, co ma du­że zna­cze­nie w kon­te­kście lo­gi­sty­ki i ci­ągło­ści do­staw, zwłasz­cza w obec­nej sy­tu­acji glo­bal­nej. Kon­fek­cjo­no­wa­nie i dys­try­bu­cja go­to­wych pro­duk­tów od­by­wa się po­przez sta­le roz­wi­ja­ną sieć od­dzia­łów, wśród których co­raz wi­ęk­szą ro­lę od­gry­wa API Fo­lie Pol­ska. „Na­sza ofer­ta fo­lii i ich przezna­cze­nie są nie­zwy­kle sze­ro­kie – od gra­fi­ki i zdo­bie­nia ksi­ążek czy kart świ­ątecz­nych, po­przez różne­go ro­dza­ju opa­ko­wa­nia i ety­kiety (w tym luk­su­so­we, ko­sme­tycz­ne, spi­ry­tu­so­we czy far­ma­ceu­tycz­ne), roz­wi­ąza­nia ho­lo­gra­ficz­ne, na ta­bli­cach re­je­stra­cyj­nych ko­ńcząc. Po­za pro­duk­cją i dys­try­bu­cją ww. asor­ty­men­tu, ofe­ru­je­my też do­radz­two w do­bo­rze fo­lii oraz kom­plek­so­wą ob­słu­gę tech­nicz­no­-ser­wi­so­wą”.

W kon­te­kście dzia­łań pro­eko­lo­gicz­nych, Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska wska­za­ła za­sa­dy zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju, ja­kie w co­dzien­nej dzia­łal­no­ści sto­su­je API Fo­il­ma­kers: „Sta­ra­my się rów­no­wa­żyć eko­no­mi­kę pro­duk­cji i dba­ło­ść o śro­do­wi­sko na­tu­ral­ne. Wdra­ża­my za­sa­dy od­po­wie­dzial­no­ści spo­łecz­nej w ca­łym cy­klu ży­cia pro­duk­tu i w ła­ńcu­chu do­staw. Gru­bo­ść na­szych fo­lii wy­no­si 2–3 mi­kro­ny, co jest zbie­żne z no­wy­mi nor­ma­mi prze­my­sło­wy­mi w tym za­kre­sie i co ma wpływ na kwe­stie odzy­sku i uty­li­za­cji od­pa­dów po­wsta­łych po wy­ko­rzy­sta­niu da­ne­go podło­ża. War­to do­dać, że fo­lie de­ko­ra­cyj­ne mar­ki API po­sia­da­ją od 2016 ro­ku cer­ty­fi­ka­cję PIRA i FSEA w za­kre­sie re­cy­klin­gu”.

Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska na­wi­ąza­ła rów­nież do kwe­stii zwi­ąza­nych z re­duk­cją kosz­tów pro­duk­cji i ener­go­osz­częd­no­ści, na którą w co­raz wi­ęk­szym stop­niu zwra­ca­ją uwa­gę wła­ści­cie­le i me­ne­dże­ro­wie za­kła­dów po­li­gra­ficz­nych: „Kle­je sto­so­wa­ne w na­szych fo­liach do hot stam­pin­gu cha­rak­te­ry­zu­je ni­ska tem­pe­ra­tu­ra ak­ty­wa­cji. Z ko­lei kar­to­ny po­kry­te fo­lia­mi API są in­dek­so­wa­ne ja­ko od­pad za­dru­ko­wa­ny, wi­ęc mo­gą być odzy­ski­wa­ne z ci­ągach prze­my­sło­wych de­dy­ko­wa­nych te­go ty­pu pro­duk­to­m”. W kon­te­kście pro­duk­cji pro­eko­lo­gicz­nej Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska wy­mie­ni­ła sze­reg cer­ty­fi­ka­tów, ja­kie po­sia­da fir­ma API Fo­ilam­kers: sys­tem za­rządza­nia ja­kością ISO9001, sys­tem za­rządza­nia śro­do­wi­sko­we­go ISO14001, nor­my REACH i SVHC, jak też de­kla­ra­cja zgod­no­ści w kon­tak­cie z żyw­no­ścią (EU 10/2011). Pod­kre­śla­ła, że API Fo­il­ma­kers sta­ra się wdra­żać za­sa­dy GOZ: „W na­szych za­kła­dach za­rów­no wo­da, jak i sol­went znaj­du­ją się w pe­łnym obie­gu za­mkni­ętym – mówi­ła. – Rów­nież po­lie­ster jest po­now­nie wy­ko­rzy­sty­wa­ny, co wpły­wa na mo­żli­wie naj­wy­ższy po­ziom czy­sto­ści pro­duk­cji”.

Jak do­da­ła, za­sa­dy zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju nie są ob­ce klien­tom API Fo­il­ma­kers. Tu wy­mie­ni­ła m.in. or­ga­ni­za­cję Scotch Whi­sky, która już w 2009 ro­ku ogło­si­ła swój stra­te­gicz­ny cel, by przed ro­kiem 2020 wszyst­kie pro­duk­ty opa­ko­wa­nio­we firm w nim sto­wa­rzy­szo­nych mo­żna być pod­dać re­cy­klin­go­wi bądź po­now­nie wy­ko­rzy­stać.

