Fiński producent rozwiązań oświetleniowych Airam stał się jednym z rynkowych pionierów w zakresie wdrożenia pianki Papira firmy Stora Enso w opakowaniach lamp rowerowych (opatrzonych logiem kampanii „Różowa wstążka”, promującej i finansującej działania w walce z nowotworami). Papira, opracowana przez Stora Enso, posłużyła tu jako materiał zabezpieczający produkty Airam przed stłuczeniem podczas ich transportu. Tym samym została po raz pierwszy wdrożona przy produkcji opakowania konsumenckiego.
Papira to bazująca na papierze, w pełni odzyskiwalna pianka opakowaniowa wytwarzana z celulozy pozyskiwanej z drewna, będąca proekologiczną alternatywą dla tradycyjnych materiałów wykorzystywanych przy podobnych zastosowaniach. Jak podkreśla Stora Enso, nie tylko zapewnia ona ochronę wrażliwych przedmiotów podczas transportu, ale też pomaga użytkownikom wdrożyć w praktyce zasady zrównoważonego rozwoju, gdyż można ją poddać recyklingowi, podobnie jak papier. Firma dodaje, że drewno stosowane w piance Papira pochodzi z zarządzanych w sposób zrównoważony upraw leśnych, co w jeszcze większym stopniu podkreśla jej środowiskowy aspekt.
„Wierzymy, że Papira zrewolucjonizuje cały przemysł opakowaniowy. Naszym celem jest stworzenie z niej standardu w opakowaniach, w przypadku których delikatne produkty muszą być zabezpieczone w szczególny sposób. Jednocześnie ma ona spełniać oczekiwania i potrzeby naszych klientów pod względem jakości, funkcjonalności i proekologiczności” – mówi Åsa Ek, VP Emerging Business Biofoams w firmie Stora Enso.
Pionierskie wdrożenie pianki Papira dotyczy produktów opatrzonych logiem kampanii „Różowa wstążka”. Są to zestawy lamp rowerowych przeznaczone do sprzedaży na obszarze Finlandii. Decyzja firmy Airam o zastosowaniu pianki Papira jest zbieżna z zasadami przyświecającymi jej w kontekście zdrowia i bezpieczeństwa. Poza tym – jak podkreśla Airam – wspiera ona zaangażowanie firmy w działania środowiskowe i jej odpowiedzialność społeczną, której wyrazem jest np. zaangażowanie w inicjatywę „Różowa wstążka”.
Zdaniem producenta pianki Papira, wybierając to rozwiązanie przy produkcji opakowań każdy właściciel marki ma szansę aktywnie włączyć się w proces redukcji tworzyw sztucznych stosowanych w branży opakowaniowej. Nordycki koncern zaprasza do współpracy przy jej wdrażaniu wszystkie przedsiębiorstwa, zainteresowanie wdrażaniem odnawialnych i odzyskiwalnych rozwiązań opakowaniowych oraz promowaniem inicjatyw, mających pozytywny wpływ na środowisko naturalne i rozwój społeczny.
O kampanii „Różowa wstążka”
Wspierana przez Fundację ds. Walki z Rakiem, kampania ma na celu zbieranie funduszy na badania w walce z nowotworami. Zainicjowana w 2003 roku, koncentrowała się głównie na badaniach związanych z rakiem piersi i nowotworami ginekologicznymi jednak z biegiem lat została rozszerzona także o inne ich odmiany. Tegoroczna edycja kampanii ruszyła 21 września.
Na podstawie informacji Poligraficznej Agencji Informacyjnej