„Gra w zie­lo­ne – świat fo­lii me­ta­li­zo­wa­nych dla ety­kiet”, czy­li API Fo­lie Pol­ska na Kon­gre­sie Ety­kie­ty Sa­mo­przy­lep­ne 2023Poprzedni artykuł 

Fot.: Polski Drukarz - wydawca "Świata Druku"
Fot.: Pol­ski Dru­karz – wy­daw­ca „Świa­ta Dru­ku”

„Gra w zie­lo­ne – świat fo­lii me­ta­li­zo­wa­nych dla ety­kie­t” – ta­ki ty­tuł no­si­ła pre­zen­ta­cja wy­gło­szo­na przez Ka­ta­rzy­nę Ko­zi­ńską – dy­rek­tor za­rządza­jącą API Fo­lie Pol­ska pod­czas 18. Kon­fe­ren­cji „Ety­kie­ty sa­mo­przy­lep­ne – naj­now­sze tech­no­lo­gie” w ko­ło­brze­skim ho­te­lu Aqu­arius Spa. Kon­fe­ren­cja sta­no­wi­ła część III Kon­gre­su Ety­kie­ty Sa­mo­przy­lep­ne, or­ga­ni­zo­wa­ne­go przez wy­daw­cę ma­ga­zy­nu bra­nżo­we­go Świat Dru­ku – fir­mę Pol­ski Dru­karz. API Fo­lie Pol­ska po raz ko­lej­ny by­ła współor­ga­ni­za­to­rem wy­da­rze­nia – po­za pre­zen­ta­cją mia­ła też sto­isko w ra­mach wy­sta­wy tech­no­lo­gicz­nej, zlo­ka­li­zo­wa­nej w prze­strze­niach ho­te­lo­wych.

Pre­zen­ta­cja w du­żej mie­rze do­ty­czy­ła kom­plek­so­wo­ści ofer­ty API Fo­lie Pol­ska (w kon­te­kście sze­ro­kie­go spek­trum pro­du­ko­wa­nych przez fir­mę fo­lii, ale przede wszyst­kim wszech­stron­no­ści współpra­cy z klien­ta­mi) oraz pro­eko­lo­gicz­nych dzia­łań fir­my API Fo­il­ma­kers i jej wła­ści­cie­la – Al­dus Gro­up. „Stąd jej nie­co prze­wrot­ny ty­tuł, na­wi­ązu­jący do co­raz bar­dziej obec­nej na ka­żdym kro­ku te­ma­ty­ki „e­ko” – mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska. – Tym ra­zem chcie­li­śmy nie­co sze­rzej po­ka­zać API Fo­il­ma­kers ja­ko eu­ro­pej­skie­go pro­du­cen­ta, w mniej­szym stop­niu sku­pia­jąc się na aspek­tach tech­no­lo­gicz­nych, jak to mia­ło miej­sce w po­przed­nich la­tach. Naj­lep­szym odzwier­cie­dle­niem przy­świe­ca­jące­go na­szej fir­mie ha­sła „Bli­żej klien­ta”, by­ła obec­no­ść na tym naj­wa­żniej­szym w Pol­sce wy­da­rze­niu bra­nżo­wym, de­dy­ko­wa­nym pro­duk­cji ety­kie­to­wej. W te­go­rocz­nym kon­gre­sie wzi­ęło udział po­nad 260 osób, co bar­dzo nas cie­szy ja­ko współor­ga­ni­za­to­ra i wie­lo­let­nie­go ak­tyw­ne­go uczest­ni­ka kon­fe­ren­cji i to­wa­rzy­szącej jej wy­sta­wy”.

Na po­cząt­ku swo­je­go wy­stąpie­nia Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska przed­sta­wi­ła fir­mę API Fo­il­ma­kers, spo­ro miej­sca po­świ­ęca­jąc pol­skie­mu od­dzia­ło­wi, który – co pod­kre­śla­ła – od­gry­wa co­raz wa­żniej­szą ro­lę w struk­tu­rach API Fo­il­ma­kers, ob­słu­gu­jąc klien­tów z Pol­ski i z kra­jów ościen­nych. „Po­dob­nie jak po­zo­sta­łe od­dzia­ły, w Pia­secz­nie dys­po­nu­je­my ob­szer­ną po­wierzch­nią ma­ga­zy­no­wą i sprzętem do kon­fek­cjo­no­wa­nia wszyst­kich ro­dza­jów fo­lii pro­du­ko­wa­nych w bry­tyj­skiej fa­bry­ce. Na­si klien­ci ko­rzy­sta­ją z te­go, że ba­zu­je­my na ła­ńcu­chu do­staw za­mkni­ętym w ob­sza­rze Eu­ro­py – mam na my­śli po­zy­ski­wa­nie su­row­ców, pro­ce­sy wy­twór­cze i do­stawy. Dzi­ęki te­mu je­ste­śmy w sta­nie do­star­czyć na czas ka­żdy ro­dzaj asor­ty­men­tu z na­szej ofer­ty. Za­le­ty pol­skie­go od­dzia­łu szyb­ko do­ce­ni­li ta­kże klien­ci z in­nych ob­słu­gi­wa­nych przez nas kra­jów m.in. z Nie­miec, gdzie od­po­wia­da­my za ob­słu­gę ca­łe­go ryn­ku w kon­te­kście fo­lii prze­my­sło­wy­ch”.

W ko­lej­nej części pre­zen­ta­cji Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska omówi­ła fo­lie do ho­t- i cold stam­pin­gu, kon­cen­tru­jąc się na tych ostat­nich w kon­te­kście ich kom­pa­ty­bil­no­ści i z różny­mi apli­ka­cja­mi ety­kie­to­wy­mi (na pa­pie­rze, szkle, pla­sti­ku). Pod­kre­śli­ła przy tym wszech­stron­no­ść port­fo­lio API Fo­il­ma­kers: „Ma­my w swo­jej ofer­cie ka­żdy ro­dzaj fo­li do uszla­chet­nia­nia ety­kiet w do­wol­nej tech­ni­ce dru­ko­wa­nia” – mówi­ła. Za­pre­zen­to­wa­ła przy­kła­do­we apli­ka­cje, w których znaj­du­ją one za­sto­so­wa­nie. Pod­kre­śla­ła, że fo­lie API Fo­il­ma­kers są od wie­lu lat wy­ko­rzy­sty­wa­ne przez czo­ło­we glo­bal­ne mar­ki dzia­ła­jące na ryn­kach spo­żyw­czym, ko­sme­tycz­nym czy al­ko­ho­lo­wym. „Bar­dzo często są apli­ko­wa­ne na opa­ko­wa­nia i ety­kiety pro­duk­tów kla­sy pre­mium – mówi­ła. – Klien­ci ce­nią so­bie ich ja­ko­ść i tr­wa­ło­ść, a ta­kże sze­ro­kie spek­trum ko­lo­ry­stycz­ne, po­zwa­la­jące do­brać ko­lor i ro­dzaj fo­lii do fi­nal­nej apli­ka­cji, zwi­ęk­sza­jąc atrak­cyj­no­ść wi­zu­al­ną pro­duk­tu eks­po­no­wa­ne­go na półce skle­po­wej. Mo­żna za­tem po­wie­dzieć, że na­sze fo­lie „sprze­da­ją” po części sam pro­duk­t”.

„Bli­żej klien­ta” – ha­sło przy­świe­ca­jące dzia­łal­no­ści API Fo­il­ma­kers – zo­sta­ło roz­wi­ni­ęte w ko­lej­nej części pre­zen­ta­cji. „Po­za ofe­ro­wa­niem sze­ro­kie­go spek­trum fo­lii, sta­ra­my się być pro­fe­sjo­nal­nym do­rad­cą i part­ne­rem, co owo­cu­je za­ufa­niem ko­lej­nych dru­ka­rń, po­dej­mu­jących z na­mi współpra­cę – mówi­ła Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska. – Kom­plek­so­wa, lo­kal­na ob­słu­ga, a w za­sa­dzie – opie­ka wy­kra­cza da­le­ko po­za stan­dar­do­we dzia­ła­nia fir­my pro­duk­cyj­nej czy han­dlo­wej. W jej ra­mach ofe­ru­je­my m.in. do­radz­two przy do­bo­rze fo­lii (ta­kże spe­cjal­nych, w ko­lo­rze re­cep­tu­ro­wa­nym na ży­cze­nie klien­ta), po­ma­ga­my przy wdro­że­niu tech­no­lo­gii col­d- i hot stam­pin­gu, or­ga­ni­zu­je­my wszech­stron­ne szko­le­nia, za­pew­nia­my opie­kę po­sprze­da­żo­wą i ser­wis tech­nicz­ny”.

W re­fe­ra­cie wy­gło­szo­nym przez Ka­ta­rzy­nę Ko­zi­ńską zna­la­zły się też wąt­ki śro­do­wi­sko­we – to, jak pod­kre­śla­ła, efekt zmie­nia­jących się uwa­run­ko­wań praw­nych, ale też ocze­ki­wań i pre­fe­ren­cji kon­su­men­tów. „Wszyst­ko to w du­żym stop­niu wpły­wa na ry­nek opa­ko­wań i ety­kiet – mówi­ła. – Zau­wa­ża­jąc te zmia­ny, de­cy­zją cen­tra­li API Fo­il­ma­kers w ra­mach na­szej fir­my zo­stał po­wo­ła­ny do ży­cia The Gre­en Te­am. Jest to ze­spół spe­cja­li­stów, które­go za­da­niem jest wy­ty­cza­nie tzw. „ma­py dro­go­we­j” w kon­te­kście sze­ro­ko ro­zu­mia­nej po­li­ty­ki zrów­no­wa­żo­ne­go roz­wo­ju, re­ali­zo­wa­nej przez fir­mę”.

W obrębie dzia­łań The Gre­en Te­am znaj­du­ją się m.in. kwe­stie zwi­ąza­ne z efek­tyw­nym za­rządza­niem ła­ńcu­chem do­staw; udo­sko­na­la­niem pro­duk­cji i fi­nal­nych wy­ro­bów; opty­ma­li­za­cją pro­ce­sów (m.in. w kon­te­kście po­sia­da­ne­go przez fir­mę cer­ty­fi­ka­tu ISO 9001); odzy­skiem i uty­li­za­cją od­pa­dów; dzia­ła­nia­mi ba­daw­czo­-ro­zwo­jo­wy­mi oraz au­dy­ta­mi w dzie­dzi­nie go­spo­dar­ki od­pa­da­mi, prze­pro­wa­dza­ny­mi u do­stawców i part­ne­rów API Fo­il­ma­kers. O ide­ach przy­świe­ca­jących dzia­łal­no­ści The Gre­en Te­am opo­wie­dzia­ła uczest­ni­kom kon­fe­ren­cji – w spe­cjal­nie przy­go­to­wa­nym z tej oka­zji fil­mie – Flo­ren­ce Bow­man, kie­ru­jąca dzia­łem mar­ke­tin­gu i będąca człon­kiem ww. ze­spo­łu.

„Efek­ty dzia­łań The Gre­en Te­am są już wi­docz­ne – mówi­ła Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska. – Pod­nie­śli­śmy nor­my ja­ko­ścio­we w pro­duk­cji fo­lii, co prze­kła­da się na ni­ższy ślad węglo­wy ge­ne­ro­wa­ny w ich cy­klu ży­cia, ta­kże za spra­wą re­duk­cji od­pa­dów po­wsta­łych na eta­pie pro­duk­cji. Wspo­mnia­ny wcze­śniej krót­szy ła­ńcuch do­staw, za­my­ka­jący się w obrębie Eu­ro­py, rów­nież ma tu zna­cze­nie, gdyż ozna­cza ni­ższe kosz­ty trans­por­tu i mniej­szy wpływ na śro­do­wi­sko”.

„Zie­lo­ne” dzia­ła­nia API Fo­il­ma­kers do­ty­czą rów­nież ob­sza­ru odzy­sku fo­lii pro­du­ko­wa­nych przez fir­mę. „Od wie­lu lat dba­my o mo­żli­wie naj­wi­ęk­szą pro­eko­lo­gicz­no­ść na­sze­go asor­ty­men­tu. Na­sze fo­lie me­ta­li­zo­wa­ne do opa­ko­wań kar­to­no­wych już w 2016 ro­ku uzy­ska­ły cer­ty­fi­kat PIRA/FSEA po­twier­dza­jący ich odzy­ski­wal­no­ść. Ozna­cza to, że po­kry­te ni­mi podło­ża kar­to­no­we mo­żna prze­twa­rzać w ist­nie­jących li­niach do re­cy­klin­gu, de­dy­ko­wa­nych od­pa­dom pa­pie­ro­wy­m” – pod­kre­śla­ła Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska, za­pra­sza­jąc jed­no­cze­śnie do śle­dze­nia dzia­łań API Fo­il­ma­kers w me­diach bra­nżo­wych i spo­łecz­no­ścio­wych.

„Dzi­ęku­je­my wszyst­kim uczest­ni­kom kon­fe­ren­cji obec­nym na na­szej pre­zen­ta­cji i tym, którzy od­wie­dzi­li na­sze sto­isko w ra­mach wy­sta­wy tech­no­lo­gicz­nej. Ko­ło­brze­skie spo­tka­nie by­ło bar­dzo owoc­ne i ob­fi­to­wa­ło w wie­le cie­ka­wych dys­ku­sji, za­rów­no pod­czas części ofi­cjal­nej, jak w i ku­lu­arach. Cie­szy­my się, że mo­gli­śmy wzi­ąć ak­tyw­ny udział w ko­lej­nej w tym ro­ku, wa­żnej dla bra­nży im­pre­zie i już dziś za­pra­sza­my na na­sze sto­isko pod­czas tar­gów La­be­le­xpo Eu­ro­pe w Bruk­se­li” – pod­su­mo­wu­je Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści