26 września firma Mark Andy podczas V Kongresu Przemysłu Opakowań przedstawi jego uczestnikom swoją wizję rozwoju RFID, opierając ją na doświadczeniach użytkowników, potrzeb i zmian zachodzących na rynku opakowań i etykiet oraz innowacyjnych zastosowaniach tej technologii. Wydarzenie odbywać się będzie podczas Międzynarodowych Targów Technik Pakowania i Etykietowania Taropak w Poznaniu.
W programie kongresu – jak zapowiadają jego organizatorzy (Polska Izba Opakowań, Międzynarodowe Targi Technik Pakowania i Etykietowania Taropak oraz Międzynarodowe Targi Poznańskie) przewidziane są merytoryczne i edukacyjne wystąpienia ekspertów, które dotyczyć będą zmian na rynku opakowań i etykiet, jakie będą mieć miejsce w najbliższym czasie. Wśród prelegentów znajdzie się Łukasz Chruśliński, European Sales Manager Mark Andy, który przedstawi wizję rozwoju technologii RFID według tej firmy. W swoim wystąpieniu nakreśli sytuację rynkową oraz problemy z jakimi zmagają się przedsiębiorcy w sektorach związanych z opakowaniami i etykietami. Są nimi: coraz bardziej odczuwalny brak pracowników, potrzeba przyspieszenia procesów w produkcji i logistyce, rosnące potrzeby konsumentów, aby być obsłużonym w punktach sprzedaży sprawnie i szybko, ochrona i bezpieczeństwo. Odpowiedzią na nie może być - i według Mark Andy coraz częściej staje się - technologia identyfikacji produktów za pomocą fal radiowych (RFID). Umożliwia ona odczyt i przesyłanie danych, a także elektroniczne zasilanie chipów, które je przechowują. Znajduje zastosowanie obecnie w wielu dziedzinach życia, między innymi w magazynowaniu i logistyce, ale też w procesach przemysłowych, produkcyjnych, przy kontroli dostępu i zapewnianiu bezpieczeństwa, w handlu i wielu innych.
Łukasz Chruśliński zaprezentuje również w jaki sposób - dzięki rozwiązaniom Mark Andy, posiadającej w swojej ofercie zarówno maszyny fleksograficzne jak i hybrydowe do produkcji etykiet oraz opakowań giętkich - można ją wdrożyć bardzo szybko i w prosty sposób. Maszyny Mark Andy umożliwiają bowiem produkcję etykiet z tagiem RFID, aplikowanym w dodatkowym, specjalistycznym module. Prelegent przedstawi przykłady takich wdrożeń oraz korzyści, jakie osiągają z tego tytułu użytkownicy. Zaprezentuje również wiele obecnych i przyszłościowych zastosowań tej technologii, które mogą stać się – jak podkreśla Mark Andy - inspiracją dla drukarń etykietowych i opakowaniowych oraz ich klientów do podjęcia zmian w swoich zakładach, stanowiących odpowiedź na rosnące potrzeby zgłaszane przez wiele firm z ww. branż.
Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej