„Gra w zielone – świat folii metalizowanych dla etykiet” – taki tytuł nosiła prezentacja wygłoszona przez Katarzynę Kozińską – dyrektor zarządzającą API Folie Polska podczas 18. Konferencji „Etykiety samoprzylepne – najnowsze technologie” w kołobrzeskim hotelu Aquarius Spa. Konferencja stanowiła część III Kongresu Etykiety Samoprzylepne, organizowanego przez wydawcę magazynu branżowego Świat Druku – firmę Polski Drukarz. API Folie Polska po raz kolejny była współorganizatorem wydarzenia – poza prezentacją miała też stoisko w ramach wystawy technologicznej, zlokalizowanej w przestrzeniach hotelowych.
Prezentacja w dużej mierze dotyczyła kompleksowości oferty API Folie Polska (w kontekście szerokiego spektrum produkowanych przez firmę folii, ale przede wszystkim wszechstronności współpracy z klientami) oraz proekologicznych działań firmy API Foilmakers i jej właściciela – Aldus Group. „Stąd jej nieco przewrotny tytuł, nawiązujący do coraz bardziej obecnej na każdym kroku tematyki „eko” – mówi Katarzyna Kozińska. – Tym razem chcieliśmy nieco szerzej pokazać API Foilmakers jako europejskiego producenta, w mniejszym stopniu skupiając się na aspektach technologicznych, jak to miało miejsce w poprzednich latach. Najlepszym odzwierciedleniem przyświecającego naszej firmie hasła „Bliżej klienta”, była obecność na tym najważniejszym w Polsce wydarzeniu branżowym, dedykowanym produkcji etykietowej. W tegorocznym kongresie wzięło udział ponad 260 osób, co bardzo nas cieszy jako współorganizatora i wieloletniego aktywnego uczestnika konferencji i towarzyszącej jej wystawy”.
Na początku swojego wystąpienia Katarzyna Kozińska przedstawiła firmę API Foilmakers, sporo miejsca poświęcając polskiemu oddziałowi, który – co podkreślała – odgrywa coraz ważniejszą rolę w strukturach API Foilmakers, obsługując klientów z Polski i z krajów ościennych. „Podobnie jak pozostałe oddziały, w Piasecznie dysponujemy obszerną powierzchnią magazynową i sprzętem do konfekcjonowania wszystkich rodzajów folii produkowanych w brytyjskiej fabryce. Nasi klienci korzystają z tego, że bazujemy na łańcuchu dostaw zamkniętym w obszarze Europy – mam na myśli pozyskiwanie surowców, procesy wytwórcze i dostawy. Dzięki temu jesteśmy w stanie dostarczyć na czas każdy rodzaj asortymentu z naszej oferty. Zalety polskiego oddziału szybko docenili także klienci z innych obsługiwanych przez nas krajów m.in. z Niemiec, gdzie odpowiadamy za obsługę całego rynku w kontekście folii przemysłowych”.
W kolejnej części prezentacji Katarzyna Kozińska omówiła folie do hot- i cold stampingu, koncentrując się na tych ostatnich w kontekście ich kompatybilności i z różnymi aplikacjami etykietowymi (na papierze, szkle, plastiku). Podkreśliła przy tym wszechstronność portfolio API Foilmakers: „Mamy w swojej ofercie każdy rodzaj foli do uszlachetniania etykiet w dowolnej technice drukowania” – mówiła. Zaprezentowała przykładowe aplikacje, w których znajdują one zastosowanie. Podkreślała, że folie API Foilmakers są od wielu lat wykorzystywane przez czołowe globalne marki działające na rynkach spożywczym, kosmetycznym czy alkoholowym. „Bardzo często są aplikowane na opakowania i etykiety produktów klasy premium – mówiła. – Klienci cenią sobie ich jakość i trwałość, a także szerokie spektrum kolorystyczne, pozwalające dobrać kolor i rodzaj folii do finalnej aplikacji, zwiększając atrakcyjność wizualną produktu eksponowanego na półce sklepowej. Można zatem powiedzieć, że nasze folie „sprzedają” po części sam produkt”.
„Bliżej klienta” – hasło przyświecające działalności API Foilmakers – zostało rozwinięte w kolejnej części prezentacji. „Poza oferowaniem szerokiego spektrum folii, staramy się być profesjonalnym doradcą i partnerem, co owocuje zaufaniem kolejnych drukarń, podejmujących z nami współpracę – mówiła Katarzyna Kozińska. – Kompleksowa, lokalna obsługa, a w zasadzie – opieka wykracza daleko poza standardowe działania firmy produkcyjnej czy handlowej. W jej ramach oferujemy m.in. doradztwo przy doborze folii (także specjalnych, w kolorze recepturowanym na życzenie klienta), pomagamy przy wdrożeniu technologii cold- i hot stampingu, organizujemy wszechstronne szkolenia, zapewniamy opiekę posprzedażową i serwis techniczny”.
W obrębie działań The Green Team znajdują się m.in. kwestie związane z efektywnym zarządzaniem łańcuchem dostaw; udoskonalaniem produkcji i finalnych wyrobów; optymalizacją procesów (m.in. w kontekście posiadanego przez firmę certyfikatu ISO 9001); odzyskiem i utylizacją odpadów; działaniami badawczo-rozwojowymi oraz audytami w dziedzinie gospodarki odpadami, przeprowadzanymi u dostawców i partnerów API Foilmakers. O ideach przyświecających działalności The Green Team opowiedziała uczestnikom konferencji – w specjalnie przygotowanym z tej okazji filmie – Florence Bowman, kierująca działem marketingu i będąca członkiem ww. zespołu.
„Efekty działań The Green Team są już widoczne – mówiła Katarzyna Kozińska. – Podnieśliśmy normy jakościowe w produkcji folii, co przekłada się na niższy ślad węglowy generowany w ich cyklu życia, także za sprawą redukcji odpadów powstałych na etapie produkcji. Wspomniany wcześniej krótszy łańcuch dostaw, zamykający się w obrębie Europy, również ma tu znaczenie, gdyż oznacza niższe koszty transportu i mniejszy wpływ na środowisko”.
„Zielone” działania API Foilmakers dotyczą również obszaru odzysku folii produkowanych przez firmę. „Od wielu lat dbamy o możliwie największą proekologiczność naszego asortymentu. Nasze folie metalizowane do opakowań kartonowych już w 2016 roku uzyskały certyfikat PIRA/FSEA potwierdzający ich odzyskiwalność. Oznacza to, że pokryte nimi podłoża kartonowe można przetwarzać w istniejących liniach do recyklingu, dedykowanych odpadom papierowym” – podkreślała Katarzyna Kozińska, zapraszając jednocześnie do śledzenia działań API Foilmakers w mediach branżowych i społecznościowych.
„Dziękujemy wszystkim uczestnikom konferencji obecnym na naszej prezentacji i tym, którzy odwiedzili nasze stoisko w ramach wystawy technologicznej. Kołobrzeskie spotkanie było bardzo owocne i obfitowało w wiele ciekawych dyskusji, zarówno podczas części oficjalnej, jak w i kuluarach. Cieszymy się, że mogliśmy wziąć aktywny udział w kolejnej w tym roku, ważnej dla branży imprezie i już dziś zapraszamy na nasze stoisko podczas targów Labelexpo Europe w Brukseli” – podsumowuje Katarzyna Kozińska.
Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej