Sun Che­mi­cal i Qu­alvis Pac­ka­ging: współpra­ca w za­kre­sie pro­eko­lo­gicz­nych opa­ko­wań kar­to­no­wych dla mar­ki Whi­ta­kers Cho­co­la­tesPoprzedni artykuł 

Fot.: Sun Chemical
Fot.: Sun Che­mi­cal

Qu­alvis Pac­ka­ging i Sun Che­mi­cal po­in­for­mo­wa­ły o za­ko­ńczo­nym z suk­ce­sem wspól­nym pro­jek­cie, które­go ce­lem by­ło stwo­rze­nie wy­so­ce pro­eko­lo­gicz­ne­go opa­ko­wa­nia kar­to­no­we­go na tru­fle cze­ko­la­do­we mar­ki Whi­ta­kers.

W efek­cie wy­ko­rzy­sty­wa­ne do­tych­czas przez tę fir­mę opa­ko­wa­nia, skła­da­jące się w 55% z two­rzyw sztucz­nych, zo­sta­ło za­stąpio­ne w pe­łni odzy­ski­wal­nym, ni­sko­gra­ma­tu­ro­wym i ba­zu­jącym na włók­nach roz­wi­ąza­niem, z które­go wy­eli­mi­no­wa­no pla­sti­ko­wą war­stwę. Przy pro­duk­cji opa­ko­wa­nia, które po­sia­da do­kład­nie te sa­me wy­mia­ry co wcze­śniej­sza wer­sja, zna­la­zły za­sto­so­wa­nie roz­wi­ąza­nia Sun Che­mi­cal – bio­od­na­wial­ne far­by do bez­po­śred­nie­go kon­tak­tu z żyw­no­ścią – Su­nPak Di­rec­tFo­od Plus oraz apli­ko­wa­ny na we­wnętrz­ną stro­nę kar­to­nu la­kier wod­ny – Su­nSpec Su­nStar. Z tym no­wa­tor­skim roz­wi­ąza­niem mo­żna by­ło się za­po­znać od­wie­dza­jąc sto­isko fir­my Sun Che­mi­cal pod­czas nie­daw­nych tar­gów in­ter­pack 2023.

Jak pod­kre­śla Sun Che­mi­cal, za­sto­so­wa­nie stwo­rzo­nych przez tę fir­mę roz­wi­ązań eli­mi­nu­je ko­niecz­no­ść eks­tru­zji two­rzy­wa sztucz­ne­go po­mi­ędzy war­stwę far­by i znaj­du­jącą się w środ­ku żyw­no­ść. Co wi­ęcej, po­zwa­la na za­stąpie­nie po­li­ety­le­nu, sto­so­wa­ne­go do­tych­czas przez Whi­ta­kers do za­bez­pie­cza­nia tru­fli, struk­tu­rą ba­zu­jącą na włók­nach. Ro­zwi­ąza­nie to z jed­nej stro­ny po­zwa­la na bez­po­śred­ni kon­takt sto­so­wa­ne­go opa­ko­wa­nia z cze­ko­lad­ka­mi, z dru­giej – two­rzy funk­cjo­nal­ną po­wło­kę ba­rie­ro­wą o od­po­wied­nich wła­ści­wo­ściach ochron­nych, za­bez­pie­cza­jącą i in­te­gru­jącą struk­tu­rę opa­ko­wa­nia i je­go za­war­to­ści. W po­łącze­niu z wy­so­ką od­na­wial­no­ścią sto­so­wa­nych w dru­ko­wa­niu farb, umo­żli­wi­ło to zna­czące ogra­ni­cze­nie śla­du węglo­we­go ge­ne­ro­wa­ne­go przez ww. pro­dukt. Ni­sko­mi­gra­cyj­ne far­by Su­nPak FSP Eco­Pa­ce i la­kier wod­ny Su­nCo­at są tu apli­ko­wa­ne na przed­nią część kar­to­nu, ma­jąc rów­nież swój udział w re­duk­cji wspo­mnia­ne­go śla­du węglo­we­go. Oba ww. pro­dukty ce­chu­je bo­wiem bar­dzo wy­so­ki udział su­row­ców od­na­wial­nych – za­sto­so­wa­no tu no­wą, wol­ną od węgla ko­pal­ne­go czar­ną far­bę pro­ce­so­wą. Jak pod­kre­śla pro­du­cent, wszyst­kie far­by wy­ko­rzy­sty­wa­ne w opi­sy­wa­nym pro­jek­cie po­sia­da­ją też cer­ty­fi­kat ty­pu „cra­dle to cra­dle”.

Co wi­ęcej, ta­kże kar­ton znaj­du­jący tu za­sto­so­wa­nie ba­zu­je na su­row­cach po­cho­dzących ze zrów­no­wa­żo­nych upraw le­śnych i jest do­star­cza­ny przez jed­ne­go z li­de­rów ryn­ko­wych w tym ob­sza­rze, a za­ra­zem part­ne­ra Qu­alvis – fir­mę Hol­men Ig­ge­sund. Zew­nętrz­na ce­lo­fa­no­wa owij­ka, do­tych­czas sto­so­wa­na przez Whi­ta­kers, zo­sta­ła do­dat­ko­wo za­stąpio­na wbu­do­wa­nym w kar­ton, zry­wal­nym pa­skiem, który do­dat­ko­wo wzmac­nia ca­łą kon­struk­cję, za­pew­nia­jąc wi­ęk­sze bez­pie­cze­ństwo pod­czas trans­por­tu i w cza­sie eks­po­no­wa­nia to­wa­ru na półce skle­po­wej.

Ri­chard Pa­cey, dy­rek­tor ds. sprze­da­ży w fir­mie Qu­alvis, mówi: „Fir­ma Whi­ta­kers to nasz wie­lo­let­ni klient. Gdy zgo­dzi­ła się na udział w tym pro­jek­cie, zwróci­li­śmy się do Sun Che­mi­cal, będące­go na­szym do­staw­cą farb ty­pu fo­od-con­tact. Je­go do­świad­cze­nie, zwłasz­cza w kon­te­kście apli­ka­cji farb uwzględ­nia­jących bez­po­śred­ni kon­takt z żyw­no­ścią, wraz z pro­eko­lo­gicz­nym po­de­jściem do bi­zne­su i za­an­ga­żo­wa­niem w zrów­no­wa­żo­ny roz­wój, po­zwo­li­ło na spraw­ne stwo­rze­nie do­ce­lo­we­go roz­wi­ąza­nia i przed­sta­wie­nie go klien­to­wi. Po­rów­nu­jąc je z ofer­ta­mi in­nych do­staw­ców, far­by Sun Che­mi­cal zde­cy­do­wa­nie wy­różnia­ją się za­rów­no pod względem za­cho­wa­nia w ma­szy­nie jak i ja­ko­ści wy­dru­ku. Za­pew­nia­ją one wy­dru­ki o wy­so­kim stop­niu ży­wot­no­ści i wy­ra­zi­sto­ści i ni­gdy nie spra­wia­ją pro­ble­mów na­szym ope­ra­to­rom. Sto­su­jąc roz­wi­ąza­nia Sun Che­mi­cal, mo­że­my sto­so­wać ta­ką sa­mą ilo­ść ko­lo­rów i pro­jek­tów, jak w przy­pad­ku ty­po­wych farb bezkon­taktowych, za­rów­no pro­ce­so­wych jak i z bi­blio­te­ki Pan­to­ne. Dzi­ęki te­mu opa­ko­wa­nie da­nej mar­ki zna­cząco zy­sku­je na atrak­cyj­no­ści, za­cho­wu­jąc zgod­no­ść z bie­żący­mi prze­pi­sa­mi praw­ny­mi”.

Wil­liam Whi­ta­ker – wła­ści­ciel fir­my Whi­ta­kers do­da­je: „Pro­jekt te­go opa­ko­wa­nia jest zbli­żo­ny do nie­których li­nii pro­duk­to­wych, ja­kie już wcze­śniej by­ły wy­twa­rza­ne dla nas przez Qa­lvis, lecz tu ma­my do czy­nie­nia z no­wą kon­cep­cją struk­tu­ry opa­ko­wa­nia. Uda­ło się dzi­ęki niej uzy­skać zna­czącą ko­rzy­ść w po­sta­ci wy­eli­mi­no­wa­nia pla­sti­ku i zwi­ęk­sze­nia pro­eko­lo­gicz­no­ści na­szych pro­duk­tów. W efek­cie spe­łnia­my wy­mo­gi praw­ne i za­pew­nia­my bez­pie­cze­ństwo kon­su­men­tom, a te dwa aspek­ty są dla nas prio­ry­te­to­we. Współpra­ca z Qu­alvis i Sun Che­mi­cal da­ła nam prze­ko­na­nie, że mo­że­my ra­zem prze­kra­czać do­tych­cza­so­we ogra­ni­cze­nia, przy za­cho­wa­niu bez­pie­cze­ństwa i re­pu­ta­cji dla na­szej mar­ki. Ba­zu­jąc na suk­ce­sie te­go pro­jek­tu, da­lej ba­da­my no­we ob­sza­ry i pra­cu­je­my wspól­nie z Qu­alvis nad ko­lej­ny­mi roz­wi­ąza­nia­mi, w których mo­że zna­le­źć za­sto­so­wa­nia ta sa­ma tech­no­lo­gia po­li­gra­ficz­na”.

Jim Bu­cha­nan, Pro­duct Di­rec­tor She­et­fed Sy­stems w fir­mie Sun Che­mi­cal pod­su­mo­wu­je: „Nasz ze­spół ba­daw­czo­-ro­zwo­jo­wy bar­dzo ci­ężko pra­cu­je nad stwo­rze­niem no­wych pro­duk­tów, które spe­łnią naj­wy­ższe nor­my te­sto­wa­nia w ob­sza­rze mi­gra­cji. Zrów­no­wa­żo­ny roz­wój jest dla nas prio­ry­te­tem, wi­ęc du­mą na­pa­wa nas fakt by­cia in­te­gral­ną częścią te­go in­no­wa­cyj­ne­go pro­jek­tu. Qu­alvis to nasz wie­lo­let­ni part­ner, fir­ma o wy­so­kiej re­no­mie w prze­my­śle opa­ko­wa­nio­wym. Jej ela­stycz­ne po­de­jście, uwzględ­nia­jące ko­niecz­no­ść do­sto­so­wy­wa­nia się do zmie­nia­jących się oko­licz­no­ści, w po­łącze­niu z kre­atyw­no­ścią i do­świad­cze­niem czy­ni z niej ide­al­ne­go part­nera do współpra­cy. Świad­czy o tym licz­ba zna­nych bran­dów, ja­kie jej za­ufa­ły – Whi­ta­kers jest tu naj­lep­szym przy­kła­de­m”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści