API Fo­lie Pol­ska pod­su­mo­wu­je uda­ne dla fir­my tar­gi La­be­le­xpo Eu­ro­pe 2023Poprzedni artykuł 

„Pol­ski­mi” tar­ga­mi na­zy­wa ostat­nią od­by­wa­jącą się w Bruk­se­li edy­cję tar­gów La­le­le­xpo Eu­ro­pe dy­rek­tor za­rządza­jąca API Fo­lie Pol­ska – Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska. Jak pod­kre­śla, wy­da­rze­nie ści­ągnęło wie­lu przed­sta­wi­cie­li bra­nży po­li­gra­ficz­nej i ety­kie­to­wej z na­sze­go kra­ju, z których wie­lu od­wie­dzi­ło sto­isko API Fo­il­ma­kers – pro­du­cen­ta spe­cja­li­stycz­nych fo­lii do uszla­chet­nia­nia. Fir­ma pro­mo­wa­ła na nim swo­je pe­łne port­fo­lio skie­ro­wa­ne do dru­ka­rń i prze­twór­ców, dzia­ła­jących w seg­men­cie dru­ku wąskow­stęgo­we­go; pre­zen­to­wa­ła m.in. licz­ne apli­ka­cje z udzia­łem jej ma­te­ria­łów.

Fo­lie API Fo­il­ma­kers by­ły też wy­ko­rzy­sty­wa­ne pod­czas po­ka­zów „na ży­wo”, re­ali­zo­wa­nych na sto­isku jej part­ne­ra tech­no­lo­gicz­ne­go – AB Gra­phic. Pro­mo­wa­ła rów­nież no­we wzor­ni­ki, w tym do­stęp­ny od nie­daw­na na jej stro­nach in­ter­ne­to­wych wzor­nik on­li­ne, uwzględ­nia­jący pe­łne port­fo­lio jej pro­duk­tów. Jak do­da­je Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska, w wie­lu roz­mo­wach z obec­ny­mi i po­ten­cjal­ny­mi klien­ta­mi po­ja­wia­ły się ak­cen­ty „e­ko”, na które API Fo­il­ma­kers zwra­ca co­raz wi­ęk­szą uwa­gę w swo­jej dzia­łal­no­ści, ale też w kon­te­kście ca­łe­go ła­ńcu­cha do­staw.

„Na tar­gach La­be­le­xpo Eu­ro­pe, mi­mo że od­by­wa­ły się kil­ka­set ki­lo­me­trów od na­szej gra­ni­cy, mo­żna by­ło chwi­la­mi po­czuć się jak w Pol­sce – mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska. – Przed­sta­wi­cie­le ro­dzi­mej bra­nży po­li­gra­ficz­nej, głów­nie ety­kie­to­wej – z uwa­gi na cha­rak­ter tych tar­gów – przy­by­li do Bruk­se­li bar­dzo licz­nie. Z na­szych in­for­ma­cji wy­ni­ka, że wie­le pol­skich dru­ka­rń za­kon­trak­to­wa­ło na tar­gach no­we ma­szy­ny, za­rów­no dru­ku­jące jak i uszla­chet­nia­jące. Wy­da­je się za­tem, że – pomi­mo wci­ąż nie­pew­nej sy­tu­acji geo­po­li­tycz­nej i go­spo­dar­czej – kli­mat do in­we­sto­wa­nia w na­szym kra­ju po­zo­sta­je nie­zmie­nio­ny. Bar­dzo nas to cie­szy, gdyż bra­nża ety­kiet i opa­ko­wań to jed­na z klu­czo­wych ta­kże w na­szej dzia­łal­no­ści. Mi­łym, wręcz wzru­sza­jącym ak­cen­tem, by­ły też spo­tka­nia z klien­ta­mi z Ukra­iny, ob­słu­gi­wa­ny­mi przez nasz lo­kal­ny od­dział. Tar­gi w Bruk­se­li by­ły pierw­szą od dłu­gie­go cza­su oka­zją, by się z ni­mi zo­ba­czy­ć”.

Po raz pierw­szy pod „skrzy­dła­mi” Al­dus Gro­up

Tar­gi La­be­le­xpo Eu­ro­pe 2023 by­ły pierw­szą eu­ro­pej­ską edy­cją tej pre­sti­żo­wej wy­sta­wy, w której API Fo­il­ma­kers wzi­ęła udział ja­ko część au­stra­lij­skiej gru­py Al­dus (przed­sta­wi­cie­le tej ostat­niej rów­nież by­li obec­ni na sto­isku). „Wesz­li­śmy w jej skład w 2020 ro­ku– mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska. – Z różnych względów, na wspól­ne po­ja­wie­nie się tu cze­ka­li­śmy aż do wrze­śnia te­go ro­ku. Ale na pew­no by­ło war­to – na­sze sto­isko by­ło pe­łne zwie­dza­jących. Po­za wspo­mnia­ny­mi klien­ta­mi z Pol­ski i Ukra­iny, go­ści­li­śmy licz­nych użyt­kow­ni­ków fo­lii API Fo­il­ma­kers ta­kże z po­zo­sta­łych kra­jów ob­słu­gi­wa­nych przez nasz lo­kal­ny od­dział. Wi­dać by­ło wy­ra­źnie, jak bar­dzo klien­tom bra­ko­wa­ło mo­żli­wo­ści spo­tka­nia się na tak du­żym, pre­sti­żo­wym wy­da­rze­niu, gro­ma­dzącym w jed­nym miej­scu wszyst­kich li­czących się do­staw­ców dla bra­nży ety­kie­to­we­j”.

„Pro­ject My­tho­s” – pre­zen­ta­cje na tar­gach La­be­le­xpo Eu­ro­pe 2023

Na sto­isku API Fo­il­ma­kers pre­zen­to­wa­ne by­ły licz­ne prób­ki ety­kiet i opa­ko­wań wy­ko­na­nych z udzia­łem pro­du­ko­wa­nych przez nią fo­lii. Ma­te­ria­ły fir­my by­ły też obec­ne u jej part­ne­rów tech­no­lo­gicz­nych, m.in. w kon­te­kście pro­jek­tu ety­kiet na whi­sky mar­ki My­thos. Mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska: „Po­łączy­li­śmy tu si­ły z fir­ma­mi AB Gra­phic, Berk­shi­re La­bels, Will Parr i Tom­lin­son, by wspól­nie stwo­rzyć ko­lek­cję za­pie­ra­jących dech w pier­siach ety­kiet – mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska. – W ra­mach „Pro­ject My­thos” – bo tak zo­sta­ła na­zwa­na ta se­ria – zapre­zen­to­wa­ne zo­sta­ły naj­now­sze tren­dy w ob­sza­rze uszla­chet­nia­nia i zdo­bie­nia ety­kiet, uwzględ­nia­jące wy­su­bli­mo­wa­ne pro­jek­ty i per­so­na­li­za­cję pro­duk­tu. To tyl­ko je­den ze spek­ta­ku­lar­nych przy­kła­dów za­sto­so­wa­nia na­szych fo­lii w opa­ko­wa­niach i ety­kietach kla­sy pre­mium. Tar­go­we pre­zen­ta­cje spo­tka­ły się z bar­dzo po­zy­tyw­nym od­dźwi­ękiem zwie­dza­jących, z których część mie­li­śmy oka­zję go­ścić też na na­szym sto­isku, za­chęca­jąc do współpra­cy z API Fo­il­ma­kers”.

No­we wzor­ni­ki

Tar­gi La­be­le­xpo Eu­ro­pe 2023 by­ły też pierw­szą oka­zją do za­pre­zen­to­wa­nia i pro­mo­wa­nia – w ska­li glo­bal­nej – no­wych wzor­ni­ków API Fo­il­ma­kers, w tym stwo­rzo­ne­go nie­daw­no wzor­ni­ka on­li­ne. „Na­rzędzie to po­ka­zu­je jak zmie­nia się nasz świat i na­sze po­de­jście ja­ko pro­du­cen­ta do współpra­cy z klien­ta­mi, ale też z part­ne­ra­mi tech­no­lo­gicz­ny­mi – mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska. – Do­stęp­ny na na­szych stro­nach in­ter­ne­to­wych wzor­nik on­li­ne po­zwa­la na bły­ska­wicz­ny pod­gląd różnych wa­rian­tów ko­lo­ry­stycz­nych kon­kret­nej fo­lii, o ja­kiej roz­ma­wia­my w da­nym mo­men­cie z klien­tem czy też wspól­ny do niej do­stęp w tym sa­mym cza­sie przez kil­ka podmio­tów za­an­ga­żo­wa­nych w pro­jekt (np. dru­kar­nię i zle­ce­nio­daw­cę). Zad­ba­li­śmy tu o ka­żdy szcze­gół i do­kład­no­ść od­wzo­ro­wa­nia fo­lii, ta­kże trud­nych do te­go ty­pu zo­bra­zo­wa­nia np. me­ta­li­zo­wa­nych, z uwzględ­nie­niem spe­cy­fi­ki różnych urządzeń mo­bil­nych, na których ja­ko użyt­kow­ni­cy In­ter­ne­tu prze­gląda­my stro­ny: smart­fo­nu, ta­ble­tu czy lap­to­pa. Z re­ak­cji klien­tów od­wie­dza­jących na­sze sto­isko wy­ni­ka, że by­ło to na­rzędzie po­trzeb­ne i że będzie bar­dzo przy­dat­ne w co­dzien­nej w z ni­mi współpra­cy”.

W kie­run­ku „e­ko”: krót­szy ła­ńcuch do­staw, ni­ższy ślad węglo­wy

„Sze­ro­ko ro­zu­mia­na pro­eko­lo­gicz­no­ść by­ła jed­nym z mo­ty­wów prze­wod­nich dla wie­lu wy­staw­ców La­be­le­xpo Eu­ro­pe 2023 – mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska. – Do­ty­czy to rów­nież na­szej fir­my, która już od wie­lu lat po­dej­mu­je w tym kie­run­ku sze­reg ini­cja­tyw, sty­mu­lo­wa­nych obec­nie przez po­wo­ła­ny w tym ce­lu ze­spół w na­szej bry­tyj­skiej cen­tra­li – The Gre­en Te­am. Je­go dzia­ła­nia, za­rów­no glo­bal­ne jak i lo­kal­ne, rów­nież by­ły przedmio­tem wie­lu roz­mów z klien­ta­mi. Zw­ra­ca­li­śmy tu uwa­gę m.in. na zmia­ny w na­szej dzia­łal­no­ści – z jed­nej stro­ny za­ostrze­nie pro­ce­dur pro­duk­cyj­nych w kon­te­kście ochro­ny śro­do­wi­ska, z dru­giej – zop­ty­ma­li­zo­wa­nie ła­ńcu­cha do­staw i ogra­ni­cze­nie się w za­kre­sie ba­zy su­row­co­wej do kra­jów eu­ro­pej­skich. Za­wi­ro­wa­nia, ja­kich by­li­śmy świad­ka­mi w ostat­nich mie­si­ącach, po­twier­dza­ją słusz­no­ść tych de­cy­zji”.

„Pod­su­mo­wu­jąc, mo­że­my uznać tar­gi La­be­le­xpo Eu­ro­pe 2023 za bar­dzo uda­ne. Przy­nio­sły one wie­le po­zy­tyw­nej ener­gii i da­ły wy­mier­ne efek­ty wie­lu fir­mom, w tym na­szej. Ma­my z nich set­ki no­wych kon­tak­tów bi­zne­so­wych, które – ta­ką ma­my na­dzie­ję – prze­ło­żą się wkrót­ce na ko­lej­ne wdro­że­nia fo­lii API Fo­il­ma­kers w dru­kar­niach ety­kie­to­wych z ca­łe­go świa­ta. Dzi­ęku­je­my wszyst­kim, którzy zna­le­źli czas, by od­wie­dzić na­sze sto­isko w Bruk­se­li. I już dziś za­pra­sza­my na nie pod­czas ko­lej­nej edy­cji tar­gów La­be­le­xpo Eu­ro­pe, ja­kie od­będą się w 2025 ro­ku w Bar­ce­lo­nie” – mówi Ka­ta­rzy­na Ko­zi­ńska.

Na pod­sta­wie in­for­ma­cji Po­li­gra­ficz­nej Agen­cji In­for­ma­cyj­nej

 Pro­duk­cja: We­bFa­bri­ka 1999–2025 | Kon­takt | Re­gu­la­min | Po­li­ty­ka Pry­wat­no­ści