API Fo­lie Pol­ska po 1. kwar­ta­le 2022: ro­snące za­in­te­re­so­wa­nie za­awan­so­wa­ny­mi podło­ża­mi do uszla­chet­nia­nia ety­kiet i opa­ko­wańPoprzedni artykuł 

Fir­ma API Fo­lie Pol­ska, po­dob­nie jak jej spółka ma­cie­rzy­sta – API Fo­il­ma­kers – po­zy­tyw­nie roz­po­częła 2022 rok. Ro­śnie za­in­te­re­so­wa­nie jej klu­czo­wy­mi pro­duk­ta­mi, w tym ma­te­ria­ła­mi skie­ro­wa­ny­mi do bra­nż ety­kie­to­wej i opa­ko­wa­nio­wej. Jak pod­kre­śla Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska – dy­rek­tor za­rządza­jąca API Fo­lie Pol­ska, na sta­bil­no­ść do­staw i osi­ągni­ęcie za­kła­da­nych re­zul­ta­tów wpły­wa­ją w du­żej mie­rze bli­sko­ść geo­gra­ficz­na (za­kład pro­duk­cyj­ny w Wiel­kiej Bry­ta­nii i sieć od­dzia­łów roz­sia­nych po ca­łej Eu­ro­pie) oraz ba­zo­wa­nie na su­row­cach po­cho­dzących ze Sta­re­go Kon­ty­nen­tu. Jak do­da­je, ro­śnie rów­nież zna­cze­nie pol­skiej fi­lii, będącej jed­ną ze stra­te­gicz­nych jed­no­stek bi­zne­so­wych wcho­dzących w skład przed­si­ębior­stwa.

Spe­cja­li­stycz­ne port­fo­lio…

Po zmia­nach wła­ści­ciel­skich, ofer­ta API Fo­il­ma­kers kon­cen­tru­je się na kil­ku klu­czo­wych ryn­kach. Jed­nym z nich jest ry­nek po­li­gra­ficz­ny, ze szcze­gól­nym uwzględ­nie­niem seg­men­tu ety­kiet i opa­ko­wań. „Ta wła­śnie część – jak mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska – w dal­szym ci­ągu się roz­wi­ja, po­mi­mo trud­ne­go okre­su ostat­nich dwóch lat i nie­pew­no­ści bi­zne­so­wej spo­tęgo­wa­nej sy­tu­acją za na­szą wschod­nią gra­ni­cą. Pierw­szy kwar­tał br. był po­zy­tyw­ny dla ca­łej gru­py Al­dus – wła­ści­cie­la API Fo­il­ma­kers. Do­ty­czy to rów­nież ob­sza­ru na­szej dzia­łal­no­ści, w tym seg­men­tu po­li­gra­ficz­ne­go. Po­pyt na fo­lie pro­du­ko­wa­ne i dys­try­bu­owa­ne przez na­szą fir­mę nie słab­nie, co nas cie­szy po­mi­mo za­wi­ro­wań na świa­to­wych ryn­kach”.

Port­fo­lio fir­my obej­mu­je obec­nie fo­lie: me­ta­li­zo­wa­ne do hot stam­pin­gu; do cold stam­pin­gu (wy­ko­ny­wa­ne­go in­li­ne w ma­szy­nach wąskow­stęgo­wych); pig­men­to­we do hot stam­pin­gu; do apli­ko­wa­nia na zim­no w ma­szy­nach ar­ku­szo­wych oraz do ko­do­wa­nia i da­to­wa­nia. „W kon­te­kście opa­ko­wań i ety­kiet – kon­ty­nu­uje Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska – są to pro­duk­ty o bar­dzo sze­ro­kich za­sto­so­wa­niach, skie­ro­wa­ne m.in. na ryn­ki ko­sme­tycz­ny, spi­ry­tu­so­wy czy far­ma­ceu­tycz­ny (ta­kże w ich seg­men­cie pre­mium). Po­pyt na ostat­nie z wy­mie­nio­nych – co po­ka­zu­ją różne ba­da­nia ryn­ko­we, m.in. zle­ca­ne przez na­szą fir­mę – sys­te­ma­tycz­nie ro­śnie. Tu du­żą ro­lę od­gry­wa­ją też roz­wi­ąza­nia ho­lo­gra­ficz­ne, które wci­ąż są obec­ne w na­szym port­fo­lio”.

… lo­kal­na obec­no­ść, do­radz­two i ser­wis tech­nicz­ny…

„Przy ka­żdej oka­zji sta­ra­my się pro­mo­wać nie tyl­ko na­sze pro­duk­ty i roz­wi­ąza­nia opa­ko­wa­nio­we, ale też in­ne ele­men­ty skła­da­jące się na war­to­ść do­da­ną wy­ni­ka­jącą ze współpra­cy z API Fo­il­ma­kers – kon­ty­nu­uje Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska. – Du­żym atu­tem – zwłasz­cza w obec­nych, nie­spo­koj­nych cza­sach, jest po­sia­da­nie wła­snych za­kła­dów pro­duk­cyj­nych w Eu­ro­pie, wspie­ra­nych przez re­gio­nal­ne cen­tra lo­gi­stycz­no- ma­ga­zy­no­we. Tę lo­kal­ną obec­no­ść bar­dzo często pod­kre­śla­ją na­si klien­ci, rów­nież z ryn­ku pol­skie­go. Ozna­cza ona bo­wiem nie­mal na­tych­mia­sto­wą do­stęp­no­ść fo­lii i ich do­sta­wę (po ewen­tu­al­nym nie­zbęd­nym jej kon­fek­cjo­no­wa­niu zgod­nie z po­trze­ba­mi klien­ta), a ta­kże mo­żli­wo­ść sko­rzy­sta­nia z fa­cho­we­go do­radz­twa i ser­wi­su tech­nicz­ne­go, ofe­ro­wa­ne­go m.in. przez API Fo­lie Pol­ska”.

…i pro­eko­lo­gicz­ne po­de­jście

Jak do­da­je Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska, ofer­ta fir­my w co­raz wi­ęk­szym stop­niu wy­cho­dzi też na­prze­ciw pro­eko­lo­gicz­nym ocze­ki­wa­niom zgła­sza­nym przez klien­tów i kon­su­men­tów: „Zrów­no­wa­żo­ny roz­wój jest jed­nym z wio­dących te­ma­tów dzia­łal­no­ści bi­zne­so­wej firm z różnych seg­men­tów i nie ina­czej jest też w na­szym przy­pad­ku. Ja­ko pro­du­cent spe­cja­li­stycz­nych fo­lii ak­tyw­nie wspie­ra­my ten trend, ofe­ru­jąc roz­wi­ąza­nia ta­kie jak fo­lie de­ko­ra­cyj­ne z cer­ty­fi­ka­ta­mi PIRA i FSEA w za­kre­sie re­cy­klin­gu czy też ma­te­ria­ły, których po­kry­cie kar­to­nem po­zwa­la na in­dek­so­wa­nie ich ja­ko od­pa­dów za­dru­ko­wa­nych. Zw­ra­ca­my też uwa­gę na ener­go­osz­częd­no­ść – kle­je sto­so­wa­ne w na­szych fo­liach do hot stam­pin­gu cha­rak­te­ry­zu­je ni­ska tem­pe­ra­tu­ra ak­ty­wa­cji. Aspek­tów śro­do­wi­sko­wych w kon­te­kście na­szej ofer­ty jest za­tem spo­ro. Co wi­ęcej, nasz za­kład pro­duk­cyj­ny w Wiel­kiej Bry­ta­nii po­sia­da – obok ISO 9001:2015 w za­kre­sie za­rządza­nia pro­duk­cją – ta­kże cer­ty­fi­kat śro­do­wi­sko­wy ISO 14001:2015”.

Wi­ęcej in­for­ma­cji na te­mat fir­my API Fo­li­ma­kers, jej ofer­ty i roz­wi­ązań tech­no­lo­gicz­nych mo­żna zna­le­źć na stro­nie in­ter­ne­to­wej https://a­pi­fo­il­ma­kers.co­m/ Z ko­lei z in­for­ma­cja­mi na te­mat Al­dus Gro­up mo­żna za­po­znać się od­wie­dza­jąc stro­nę https://www.al­dus.com.au/.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści