Suk­ces warsz­ta­tów nt. ni­skiej mi­gra­cji zor­ga­ni­zo­wa­nych przez fir­mę Mark An­dy i part­ne­rówPoprzedni artykuł 

Marc Larvor, Head of Technology Business Unit Narrow Web EMEA w firmie Siegwerk zaprezentował rodzaje rozwiązań niskomigracyjnych produkowanych przez firmę; Fot.: Mark Andy
Marc La­rvor, He­ad of Tech­no­lo­gy Bu­si­ness Unit Nar­row Web EMEA w fir­mie Sie­gwerk za­pre­zen­to­wał ro­dza­je roz­wi­ązań ni­sko­mi­gra­cyj­nych pro­du­ko­wa­nych przez fir­mę; Fot.: Mark An­dy

Po­nad 120 osób z kil­ku­na­stu kra­jów świa­ta wzi­ęło udział w pierw­szej edy­cji spe­cja­li­stycz­nych warsz­ta­tów po­świ­ęco­nych te­ma­ty­ce ni­skiej mi­gra­cji (LM) w dru­ku opa­ko­wań i ety­kiet. Wy­da­rze­nie zo­sta­ło zor­ga­ni­zo­wa­ne przez fir­mę Mark An­dy w jej war­szaw­skim Cen­trum Tech­no­lo­gicz­nym i by­ło po­łączo­ne z pierw­szym, ofi­cjal­nym po­ka­zem no­wej ma­szy­ny flek­so­gra­ficz­nej w jej ofer­cie – PRO Se­ries.

Part­ne­ra­mi spo­tka­nia by­ły fir­my: J.S. Ha­mil­ton – akre­dy­to­wa­ne la­bo­ra­to­rium ba­daw­cze zaj­mu­jące się m.in. bra­nżą opa­ko­wań, a ta­kże Sie­gwerk – pro­du­cent farb gra­ficz­nych, GEW – do­staw­ca sys­te­mów utrwa­la­nia oraz UPM-Ra­fla­tac – pro­du­cent podło­ży m.in. do dru­ku wąskow­stęgo­we­go. Uczest­ni­cy wzi­ęli udział w pre­zen­ta­cjach de­dy­ko­wa­nych te­ma­ty­ce LM oraz w po­ka­zach trzech ma­szyn Mark An­dy, w tym – pre­mie­ro­wej, re­pre­zen­tu­jącej no­wą li­nię roz­wi­ązań fleksogra­ficz­nych PRO Se­ries. Du­żym za­in­te­re­so­wa­niem cie­szy­ła się rów­nież za­my­ka­jąca oba dni warsz­ta­tów se­sja py­tań i od­po­wie­dzi.

„Wy­so­ka fre­kwen­cja i du­że za­in­te­re­so­wa­nie pre­zen­ta­cja­mi oraz ak­tyw­no­ść na­szych go­ści pod­czas wie­ńczącej je se­sji Q&A po­twier­dza­ją ro­snące zna­cze­nie kwe­stii ni­skiej mi­gra­cji w kon­te­kście pro­duk­cji re­ali­zo­wa­nej przez wie­le dru­ka­rń opa­ko­wa­nio­wych i ety­kie­to­wych – mówi Le­na Ch­mie­lew­ska­-Bon­tron, Eu­ro­pe­an Mar­ke­ting Ma­na­ger Mark An­dy. – Do­ty­czy to zwłasz­cza firm współpra­cu­jących z „w­ra­żli­wy­mi” w tym ob­sza­rze bra­nża­mi np. spo­żyw­czą, ko­sme­tycz­ną czy far­ma­ceu­tycz­ną. Ja­ko pro­du­cent ma­szyn czu­je­my się od­po­wie­dzial­ni nie tyl­ko za do­star­cza­nie naj­wy­ższej kla­sy sprzętu do pro­duk­cji ety­kiet i opa­ko­wań, ale też do upo­wszech­nia­nia wie­dzy na te­mat zja­wisk i pro­ble­ma­ty­ki, z ja­ką spo­ty­ka­ją się na­si klien­ci. Stąd po­my­sł na warsz­ta­ty LM, który – jak się oka­za­ło – był tra­fio­ny”.

Przy­by­łych do war­szaw­skie­go Cen­trum Tech­no­lo­gicz­ne­go Mark An­dy go­ści wi­tał Prze­my­sław Pol­kow­ski – Co­un­try Ma­na­ger Mark An­dy Po­land, który pod­kre­ślał, że m.in. za spra­wą te­go ty­pu wy­da­rzeń fir­ma chce pod­kre­ślać swo­ją ro­lę ja­ko part­ne­ra i do­rad­cy firm dzia­ła­jących w bra­nży dru­ku wąskow­stęgo­we­go: „Zgod­nie z przy­świe­ca­jącym na­szej dzia­łal­no­ści mot­tem To­tal So­lu­tions Part­ner ma­my Pa­ństwu do za­ofe­ro­wa­nia nie tyl­ko naj­wy­ższej kla­sy ma­szy­ny, ba­zu­jące na kon­wen­cjo­nal­nych i cy­fro­wych tech­ni­kach dru­ko­wa­nia, ale też sprzęt uzu­pe­łnia­jący, opro­gra­mo­wa­nie i ma­te­ria­ły eks­plo­ata­cyj­ne. Za­rów­no glo­bal­nie jak i lo­kal­nie ści­śle współpra­cu­je­my też z czo­ło­wy­mi do­staw­ca­mi ele­men­tów wy­ko­rzy­sty­wa­nych w na­szych ma­szy­nach, np. w kon­te­kście sys­te­mów utrwa­la­nia, farb czy podło­ży. Trzech z nich – GEW, Sie­gwerk i UPM-Ra­fla­tac – ma­my dziś przy­jem­no­ść go­ścić ja­ko part­ne­rów na­szych warsz­ta­tów. Po raz pierw­szy też wi­tam go­rąco ja­ko na­sze­go part­ne­ra fir­mę J.S. Ha­mil­ton, która od wie­lu lat wspie­ra za­rów­no dru­kar­nie opa­ko­wa­nio­we i ety­kie­to­we, jak i pro­du­cen­tów i wła­ści­cie­li ma­rek w za­kre­sie sze­ro­ko ro­zu­mia­nych ba­dań nad ma­te­ria­ła­mi i go­to­wy­mi wy­dru­ka­mi, m.in. w kon­te­kście ich zgod­no­ści z obec­ny­mi prze­pi­sa­mi”.

Low Mi­gra­tion – te­mat na cza­sie

Część kon­fe­ren­cyj­ną warsz­ta­tów nt. LM otwie­rał Adam Fo­tek – eks­pert ds. ba­dań w fir­mie J.S. Ha­mil­ton. Za­pro­sił on uczest­ni­ków spo­tka­nia m.in. na „wir­tu­al­ny spa­ce­r” po przed­si­ębior­stwie i je­go gdy­ńskim la­bo­ra­to­rium, w którym – z my­ślą o warsz­ta­tach LM – prze­ba­da­ne zo­sta­ły trzy ro­dza­je opa­ko­wań. Te­sto­wa­no je pod kątem po­ten­cjal­nej mi­gra­cji cząste­czek z opa­ko­wa­nia i apli­ko­wa­nej na nie ety­kie­ty do znaj­du­jącej się w środ­ku świe­żej żyw­no­ści.

Adam Fo­tek za­po­znał uczest­ni­ków z me­to­do­lo­gią ba­dań prze­pro­wa­dza­nych przez J.S. Ha­mil­ton w kon­te­kście różnych ro­dza­jów opa­ko­wań (np. tub, ety­kiet sa­mo­przy­lep­nych, shrink sle­eve czy IML). Wy­mie­nił ro­dza­je mi­gra­cji, ich dzia­ła­nie i po­ten­cjal­ny wpływ na ar­ty­ku­ły spo­żyw­cze czy ko­sme­tycz­ne. Przed­sta­wił też me­to­dy te­sto­wa­nia za­dru­ko­wa­ne­go la­mi­na­tu: ana­li­zę sen­so­rycz­ną, ba­da­nia pod kątem mi­gra­cji glo­bal­nej i spe­cy­ficz­nej (w tym PAA oraz za­dru­ku) a ta­kże za­war­to­ści me­ta­li ci­ężkich. Nie za­bra­kło omówie­nia spe­cja­li­stycz­ne­go sprzętu wy­ko­rzy­sty­wa­ne­go przez gdy­ńskie la­bo­ra­to­rium – chro­ma­to­gra­fów ga­zo­we­go i cie­czo­we­go. Wie­le miej­sca w pre­zen­ta­cji Ada­ma Fot­ka za­jęły aspek­ty praw­ne, będące w wi­ęk­szo­ści przy­pad­ków punk­tem wy­jścia dla re­ali­zo­wa­nych ba­dań i wy­sta­wia­nych na ich pod­sta­wie przez J.S. Ha­mil­ton ra­por­tów z ba­dań. W tym miej­scu Adam Fo­tek wy­mie­nił m.in. klu­czo­we w kon­te­kście bra­nży opa­ko­wa­nio­wej i ety­kietowej re­gu­la­cje praw­ne, za­rów­no ogól­ne, jak i szcze­góło­we.

Te­ma­ty­ka ni­skiej mi­gra­cji by­ła też punk­tem od­nie­sie­nia dla pre­zen­ta­cji wy­gło­szo­nych przez dwóch in­nych part­ne­rów war­szaw­skie­go spo­tka­nia. Mar­cus Gre­en­bro­ok, In­ter­na­tio­nal Sa­les Di­rec­tor w fir­mie GEW przed­sta­wił sys­te­my utrwa­la­nia, znaj­du­jące za­sto­so­wa­nie we współcze­snych ma­szy­nach dru­ku­jących, m.in. po­rów­nu­jąc ze so­bą su­sze­nie po­wie­trzem z roz­wi­ąza­nia­mi UV i UV LED. Zw­rócił przy tym uwa­gę na te ostat­nie, które – jak pod­kre­ślał – są szcze­gól­nie za­le­ca­ne przy sto­so­wa­niu farb LM, a przy tym wpły­wa­ją na ener­go­osz­częd­no­ść pro­duk­cji. W kon­te­kście war­szaw­skie­go spo­tka­nia pod­kre­śla­no fakt, że GEW jest klu­czo­wym do­staw­cą roz­wi­ązań utrwa­la­nia do ma­szyn dru­ku­jących Mark An­dy. Do­ty­czy to rów­nież wpro­wa­dzo­nej nie­daw­no w nich tzw. opcji hy­bry­do­wej, tj. sto­so­wa­nia – w ra­zie po­trze­by – różnych tech­no­lo­gii utrwa­la­nia farb.

Marc La­rvor, He­ad of Tech­no­lo­gy Bu­si­ness Unit Nar­row Web EMEA w fir­mie Sie­gwerk za­pre­zen­to­wał ro­dza­je roz­wi­ązań ni­sko­mi­gra­cyj­nych pro­du­ko­wa­nych przez fir­mę i de­dy­ko­wa­nych pro­duk­cji opa­ko­wań i ety­kiet w tech­no­lo­gii wąskow­stęgo­wej. Wska­zał też na ob­sza­ry, w których pro­duk­cja z udzia­łem farb LM jest szcze­gól­nie istot­na – tu wy­mie­nił m.in. opa­ko­wa­nia spo­żyw­cze. W ofer­cie fir­my Sie­gwerk znaj­du­je się se­ria spe­cja­li­stycz­nych pro­duk­tów de­dy­ko­wa­nych pro­duk­cji LM – SICURA Nu­tri­flex. Po­za far­ba­mi, skła­da­ją się na nią ta­kże la­kie­ry, pri­me­ry, kle­je i in­ne ma­te­ria­ły eks­plo­ata­cyj­ne.

PRO Se­ries – no­wa li­nia ma­szyn flek­so­gra­ficz­nych w ofer­cie Mark An­dy

War­szaw­skie warsz­ta­ty sta­ły się oka­zją nie tyl­ko do przy­bli­że­nia te­ma­ty­ki ni­skiej mi­gra­cji, ale też do za­pre­zen­to­wa­nia – po raz pierw­szy – ma­szy­ny flek­so­gra­ficz­nej re­pre­zen­tu­jącej no­wą li­nię pro­duk­tów Mark An­dy. PRO Se­ries to ma­szy­na – jak pod­kre­ślał pro­wa­dzący pre­mie­ro­wą w ska­li świa­ta pre­zen­ta­cję sprzętu Łu­kasz Ch­ru­śli­ński, Eu­ro­pe­an Sa­les Ma­na­ger w fir­mie Mark An­dy – de­dy­ko­wa­na stric­te ety­kie­tom sa­mo­przy­lep­nym. „Ba­zu­je ona na zna­nych z se­rii Per­for­man­ce czy Evo­lu­tion ser­wo­na­pędach, a jej ce­chą szcze­gól­ną jest mo­du­ło­wo­ść po­zwa­la­jąca na roz­bu­do­wę o ze­spo­ły cy­fro­we, ba­zu­jące na tech­ni­ce to­ne­ro­wej. Ozna­cza to, że w mia­rę ro­snących po­trzeb dru­kar­ni mo­że ona – po od­po­wied­nim wzbo­ga­ce­niu tech­no­lo­gicz­nym – stać się użyt­kow­ni­kiem roz­wi­ąza­nia hy­bry­do­we­go. Mi­ędzy ze­spo­ły flek­so­gra­ficz­ne in­sta­lo­wa­ny jest wó­wczas mo­duł to­ne­ro­wy, a ma­szy­na PRO Se­ries sta­je się de fac­to roz­wi­ąza­niem hy­bry­do­wym Di­gi­tal PRO Max. Ma­my na­dzie­ję, że jej ela­stycz­no­ść, kom­pak­to­we wy­mia­ry, mo­żli­wo­ść wzbo­ga­ce­nia o do­dat­ko­we opcje uszla­chet­nia­nia i wy­ka­ńcza­nia, a ta­kże za­le­ty wy­ni­ka­jące z per­so­na­li­za­cji, spo­tka­ją się z du­żym za­in­te­re­so­wa­niem rów­nież dru­ka­rń z Pol­ski. Na uwa­gę za­słu­gu­je fakt, że w ma­szy­nie PRO Se­ries znaj­du­ją za­sto­so­wa­nie te sa­me wa­łki ani­lok­so­we, dru­ko­we i cy­lin­dry ma­gne­tycz­ne, ja­kie sto­su­je­my w se­riach Per­for­man­ce Se­ries i Evo­lu­tion Se­ries”. War­to pod­kre­ślić, że to wła­śnie w na­szym kra­ju in­sta­lo­wa­nych jest gros ma­szyn hy­bry­do­wych, do­star­cza­nych przez Mark An­dy w Eu­ro­pie. Ro­zwi­ąza­nia te cie­szą się szcze­gól­ną po­pu­lar­no­ścią w Pol­sce, nie tyl­ko w ska­li na­sze­go kon­ty­nen­tu, ale ca­łe­go świa­ta” – do­da­je Łu­kasz Ch­ru­śli­ński.

W ślad za pre­mie­ro­wym po­ka­zem pod­czas war­szaw­skich warsz­ta­tów, ma­szy­na PRO Se­ries będzie jed­ną z „gwiaz­d” sto­iska Mark An­dy pod­czas zbli­ża­jących się wrze­śnio­wych tar­gów La­be­le­xpo Eu­ro­pe w Bruk­se­li. Nie za­brak­nie na nim też wspo­mnia­nych roz­wi­ązań hy­bry­do­wych, w tym sztan­da­ro­we­go mo­de­lu Di­gi­tal Se­ries HD, który rów­nież zo­stał za­pre­zen­to­wa­ny pod­czas warsz­ta­tów. Trze­cim de­mon­stro­wa­nym roz­wi­ąza­niem by­ła ma­szy­na flek­so­gra­ficz­na Evo­lu­tion Se­ries E5.

„Dzi­ęki te­mu na­si go­ście mie­li oka­zję za­po­znać się z różny­mi roz­wi­ąza­nia­mi z na­szej ofer­ty, wy­ko­rzy­stu­jący­mi różne tech­no­lo­gie dru­ko­wa­nia – w War­sza­wie ma­my bo­wiem też mo­del to­ne­ro­wy Di­gi­tal Pro 3. Ma­my na­dzie­ję, że za­rów­no po­ka­zy ma­szyn, jak też wszyst­kie pre­zen­ta­cje za­chęcą ko­lej­ne dru­kar­nie do pod­jęcia z na­mi współpra­cy, a na­szych obec­nych klien­tów utwier­dzą w prze­ko­na­niu, że po­sta­wi­li na wła­ści­wą fir­mę. Dzi­ęku­jąc wszyst­kim uczest­ni­kom warsz­ta­tów, jak rów­nież na­szym part­ne­rom tech­no­lo­gicz­nym, już dzi­siaj za­pra­sza­my na sto­isko Mark An­dy pod­czas tar­gów La­be­le­xpo Eu­ro­pe w Bruk­se­li” – pod­su­mo­wu­je Le­na Ch­mie­lew­ska­-Bon­tron.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści