Ponieważ marki i przetwórcy poszukują rozwiązań zwiększających obieg opakowań z tworzyw sztucznych, firma Avery Dennison Label and Packaging Materials usunęła kluczową przeszkodę w recyklingu tworzyw sztucznych dzięki wprowadzeniu technologii AD CleanFlake™ nowej generacji. Ta przełomowa innowacja, będąca już liderem w umożliwianiu recyklingu tworzyw sztucznych PET, rozszerza teraz zalety technologii CleanFlake™ na naszą podstawową ofertę folii, łącząc się z naszą kompatybilnością z recyklingiem HDPE.
Dzięki portfolio AD CleanFlake™ nowej generacji firma Avery Dennison staje się pierwszym producentem etykiet, który umożliwia recykling sztywnych tworzyw sztucznych w całym swoim portfolio folii, dostarczając marki i rozwiązania konwertujące, które wspierają procesy recyklingu bez obniżania wydajności w celu osiągnięcia celów zrównoważonego rozwoju.
Technologia AD CleanFlake™ jest uznawana przez Association of Plastic Recyclers, European PET Bottle Platform i RecyClass za umożliwienie recyklingu poprzez współpracę z procesami recyklingu sztywnych tworzyw sztucznych w celu usunięcia w sposób czysty (PET) lub pozostania z opakowaniem (HDPE), co skutkuje dobrym płatki wysokiej jakości, zachowanie pierwotnych zasobów i mniej odpadów na wysypiskach. Oferta AD CleanFlake™ zapewnia te korzyści zarówno w przypadku tworzyw sztucznych PET, jak i HDPE, stwarzając możliwość skierowania ponad 200 miliardów sztywnych plastikowych butelek i pojemników z wysypisk śmieci.
„To ważny krok naprzód w wykorzystywaniu innowacji do rozwijania gospodarki opakowań o obiegu zamkniętym bez uszczerbku dla wydajności” — powiedziała Pascale Wautelet, wiceprezes ds. globalnych badań i rozwoju w firmie Avery Dennison Label and Graphic Materials. „Marki aktywnie poszukują rozwiązań, które pomogą im w realizacji inicjatyw zrównoważonego rozwoju, a nasza oferta AD CleanFlake™ znacznie rozszerza zastosowania tej przełomowej technologii”.
Technologia AD CleanFlake™ wykracza poza umożliwianie recyklingu, zapewniając wyjątkową wydajność w zakresie przyczepności, przejrzystości i konwersji. Dla konwerterów klej charakteryzuje się doskonałą odpornością na wybielanie wodą i krwawienie. Marki zyskują dzięki uderzającej jakości druku, która wspiera odważne projekty i przyczynia się do atrakcyjności na półkach sklepowych.
AD CleanFlake™ będzie dostępny w Europie we wrześniu, a w Ameryce Północnej do końca roku. Aby uzyskać więcej informacji na temat portfolio AD CleanFlake™, odwiedź stronę label.averydennison.com/cleanflake.
Na podstawie informacji firmy Avery Dennison