Opa­ko­wa­nia pre­mium: pro­eko­lo­gicz­ne i atrak­cyj­ne dla klien­ta

W dru­giej części swo­jej pre­zen­ta­cji Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska na­wi­ąza­ła do ba­dań zle­co­nych pe­wien czas te­mu przez API, a do­ty­czących de­cy­zji za­ku­po­wych po­dej­mo­wa­nych przez kon­su­men­tów na pod­sta­wie opa­ko­wań eks­po­no­wa­nych na półce skle­po­wej. Ich re­ali­za­cją za­jęli się wspól­nie fir­ma Pac­ka­ge InSi­ght i Uni­wer­sy­tet Clem­son, a do pro­jek­tu uży­to tzw. la­bo­ra­to­rium CU Shop, ma­jące­go sy­mu­lo­wać re­al­ną in­sce­ni­za­cję skle­po­wą, i tech­ni­ki ey­e-trac­king (śle­dze­nia ru­chów ga­łek ocznych). Wśród uwzględ­nio­nych tu to­wa­rów zna­la­zły się m.in. dwa ro­dza­je cze­ko­la­dy od dwóch różnych pro­du­cen­tów, przy czym część asor­ty­men­tu zo­sta­ła opa­ko­wa­na w spo­sób stan­dar­do­wy, część zaś – w opa­ko­wa­nia wy­so­ko uszla­chet­nio­ne tech­ni­ką hot stam­ping, co mia­ło wska­zy­wać , że są re­pre­zen­tan­ta­mi mar­ki pre­mium. „Oka­za­ło się, że wzrok po­ten­cjal­nych kon­su­men­tów znacz­nie częściej był kie­ro­wa­ny i kon­cen­tro­wał się na pro­duk­tach z opa­ko­wa­niem pod­da­nym uszla­chet­nia­niu – mówi­ła Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska. – W przy­pad­ku mar­ki nr 1 od­se­tek ten wy­ni­ósł 61%, przy mar­ce nr 2 by­ło to aż 87%. Bar­dzo cie­ka­we by­ły też cy­to­wa­ne w wy­ni­kach ba­dań spo­strze­że­nia uczest­ni­ków i ich ar­gu­men­ty prze­ma­wia­jące za wy­bo­rem cze­ko­la­dy, która by­ła opa­ko­wa­na w spo­sób bar­dziej wy­su­bli­mo­wa­ny. Wska­zy­wa­li oni na po­ten­cjal­nie wy­ższą ja­ko­ść sa­me­go pro­duk­tu, je­go luk­su­so­wo­ść i kla­sę pre­mium, ele­gan­cję, eks­klu­zyw­no­ść, war­to­ść do­da­ną, wręcz – wi­ęk­szą świe­żo­ść dzi­ęki opie­częto­wa­niu opa­ko­wa­nia po­zła­ca­ną fo­lią. Wnio­sek jest oczy­wi­sty: uszla­chet­nie­nie opa­ko­wa­nia na­da­je na­wet wy­ro­bom uwa­ża­nym za zwy­czaj­ne wa­lor wy­jąt­ko­wo­ści czy luk­su­so­wo­ści. Po­zwa­la za­tem na swe­go ro­dza­ju upgra­de pro­duk­tu do po­zio­mu pre­mium. To chy­ba naj­wa­żniej­sza i klu­czo­wa kon­klu­zja w od­nie­sie­niu do wspo­mnia­nych ba­dań”.

Prób­ki fo­lii i go­to­wych pro­duk­tów

Uczest­ni­cy kon­fe­ren­cji mo­gli rów­nież za­po­znać się z licz­ny­mi prób­ka­mi fo­lii API Fo­il­ma­kers, jak też z go­to­wy­mi opa­ko­wa­nia­mi wy­ko­na­ny­mi z ich udzia­łem. „Przy­go­to­wa­li­śmy wie­le przy­kła­do­wych za­sto­so­wań na­szych fo­lii m.in. na opa­ko­wa­nia na luk­su­so­we mar­ki al­ko­ho­li czy ko­sme­ty­ków. Pre­zen­to­wa­ne w ra­mach mi­ni sto­iska cie­szy­ły się du­żym za­in­te­re­so­wa­niem, za­rów­no ze stro­ny przed­sta­wi­cie­li dru­ka­rń i prze­twór­ców, jak też wła­ści­cie­li ma­rek. Mi­ło nam, że mo­gliśmy za­pre­zen­to­wać API Fo­il­ma­kers i ofer­tę fir­my pod­czas kon­fe­ren­cji „Bez­piecz­ne Opa­ko­wa­nie”, zaś wszyst­kich za­in­te­re­so­wa­nych pro­du­ko­wa­ny­mi przez nas fo­lia­mi za­pra­sza­my do bez­po­śred­nie­go kon­tak­tu z pol­skim od­dzia­łe­m”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści