Kar­ton En­so­co­at fir­my Sto­ra En­so w no­wych opa­ko­wa­niach na za­pa­chy Gi­ven­chyPoprzedni artykuł 

Fot.: Stora Enso
Fot.: Sto­ra En­so

Wy­twa­rza­ny przez Sto­ra En­so kar­ton En­socoat zo­stał wy­bra­ny przez LVMH – fir­mę dzia­ła­jącą w bra­nży ko­sme­ty­ków luk­su­so­wych z my­ślą o jej no­wym za­pa­chu mar­ki Gi­ven­chy. De­cy­zja ta – jak pod­kre­śla nor­dyc­ki pro­du­cent – wy­ni­ka­ła z za­pew­nie­nia LVMH, że En­socoat spe­łni naj­wy­ższe stan­dar­dy pod ka­żdym względem: ja­ko­ścio­wym, wi­zu­al­nym, jak też pod względem sztyw­no­ści i wa­lo­rów hap­tycz­nych.

Gi­ven­chy Gen­tle­men So­cie­ty to no­wy za­pach in­spi­ro­wa­ny se­rią Ma­ison Gi­ven­chy. Aby wła­ści­wie od­dać to­żsa­mo­ść mar­ki, je­go opa­ko­wa­nie uwzględ­nia cha­rak­te­ry­stycz­ny lo­go­typ Gi­ven­chy – 4G. Zna­la­zł się on za­rów­no na opa­ko­wa­niu ze­wnętrz­nym, jak też na bu­te­lecz­ce z za­pachem. Za­sto­so­wa­nie lo­go­typu na opa­ko­wa­niu ze­wnętrz­nym by­ło dla fir­my No­tier – part­ne­ra pro­duk­cyj­ne­go LVMH – swe­go ro­dza­ju wy­zwa­niem od stro­ny tech­nicz­nej. Wy­bra­ny pro­jekt uwzględ­nia bo­wiem błysz­czącą, srebr­ną, me­ta­licz­ną war­stwę spodnią, wzmac­nia­jącą wi­zu­al­ny od­bi­ór lo­go­typu 4G. Co wi­ęcej, zo­sta­ło ono tu wtło­czo­ne, by do­dać mu wa­lo­rów do­ty­ko­wych i zwi­ęk­szyć do­świad­cze­nie klien­ta przy ob­co­wa­niu z tym luk­su­so­wym opa­ko­wa­niem, wy­ko­na­nym z od­na­wial­nych włókien drzew­nych. W efek­cie, jak pod­kre­śla Sto­ra En­so, uda­ło się stwo­rzyć roz­wi­ąza­nie opa­ko­wa­nio­we, które łączy w so­bie atrak­cyj­no­ść wi­zu­al­ną z ele­men­ta­mi hap­ty­ki.

„Srebr­ny me­ta­li­zo­wa­ny pod­kład wy­ma­ga rów­no­mier­nej i nie­mal nie­ska­zi­tel­nej gład­ko­ści wy­bra­ne­go do je­go wy­ko­na­nia ma­te­ria­łu opa­ko­wa­nio­we­go – mówi Fre­de­ric Voltz, Co­nver­ter Sup­por­ter Ma­na­ger w fir­mie Sto­ra En­so. – Błysz­cząca, od­bla­sko­wa po­wierzch­nia srebr­ne­go den­ka po­wo­du­je, że wszel­kie ewen­tu­al­ne ska­zy ma­te­ria­łu by­ły­by na­tych­miast wi­docz­ne. W tej sy­tu­acji je­dy­nym wy­jściem był ma­te­riał naj­gład­szy z mo­żli­wych – cie­szy­my się, że fir­ma No­tier zde­cy­do­wa­ła się na pro­du­ko­wa­ny przez nas kar­ton En­socoat”.

Wy­bór po­wle­czo­ne­go jed­no­stron­nie kar­to­nu En­so­co­at umo­żli­wił – jak do­da­je Sto­ra En­so – wy­ko­na­nie naj­wy­ższej ja­ko­ści po­wierzch­ni ce­chu­jącej się od­po­wied­nią gład­ko­ścią i przy­jem­nej w do­ty­ku. Owa gład­ko­ść do­ty­czy też od­wrot­nej stro­ny, po­zwa­la­jąc na apli­ko­wa­nie tu na­dru­ku np. li­ter w głębo­kiej czer­ni. To po­wo­du­je, że to­żsa­mo­ść mar­ki mo­że zo­stać od­po­wied­nio wy­ar­ty­ku­ło­wa­na w ka­żdym z do­stęp­nych miej­sce opa­ko­wa­nia, zwi­ęk­sza­jąc jej po­strze­gal­no­ść.

„Je­ste­śmy dum­ni z na­szych bli­skich, wie­lo­let­nich re­la­cji bi­zne­so­wych w LVMH i nie­ustan­nie sta­ra­my się do­star­czać zgod­ne z jej wy­mo­ga­mi, naj­wy­ższej ja­ko­ści ma­te­ria­ły do pro­duk­cji opa­ko­wań kla­sy pre­mium – mówi Yo­usra Ghe­ra­iri, Glo­bal Ac­co­unt Ma­na­ger w fir­mie Sto­ra En­so. – Dla na­sze­go klien­ta bar­dzo du­że zna­cze­nie miał fakt, że mo­gli­śmy spe­łnić wszyst­kie je­go wy­ma­ga­nia i do­star­czyć na czas od­po­wied­nią ilo­ść kar­to­nu, po­mi­mo wy­zwań i za­wi­ro­wań, ja­kie do­tknęły ca­ły ła­ńcuch do­staw w mi­nio­nym ro­ku”.

„Mi­ło nam jed­no­cze­śnie, że mo­gli­śmy po raz ko­lej­ny po­twier­dzić wy­so­ką ja­ko­ść kar­to­nu En­so­co­at, który spe­łnił w trym przy­pad­ku ocze­ki­wa­nie stan­dar­dy. Ma­my na­dzie­ję, że cze­ka nas jesz­cze wie­le po­dob­nych je­go wdro­żeń w przy­szło­ści – do­da­je Yo­usra Ghe­ra­iri. – Bu­do­wa­li­śmy do nie­go za­ufa­nie ze stro­ny LVMH i Nor­tier przez wie­le lat, ba­zu­jąc na je­go naj­lep­szych pa­ra­me­trach tech­nicz­nych, w tym wy­so­kiej gład­ko­ści i zła­my­wal­no­ści”.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści