Wytwarzany przez Stora Enso karton Ensocoat został wybrany przez LVMH – firmę działającą w branży kosmetyków luksusowych z myślą o jej nowym zapachu marki Givenchy. Decyzja ta – jak podkreśla nordycki producent – wynikała z zapewnienia LVMH, że Ensocoat spełni najwyższe standardy pod każdym względem: jakościowym, wizualnym, jak też pod względem sztywności i walorów haptycznych.
Givenchy Gentlemen Society to nowy zapach inspirowany serią Maison Givenchy. Aby właściwie oddać tożsamość marki, jego opakowanie uwzględnia charakterystyczny logotyp Givenchy – 4G. Znalazł się on zarówno na opakowaniu zewnętrznym, jak też na buteleczce z zapachem. Zastosowanie logotypu na opakowaniu zewnętrznym było dla firmy Notier – partnera produkcyjnego LVMH – swego rodzaju wyzwaniem od strony technicznej. Wybrany projekt uwzględnia bowiem błyszczącą, srebrną, metaliczną warstwę spodnią, wzmacniającą wizualny odbiór logotypu 4G. Co więcej, zostało ono tu wtłoczone, by dodać mu walorów dotykowych i zwiększyć doświadczenie klienta przy obcowaniu z tym luksusowym opakowaniem, wykonanym z odnawialnych włókien drzewnych. W efekcie, jak podkreśla Stora Enso, udało się stworzyć rozwiązanie opakowaniowe, które łączy w sobie atrakcyjność wizualną z elementami haptyki.
„Srebrny metalizowany podkład wymaga równomiernej i niemal nieskazitelnej gładkości wybranego do jego wykonania materiału opakowaniowego – mówi Frederic Voltz, Converter Supporter Manager w firmie Stora Enso. – Błyszcząca, odblaskowa powierzchnia srebrnego denka powoduje, że wszelkie ewentualne skazy materiału byłyby natychmiast widoczne. W tej sytuacji jedynym wyjściem był materiał najgładszy z możliwych – cieszymy się, że firma Notier zdecydowała się na produkowany przez nas karton Ensocoat”.
Wybór powleczonego jednostronnie kartonu Ensocoat umożliwił – jak dodaje Stora Enso – wykonanie najwyższej jakości powierzchni cechującej się odpowiednią gładkością i przyjemnej w dotyku. Owa gładkość dotyczy też odwrotnej strony, pozwalając na aplikowanie tu nadruku np. liter w głębokiej czerni. To powoduje, że tożsamość marki może zostać odpowiednio wyartykułowana w każdym z dostępnych miejsce opakowania, zwiększając jej postrzegalność.
„Jesteśmy dumni z naszych bliskich, wieloletnich relacji biznesowych w LVMH i nieustannie staramy się dostarczać zgodne z jej wymogami, najwyższej jakości materiały do produkcji opakowań klasy premium – mówi Yousra Gherairi, Global Account Manager w firmie Stora Enso. – Dla naszego klienta bardzo duże znaczenie miał fakt, że mogliśmy spełnić wszystkie jego wymagania i dostarczyć na czas odpowiednią ilość kartonu, pomimo wyzwań i zawirowań, jakie dotknęły cały łańcuch dostaw w minionym roku”.
„Miło nam jednocześnie, że mogliśmy po raz kolejny potwierdzić wysoką jakość kartonu Ensocoat, który spełnił w trym przypadku oczekiwanie standardy. Mamy nadzieję, że czeka nas jeszcze wiele podobnych jego wdrożeń w przyszłości – dodaje Yousra Gherairi. – Budowaliśmy do niego zaufanie ze strony LVMH i Nortier przez wiele lat, bazując na jego najlepszych parametrach technicznych, w tym wysokiej gładkości i złamywalności”.
Na podstawie informacji