Przed wojną przemysł poligraficzny i opakowaniowy na Ukrainie zatrudniał około 100 000 osób, w tym 16 000 freelancerów, pracujących w ponad 5000 firm poligraficznych i przetwórczych. Aby wesprzeć wielu z nich, Print Against War stara się zebrać ich potrzeby, dać twarz i głos każdej ukraińskiej drukarni, która prosi o pomoc, i zorganizować jak najwięcej pomocy z pomocą graczy rynkowych. New Media z siedzibą w Odessie jest jedną z setek małych i średnich ukraińskich firm poligraficznych i opakowaniowych, którym grozi niebezpieczeństwo, że nie przeżyją wojny. W nadchodzących latach będzie musiała na nowo napisać swoją przyszłość.
Cyfrowa firma natywna dążąca do doskonałości
Założona w 2014 roku i specjalizująca się w druku krótkonakładowym firma przed wojną zatrudniała 35 osób, w tym 50% kobiet. New Media zalicza do swoich klientów agencje projektowe, sklepy detaliczne i kilka drukarni. Firma produkuje etykiety i najwyższej jakości opakowania z usługami cyfrowego zdobienia. Aby ożywić swoją ofertę w 2020 roku, New Media rozpoczęło plan inwestycji w nowy sprzęt, w tym Konica Minolta AccurioPress do druku komercyjnego, wąskowstęgową prasę AccurioLabel do etykiet oraz jednostkę JETvarnish 3DS do cyfrowego lakierowania punktowego i foliowania.
„Zainwestowaliśmy w technologię, aby zmienić sytuację naszych klientów i partnerów, ale wojna wszystko powstrzymała” – mówi Wiktor Artyushchenko, właściciel New Media. „Branża telekomunikacyjna na Ukrainie została unicestwiona, a ponowne uruchomienie rynku krajowego zajmie lata”.
Nadzieja na przyszłość z naszą pomocą
W pierwszym miesiącu wojny Nowe Media straciły 90 proc. swoich obrotów. W następnym miesiącu odzyskał niewielką część; ale 100 dni po rozpoczęciu inwazji obroty wynosiły około jednej trzeciej poziomu przedwojennego. Uniemożliwia to opłacanie leasingu sprzętu i pensji oraz planowanie na przyszłość. Największym zmartwieniem firmy jest rozproszenie zespołu wykwalifikowanych specjalistów.
„Rozmowa z Print Against War była nieoczekiwana i to naprawdę był kopniak w spodnie” – mówi Artyushchenko. „Po raz pierwszy poczuliśmy, że jesteśmy częścią globalnej branży; zmusiło nas to do spojrzenia w głąb siebie, przedefiniowania naszych priorytetów i przekonania samych siebie, że musimy stworzyć warunki, aby nasze produkty wynieść poza granice państw”.
New Media rozpoczęło rozmowy z nowymi potencjalnymi klientami i resellerami w niektórych krajach europejskich, zwłaszcza z drukarniami, które posiadają te same technologie. Wkrótce firma zamierza zautomatyzować swoje przepływy pracy i stworzyć wielojęzyczną stronę internetową oraz e-sklep do sprzedaży na Ukrainie i za granicą. Aby to zrobić, będą potrzebować doradztwa, wsparcia i technologii. Trzy obszary Print Against War skoncentrują swoje wysiłki na pomocy tej cyfrowej rodzimej firmie.
Chcesz ich poznać?
Jeśli chciałbyś poznać Viktora i jego kolegów, porozmawiać z nimi i porozmawiać o tym, jak pomóc, dołącz do społeczności Print Against War, która obejmuje dziesiątki przyjaciół na całym świecie. Grupa jest prywatnym i bezpiecznym miejscem spotkań i porównywania próśb i ofert pomocy. Na stronie Print Against War można poznać historie i potrzeby wielu członków ukraińskiej rodziny drukarskiej. Dołącz do nas już dziś.
Na podstawie informacji inicjatywy Print Against War