Suk­ces kon­fe­ren­cji i warsz­ta­tów DKS i Akon­da pt. „Cy­fro­wa re­wo­lu­cja – no­we ho­ry­zon­ty w świe­cie opa­ko­wań”Poprzedni artykuł 

Fot: Tomasz Zygnerski
Fot: To­masz Zy­gner­ski

W dnia 21–22 czerw­ca br. fir­ma DKS „zmie­ni­ła” swo­ją sie­dzi­bę w Ko­wa­lach pod Gda­ńskiem w no­wo­cze­sną, in­no­wa­cyj­ną tech­no­lo­gicz­nie dru­kar­nię. Pod­czas kon­fe­ren­cji i warsz­ta­tów „Cy­fro­wa re­wo­lu­cja – od­kryj no­we ho­ry­zon­ty w świe­cie opa­ko­wa­ń”, ja­kie zor­ga­ni­zo­wał ten mul­ti­bran­do­wy do­staw­ca, który od 30 lat zaj­mu­je się wdro­że­nia­mi kom­plek­so­wych roz­wi­ązań dla dru­ku, pre­zen­to­wa­ne tu by­ły dwie pe­łne li­nie do pro­duk­cji opa­ko­wań z ma­szy­na­mi różnych pro­du­cen­tów, ja­kie w swo­jej ofer­cie ma DKS.

Jak za­pew­nia­ją or­ga­ni­za­to­rzy – DKS i Akon­da wraz z part­ne­ra­mi – a ta­kże nie­mal set­ka go­ści, ja­cy za­re­je­stro­wa­li się na wy­da­rze­nie – „od­kry­ć” by­ło bar­dzo wie­le. Uczest­ni­cy pod­kre­śla­li bo­wiem nie­zwy­kle cie­ka­wy cha­rak­ter im­pre­zy, na­sta­wio­nej na prak­tycz­ny aspekt po­zna­nia mo­żli­wo­ści, ja­kie ofe­ru­ją po­szcze­gól­ne pre­zen­to­wa­ne ma­szy­ny. Go­ście mo­gli wi­ęc za­po­znać się z li­nią pro­duk­cyj­ną, de­dy­ko­wa­ną opa­ko­wa­niom z uszla­chet­nie­nia­mi, po­zwa­la­jący­mi wy­różnić pro­duk­ty na ryn­ku. Dru­ga z pre­zen­to­wa­nych li­nii kon­cen­tro­wa­ła się na­to­miast na roz­wi­ąza­niach pro­eko­lo­gicz­nych, znaj­du­jących za­sto­so­wa­nie w pro­duk­cji opa­ko­wań.

„Bar­dzo dzi­ęku­je­my wszyst­kim uczest­ni­kom na­szej kon­fe­ren­cji i warsz­ta­tów, którzy po­świ­ęci­li swój czas, by za­po­znać się z pre­zen­to­wa­ną przez nas i na­szych part­ne­rów bo­ga­tą ofer­tą roz­wi­ązań do pro­duk­cji cy­fro­wej opa­ko­wań – mówi An­drzej Ćwi­kli­ński, dy­rek­tor sprze­da­ży sys­te­mów pro­duk­cyj­nych w fir­mie DKS. – Na­szym za­ło­że­niem by­ło stwo­rze­nie pro­jek­tu, który za­pre­zen­tu­je mo­żli­wo­ści no­wo­cze­snej dru­kar­ni, opar­tej na cie­ka­wych i in­no­wa­cyj­nych tech­no­lo­giach, re­ali­zu­jącej zle­ce­nia ni­sko- i śred­nio­na­kła­do­we, ofe­ru­jącej pro­duk­ty od­po­wia­da­jące na po­trze­by ryn­ku i po­zwa­la­jące jej klien­tom wy­różnić się na nim. Cie­szy­my się, że na­sza pre­zen­ta­cja po­ka­za­ła zu­pe­łnie no­we ho­ry­zon­ty, ja­kie mo­gą osi­ągnąć na­si go­ście wy­ko­rzy­stu­jąc ofe­ro­wa­ne przez DKS roz­wi­ąza­nia w za­kre­sie pro­duk­cji m.in. opa­ko­wań i ety­kiet. Choć war­to nadmie­nić, że pre­zen­to­wa­ne ma­szy­ny dru­ku­jące, uszla­chet­nia­jące i in­tro­li­ga­tor­skie zna­ko­mi­cie na­da­ją się rów­nież do pro­duk­cji ma­te­ria­łów re­kla­mo­wych, ksi­ążek, ka­ta­lo­gów, za­pro­szeń i wie­lu in­nych. Za­le­ża­ło nam na tym, by rów­nież po­ka­zać, że z na­mi mo­gą oni w ca­ło­ści zbu­do­wać pe­łne li­nie do pro­duk­cji wy­żej wy­mie­nio­nych. In­te­re­su­jące roz­mo­wy, in­spi­ru­jące dys­ku­sje pod­czas spo­tka­nia by­ły do­wo­dem na to, że na­si go­ście z en­tu­zja­zmem przy­jęli ta­ki wła­śnie je­go kon­cep­t”.

„Pierw­sza tak roz­bu­do­wa­na kon­fe­ren­cja mul­ti­bran­do­wa”

Jak pod­kre­śla­ją or­ga­ni­za­to­rzy by­ła to pierw­sza tak roz­bu­do­wa­na kon­fe­ren­cja mul­ti­bran­do­wa, w ca­ło­ści po­świ­ęco­na wa­żne­mu wy­zwa­niu ryn­ko­we­mu, ja­kim sta­ją się dziś opa­ko­wa­nia re­ali­zo­wa­ne w ni­skich i śred­nich se­riach z za­sto­so­wa­niem różnych podło­ży i uszla­chet­nień. Z jed­nej stro­ny mo­gą być one dru­ko­wa­ne w ma­ło­for­ma­to­wych dru­kar­niach cy­fro­wych, z dru­giej – w cy­fro­wych dzia­łach tra­dy­cyj­nych dru­ka­rń, re­ali­zu­jących na co dzień wy­so­ko­na­kła­do­we zle­ce­nia. Pre­zen­ta­cje łączy­ły druk to­ne­ro­wy z la­kie­ro­wa­niem 3D i wy­ko­ńcze­niem in­tro­li­ga­tor­skim na plo­te­rach tnących. Part­ne­ra­mi wy­da­rze­nia by­ły fir­my, których przed­sta­wi­cie­le w krót­kich wy­stąpie­niach w części kon­fe­ren­cyj­nej wy­da­rze­nia, pre­zen­to­wa­li ofer­tę i roz­wi­ąza­nia swo­ich firm: Ca­non Pol­ska (Mi­chał Mły­nar­czyk, Pro­fes­sio­nal Print Pro­duct Ma­na­ger), Fu­ji­film Pol­ska (Agniesz­ka Gło­wac­ka, Bu­si­ness De­ve­lop­ment Ma­na­ger POD i Ma­rek Czar­noc­ki, De­pu­ty Se­rvi­ce Ma­na­ger Gra­phic Com­mu­ni­ca­tion Di­vi­sion), Ko­ni­ca Mi­nol­ta Bu­si­ness So­lu­tions Pol­ska (Ma­te­usz Wo­źniak, Pro­duction Prin­ting Sa­les Di­rec­tor) oraz Zing (Ewe­li­na To­biasz, Back­sel­ler / Ju­nior Pro­duct Ma­na­ger), a ta­kże Stu­dio Pro­jek­to­we Pel­c&Part­ners (Ma­ja Alek­san­dra Pelc, wła­ści­ciel). Z ra­mie­nia or­ga­ni­za­to­rów wy­stąpi­li: Do­mi­nik Szu­lim (wła­ści­ciel fir­my Akon­da) i An­drzej Ćwi­kli­ński (dy­rek­tor sprze­da­ży sys­te­mów pro­duk­cyj­nych w fir­mie DKS). Pa­tro­na­mi me­dial­ny­mi wy­da­rze­nia by­ły cza­so­pi­sma: Opa­ko­wa­nie, Po­li­gra­fi­ka Świat Dru­ku i Świat Po­li­gra­fii.

Warsz­ta­ty z in­no­wa­cyj­ny­mi tech­no­lo­gia­mi

To jed­nak warsz­ta­ty – od­by­wa­jące się w stwo­rzo­nej na po­trze­by wy­da­rze­nia „dru­kar­ni”, pod­czas których uczest­ni­cy mo­gli ob­ser­wo­wać pro­duk­cję „na ży­wo” in­te­re­su­jących opa­ko­wań – cie­szy­ły się szcze­gól­nym za­in­te­re­so­wa­niem go­ści. War­to pod­kre­ślić, że już w za­pro­sze­niach, ja­kie otrzy­ma­li uwzględ­nio­no ele­men­ty, które po­wtórzy­ły się na opa­ko­wa­niach, ja­kie by­ły pro­du­ko­wa­ne pod­czas spo­tka­nia. „Za­le­ża­ło nam na tym, aby za­pre­zen­to­wać naj­now­sze tren­dy w pro­jek­to­wa­niu, które w du­żej mie­rze mu­szą obec­nie od­po­wia­dać na po­trze­by mar­ke­tin­gu sen­so­rycz­ne­go, a które mo­żna zre­ali­zo­wać w ma­szy­nach, ja­kie ofe­ru­je­my” – mówi An­drzej Ćwi­kli­ński. Wśród pre­zen­to­wa­nych ma­szyn pod­czas spo­tka­nia by­ły: cy­fro­wa ma­szyna Fu­ji Re­vo­ria Press PC1120 (z ko­lo­ra­mi spe­cjal­ny­mi), Ca­non ima­ge­Press V1000 (tu druk od­by­wał się na pa­pie­rach ozdob­nych) oraz Ko­ni­ca Mi­nol­ta Ac­cu­rio­Shi­ne 3600, która umo­żli­wia cy­fro­we uszla­chet­nie­nia la­kie­rem 3D UV, na­da­jąc pro­duk­tom wy­różnia­jące­go je od in­nych cha­rak­te­ru. Był to pierw­szy po­kaz te­go urządze­nia w Pol­sce, wzbu­dza­jąc du­że za­in­te­re­so­wa­nie wśród go­ści wy­da­rze­nia. Uczest­ni­cy mo­gli rów­nież ob­ser­wo­wać wy­daj­ne pro­ce­sy ci­ęcia oraz bi­go­wa­nia przy­go­to­wa­nych wcze­śniej wy­dru­ków na plo­te­rach iEcho se­rii PK. Wszyst­ko to na pa­pie­rach z ofer­ty fir­my Zing.

Pra­cu­jące pod­czas wy­da­rze­nia dwie cy­fro­we li­nie do pro­duk­cji ni­sko- i śred­nio­na­kła­do­wych opa­ko­wań pre­zen­to­wa­ły pe­łnię mo­żli­wo­ści ofe­ro­wa­ne­go przez DKS i jej part­ne­rów sprzętu i ma­te­ria­łów. Pierw­sza li­nia na­sta­wio­na by­ła na uży­cie ko­lo­rów do­dat­ko­wych i za­awan­so­wa­ne­go uszla­chet­nie­nia. Dru­ga – to li­nia tech­no­lo­gicz­na do dru­ku w try­bie CMYK na pa­pie­rach ozdob­nych, bez uszla­chet­nia­nia. Wśród pre­zen­to­wa­nych roz­wi­ązań, po­za wy­żej wspo­mnia­ny­mi by­ły: ma­szy­ny dru­kujące Ca­non ima­ge­PRESS V700, Ko­ni­ca Mi­nol­ta Ac­cu­rio Print C4065 oraz Fu­ji­film Ape­osPRO C750, a ta­kże fo­liar­ka do sle­ekin­gu.

„Wszyst­kie ma­szy­ny – pod­kre­śla An­drzej Ćwi­kli­ński – sta­no­wi­ły dla nas na­rzędzia do za­pre­zen­to­wa­nia go­ściom jak cie­ka­we mo­gą być obec­nie opa­ko­wa­nia (w tym per­so­na­li­zo­wa­ne), a ta­kże ety­kie­ty i ja­kie mo­żli­wo­ści otwie­ra­ją in­no­wa­cyj­ne ma­szy­ny dla dru­ka­rń i ich klien­tów. Oka­za­ło się, że to co dla wie­lu z nich wcze­śniej by­ło nie­osi­ągal­ne, z na­szy­mi pro­po­zy­cja­mi – jest mo­żli­we. Cy­fro­wa re­wo­lu­cja bo­wiem (z ha­sła na­sze­go przed­si­ęw­zi­ęcia) nie mu­si być ta­ka trud­na, co sta­ra­li­śmy się pod­czas na­sze­go wy­da­rze­nia udo­wod­nić. Cie­szy­my się, że mo­gli­śmy za­in­spi­ro­wać na­szych go­ści do zmian, co jest szcze­gól­nie wa­żne dla fir­my DKS, która od 30 lat in­spi­ru­je klien­tów do po­dej­mo­wa­nia no­wych wy­zwań, dzi­ęki którym mo­żli­wy jest ich roz­wój”.

30 lat DKS

War­to pod­kre­ślić przy tej oka­zji, że spo­tka­nie by­ło rów­nież oka­zją do świ­ęto­wa­nia 30- lat dzia­łal­no­ści DKS. „Je­ste­śmy jed­nym z naj­wi­ęk­szych mul­ti­bran­do­wych do­staw­ców w za­kre­sie dru­ku w na­szym kra­ju. Bar­dzo cie­szy­my się, że na­sza po­zy­cja jest tak sta­bil­na, że mo­że­my mieć wie­lu za­ufa­nych par­te­rów, ofe­ru­jąc kom­plek­so­we roz­wi­ąza­nia na­szym klien­tom. Ten suk­ces od lat bu­du­je­my wspól­nie” – mówi Ma­rian Sta­siew­ski, pre­zes fir­my DKS.

Skła­da­ją się na nie­go dzie­si­ąt­ki ty­si­ęcy wdro­żeń w fir­mach z różnych bra­nż (w tym biu­ro­wej i po­li­gra­ficz­nej) w ca­łej Pol­sce, li­czący so­bie oko­ło 200 osób ze­spół spe­cja­li­stów z du­żym – jak pod­kre­śla fir­ma – do­świad­cze­niem, kil­ka­na­ście od­dzia­łów w ca­łej Pol­sce, a ta­kże li­cząca 5000 m2 sie­dzi­ba głów­na. „Prze­de wszyst­kim jed­nak od lat opie­ra­my go na umie­jęt­no­ści łącze­nia roz­wi­ązań wie­lu pro­du­cen­tów, którym ufa­my i którzy ma­ją za­ufa­nie do nas, w kom­plek­so­wą ofer­tę, którą mie­li­śmy przy­jem­no­ść za­pre­zen­to­wać uczest­ni­kom na­szej kon­fe­ren­cji i warsz­ta­tów – do­da­je An­drzej Ćwi­kli­ński. – Mo­żli­wo­ści współpra­cy z na­mi są bar­dzo sze­ro­kie, po­dob­nie jak ofer­ta DKS. Dzi­ęki te­mu ka­żda fir­ma, która ma po­trze­by dru­ko­wa­nia mo­że zna­le­źć u nas coś dla sie­bie i swo­ich ak­tu­al­nych po­trzeb. Mo­że to być kom­plek­so­wa li­nia do dru­ku, ale rów­nież bra­ku­jące w da­nym za­kła­dzie ele­men­ty, które po­zy­tyw­nie wpły­ną na wy­ższą ja­ko­ść i wy­daj­no­ść, co z ko­lei prze­ło­żyć się mo­że na lep­szy bi­znes dla wie­lu z nich. Ka­żda fir­ma mo­że też stwo­rzyć z na­mi swój cy­fro­wy dział po­li­gra­ficz­ny. Po­zo­sta­je­my wi­ęc do Pa­ństwa dys­po­zy­cji”.

Wi­ęcej na te­mat wy­da­rze­nia, pre­zen­to­wa­nych urządzeń, part­ne­rów i pre­le­gen­tów mo­żna zna­le­źć na stro­nach: https://dks.pl/wy­da­rze­nia­/cy­fro­wa­-re­wo­lu­cja­#AGENDA.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści