Ro­śnie znacz­nie dru­ku w ara­nża­cji wnętrz. Dla­cze­go co­raz częściej wy­bie­ra­my dru­ko­wa­ne ta­pe­ty i de­ko­ra­cje?Poprzedni artykuł 

Ara­nża­cja wnętrz przy po­mo­cy dru­ku zy­sku­je co­raz wi­ęk­szą po­pu­lar­no­ść, co sta­no­wi du­żą szan­sę dla bi­zne­su. Agen­cje ba­daw­cze Re­ports and Da­ta oraz Mar­ket­sAn­dMar­kets sza­cu­ją, że sku­mu­lo­wa­ny rocz­ny wska­źnik wzro­stu na świa­to­wym ryn­ku dru­ko­wa­nych ta­pet rok do ro­ku wy­nie­sie oko­ło 20 pro­cent. A prze­cież to tyl­ko część bo­ga­tej ofer­ty dru­ku dla bra­nży ho­me de­cor – za­uwa­ża­ją eks­per­ci Ca­non.

Aby w prak­ty­ce uj­rzeć, ja­kie mo­żli­wo­ści nie­sie dla bra­nży wnętrzar­skiej roz­wój dru­ku, zaj­rzyj­my do Kra­ko­wa. Po­ło­żo­ny na półno­cy mia­sta Prąd­nik Czer­wo­ny to dziel­ni­ca skła­da­jąca się w wi­ęk­szo­ści z ty­po­wej dla PRLu osie­dlo­wej za­bu­do­wy miesz­kal­nej. Wła­śnie tam, w cie­niu wy­so­kich wie­żow­ców, znaj­du­je się ni­ski, jed­no­pi­ętro­wy blok, miesz­czący sie­dzi­bę świe­tli­cy śro­do­wi­sko­wej We­so­łe Ma­ło­la­ty. Przy we­jściu do jej wnętrza ko­ńczy się ar­chi­tek­to­nicz­na prze­wi­dy­wal­no­ść blo­ko­wi­ska – świe­tli­ca dzi­ęki ini­cja­ty­wie Ca­non Pol­ska uzy­ska­ła nie­daw­no zu­pe­łnie no­we obli­cze. A sta­ło się to za spra­wą wy­ko­rzy­sta­nia naj­now­szych tech­no­lo­gii dru­ku w ara­nża­cji wnętrz.

– Pro­jek­tu­jąc wnętrze świe­tli­cy, chcie­li­śmy od­dać to, co sie­dzi w gło­wach dzie­cia­ków i je in­spi­ru­je – mówi Mo­ni­ka Ki­li­ńska z pra­cow­ni MJM Pro­jek­tan­ci, au­tor­ka pro­jek­tu no­we­go wnętrza dla We­so­łych Ma­ło­la­tów, którą do pro­jek­tu za­an­ga­żo­wał Ca­non. – Mie­li­śmy mnóstwo po­my­słów na je­go ara­nża­cję. Przy­kła­do­wo, jed­na z wer­sji opie­ra­ła się na gra­fi­kach z gier kom­pu­te­ro­wych, które dzie­cia­ki sa­me two­rzy­ły. Obec­nie są już ta­kie pro­gra­my kom­pu­te­ro­we, ta­kże dla naj­młod­szych, w których mo­żna sa­memu bu­do­wać no­we świa­ty, a na­stęp­nie za­pi­sać ich obraz i wy­ko­rzy­stać na fo­to­ta­pe­cie – opo­wia­da pro­jek­tant­ka.

Osta­tecz­nie sta­nęło na praw­dzi­wie ko­smicz­nych pej­za­żach. Ścia­ny po­kry­ły ta­pe­ty przed­sta­wia­jące spa­cer astro­nau­ty w prze­strze­ni ko­smicz­nej. Za­druk ob­jął też podło­gę (wi­dok Dro­gi Mlecz­nej) oraz sto­ły. A to, jak twier­dzi Mo­ni­ka Ki­li­ńska, za­le­d­wie uła­mek mo­żli­wo­ści, ja­kie da­je dziś druk. – Wi­ęk­szo­ść klien­tów ko­ja­rzy za­sto­so­wa­nie dru­ku we wnętrzu z tak zwa­ny­mi fo­to­ta­pe­ta­mi. Jed­nak wi­ęk­szą ich cie­ka­wo­ść bu­dzi to, kie­dy do­wia­du­ją się, że mo­żna dru­kiem po­kryć ta­kże in­ne po­wierzch­nie, jak me­ble czy podło­gę. I tu przyda­je się pra­ca z pro­jek­tan­tem, który po­ma­ga zwi­zu­ali­zo­wać i do­brać roz­wi­ąza­nia, zwłasz­cza, gdy w grę wcho­dzi re­mont lub wy­ko­ńcze­nie no­we­go miesz­ka­nia – mówi pro­jek­tant­ka.

In­no­wa­cyj­ne tech­no­lo­gie roz­kręca­ją ry­nek

Za ara­nża­cję kra­kow­skiej świe­tli­cy pod względem tech­no­lo­gicz­nym od­po­wia­dał pro­du­cent. Ca­non Pol­ska za­dbał o do­star­cze­nie od­po­wied­nich tech­no­lo­gii i podło­ży, które po­win­ny wy­trzy­mać wie­le lat. – Je­ste­śmy do te­go stop­nia pew­ni tr­wa­ło­ści wy­dru­ku, że wszyst­kie ma­te­ria­ły do świe­tli­cy przy­go­to­wa­li­śmy bez la­mi­na­cji – mówi Ra­fał Osie­ko­wicz, Mar­ke­ting Ma­na­ger w Ca­non Pro­duc­tion Prin­ting.

Jak to mo­żli­we? We­dług Ra­fa­ła Osie­ko­wi­cza pierw­sze skrzyp­ce gra tech­no­lo­gia ni­sko­tem­pe­ra­tu­ro­we­go za­dru­ku UVgel. To tech­ni­ka, która ca­łko­wi­cie zre­wo­lu­cjo­ni­zo­wa­ła ry­nek dru­ku w ara­nża­cji wnętrz i bez­po­śred­nio przy­czy­ni­ła się do je­go dy­na­micz­ne­go roz­wo­ju. Wy­dru­ki wy­ko­ny­wa­ne są przy po­mo­cy no­wo­cze­snych i eko­lo­gicz­nych atra­men­tów że­lo­wych, utwar­dza­nych w świe­tle UV. Ca­ło­ść pro­ce­su nie wy­ma­ga wy­twa­rza­nia cie­pła, co spra­wia, że podło­że nie ule­ga roz­sze­rza­niu. Dzi­ęki te­mu ko­lo­ry są bar­dziej wy­ra­zi­ste, wy­druk tr­wa­ły, a po­szcze­gól­ne pa­sy ta­pe­ty ide­al­nie do sie­bie pa­su­ją.

Nie­co ina­czej wy­gląda kwe­stia za­dru­ku me­bli. Ta­ki pro­ces od­by­wa się na od­po­wied­nim plo­te­rze pła­skim – da­ny ele­ment (de­skę, pły­tę, blat) kła­dzie się na sto­le plo­te­ra, a ma­szy­na za­dru­ko­wu­je go od góry. – Wy­ko­rzy­stu­jąc tech­no­lo­gię cy­fro­we­go dru­ku na pła­skim sto­le, mo­że­my ozdo­bić do­wol­ny ma­te­riał o gru­bo­ści do 5 cm i wa­dze do 50 kg / m2 kg. Od drew­na, po­przez pla­stik, ka­fel­ki, ce­ra­mi­kę, aż po szkło a na­wet lu­stro – za­pew­nia Ra­fał Osie­ko­wicz.

Ro­zmo­wy z eks­per­ta­mi już wkrót­ce na tar­gach Re­ma­Days 2022

Czy mo­żna dziś wy­różnić naj­wa­żniej­sze tren­dy w dzie­dzi­nie dru­ko­wa­nych ara­nża­cji wnętrz? – Tren­dy po­tra­fią ule­gać częstym zmia­nom, ale es­te­ty­ka i funk­cjo­nal­no­ść bro­nią się sa­me – twier­dzi Mo­ni­ka Ki­li­ńska. – Oczy­wi­ście fakt, że tech­no­lo­gia da­je nam mo­żli­wo­ści szyb­kie­go dru­ku i ła­twe­go wy­kle­je­nia po­miesz­cze­nia mo­że wpły­nąć na to, że wnętrza będą często zmie­nia­ły swo­ją sza­tę gra­ficz­ną. I to, sa­mo w so­bie, mo­że być tren­dem – prze­ko­nu­je pro­jek­tant­ka.

O tych tren­dach i mo­żli­wo­ściach (za­rów­no w bi­zne­sie, jak i w urządze­niu wła­snych czte­rech kątów) opo­wie­dzą eks­per­ci na zbli­ża­jących się Tar­gach Dru­ku i Re­kla­my Re­ma­Days 2022. Wy­ko­rzy­sta­niu dru­ku w bra­nży ho­me de­cor będzie po­świ­ęco­na znacz­na część Stre­fy Ca­non, czy­li przy­go­to­wa­nej przez pro­du­cen­ta prze­strze­ni eks­po­zy­cyj­no­-pro­duk­cyj­nej. Go­ście, którzy zde­cy­du­ją się od­wie­dzić podwar­szaw­ski Na­da­rzyn w dniach 23–25 mar­ca, będą mo­gli po­znać naj­now­sze tech­no­lo­gie pro­duk­cji dru­ko­wa­nych de­ko­ra­cji ścien­nych, po­roz­ma­wiać o tren­dach ryn­ko­wych w sek­to­rze ho­me de­cor oraz za­in­spi­ro­wać się do od­no­wie­nia wła­sne­go wnętrza. Nie za­brak­nie ta­kże bar­dziej tech­nicz­nych pre­zen­ta­cji, z na­ci­skiem na mo­żli­wo­ści au­to­ma­ty­za­cji pro­duk­cji. Sz­cze­gól­ny­mi go­śćmi Stre­fy Ca­non będą przed­sta­wi­cie­le jed­nej z naj­wa­żniej­szych pol­skich firm pro­du­ku­jących de­ko­ra­cje ścien­ne – Ca­ro Gro­up.

Wi­ęcej o pro­gra­mie Stre­fy Ca­non i pre­zen­to­wa­nych w niej roz­wi­ąza­niach mo­żna zna­le­źć na stro­nie https://www.ca­non.pl/bu­si­nes­s/in­si­ght­s/e­vent­s/re­ma­day­s/.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji fir­my Ca­non

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści