Dru­kar­nia COMgraph roz­bu­do­wu­je park sprzęto­wy o no­wą skła­dar­ko­-skle­jar­kę Ome­ga Al­l­pro 90 fir­my Ko­enig & Bau­er Du­ranPoprzedni artykuł 

Piotr Krzych - właściciel drukarni COMgraph przy nowej składarko-sklejarce Omega Allpro 90 marki Koenig & Bauer Duran.
Piotr Krzych – wła­ści­ciel dru­kar­ni COMgraph przy no­wej skła­dar­ko­-skle­jar­ce Ome­ga Al­l­pro 90 mar­ki Ko­enig & Bau­er Du­ran.

Fir­ma COMgraph ze Sz­cze­ci­na od pew­ne­go już cza­su w co­raz wi­ęk­szym stop­niu kon­cen­tru­je swo­ją dzia­łal­no­ść na pro­duk­cji opa­ko­wań kar­to­no­wych – obec­nie sta­no­wią one 65% re­ali­zo­wa­ne­go tu asor­ty­men­tu, a co ro­ku dru­kar­nię opusz­cza ok. 20 mln sztuk opa­ko­wań. W zwi­ąz­ku z tym fir­ma suk­ce­syw­nie mo­der­ni­zu­je i roz­bu­do­wu­je swój park sprzęto­wy o ko­lej­ne, in­no­wa­cyj­ne roz­wi­ąza­nia w za­kre­sie dru­ko­wa­nia i post­pres­su.

Wśród tych ostat­nich od pa­ździer­ni­ka br. jest no­wa skła­dar­ko­-skle­jar­ka Ome­ga Al­l­pro 90 mar­ki Ko­enig & Bau­er Du­ran. Urządze­nie zwi­ęk­szy­ło po­ten­cjał wy­twór­czy fir­my COMgraph w za­kre­sie for­mo­wa­nia i kle­je­nia opa­ko­wań pu­de­łko­wych o 25%. Po­mi­mo krót­kie­go „sta­żu” ma­szy­ny, Piotr Krzych – wła­ści­ciel i pre­zes za­rządu dru­kar­ni, bar­dzo so­bie chwa­li pra­cę urządze­nia, jak też ob­słu­gę han­dlo­wą i po­sprze­da­żo­wą za­pew­nia­ną przez je­go do­staw­cę – Ko­enig & Bau­er (CEE).

Po­nad 30 lat na ryn­ku, 15 lat w bra­nży opa­ko­wań

Hi­sto­ria fir­my COMgraph si­ęga 1989 ro­ku, gdy jej wła­ści­ciel – Piotr Krzych roz­po­czął dzia­łal­no­ść po­li­gra­ficz­ną. Fir­ma re­ali­zo­wa­ła wó­wczas różne pra­ce o cha­rak­te­rze ko­mer­cyj­nym. Opa­ko­wa­nia po­ja­wi­ły się tu kil­ka lat później, wraz z pierw­szym za­mówie­niem. Jed­nak re­al­ny krok w kie­run­ku opa­ko­wań wy­ko­na­ła ok. 2007–2008 ro­ku. Obec­nie COMgraph skła­da się z trzech za­kła­dów pro­duk­cyj­nych i za­trud­nia po­nad 140 osób. Opa­ko­wa­nia – jak pod­kre­śla Piotr Krzych – sta­no­wią ok. 65% wo­lu­me­nu jej pro­duk­cji: „Ich udział suk­ce­syw­nie ro­śnie od ok. 15 lat. Po­cząt­ko­wo by­ły to bar­dzo dy­na­micz­ne wzro­sty, w ostat­nich la­tach jest to rząd 5% rocz­nie. Kon­cen­tru­je­my się na pro­duk­cji opa­ko­wań dla klien­tów z trzech seg­men­tów: far­ma­ceu­tycz­ne­go, ko­sme­tycz­ne­go i re­kla­mo­we­go. Pierw­si mie­li nie­ba­ga­tel­ny wpływ na wy­pra­co­wa­ne przez nas z bie­giem lat stan­dar­dy. Jak mo­żna się bo­wiem do­my­ślać, w przy­pad­ku zle­ce­nio­daw­ców z bra­nży far­ma­ceu­tycz­nej czy me­dycz­nej re­żim tech­no­lo­gicz­ny i różne­go ro­dza­ju cer­ty­fi­ka­ty (jak ISO czy GMP) są pod­sta­wą do pod­jęcia współpra­cy. Po­ziom ja­ko­ścio­wy i pa­ra­me­try for­mal­ne, ja­kie mu­sie­li­śmy w zwi­ąz­ku z tym spe­łnić, prze­ło­żył się w na­tu­ral­ny spo­sób ta­kże na po­zo­sta­ły asor­ty­ment, kie­ro­wa­ny do klien­tów z in­nych bra­nż. Wśród nich oko­ło po­ło­wię sta­no­wią zle­ce­nio­daw­cy z za­gra­ni­cy”.

Ro­snące wy­ma­ga­nia ryn­ku sty­mu­la­to­rem zmian i in­we­sty­cji

„Ry­nek opa­ko­wań bar­dzo się zmie­nił w ostat­nich la­tach – kon­ty­nu­uje Piotr Krzych. – Wzro­sły wy­ma­ga­nia i ocze­ki­wa­nia nie tyl­ko względem ja­ko­ści i ter­mi­nów do­staw, ale też atrak­cyj­no­ści sa­mych opa­ko­wań. Sta­ra­my się wy­jść na­prze­ciw tym ocze­ki­wa­niom, ofe­ru­jąc nie tyl­ko naj­wy­ższą ja­ko­ść dru­ku (re­ali­zo­wa­ne­go w tech­no­lo­gii kon­wen­cjo­nal­nej i cy­fro­wej), ale też różne, cza­sem bar­dzo wy­su­bli­mo­wa­ne for­my uszla­chet­nień. Stąd bo­ga­te wy­po­sa­że­nie na­szej in­tro­li­ga­tor­ni, na które – po nie­daw­nej in­we­sty­cji w roz­wi­ąza­nie Ome­ga Al­l­pro 90 – skła­da­ją się m.in. czte­ry skła­dar­ko- skle­jar­ki oraz urządze­nia do wy­ka­ńcza­nia: zło­ce­nia, hot stam­pin­gu, la­kie­ro­wa­nia UV bądź la­kie­rem puch­nącym, fo­lio­wa­nia itd.”

Kon­cen­tra­cja na ryn­ku opa­ko­wań mia­ła też wpływ na spe­cja­li­za­cję pro­duk­cji w ra­mach trzech za­kła­dów two­rzących fir­mę COMgraph. „Opa­ko­wa­nia, które do­mi­nu­ją w na­szej pro­duk­cji, wy­ko­ny­wa­ne są w pierw­szym z nich. W dru­gim re­ali­zo­wa­na jest pro­duk­cja ak­cy­den­so­wa, zaś trze­ci zaj­mu­je się kon­fek­cjo­no­wa­niem i kom­ple­to­wa­niem go­to­wych ze­sta­wów. Ta kom­plek­so­wo­ść i wszech­stron­no­ść ofer­ty, jak też usy­tu­owa­nie bli­sko za­chod­niej gra­ni­cy, spra­wia­ją, że je­ste­śmy atrak­cyj­nym part­ne­rem dla firm (rów­nież ze stre­fy eu­ro), które chcą w jed­nym miej­scu za­mówić pro­duk­cję opa­ko­wa­nia, wy­po­sa­że­nie go w do­dat­ko­we ele­men­ty (np. ulot­kę), a na­stęp­nie kom­ple­ta­cję pro­duk­tu i wy­sy­łkę pod wska­za­ny ad­res. Wie­le re­ali­zo­wa­nych przez nas za­mówień to opa­ko­wa­nia „na żąda­nie”, do­star­cza­ne do klien­ta w ci­ągu 48 bądź 72 go­dzin, co bar­dzo ce­nią so­bie klien­ci”.

Wszyst­kie te czyn­ni­ki po­wo­du­ją– jak do­da­je Piotr Krzych – że fir­ma sta­le mu­si in­we­sto­wać w naj­wy­ższej kla­sy sprzęt po­li­gra­ficz­ny i suk­ce­syw­nie roz­bu­do­wy­wać swo­je mo­ce pro­duk­cyj­ne. Stąd nie­daw­na de­cy­zja o za­ku­pie ko­lej­nej skła­dar­ko- skle­jar­ki, zwi­ęk­sza­jącej po­ten­cjał dru­kar­ni COMgraph w tej części pro­ce­su o 25%.

Ko­enig & Bau­er no­wym part­ne­rem bi­zne­so­wym dru­kar­ni COMgraph

„Jest to naj­szyb­sza i naj­bar­dziej wy­daj­na skła­dar­ko­-skle­jar­ka z obec­nie wy­ko­rzy­sty­wa­nych przez nas urządzeń te­go ty­pu – mówi Piotr Krzych. – Zde­cy­do­wa­li­śmy się na mo­del Ome­ga Al­l­pro 90 z uwa­gi na mar­kę pro­du­cen­ta, je­go bo­ga­te do­świad­cze­nia w ob­sza­rze post­pres­su oraz wie­lo­let­nie kon­tak­ty i za­ufa­nie do lo­kal­ne­go od­dzia­łu Ko­enig Bau­er”.

Mi­chał Dro­żdż, re­gio­nal­ny szef sprze­da­ży Ko­enig & Bau­er (CEE) do­da­je: „Cie­szy­my się, że roz­wi­ąza­nie z na­szej ofer­ty wspie­ra pro­duk­cję dru­kar­ni COMgraph. Od lat ob­ser­wu­je­my jej dy­na­micz­ny roz­wój, który w du­żym stop­niu do­ty­czy opa­ko­wań, a wi­ęc seg­men­tu, w którym Ko­enig & Bau­er się spe­cja­li­zu­je. Ma­my na­dzie­ję, że Ome­ga przy­czy­ni się do dal­sze­go roz­wo­ju tej fir­my, za­rów­no na ryn­ku pol­skim jak i za­gra­nicz­ny­m”.

Uru­cho­mio­ne w pa­ździer­ni­ku br. urządze­nie po­zwa­la na pro­duk­cję różne­go ro­dza­ju pu­de­łek: li­nio­wych ze wstęp­nym skła­da­niem 1- i 3-punk­to­wym; z au­to­ma­tycz­nym dnem (ty­pu cra­sh-lock); sto­żko­wych (pro­stych i z au­to­ma­tycz­nym dnem) oraz z podwój­ną ścian­ką. Ob­słu­gu­je podło­ża kar­to­no­we o gra­ma­tu­rze z za­kre­su 200–500 g m2 oraz z tek­tu­ry fa­li­stej ty­pu N, F i E. Pierw­sze ty­go­dnie pra­cy z no­wą ma­szy­ną wła­ści­ciel dru­kar­ni oce­nia bar­dzo po­zy­tyw­nie: „Spe­łni­ła ona na­sze po­trze­by w 100%, pra­cu­je z pe­łnym obło­że­niem i nie spra­wia żad­nych pro­ble­mów. Je­ste­śmy za­do­wo­le­ni nie tyl­ko z sa­me­go urządze­nia, ale też z po­zio­mu współpra­cy z je­go do­staw­cą, za­rów­no od stro­ny pro­ce­su han­dlo­we­go jak i opie­ki po­sprze­da­żo­wej. Do­dat­ko­wym wspar­ciem jest za­ofe­ro­wa­na w ra­mach kon­trak­tu przez Ko­enig & Bau­er zdal­na dia­gno­sty­ka i ca­ło­do­bo­wy ho­tli­ne”.

Po­st­press – co­raz wa­żniej­szy ele­ment ofer­ty Ko­enig & Bau­er

Za­ku­pio­na przez COMgraph skła­dar­ko­-skle­jar­ka Ome­ga Al­l­pro 90 to ko­lej­ne już roz­wi­ąza­nie mar­ki Ko­enig & Bau­er Du­ran wdro­żo­ne w tym ro­ku w re­gio­nie ob­słu­gi­wa­nym przez Ko­enig & Bau­er (CEE). Mówi Pa­weł Kra­sow­ski, Pro­duct Ma­na­ger: „Ich po­pu­lar­no­ść wśród użyt­kow­ni­ków z Pol­ski, Czech i Sło­wa­cji sta­le ro­śnie. Co cie­ka­we, są wśród nich za­rów­no ro­dzi­me, pry­wat­ne przed­si­ębior­stwa, jak też mi­ędzy­na­ro­do­we kon­cer­ny po­li­gra­ficz­ne. Świad­czy to o zróżni­co­wa­niu port­fo­lio Ko­enig & Bau­er Du­ran jak też o za­awan­so­wa­niu tech­no­lo­gicz­nym ma­szyn ofe­ro­wa­nych przez nasz dział post­pres­s”.

Skła­dar­ko­-skle­jar­ki po­ja­wi­ły się w port­fo­lio Ko­enig & Bau­er wraz z prze­jęciem wi­ęk­szo­ścio­wych udzia­łów w fir­mie Du­ran Ma­chi­ne­ry w 2018 ro­ku. Wzbo­ga­ci­ły tym sa­mym jej ofer­tę w ob­sza­rze post­press, na którą skła­da­ją się też sztan­ce pła­skie (z se­rii RDC, ba­zu­jące na plat­for­mie ma­szyn ar­ku­szo­wych Ra­pi­da) i ro­ta­cyj­ne (Ko­enig & Bau­er Ibe­ri­ca). „Ro­zwi­ąza­nia in­tro­li­ga­tor­skie, skie­ro­wa­ne głów­nie na ry­nek opa­ko­wań, sta­ją się co­raz wa­żniej­szym ele­men­tem na­szej ofer­ty – mówi Jan Ko­renc, pre­zes Ko­enig & Bau­er (CEE). – Cie­szy­my się, że znaj­du­ją one uzna­nie w oczach na­szych klien­tów, a mar­ka Ko­enig & Bau­er, od lat ko­ja­rzo­na przede wszyst­kim z naj­wy­ższej kla­sy ma­szynami dru­ku­jący­mi, sta­je się też sy­no­ni­mem ja­ko­ści w kon­te­kście sze­ro­ko ro­zu­mia­nych pro­ce­sów fi­ni­shin­gu”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści