En­fo­cus przed­sta­wia tren­dy w au­to­ma­ty­za­cji na rok 2022Poprzedni artykuł 

Gdy za­czy­na­li­śmy rok 2022, jed­nym z naj­wi­ęk­szych py­tań, ja­kie ma­my, oprócz „kie­dy mo­że­my po­now­nie uczest­ni­czyć w wy­da­rze­nia­ch” i „jak dłu­go po­trwa świa­to­wy kry­zys pa­pie­ru”, są tren­dy na 2022 rok. Do­kąd zmie­rza­my? A co mu­szę zro­bić, aby po­zo­stać w wy­ści­gu?

Li­de­rzy bi­zne­su sta­ją się co­raz bar­dziej po­pu­lar­ni

Fir­my chęt­nie au­to­ma­ty­zu­ją. I cho­ciaż au­to­ma­ty­za­cja le­ża­ła kie­dyś na biur­kach dzia­łów IT, aby kie­ro­wać do me­ne­dże­rów po­ten­cjal­ne in­we­sty­cje, ni­gdy nie by­ło ina­czej. Li­de­rzy bi­zne­su są te­raz ty­mi, którzy po­py­cha­ją au­to­ma­ty­za­cję do przo­du z pręd­ko­ścią warp.

Brak ko­du lub au­to­ma­ty­za­cja ni­skie­go ko­du

Wstęp­nie za­pro­jek­to­wa­ne prze­pły­wy pra­cy, przy­ja­zne dla użyt­kow­ni­ka opro­gra­mo­wa­nie, in­tu­icyj­ny in­ter­fejs ty­pu „prze­ci­ągnij i upu­ść”… Au­to­ma­ty­za­cja ni­gdy nie by­ła tak przy­ja­zna dla użyt­kow­ni­ka jak te­raz.

Cza­sy, w których mo­żna by­ło au­to­ma­ty­zo­wać tyl­ko z wcze­śniej­szą wie­dzą pro­gra­mi­stycz­ną, ode­szły w prze­szło­ść. Opro­gra­mo­wa­nie do au­to­ma­ty­za­cji za­pew­nia in­ter­fejs użyt­kow­ni­ka dla użyt­kow­ni­ków z nie­wiel­ką lub żad­ną wie­dzą pro­gra­mi­stycz­ną. Au­to­ma­ty­za­cja bar­dziej do­stęp­na niż kie­dy­kol­wiek.

Skup się na wa­żnej i war­to­ścio­wej pra­cy

Au­to­ma­ty­zu­jąc zwi­ęk­sza­my sa­tys­fak­cję pra­cow­ni­ków, po­nie­waż mo­gą oni skon­cen­tro­wać się na za­da­niach o wi­ęk­szej war­to­ści. Nie mówi­my tyl­ko o po­wta­rzal­nych za­da­niach. Pow­ta­rzal­ne za­da­nia to jed­no. Ale mówi­my rów­nież o zmar­no­wa­nym cza­sie na na­wi­ga­cję mi­ędzy 101 apli­ka­cja­mi, otwie­ra­nie i za­my­ka­nie różnych pro­gra­mów, znaj­do­wa­nie prze­pły­wów pra­cy mi­ędzy różny­mi urządze­nia­mi­/o­pro­gra­mo­wa­niem.

Za­bierz ten zmar­no­wa­ny czas, a zwol­ni czas Two­ich pra­cow­ni­ków, aby mo­gli sku­pić się na wspól­nych wy­si­łkach, od­kry­wa­niu kre­atyw­nych roz­wi­ązań.

Nie tyl­ko to, ale ta­kże stwo­rzy wi­ęcej cza­su na sku­pie­nie się na in­te­rak­cji z klien­tem. A za­do­wo­lo­ny klient to lo­jal­ny klient.

Hy­bry­do­we miej­sce pra­cy zo­sta­nie na za­wsze

Je­śli Co­vi­d-19 po­ka­zał nam coś w ci­ągu ostat­nich dwóch lat, to fakt, że prze­by­wa­nie w biu­rze pi­ęć dni w ty­go­dniu to już prze­szło­ść. W mia­rę jak świat otwie­ra się z po­wro­tem i wi­dać świa­tło na ko­ńcu tu­ne­lu, (przy­naj­mniej ma­my na­dzie­ję) fir­my na­ci­ska­ją na cy­fro­wą trans­for­ma­cję, aby pra­cow­ni­cy mo­gli pra­co­wać z do­mu.

We­źmy się za przy­kład. Ra­zem z Esko prze­pro­wa­dzi­li­śmy się do no­we­go biu­row­ca, do­sto­so­wa­ne­go do 2 dni pra­cy w ty­go­dniu. Po­zo­sta­łe 3 dni będzie­my pra­co­wać z do­mu. Za­in­sta­lo­wa­li­śmy tę za­sa­dę na sta­łe. Do biu­ra będzie­my przy­cho­dzić na spo­tka­nia i za­da­nia nie­mo­żli­we do zauto­ma­ty­zo­wa­nia (na ra­zie).

Zrów­no­wa­żo­ny roz­wój

Błęd­ne prze­ko­na­nie na te­mat au­to­ma­ty­za­cji po­le­ga na tym, że często idzie w pa­rze z mar­no­traw­stwem i wi­ęk­szym zu­ży­ciem za­so­bów, pod­czas gdy nic nie mo­że być dal­sze od praw­dy.

Au­to­ma­ty­za­cja ob­ni­ża mar­gi­nes błędu w pro­ce­sach, czy­ni­ąc pro­ces prób i błędów prze­sta­rza­łym. Co pro­wa­dzi do wi­ęk­sze­go zwro­tu z in­we­sty­cji, mniej­szych wy­dat­ków na za­so­by i bar­dziej zrów­no­wa­żo­ne­go śro­do­wi­ska pra­cy.

Po­trze­ba pręd­ko­ści

Bio­rąc pod uwa­gę nie­pew­no­ść ostat­nich dwóch lat, po­łączo­ną z du­żą szyb­ko­ścią trans­for­ma­cji cy­fro­wej, fir­my mu­szą szyb­ciej osi­ągać ROI niż wcze­śniej. Mi­ędzy kon­ku­ru­jący­mi fir­ma­mi tr­wa wy­ścig, a szyb­ka au­to­ma­ty­za­cja Two­je­go bi­zne­su będzie klu­czem do wy­gra­nia wy­ścigu.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my En­fo­cus

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści